Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
2
Lojistik Stratejisinde Tedarik
Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri © Latin America Logistics Center, 2005
3
İstatistikler … “Satın alınan ürün ve hizmetler ortalama bir şirketin toplam maliyetinin %60’ını oluşturur. Demir çelik fabrikalarında bu rakam %75’e ; petrokimya endüstrisinde %90’a çıkar. Hizmet sektöründe bile bu rakam rahatlıkla %35’lere yükselir. Satın alma maliyetlerinin düşürülmesinin en alt çizgiden yukarı çıkmaya önemli etkileri vardır-%5’lik bir düşüş kar oranında %20’lik bir artış sağlayabilir.” — “A Smarter Way to Buy” Harvard Budines Review, June 2001
4
Lojistik Ana Planı Customer Service Lojistik Ana Planı; performansı sürekli değerlendirerek,süreçleri ve iç uygulamaları geliştirerek, altyapı ihtiyaçlarını belirleyerek ve organizasyonu süreçleri destekleme konusunda hazırlayarak Operasyon Yönetimini,Şirketin Stratejik Amaçlarıyla Senkronize eder © Latin America Logistics Center, 2005
5
Lojistik Stratejisinde Tedarik
Customer Service Tedarik © Latin America Logistics Center, 2005
6
Tedarik Ana Planı Supply Make or Buy Suppliers Policy Integration
Procurement Supply Chain Supply
7
Tedarik Yönetimi İkilemleri
Optimal Tedarik Kaynaklarımız neler? Kaynaklarla ilişkileri nasıl yönetmeliyiz?
8
Tedarik Yönetimi İkilemleri
Finansal Amaçlarımızı Karşılayan Tedarik Kaynakları nelerdir? BİZİM Müşterilerimizin Talep ettiği Hizmet Seviyesini hangi Kaynaklar Karşılıyor? Tedarik ve Stok Yönetim Maliyetlerini en aza indirgeyen Tedarik Kaynakları Kombinasyonu nedir? Stratejik Tedarik Kaynakları Kombinasyonu nedir? Tedarik Kaynaklarımı nasıl Değerlendirebilirim?
9
En iyi tasarruf olanaklarını Satınalma sunar
Sources: CRPS, AT Kearney © Latin America Logistics Center, 2005
10
1. Tedarikte Kilit Performans Göstergeleri
Maliyetler Satın alma Maliyetleri,Sipariş başı Satın alma Maliyetleri Verimlilik Adam-saat başı sipariş, Satın alma memuru tarafından SKU’lar Kalite Tedarikçi Karşılama Oranı Tedarikçi Memnuniyet İndeksi Mükemmel Sipariş %’si Tedarikçi Teslim Süresi Uyuşmazlıkları Cevap Süresi Sipariş Döngüsü Teslim edilmemiş Sipariş %’si
11
Tedarikte Farklılık Analizi
Tedarik Süreçleri Üretim ve Satın almayı kapsar Her bir ürün için Şirket Üretim ve Satın alma arasında bir tercih yapmalıdır. İmal edilmiş Ürünler açısından Tedariğin Amacı Stok Hedeflerini karşılamak için etkin üretimi gerçekleştirmektir Satın alınan Ürünler açısından amaç Stok Hedeflerini karşılamak için etkin satın almayı gerçekleştirmektir
12
Tedarik Yönetimi Farklılık Analizi
13
Tedarik Zinciri Değerlendirmesi
14
2. Tedarikçi Sertifikasyon Programları
Satın alınan Sipariş Karşılama Oranı Anlaşılır ve Güvenilir Bilgi # PO, ID Lines, Boxes, Batch, Exp. Date Otomatik Bilgi ASN´s, VMI, Status Reports Standart Paketleme Gelen Siparişlerin Saptanması Programlama & Zamanında Teslim Performansı
15
3. Bölümlenmiş Tedarikçi Politikaları
Tedarikçi Grupları Müşteri Grupları Tedarikçi Entegrasyon Politikası Müşteri Hizmet Politikası
16
4. Ne Kadar Satın Almalıyız? EOQ
Ekonomik Sipariş Miktarları EOQ Toplam Maliyett = Sipariş Maliyeti + Stok Taşıma Maliyeti Y-Axis Stok Taşıma Maliyetleri siparişin hacmine göre artar Sipariş Maliyetleri siparişin hacmine göre azalır Sipariş/seyir miktarı
17
Siparişleri Birleştirmek: Satınalma Gücünün Kaldıracı
Merkezi Müzakere Tedarikçiler Fiyatlar ve Ödeme Koşulları Teslim Süreleri Merkezi olmayan Operasyon Merkezi Tedarikçi Sertifikasyonu Siparişin Lojistik Koşulları Tedarikçi Karşılama Oranı
18
5. Stratejik“Üretme ya da Satın alma” Kararı
İmal etme Rekabet Avantajı Fikri Mülkiyet Bitmiş Ürün Tedarikçilerinin Azlığı Mevcut Altyapı Satın Alma? Tedarikçilerle yapılan Stratejik İttifaklar Pazarlama & Satış Rekabet Avantajı Serbest Teknoloji Ürünleri Zayıf Altyapı
19
Source: Cambridge Technology Partners
6. e-Satın alma Olanakları Sipariş Yönetimi Talep Tahmini İnteraktif Pazarlama Müşteri Hizmetleri Pazarlama & Satış Kalite Sistemleri Entegre Tahmin Stok Elektronik Satın alma Tedarik Zinciri Tedarikçiler Müşteriler Şirket Üretim Dağıtım Finans İnsan Kaynakları Extranet B2B Intranet B2E Extranet B2C Source: Cambridge Technology Partners
20
7. İç Tedarik Zinciri Değerlendirmesi
21
7. Dış Tedarik Zinciri Değerlendirmesi
22
8. Entegrasyon Teşebbüsleri (e. g
8. Entegrasyon Teşebbüsleri (e.g.VMI Tedarikçi tarafından Yönetilen Stok) Tedarikçi Müşteri Çevirmen Çevirmen 852 – Stok Aktivitesi Sipariş İşleme Planlama Sistemi Stok Tedarik Çevirmen Çevirmen 855 – Sipariş Kabul etme
23
9. Değer Zinciri Organizasyonu
Son Tüketiciler Müşteriler Dağıtım Üretim Tedarikçiler Operasyonlar Operaciones Müşteri Hizmetleri Yöneticisi Materyal Yöneticisi Dağıtım Yöneticisi Trafik Sorumlusu Fabrika Müdürü Planlama Müdürü Değer Zinciri Operasyon Yöneticisi Müşteri Hizmetleri Planlama Yöneticisi için Stratejiler Strateji Estratégia Tedarik Zinciri Strtejik Planlama Yöneticisi
24
10. Tedarik Zinciri Bilgi Sistemleri
Logility Planlama ÇözümleriTM Talep Zinciri PlanlamasıTM Tedarik Zinciri Kaynak Zinciri SeyyahıTM Talep Planlaması Stok Planlaması Olay Planlaması Yeniden Dolum Planlaması Üretim Planlaması Ulaşım Planlaması Fuente: Logility, Atlanta
25
Orta Amerika’daki 47 Şirketten cevaplar
Tedarik Zinciri Entegrasyon Teşebbüsleri Yap veya Sipariş Değerlendir 1 Katma Değerli Analiz 1 Geleneksel olmayan Tedarikçi Ödeme Yöntemleri 1 Ürün Gereksinim Optimizasyonu 2 Merkezi Müzakere ve Satıalnayı Birleştirme 3 Koordineli Teslimatlar 3 Tedarikçilerle yapılan Stratejik İttifaklar 3 Orta Amerika’daki 47 Şirketten cevaplar Konsinye Stok 3 Müşteri Hizmet Alternatifleri 3 Sipariş Karşılama Politikaları 4 Satın alma Sipariş Statüsü 5 Tedarikçi tarafından Yönetilen Stok (TYSI) 6 Kritik bilgi Değişimi 7 Tedarikçi karşılama Oranı Değerlendirmesi 7 Satın alma Sürecinin Otomasyonu 9 Sürekli Yeniden Dolum Programları 11 Satın alma Sürecinin Yeniden Yapılandırılması 11 Tedarikçilerin Sertifikasyonu 16 5 10 15 20
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.