Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MERHABA PROGRAM GELİŞTİRME ÖĞRETME ÖĞRENME DURUMLARI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MERHABA PROGRAM GELİŞTİRME ÖĞRETME ÖĞRENME DURUMLARI."— Sunum transkripti:

1

2 MERHABA

3 PROGRAM GELİŞTİRME ÖĞRETME ÖĞRENME DURUMLARI

4 ÖĞRETME-ÖĞRENME DURUMLARI? HEDEFLERİ ÖĞRENCİYE KAZANDIRMAK İÇİN UYARICILARIN DÜZENLENMESİ ve ÇALIŞTIRILMASIDIR. ÖĞRETMEN AÇISINDAN ÖĞRETME YAŞANTILARI DÜZENEĞİ, ÖĞRENCİ AÇISINDAN ÖĞRENME YAŞANTILARI DÜZENENEĞİDİR. BİREYDEKİ DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNİN OLUŞTUĞU AŞAMADIR. EĞİTİM SİSTEMİNİN SÜREÇ BOYUTUDUR. ÖĞRENCİLERE İSTENDİK HEDEFLERİ KAZANDIRMAK İÇİN YAPILAN ETKİNLİKLERİ, ÖĞRENME ZAMANINI, YÖNTEM ve TEKNİKLERİ, ÖĞRENME ORTAMININ ÖZELLİKLERİNİ, ARAÇ- GEREÇLERİ, MATERYALLERİ, ÖĞRETİM HİZMETİNİN NİTELİĞİNİ ETKİLEYEN İPUCU-PEKİŞTİRME-KATILIM-DÖNÜT-DÜZELTME DEĞİŞKENLERİNİ, BİÇİMLENDİRME ve YETİŞTİRMEYE DÖNÜK DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARINI KAPSAYAN ETKİNLİKLERİN TÜMÜDÜR.

5

6

7

8

9 ÖĞRETME-ÖĞRENME DURUMLARININ BELİRLENMESİNDEKİ İLKELER *EĞİTİM DURUMU HEDEFE ULAŞTIRICI NİTELİKTE OLMALIDIR. *HEDEFE EN UYGUN ZAMAN, YÖNTEM, ARAÇ-GEREÇ, ÖĞRENME ORTAMI TERCİH EDİLMELİDİR. HEDEFE UYGUNLUK? ÖĞRENCİYE UYGUNLUK? İÇERİĞE UYGUNLUK ? ÖĞRETİM İLKELERİNE UYGUNLUK ? TUTARLILIK ? EKONOMİKLİK? *EĞİTİM DURUMU ÖĞRENCİLERİN ÖZELLİKLERİNE UYGUN OLMALIDIR. *ÖĞRENCİNİN GELİŞİM DÜZEYİ, HAZIR BULUNUŞLULUĞU, BİLİŞSEL-DUYUŞSAL YAPISI, İLGİ ve İHTİYAÇLARI, BİREYSEL FARKLARI DİKKATE ALINMALIDIR. *ÖĞRENME ORTAMI ÖĞRENCİ KATILIMI ve ETKİLEŞİMİNİ KOLAYLAŞTIRMALIDIR. *EĞİTİM DURUMU İÇERİKTEKİ BİLGİNİN ÖZELLİKLERİNE UYGUN OLMALIDIR. BİLGİNİN ZORLUK-KARMAŞIKLIK-SOMUT/SOYUT OLMA DERECESİ DİKKATE ALINMALIDIR. *EĞİTİM DURUMU BİLİNENDEN BİLİNMEYENE, SOMUTTAN SOYUTA, YAKINDAN UZAĞA, AKTİVİTE, AÇIKLIK ve GÜNCELLİK, BÜTÜNLÜK, HAYATA YAKINLIKGİBİ ÖĞRETİM İLKELERİNE UYGUN OLARAK DÜZENLENMELİDİR. *EĞİTİM DURUMUNDA YER ALAN BÜTÜN FAKTÖRLER HEDEFLENEN DAVRANIŞI ORTAYA ÇIKARMAYA YÖNELMELİDİR. *ÖĞRENME YAŞANTILARI BİRBİRİ İÇİNDE (DİKEY İLİŞKİ) VE DİĞER DERSLERLE OLAN BAĞLANTILARINDA (YATAY İLİŞKİ) BÜTÜNLÜK OLUŞTURMALIDIR. *HEDEFLER EN AZ ZAMAN, EMEK ve PARA İLE YAKALANMALIDIR. ÇOCUĞA GÖRELİK BİLİNENDEN BİLİNMEYENE SOMUTTAN SOYUTA YAKINDAN UZAĞA KOLAYDAN ZORA AÇIKLIK YAŞAMA YAKINLIK EKONOMİKLİK (İŞ)YAPARAK-YAŞAYARAK ÖĞRENME AKTÜALİTE BÜTÜNLÜK MOTİVASYON HAZIRBULUNUŞLUK KATILIM PEKİŞTİRME GERİBİLDİRİM TRANSFER

10

11

12

13 BAŞKALARINA ÖĞRETTİĞİMİZİN %90 ını KATILDIĞIMIZ ve DENETLEDİĞİMİZİN % 80 ini TARTIŞTIKLARIMIZIN %40 ını GÖRDÜKLERİMİZİN % 15 ini DUYDUKLARIMIZIN %10 unu

14 DUYU ORGANLARINA GÖRE BİLGİLERİN KALICILIK ORANLARI %90 %80 %50 %30 %20 DEMİREL’İN DUYU ORGANLARI ŞEMASI

15 DALE’İN YAŞANTI KONİSİ ÇOK SAYIDA DUYU ORGANINDAN AZ SAYIDA DUYU ORGANINA KENDİ KENDİNE EDİNİLENDEN YARDIMLA EDİNİLENE DOĞRUDAN DOĞRUYA EDİNİLEN AMAÇLI YAŞANTILAR MODEL ve NUMUNELERLE EDİNİLEN DRAMATİZASYONLAEDİNİLEN GEZİLER YOLUYLA EDİNİLEN GÖSTERİLER YOLUYLA EDİNİLEN SERGİLER YOLUYLA EDİNİLEN TELEVİZYONLA EDİNİLEN HAREKETLİ RESİMLERLE EDİNİLEN RADYO, PLAK, ŞERİT, RESİMLE EDİNİLEN GÖRSEL SEMBOLLERLERLE EDİNİLEN SÖZEL SEMBOLLERLE GÖZ veya KULAKLA GÖZLE GÖZ ve KULAKLA BÜTÜN DUYU ORGAN LARIYLA KENDİ KENDİNE EDİNİLEN BAŞKALARININ YARDIMIYLA EDİNİLEN

16 DİKKAT ÇEKME *SORU SORMA *ÖRNEK OLAY, ANI, FIKRA SUNMA *ARAÇ-GEREÇ KULLANMA *ŞEKİL, RESİM, GRAFİK GÖSTERME *BEDEN DİLİ ve SES KONTROLÜNÜ KULLANMA 1. GİRİŞ? (ÖĞRENMEYE HAZIR HALE GELME) * DERSE KATILMAYA İSTEKLİ OLMA * DERS DIŞI İŞLERLE İLGİLENMEME * SINIF DİSİPLİNİNİ BOZMAMA ÖĞRETME-ÖĞRENME DURUMLARININ NİTELİĞİNİ ETKİLEYEN AŞAMALAR AŞAMA ÖĞRETMEN DAVRANIŞIÖĞRENCİ TEPKİSİ GÜDÜLEME *KONUNUN ÖNEMİNİ, ÖNCELİĞİNİ AÇIKLAMA *ÖĞRENİLECEKLERİN YAŞAMDA NE İŞE YARAYACAĞINI ANLATMA *ÖĞRENCİLERİN İSTEKLİ HALE GELMESİ HEDEFTEN HABERDAR ETME *ÖĞRENCİLERİN NELER ÖĞRENECEĞİNİ AÇIKÇA ANLAMALARINI SAĞLAMA ÖN KOŞUL BİLGİLERİ SÖYLEME *ÖNCEDEN BİLİNENLERLE YENİ ÖĞRENİLECEKLER ARASINDA İLİŞKİ KURMA * ÖĞRENME İSTEĞİNİN ARTMASI * ÖĞRENMEK İÇİN ÇABALAMA * SÖYLENENLERİ YAPMA * BAŞARMAYA İNANMA * GÜÇLÜKLERDEN YILMAMA * YENİ HEDEFLER KOYMA * DIŞSAL FAKTÖRLERE YÖNELMEME * BİLİNÇLİ OLMA * KENDİSİNDEN BEKLENENLERİN, SORUMLULUKLARININ ve YAPACAKLARININ FARKINDA OLMA * BİLDİKLERİYLE ÖĞRENECEKLERİ ARASINDA BAĞ KURMA * BİLGİYİ YAPILANDIRMA, ŞEMALAMA, SOMUTLAŞTIRMA

