Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yeni Pazarlama Teknikleri

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yeni Pazarlama Teknikleri"— Sunum transkripti:

1 Yeni Pazarlama Teknikleri
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

2 Konular Pazarlama Kapsamındaki Değişim Değer Pazarlaması
Pazar Yönlülük Müşteri Memnuniyeti Niş Pazarlama Veri Tabanlı Pazarlama Mobil Pazarlama Pazarlamada Sanal Topluluklar Ağızdan Ağıza İletişim ve Pazarlama Amaca Yönelik Pazarlama Etkinlik Pazarlaması Sosyal Pazarlama

3 İşletme içerisinde üretilen, özel araştırmalar sonucunda elde edilen veya çeşitli kaynaklardan temin edilen bilgilerin depolanması, ve müşterilerle olan ilişkilerde bu bilgilerden yararlanılmasıdır. Amaçları: Mevcut müşterilerin karakteristik özellikleri ve satın alma alışkanlıklarını öğrenmek, bu bilgileri veri tabanlarında saklayarak gelecekteki stratejilerinde kullanmak Olası müşterileri tespit etmek, bu müşterilere yönelik stratejiler geliştirmek Pazarlama sırasında doğru zamanda doğru insana doğru mesajlarla ulaşılmasını sağlamak Bütçenin verimliliğini artırmak Müşteri kazanma maliyetlerini azaltmak

4 Avantajları Homojen grupların oluşturulması
Sadakate göre bölümlere ayırma yöntemiyle daha fazla kar elde etme Mevcut müşterilerin korunması Kitlesel mesaj yerine bireye yönelik mesajların verilmesi Müşterilerin geçmiş davranışlarıyla, ileriye yönelik stratejiler oluşturmak

5 Dezavantajı Maliyet Etkisiz ve etik dışı davranışlar

6 Veri tabanlı pazarlama stratejileri
Pazara Nüfuz Stratejisi-mevcut müşterilerle uzun süreli ilişki geliştirmek Pazar Geliştirme Stratejisi-Var olan ürünü yeni pazarlara sokmak Ürün Geliştirme Stratejisi- Mevcut müşterilere yönelik yeni ürünler geliştirmek Çeşitlendirme Stratejisi-yeni pazara yeni ürün

7 LTV LTV

8 RFM Recency (son satın alma tarihleri) Frequency (sıklık)
Monetary (parasal)


"Yeni Pazarlama Teknikleri" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları