Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
HUZEYFE MUHAMMED KOCABAŞ
ARCHANOID OYUNU MAHMUT KAMİL ÖZRENK HÜSEYİN VAROL EMRE CAN ÖZKAN HUZEYFE MUHAMMED KOCABAŞ
2
Archanoid oyunu topun hareket edebilen blok tarafından fırlatılmasıyla başlayan, sabit bloklara çarpıp belirli açılarla sekerek tekrar hareketli blok tarafından karşılanmaya çalışılmasıyla devam eden bir oyundur. Üzerinde çalıştığımız oyunumuzda bu mantık çerçevesinde oynanabilir, bol özellikli ve kullanıcıyı eğlendirebilecek bir yapıda olacaktır.
3
Oyunumuza katmayı düşündüğümüz özellikler şuan için şunlardır:
Oyunun başlangıcında kullanıcıya 3 can hakkı tanınacaktır. Oyunda top sabit bloklara çarptıkça kullanıcının puanı artacak, bloklar renklerine göre puanlandırılacak, bloklardan bazıları tek vuruşta bazıları 2 yada 3 vuruşta yok olacak ve puan getireceklerdir. Oyunda sabit bloklarda bazı özellikler yüklü olacak (bunlar; + yada -can hakkı, topun yavaşlaması-hızlanması, hareketli çubuğun boyunun uzaması-kısalması, birden fazla topun oyuna dahil olması, hareketli çubuğa farklı özellikler eklenmesi gibi) ve bu blokların yok edilmesi halinde bu özellikler kullanıcı tarafından kullanılabilecek. Oyunda farklı bölümler olacak ve kullanıcı bir bölümdeki tüm blokları yok ettiği taktirde diğer bölüme geçebilecek.
4
Oyunun Arayüzü Oyun menüsünün “Yüksek Skorlar” seçeneğinde kullanıcıların almış oldukları puanları ve isimlerini kaydetmeyi planlamaktayız.
5
Oyunun seçenekler menüsünde Tam Ekran desteğini de sunmayı amaçlamaktayız. Ayrıca kullanıcıya oyunun zorluk seviyesini belirleme ve oyunda yer alacak ses efekti ve müzik seçeneklerini değiştirme şansı tanıyoruz.
6
Oyunun Yardım Konuları bölümünde kullanıcıya oyunun oynanışı ve oyunun amacı hakkında bilgiler vereceğiz. Oyun Hakkında bölümünde ise yapımcılar, oyun yazım tarihi, sürüm no gibi bilgiler yer alacaktır.
7
Oyunumuzun grafik görüntüleri şimdilik resimdeki gibidir
Oyunumuzun grafik görüntüleri şimdilik resimdeki gibidir. İlerleyen zamanlarda grafik görünümü ve kalitesini geliştirmeyi amaçlamaktayız.
8
Oyunun oynanabilirlik alanını belirtmek ve oyuncunun tuş kombinasyonlarını kullanabilmesi için “public class Archanoid extends Frame implements KeyListener” classını kullanacağız. Archanoid metodunu oluşturarak burada oyun alanının boyutlarını, oyun arka plan rengini, hareketli bloğun rengini, başlangıç koordinatlarını, boyutlarını belirttik. HareketliButon metoduyla çubuğun hızını ve hangi tuşlarla hareket edeceğini belirteceğiz. Top classında topun çizimi, boyutu, hızı,rengi ve hareket yönünü tanımladık. TopHareketi metoduyla topun gideceği açıları, hareket edeceği alanı gibi özellikleri belirteceğiz. TopVur metoduyla topun taşlara çarptığında ne gibi hareketlerde bulunacağını belirteceğiz. Tas metoduyla taşların boyutlarını, şeklini,rengini, kaçar tane olup nerelerde konumlandırılacaklarını belirteceğiz.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.