17 *HAZIR BULUNUŞLUK SORUNLARINI ÇÖZME *İPUCU *KATILIM *ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİ YAPMA *YÖNTEM/TEKNİKLERİ KULLANMA *ARAÇ-GEREÇ/MATERYAL KULLANMA, KULLANDIRMA *BİLGİ PAYLAŞIMI/İLETİŞİM *PEKİŞTİREÇ *DÖNÜT-DÜZELTME *DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNİ GERÇEKLEŞTİRME 2. GELİŞME? (DAVRANIŞ DEĞİŞME SÜRECİ) 3. SONUÇ? ÖĞRENME KONTROLÜ AŞAMA ÖĞRETMEN DAVRANIŞIÖĞRENCİ TEPKİSİ * DERSE ETKİLİ KATILMA * ETKİNLİKLERİ YAPMA * SORUMLULUKLARINI YERİNE GETİRME * ÖĞRENME ORTAMIYLA İLETİŞİM KURMA * ARAÇ-GEREÇ, MATERYAL KULLANMA * SORU SORMA, CEVAP VERME * DAVRANIŞINI DEĞİŞTİRME *ÖĞRENME EKSİK ve YANLIŞLARINI ANLAMAYA ve GİDERMEYE YÖNELİK ÇALIŞMA YAPMA *ÖZETLEME, TEKRARLAMA *FARKLI YÖNTEM ve TEKNİKLERLE GÖZDEN GEÇİRME *BİR SONRAKİ ÖĞRENMEYE YÖNELİK YÖNLENDİRME YAPMA * ÖZETLEME, TEKRARLAMA * ÖĞRENDİKLERİNİ ORGANİZE ETME * EKSİK ve YANLIŞLARI FARKETME, GİDERMEYE ÇALIŞMA * SONRAKİ DERSLER İÇİN SORUMLULUK ALMA ÖĞRETME-ÖĞRENME DURUMLARININ NİTELİĞİNİ ETKİLEYEN AŞAMALAR

