Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanIsit Kizilirmak Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü tcakmak@hacettepe.edu.tr Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları 29.03.2012 Atılım Üniversitesi Kütüphanesi
2
Pazarlama Sosyal Medya Pazarlaması Geleneksel Pazarlama’dan Sosyal Medya Pazarlamasına Geçiş Pazarlama Anlayışındaki Değişim Zero Moment of Truth (ZMOT) Sosyal Medya Pazarlaması ve Bilgi Hizmetleri Sunum Planı Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları Atılım Üniversitesi Kütüphanesi29.03.2012
3
Ürün/hizmet Doğal kaynaklar Gerçekleştirilen etkinlikler Son kullanıcı (Uraz, 1978) Pazarlama Atılım Üniversitesi Kütüphanesi29.03.2012 Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları
4
Hedef kitlenin gereksinimi Eylemler bütünü İnsan ve kurum etkinlikleri Planlı ve programlanmış Kurum Kültürü Kurum Kimliği Pazarlama Atılım Üniversitesi Kütüphanesi29.03.2012 Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları
5
Çevreyle etkileşim Hedef kitlenin özellikleri Teknolojik olanaklar ve altyapı Uygun araçlar Geri bildirim alma Kurum Kimliği Pazarlama Atılım Üniversitesi Kütüphanesi29.03.2012 Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları
6
Kataloglar, broşürler, afişler Posta gönderileri (el afişleri...) Telefon, Televizyon İnternet / E-posta SMS Sosyal Medya Araçları Kare Kod Uygulamaları Pazarlama Araçları Atılım Üniversitesi Kütüphanesi29.03.2012 Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları
7
Web 1.0 Web 2.0 ve yansımaları Tek yönlü etkileşimden – Çok yönlü etkileşime geçiş İçerik takibi – İçerik üretimi ve içeriğe katkı Paylaşım Sosyal Medya ? Atılım Üniversitesi Kütüphanesi29.03.2012 Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları
8
Zaman ve mekan sınırlaması yok, Mobil platformlarla uyumlu, Paylaşım ve tartışma tabanlı, İletişim şekli. (Vural ve Bat, 2010) Sosyal Medya ? Atılım Üniversitesi Kütüphanesi29.03.2012 Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları
9
Veri ilişkilendirme (Linked Data), Semantik yaklaşımlar, Kurumsal iletişim, Proje yönetimi Sosyal Medya ? Atılım Üniversitesi Kütüphanesi29.03.2012 Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları
10
Sosyal medya siteleri İnternet ortamındaki görünürlük Mal ve hizmetlerin sunumu Sosyal iş ağları oluşturma Fikir ve bilgi değişimi sağlama Sosyal Medya Pazarlaması Atılım Üniversitesi Kütüphanesi29.03.2012 Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları
11
Sosyal Medya Pazarlaması Atılım Üniversitesi Kütüphanesi29.03.2012 Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları
12
Üç temel nokta; İletişimin etkinliği Katılımcı yaklaşımı Hedef kitleye ulaşma / Geri bildirimler Sosyal Medya Pazarlaması – Geleneksel Pazarlama Atılım Üniversitesi Kütüphanesi29.03.2012 Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları
13
Kullanıcılarla aynı platformda bulunma, Kurum farkındalığını artırma, Kurumun marka değerini artırma, itibar ve imajı artırma Ürün/hizmet kullanımını artırma, Kurum kültürünü yansıtma Pazarlama amaçlarını gerçekleştirme (Akar, 2010) Hedefler Atılım Üniversitesi Kütüphanesi29.03.2012 Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları
14
Odak noktasını belirleme (Politikalar...), Kullanılabilecek en son teknolojiden faydalanma, Erişilebilirliği sağlama (SEO) Katılımcı grubunu oluşturma, Kurumu temsil eden bir slogan ya da logonun oluşturulması Uygun sosyal medya araçlarına karar verme, Uygulamaları geliştirme/ Hizmetlerle bütünleştirme, Sosyal Medya Pazarlamasında Adımlar Atılım Üniversitesi Kütüphanesi29.03.2012 Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları
15
Odak noktasını belirleme (Politikalar...), Kullanılabilecek en son teknolojiden faydalanma, Erişilebilirliği sağlama (SEO), Katılımcı grubunu oluşturma, Kurumu temsil eden bir slogan ya da logonun oluşturulması, Uygun sosyal medya araçlarına karar verme, Uygulamaları geliştirme/ Hizmetlerle bütünleştirme. Sosyal Medya Pazarlamasında Adımlar Atılım Üniversitesi Kütüphanesi29.03.2012 Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları
16
Pazarlama Anlayışındaki Değişim Atılım Üniversitesi Kütüphanesi29.03.2012 “When consumers hear about a product today, their first reaction is ‘Let me search online for it.’ And so they go on a journey of discovery: about a product, a service, an issue, an opportunity. Today you are not behind your competition. You are not behind the technology. You are behind your consumer.” Rishad Tobaccowala Chief Strategy & Innovation Officer VivaKi Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları
17
Zero Moment of Truth Atılım Üniversitesi Kütüphanesi29.03.2012 Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları
18
Zero Moment of Truth Atılım Üniversitesi Kütüphanesi29.03.2012 Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları
19
Sosyal Medya Pazarlaması ve Bilgi Hizmetleri Atılım Üniversitesi Kütüphanesi29.03.2012 Bilgi Merkezleri ?? Kullanıcı kitlesi ve değişen bilgi arama davranışları Hizmetlerin sosyal medya ile entegrasyonu Politikaların belirlenmesi Sosyal medya uzmanları Mobil platformların kullanımı Sosyal medya ortamı sağlayan yazılımların adaptasyonu Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları
20
Atılım Üniversitesi Kütüphanesi29.03.2012 Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları
21
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü tcakmak@hacettepe.edu.tr Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları 29.03.2012 Atılım Üniversitesi Kütüphanesi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.