Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanKoc Dink Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
ETKİLEŞİM TASARIM TEMELLERİ HALE ILGAZ
2
2/41 Etkileşim Tasarım Temelleri Tasarım nedir? Tasarım süreci Kullanıcı Odağı Senaryolar Seyir tasarımı Ekran tasarımı ve yerleşim Tekrarlama ve prototipleme BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
3
3/41 Tasarım Nedir? Tasarım HedefSınırlılıkÖdünler BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
4
4/41 Tasarım Nedir? Hedefleri sınırlılıklar dahilinde gerçekleştirmek. Hedefler: Tasarımın amacı ne? Kim için? Ne istiyorlar? Sınırlılıklar: Hangi materyali kullanmalıyız? Standartlarımız neler? Süre ve maliyet? Ödünler: Hedefler ya da sınırlılıkların karşılanması için hangilerinden vazgeçilecek? BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
5
5/41 Tasarımın Altın Kuralı Materyallerinizi anlayın. İnsan bilgisayar etkileşimi için; BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi Psikolojik,sosyal bakış açıları, hataları… Kısıtlılıkları, kapasitesi, araçları, platformları…
6
6/41 Hata ve İnsan İnsanlar hata yapabilirler ancak sistemler bu hataları ve bu hataların sonuçlarını azaltıcı yönde tasarlanmalılardır. İnsanların hatalarının sebepleri ayrıntılı olarak incelenir ve bilinirse buna uygun tasarımlar yapılarak bunların oluşmaları aza indirgenebilir. BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
7
7/41 Kullanıcı Tutumlar çok önemlidir. İnsan bilgisayar etkileşimi sürecinin başarısının kullanılan metodların ne kadar iyi olduklarından çok kullanıcıyı temele almalarından kaynakladığı belirtilmektedir. Kullanıcıyı temel alın Kullanıcıyı merkezde tutun En sonda kullanıcıyı hatırlayın. BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
8
8/41 Tasarım Süreci BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi ne isteniyor? analiz tasarım uygulama ve harekete geçirme prototipleme görüşmeler Ne var? Ne isteniyor? yönergeler ilkeleri diyalog gösterimleri özellikleri belirleme dökümantasyon yardım bulguların değerlendirilmesi senaryolar ve içerik analizleri
9
9/41 Kullanıcı Odaklı Kullanıcıyı tanıyın: Kullanıcılar kim? Siz değilsiniz Onlarla konuşun Onları gözlemleyin Hayal gücünüzü kullanın BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
10
10/41 Senaryolar Tasarımlar için hikayeler, Etkileşimler için zengin hikayeler. Senaryolar en basit tasarım sunumlarıyken aynı zamanda en esnek ve en güçlüleridir de. BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
11
11/41 Senaryolar Senaryolar ne kadar ayrıntılı olursa tasarım süreci de o kadar kolay olur. Storyboard’lardan yararlanılabilir. Detaylı storyboard’lar sayesinde kullanıcı hangi aşamada neyi yapacak, neye ihtiyacı olacak gibi bilgilere daha rahat ulaşılmış olur. Bu da uygulamaya yansır. BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
12
12/41 Senaryolar Diğer tasarımcılarla ve kullanıcılarla iletişimde bulunun. Diğer modellere de uygunluğuna bakın. Dinamikleri açıklayın. BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
13
13/41 Senaryolar Senaryolar doğrusaldırlar. Bunun olumlu ve olumsuz yanları vardır: Zaman doğrusaldır: Hayat ve zaman doğrusaldır. Bu nedenle buna en yakın senaryoları anlamak daha kolaydır. Alternatifi yoktur: Gerçek etkileşimlerde -insanla ya da sistemle- seçenekler vardır. Senaryolar bu alternatifleri gösteremez. BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
14
14/41 Senaryolar Senaryolar; Tasarım sürecinde tekrar tekrar kullanılabilen, Ne istediğimiz konusunda yardımcı olabilen, Kullanıcıların var olan tasarıma ilişkin tepkilerini anlamımızı sağlayabilen, Son değerlendirme için testlere imkan veren kaynaklardır. BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
15
15/41 Seyir Tasarımı Widgets (Bilgisayar ekranındaki tuş, buton gibi öğelerin her biri) Ekranlar-pencereler Uygulamanın seyri Ortam BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
16
16/41 Seyir Tasarımı Bu uygulamayı kim kullanacak? Uygulama hakkında ne düşünecekler? Uygulama ile ne yapacaklar? BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
17
17/41 Seyir Tasarımı Yerel yapılanma: Bir ekrandan ya da sayfadan dışarı bakış Global yapılanma: Sitenin yapısı, ekranlar arası geçişler BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
18
18/41 Yerel Yapılanma BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi hedef başlangıç
19
19/41 Yerel Yapılanma Bilgi sistemlerinde “şu an neredeyim” sorusuna cevap olabilecek bileşenler bulunması önemlidir. Bunlar bireyin sistemi kontrol altında hissetmesini ve seyri anlamasını sağlar. Sistemde nerede olduğunu, hedefe nasıl ulaşacağını bilmeyen birey kaybolma hissi yaşayacaktır. BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
20