18 HAREKETE GEÇİREN UYARICI ÖĞRENMENİN NASIL YAPILACAĞINI BELİRTEN *MESAJLAR, UYARILAR, HATIRLATICILAR * RESİMLER, GRAFİKLER, SORULAR, BEDEN DİLİ, YÖNERGELER, RESİMLER, MODELLER, ARAÇ-GEREÇLER İPUCU? * EN FAZLA DUYU ORGANINI UYARMALI * ÖĞRENCİLERİN HAZIR BULUNUŞ DÜZEYİNE UYMALI *HEDEFE ULAŞTIRACAK KAPIYI AÇMALI *BÜTÜNÜN MERAK UYANDIRAN BİR PARÇASI OLMALI GELİŞME AŞAMASINDAKİ ÖĞRETME-ÖĞRENME DURUMU DEĞİŞKENLERİ KATILIM? PEKİŞTİRME? DÖNÜT DÜZELTME? ÖĞRENMEYİ KENDİ KENDİNE EDİNME ETKİNLİKLERİ ÖĞRENCİNİN İŞE SOYUNMASI, ÖĞRENME SORUMLULUĞUNU ALARAK ÇALIŞMASI, YÖNERGELERİ UYGULAMASI, SORU SORMASI, AÇIKLAMA YAPMASI vb. * ÖN BİLGİLER TAMAMLANMALI * DEMOKRATİK ORTAM OLUŞTURULMALI *PEKİŞTİREÇ ve YENİ İPUÇLARI İLE DESTEKLENMELİ *UYGUN YÖNTEM-TEKNİK SEÇİLMELİ *ARAÇ-GEREÇLERİ ÖĞRENCİ DE KULLANMALI ÖĞRENDİĞİNİ TEKRAR TEKRAR GÖSTERME İSTEĞİ PEKİŞTİREÇLERLE ÖĞRENDİĞİNİ TEKRARLAMASI, ÜST DÜZEY ÖĞRENMELERE VARMA ÇABASI *ÖDÜL VEYA CEZA EN KISA SÜREDE VERİLMELİ *FARKLI PEKİŞTİREÇLER KULLANILMALI *GÖRÜLME SIKLIĞI FARKLI YÖNTEMLERLE ve FARKLI DÜZEYLERDE OLUŞMALI EKSİKLERİ BELİRLEME ve TAMAMLAMA ETKİNLİĞİ ÖĞRENME DÜZEYİNİ BELİRLEME DÖNÜT, EKSİKLERİ TAMAMLAMA DÜZELTMEDİR. *AÇIK, ANLAŞILIR OLMALI *KIRICI DEĞİL, GÜDÜLEYİCİ OLMALI, UMUTLANDIRMALI

19

20

21

22 GELECEĞİ BUGÜN YAŞAMAKTIR. PLAN? AKLIN, TESADÜFLERE KARŞI ZAFERİDİR. ZAMAN ve ÇEVRENİN AKILCI YÖNETİMİDİR. YA BİR PLANIN VARDIR, YA DA BAŞKALARININ PLANININ BİR PARÇASISIN. NE YAPILACAK? NE ZAMAN/NE KADAR ZAMANDA YAPILACAK? NİÇİN YAPILACAK? NASIL YAPILACAK? YAPABİLDİK Mİ? SORULARININ CEVAPLARINI BELİRLEYEN YAZILI TASLAKTIR.

23 PLANIN AMACI? *DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME SÜRECİNİN RASTLANTILARA BIRAKILMASINI ENGELLEMEK *ÖĞRETİMDE ZAMAN ve ÇEVRE KONTROLÜNÜ SAĞLAR. *ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULAMADAKİ NİTELİĞİNİ (KALİTESİNİ) ARTTIRIR. *ÖĞRETİM PROGRAMINI KONTROLLÜ BİR ŞEKİLDE HAYATA GEÇİRİR. *UYGULAMALARIN YILLIK ve GÜNLÜK AKIŞINDA ÖĞRETMENE YARDIMCI OLUR. PLANIN İŞLEVLERİ? PLAN YAPMAK, MESLEKİ AÇIDAN VAZ GEÇİLEMEZ OLDUĞU KADAR; YASAL AÇIDAN DA ZORUNLUDUR.

