Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

3. HAFTA KONULARI TEST VE BİLGİ SORULARI. TEST SORULARI #1 Bir işletmenin mal ve hizmetlerinin sonradan ödenmesi karşılığında satılmasıyla ne oluşur?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "3. HAFTA KONULARI TEST VE BİLGİ SORULARI. TEST SORULARI #1 Bir işletmenin mal ve hizmetlerinin sonradan ödenmesi karşılığında satılmasıyla ne oluşur?"— Sunum transkripti:

1 3. HAFTA KONULARI TEST VE BİLGİ SORULARI

2 TEST SORULARI #1 Bir işletmenin mal ve hizmetlerinin sonradan ödenmesi karşılığında satılmasıyla ne oluşur? A)Varlıklar B)Çekler C)Nakitler D)Borç unsuru E)Alacak unsuru #2 Alacak yönetimi neleri inceler? A)Varlıkları B)Alacakları C)Borçları D)Iki taraflı olarak alacakları ve borçları E)Senetli borçları

3 3 Bir müşteri ile ilgili ödeme alışkanlığı, finansal gücü ve teminatları neyin değerlendirmesidir. A)Müşterinin parasal varlığının B)Müşterinin ödememe alışkanlıklarının C)Müşterinin ödeme yeteneğinin D)Müşterinin nakit durumunun E)Müşterinin mal varlığının #4 Bir firmanın alacaklara yapacağı yatırımları. A)Iyi müşteriler B)Kredi standartları, kredi koşulları, tahsilat politikası belirlemektedir C)Krediye yaraşırlıkları belirlemektedir D)Müşterilerinin mal varlığı E)Müşterilerinin ödeme alışkanlıkları belirlemektedir

4 #5 İş kolundaki yarışma koşulları. A)Müşteriler arası yarışmadır B)Satıcılar arası anlaşmadır C)Satış kolaylığıdır D)Maliyet unsurudur E)Alacakları belirleyen unsurlardan biridir #6 Mali bünye sağlamlığı. A)Para bulmada zorluktur B)Tahsilatlarda kolaylıktır C)Ödemelerde zorluktur D)Alacakların seviyesinin yüksek olmasını sağlar E)Tahsilatlarda kolaylıktır

5 #7 Satışların en yükseğe, alacaklara yatırılan tutarın en düşüğe, batık alacakların sıfıra yaklaştırılmasına. A)Alacakları arttırma denmektedir B)Alacakların azaltılması C)Alacakların tahsil edilmesi denmektedir D)Etkin kredi politikası denmektedir E)Etkin olmayan kredi yönetimi denmektedir #8 Hoşgörüden yoksun katı bir tahsilat politikası. A)Müşterileri memnun eder B)Müşterileri arttırır C)Değereli müşterilerin kırılmasına ve müşteri kayıplarına yol açabilir D)Müşterilerin işletmeye olan güvenlerini arttırır E)Müşterilerin işletme için iyi düşüncelerini destekler

6 #9 Alacakların yaş çizelgesi ve alacakların devir hızı. A)Alacakların yılda kaç defa devrettiğini verir B)Yöneticilerin elindeki iki kontrol aracıdır C)Alacakların vadelerinin geçip geçmediğini verir D)Alacakların tahsilst hızını verir E)Alacaklardan tahsil edilemeyenleri ortaya çıkarır #10 Faktöring kuruluşlarında faktör firma. A)Alacakların yönetimi, tahsil edilmeme riskini önleme ve finansman hizmeti vermektedir B)Tahsilata yardımcı olmaktadır C)Alacağı hemen ödemektedir D)Alacağı vadesinde ödemektedir E)Tahsil edilememe riskini ortadan kaldırmaktadır,

7 Bölüm 4 Cevapları 1. e 2. d 3. c 4. b 5. a 6. e 7. d 8. c 9. b 10. a


"3. HAFTA KONULARI TEST VE BİLGİ SORULARI. TEST SORULARI #1 Bir işletmenin mal ve hizmetlerinin sonradan ödenmesi karşılığında satılmasıyla ne oluşur?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları