Sunuyu indir
1
(Enter ve Stepwise Yöntemi)
REGRESYON ANALİZİ (Enter ve Stepwise Yöntemi) THY UYGULAMASI 1261 Evrim Şendur 1302 Mert Durdağ 1382 Emra Karaaslan PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
2
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI-20.05.2009
REGRESYON ANALİZİ Regresyon analizi bağımlı değişken ile bir veya daha çok bağımsız değişken arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla kullanılan bir analiz yöntemidir. Modele giren tüm bağımsız değişkenlerin yardımıyla bağımlı değişkenin tahmini yapılabilir veya bağımlı değişken üzerinde politikaların belirlenmesinde bu değişkenlerden yararlanılabilir. PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
3
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI-20.05.2009
Değişkenler bağımlı ve bağımsız olmak üzere iki gruba ayrılır. Bağımsız Değişken (Predictor): Dış müdahele olmaksızın kendiliğinden oluşabilen değişkenlerdir. Olayın sebebi olarak görülebilirler. Bağımlı Değişken (Criterion): Sonuç olarak gördüğümüz olayları bağımlı değişken olarak adlandırırız. Y= a+ bx1+e PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
4
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI-20.05.2009
8. THY verilerini dikkate alarak genel memnuniyet değişkeni ile faktör analizi sonucu elde edilen THY verilerinde yer alan Güvenilir ve doğru hizmet Müsteriyi tanıma, anlama Anında hizmet Güven telkin etme Fiziki unsurlar değişkenleri arasındaki ilişkiyi regresyon analizinde yer alan enter ve stepwise yöntemlerine göre çözümleyiniz. Elde ettiğiniz sonuçları yorumlayınız. PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
5
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI-20.05.2009
ENTER METHODU H0: Güvenilir, Müşteri, Anında hizmet, Güven telkin etme, Fiziki unsurların (bağımsız değişkenler), genel memnuniyet (bağımlı değişken) üzerinde etkisi yoktur. H1: Güvenilir, Müşteri, Anında hizmet, Güven telkin etme, Fiziki unsurların (bağımsız değişkenler), genel memnuniyet (bağımlı değişken) üzerinde etkisi vardır. Bağımsız değişkenlerin hepsi birden analize sokulur. PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI 5
6
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI-20.05.2009
ENTER METHODU yi = a + b1 x1 + b2 x2 + b3 x3 + b4 x4 + b5 x5 +e PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
7
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI-20.05.2009
ENTER METHODU yi = x x x x x5 PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI 7
8
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI-20.05.2009
STEPWISE YÖNTEMİ Bağımlı değişkeni etkileyebilecek bağımsız değişkenler saptandıktan sonra, bunlar arasından birbirleriyle ilişkileri olmayan ve bağımlı değişkeni en çok etkileyen bağımsız değişkenler seçilir. Belirtilen şartlara uygun bağımsız değişkenlerin en güçlüsünden başlayarak, teker teker bağımlı değişken üzerinde önemli etkisi olan bağımsız değişkenler modele dâhil edilmektedir. Bu yöntemin çoklu doğrusal bağlantı problemine çözüm getirmektedir. PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI 8
9
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI-20.05.2009
ÇOKLU DOĞRUSAL BAĞLANTI PROBLEMİ Bağımsız değişkenlerin, bağımlı değişkeni açıklama oranını artırmak için modele bağımsız değişkenler eklediğimizde bazen önceki bağımsız değişkenlerin ktsayılarının azaldığını ve t testlerinin almasız çıktığını görebiliriz.Bu bağımsız değişkenlerin bir korelasyon içerisinde olduğundan kaynaklanmaktadır. PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI 9
10
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI-20.05.2009
STEPWISE YÖNTEMİ PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
11
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI-20.05.2009
STEPWISE YÖNTEMİ PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI 11
12
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI-20.05.2009
STEPWISE YÖNTEMİ PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
13
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI-20.05.2009
STEPWISE YÖNTEMİ PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
14
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI-20.05.2009
TEŞEKKÜRLER 1261 Evrim Şendur 1302 Mert Durdağ 1382 Emra Karaaslan PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.