24 PLAN *HEDEFLERE ULAŞTIRICI OLMALIDIR. *ÖĞRETMENİN UYGULAMALARINA YOL GÖSTERMELİ, YARDIM ETMELİ, AÇIK ve ANLAŞILIR OLMALIDIR. *ÖZEL GÜN ve HAFTALAR GİBİ ÖZEL ZAMANLARA, KONUYA AYRILAN SÜREYE UYARAK ZAMAN YÖNETİMİ SAĞLAMALIDIR. *UYGULAMA ESNASINDA OLUŞAN DURUMLARA, BİREYSEL FARKLARA UYUM SAĞLAYACAK ŞEKİLDE ESNEK ve İŞLEVSEL OLMALIDIR. *ÖĞRENME ORTAMININ ÖZELLİKLERİNE, ÖĞRENCİ MERKEZLİ UYGULAMALARA UYGUN OLMALI, ZAMAN-EMEK ve PARAYI EKONOMİK KULLANMALIDIR. *ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ, ŞUBE ÖĞRETMENLERİ, BRANŞ ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN ÖNCEDEN BELİRLENMİŞ ORTAK İLKELERLE, PARALEL BİR ŞEKİLDE UYGULANMALIDIR. *DERSİN ve ÖĞRETİMİN NİTELİĞİNE, SEVİYESİNE UYGUN OLMALI, ÇAĞDAŞ VE BİLİMSEL BİLGİLERİ ESAS ALMALIDIR. İYİ BİR PLANIN ÖZELLİKLERİ

25 PLANÇEŞİTLERİ? ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK PLAN? *DERSİN ÖĞRETİM PROGRAMINA DAYALI OLARAK ÖĞRETİM YILI BAŞINDA YAPILIR. *ÖĞRETİM YILI BOYUNDA ULAŞILACAK HEDEFLERİ, HEDEFLERE ULAŞIRKEN YAPILACAK ÖĞRETİM ÇALIŞMALARINI, ÇALIŞMALARDAKİ SÜRE DAĞILIMINI, ve ÇALIŞMALARIN EĞİTİM ÖĞRETİM İLKELERİNE UYGUN SIRASINI GÖSTERİR. *ÖĞRETİM YILININ BİR GÖRÜNTÜSÜDÜR. GENİŞ KAPSAMLI, AZ AYRINTILIDIR. ÜNİTE PLANI? GÜNLÜK/ DERS PLANI? *DERSİN ÖĞRETİM PROGRAMINA ve YILLIK PLANA DAYALI OLARAK SIRASI GELDİKÇE YAPILIR. *BİR ÜNİTE SÜRESİNCE ULAŞILACAK HEDEFLERİ, ÜNİTENİN BÖLÜMLERİ, ÜNİTEDEKİ ÖĞRETİM ÇALIŞMALARI, ÇALIŞMALARIN BAŞLAMA-BİTİŞ ZAMANI, DERS SAATİ SAYISI, GEZİ-GÖZLEM-DENEY GİBİ ÖĞRENME YAŞANTILARINI ve DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİNİ GÖSTERİR. *YILLIK PLANA GÖRE DAHA DAR KAPSAMLI, DAHA FAZLA AYRINTILIDIR. *BİR DERS İÇİN, DERSİN ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN HEDEF ve DAVRANIŞLARI GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN SIRASI GELDİKÇE YAPILIR. *DERS ESNASINDA GERÇEKLEŞTİRECEK HEDEFLERİ, İŞLENECEK KONU ÖRÜNTÜSÜNÜ, KONUYA İLİŞKİN TÜM UYGULAMALARI, DENEY-TARTIŞMA PROJE-ÖDEV-İPUCU-ÖĞRENCİ KATILIMINI SAĞLAYACAK GÜDÜLEME- PEKİŞTİRME-DÖNÜT/DÜZELTME GİBİ EĞİTİM-ÖĞRETİM DURUMLARINI KAPSAYAN TÜM ETKİNLİKLERİ GÖSTERİR. *SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BİR GÜNDE UYGULADIKLARI BİRDEN FAZLA DERS İÇİN YAPILANINA GÜNLÜK PLAN ADI VERİLİR. *YAPILMASI ve UYGULANMASINDAN DERS ÖĞRETMENİ SORUMLUDUR. *ZÜMRE/ŞUBE ÖĞRETMENLER KURULU KARARLARINA UYGUNDUR. *YILLIK PLAN ve ÜNİTE PLANINA GÖRE DAHA DAR KAPSAMLI AMA EN AYRINTILI PLANDIR.