20/41 Global Yapılanma BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi sistem bilgi ve yardımyönetimmesajlar kullanıcı eklekullanıcı kaldır Hiyerarşik Organizasyon
21
21/41 Global Yapılanma Hiyerarşik Organizasyon; Derin hiyerarşiler seyir açısından sorunludurlar. Bu nedenle gruplamalar yapmak yararlı olacaktır. Bileşenleri organize ederken kullanıcının amacına göre olması önemlidir. BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
22
22/41 Global Yapılanma Diyalog BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi ana ekran kullanıcıyı kaldır onayla kullanıcı ekle
23
23/41 Global Yapılanma Diyalog; Hiyerarşik yapılar gibi dallanmalar içerir. Ancak kullanıcının nereye gideceği bellidir. Çapraz bağlantılı hiyerarşilerde, detaylı etkileşim aşamalarına gelindiğinde –kayıt ekleme, silme gibi- hiyerarşi ile ilgisi olmayan ekranlar ya da komutlarla karşılaşılabilir. BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
24
24/41 Wider Still Stil sorunları Standartlara, tutarlılığı sağlamak için menülerin yerleşimlerine dikkat etmek gerekmektedir. Fonksiyonel sorunlar Seyir sorunları Uygulamalar arasındaki bağlantılar önemlidir. Gömülü verilere erişim için doğru yönlendirmeler gerekir. BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
25
25/41 Ekran Tasarımı ve Yerleşim SorKullanıcı ne yapıyor? Düşün Hangi bilgi gerekli? Karşılaştırmalar ve sıralamalar neler? Tasarla Etkileşimler için yerleşimi gerçekleştir. BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
26
26/41 Yerleşim Araçları Gruplama ve yapılandırma Grupların ve öğelerin sıralaması Dekorasyon Hizalama Beyaz / Boş alan BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
27
27/41 Gruplama ve Yapılandırma Mantıksal olarak ilgili olan öğeler fiziksel olarak da gruplanabilir. Bu durum farklı seviyelerde yapılar içerir. BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi Ödeme ayrıntıları: İsim Adres: … Kredi Kart no Dağıtım ayrıntıları: İsim Adres: … Dağıtım zamanı Sıralama ayrıntıları: Öğe sayı fiyat/öğe fiyat 10 kutu 7 3.71 25.97 …… … … …
28
28/41 Grupların ve Öğelerin Sıralaması Kullanıcı için doğal sıralama nedir? Bu sorunun cevabı doğru sıralamayı işaret eder. Veri giriş formları ya da diyalog kutuları için de sıralamaya dikkat etmek gerekir. Tab tuşunun ilerleyişini ayarlamak önemlidir. BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
29
29/41 Dekorasyon Gruplamaları net olarak belli etmek için süslemeler kullanılabilir. Arka plan renkleri, fontlar gruplamaları vurgular. Mantıksal öğeler için kutular, yazılar içinse farklı fontların kullanımı gruplamaları sağlar. BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
30
30/41 Hizalama Soldan sağa okunan dillerde metinlerin sola hizalı olması gereklidir. Sağa ya da iki yana dayalı metinler okumayı güçleştirir. BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
31
31/41 Hizalama BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi Alan Dix Janet Finlay Gregory Abowd Russell Beale Alan Dix Janet Finlay Gregory Abowd Russell Beale Dix, Alan Finlay, Janet Abowd, Gregory Beale, Russell
32
32/41 Hizalama İzlenim olarak en uzun sayı en büyük sayıdır yanılgısına düşürebilir. Amaç önemlidir. BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi 627.865 1.005763 382.583 2502.56 432.935 2.0175 652.87 56.34
33
33/41 Hizalama Çok sütunlu tabloları yönetmek; BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi çikolata……………………………………15 sakız ………………………….....................20 şeker …………………….............................8 çikolata15 sakız20 şeker8
34
34/41 Beyaz / Boş Alan BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi Ayırmak için boşluk
35
35/41 Beyaz / Boş Alan Yapılandırmak için boşluk BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
36
36/41 Beyaz / Boş Alan Vurgulamak için boşluk BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
37
37/41 Kullanıcı Hareketi ve Kontrol Bilgi girişi Formaların tasarımı önemlidir. Ne yapacağını bilmek Aktif-pasif alanlar belirginleştirilmelidir. Standartlardan faydalanılmalıdır. Zorluklar Kullanıcı nereye nasıl tıklayacağını bilmeli. BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
38
38/41 Uygun Görünüş Bilginin sunumu Estetik ve fayda Renk ve 3 boyut Yerelleştirme / Uluslararası yapma BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
39
39/41 Tekrarlama ve Prototipleme BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi prototiplemedeğerlendir tasarla yeniden tasarla oldu! tamam?
40
40/41 Tekrarlama ve Prototipleme Prototipleme için iki önemli unsur; Neyin yanlış olduğunu anlamak ve geliştirmek. İyi bir başlangıç noktası belirlemek. BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
41
41/41 Teşekkürler… BTO - 611 İnsan - Bilgisayar Etkileşimi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.