26 ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK PLAN? SÜREÜNİTE: AY HAFTA DERS SAATİ HEDEF ve DAVRANIŞLAR KONULAR YÖNTEM ve TEKNİKLER ARAÇ ve GEREÇLER DEĞERLENDİRME EYLÜL 1.HAFTA 2.HAFTA 3.HAFTA 4.HAFTA 4 4 4 4 ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU veya ŞUBE ÖĞRETMENLER KURULU TARAFINDAN HAZIRLANIR. ÖĞRETİM YILININ İLK İKİ HAFTASINDA MÜDÜRE ONAYLATILIR.

27 *HEDEF ve DAVRANIŞLAR BELİRLENİR. *İŞ TAKVİMİ HAZIRLANIR. *KONULAR ve SÜRELERİ BELİRLENİR. *ÜNİTELER ve KONULAR ÖZEL GÜN ve HAFTALARA DİKKAT EDİLEREK DAĞITILIR. *HEDEFLERE ve ÖĞRENCİ ÖZELLİKLERİNE GÖRE YÖNTEM, TEKNİK, ETKİNLİK, ARAÇ-GEREÇ ve DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI BELİRLENİR. *BELİRLENENLER PLAN ŞEMASI ÜZERİNE YAZILIR. *ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ veya ŞUBE ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN İMZALANIR. *YÖNETİME ONAYLATILIR ve UYGULANIR. ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK PLAN HAZIRLAMA AŞAMALARI

28 GÜNLÜK DERS PLANI? BÖLÜM I DERSİN ADI SINIF ÜNİTENİN ADI/NO KONU SÜRE BÖLÜM II KAZANIMLAR/HEDEF ve DAVRANIŞLAR KAVRAMLAR/SEMBOLLER/DAVRANIŞ ÖRÜNTÜSÜ GÜVENLİK ÖNLEMLERİ YÖNTEM ve TEKNİKLER ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ, ARAÇ-GEREÇLER ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ DİKKAT ÇEKME GÜDÜLEME GÖZDEN GEÇİRME DERSE GEÇİŞ BİREYSEL ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ GRUPLA ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ ÖZET

29 GÜNLÜK DERS PLANI? BÖLÜM III ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME BİREYSEL ÖĞRENMELERİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME GRUP ÖĞRENMELERİNİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ/İLERİ DÜZEY ÖLÇME DEĞERLENDİRME KULLANILAN ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ, ARAÇ GEREÇLER BÖLÜM IV PLANIN UYGULANMASINA İLİŞKİN AÇIKLAMALAR

30 PROGRAM GELİŞTİRME ARAÇ MATERYAL GEREÇ

31 MATERYAL ARAÇ-GEREÇ? *ÖĞRENMEYİ SOMUTLAŞTIRMAK *EN FAZLA DUYU ORGANINI ETKİLEMEK *ÖĞRENCİNİN İLGİSİNİ ARTTIRMAK İÇİN KULLANILIR

32 ARAÇ-GEREÇLERİN SINIFLANMASI *RADYO *TEYP *SES BANTLARI *CD LER İŞİTSEL ARAÇLAR? GÖRSEL ARAÇLAR? *GERÇEK EŞYA ve MODELLER *YAZI TAHTASI, PANOLAR *DERS KİTABI, DERGİLER *RESİM, ŞEKİL, HARİTA, GRAFİK *PROJEKSİYON, SLAYT, DİA GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR? *TV-VİDEO *CD ve DVD *KUKLALAR TEKNOLOJİ DESTEKLİ ARAÇLAR? *ETKİLEŞİMLİ VİDEO *BİLGİSAYAR *ETKİLEŞİMLİ BİLGİSAYAR *İNTERNET *İLETİŞİM UYDULARI

33

34

35 MATERYAL ARAÇ-GEREÇ? *KONUNUN YERİNE GEÇMEYEN *DERSİN HEDEF ve DAVRANIŞLARINA UYGUN *ÖĞRENCİNİN YAŞINA-GELİŞİMİNE UYGUN *BASİT, SADE, ANLAŞILIR *DAYANIKLI, SAĞLAM *KOLAY ERİŞİLEBİLEN ve KULLANILABİLEN *EN FAZLA DUYU ORGANINI ETKİLEYEBİLEN *GERÇEK HAYATI YANSITAN *DİL, GÖRÜNTÜ, SES AÇISINDAN SORUNSUZ *GELİŞTİRİLEBİLEN, GÜNCELLENEN ÖZELLİKLERDE OLMALIDIR

36

37 DERS KİTABI? *BİR DERSİN ÖĞRETİMİ İÇİN, BELLİ DÜZEYDEKİ ÖĞRENCİLER İÇİN, ÖĞRETİM PROGRAMINA UYGUN OLDUĞU ONAYLANMIŞ TEMEL KAYNAKTIR. *GEREKTİĞİNDE ÖĞRETMENİN GÖREVİNİ ÜSTLENEREK ÖĞRENCİYİ YÖNLENDİRMELİDİR. *BİLGİYİ SİSTEMATİZE EDER, UYGUN ŞEKİLDE SIRALAR, KENDİ KENDİNE ÖĞRENMEYİ KONTROL EDER. *BİÇİMSEL GÖRÜNÜM, BİLİMSEL İÇERİK, DİL ve ANLATIM ÖZELLİKLERİ OLARAK DEVLETİN KONTROLÜNDEDİR. *RENK SEÇİMİ, EBATLARI, RESİM SEÇİMİ, ÖYKÜ ve ÖRNEK OLAY SEÇİMİ, YAZI BÜYÜKLÜĞÜ ve SATIR ARALIKLARI, GÖRSELLİK ÖZELLİKLERİ, SAYFA DÜZENİ, KAĞIT KALİTESİ ve CİLT SAĞLAMLIĞI HEDEF ALDIĞI ÖĞRENCİ DÜZEYİNE UYGUNDUR. *BİLGİLER HEDEFE UYGUN OLARAK DÜZENLENMİŞ, GÜNÜN KOŞULLARINA ve ÖĞRETİM İLKELERİNE UYGUN OLARAK SIRALANMIŞ, ÇOK SAYIDA DUYGU ORGANINA HİTAP EDEN, NOKTALAMA-DİL ÖZELLİKLERİ-ÜSLUP BÜTÜNLÜĞÜ AÇISINDAN KUSURSUZDUR.

38

39 MATERYAL ARAÇ-GEREÇ KULLANIMININ YARARLARI *FAZLA SAYIDA DUYU ORGANINI KULLANMAYI SAĞLAR *KONU DAHA KOLAY ALGILANIR *GÜDÜLENMEYİ KOLAYLAŞTIRIR *BİREYSEL FARKLARI DESTEKLER *ÖĞRENCİNİN İLGİSİNİ SÜREKLİ HALE GETİRİR *ÖĞRETİMDE ÇOKLU ORTAM OLUŞTURUR *ÖĞRENMEYİ SOMUTLAŞTIRIR *ZAMANI DAHA ETKİLİ KULLANMAYI SAĞLAR, ÖĞRENME SÜRESİNİ AZALTIR *KALICI ve ANLAMLI ÖĞRENME SAĞLAR *ALIŞTIRMA ve PRATİKTE SINIRSIZ TEKRAR SAĞLAR *ÖĞRETİME ÇEŞİTLİLİK ve ZENGİNLİK KAZANDIRIR SORUNLARI *KLASİK YÖNTEMLERE GÖRE ZOR ve KARMAŞIKTIR. *DÜŞÜNME BECERİSİNİN KULLANIMINI AZALTABİLİR. *KULLANIM İÇİN ZAMAN ve HAZIRLIK GEREKTİRİR. *ÖĞRETMENİN ARAÇLA İLGİLİ KÜLTÜRE ve BECERİYE SAHİP OLMASI GEREKİR. *PAHALI ve TAŞINMASI ZOR OLABİLİR.

40 DOSTÇA KALIN


"MERHABA PROGRAM GELİŞTİRME ÖĞRETME ÖĞRENME DURUMLARI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları