Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAsli Sensoy Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
MERHABA
2
SINIF YÖNETİMİ SINIF ETKİLEYEN ETKENLER ORTAMINI
3
TOPLUM İLETİŞİM ARAÇLARI AİLE BEKLENTİLER SINIF DIŞI (SOSYAL-KÜLTÜREL) ETKENLER? AKRAN GRUPLARI SINIF
4
ÖĞRETMEN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ SINIF İÇİ ETKENLER? ÖĞRETMEN NİTELİK ve EĞİTİMİ OKULA BAĞLILIĞI KORKULARI SINIF YÖNETİMİ KÜLTÜRÜ ÖĞRENCİ BEKLENEN DAVRANIŞLAR SINIF ÖĞRENCİ İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
5
SINIF ORTAMI DİĞER ETKENLER? GRUP ETKİLEŞİMİ SINIF SINIF KİMLİĞİ UYGULAMASI
6
SINIF DIŞI (SOSYAL-KÜLTÜREL) ETKENLER? AİLE TOPLUM İLETİŞİM ARAÇLARI BEKLENTİLER AKRAN GRUPLARI EĞİTİMİN BAŞLADIĞI YERDİR. ÖRGÜN EĞİTİM İÇİN DUYUŞSAL HAZIRLIK YAPILIR ve ÖN BİLGİ BİRİKTİRİLİR. ANNE/BABANIN DAVRANIŞLARI TAKLİT EDİLİR. TUTUMLAR OLUŞUR. (AİLE YAKLAŞIMI/AİLE YAPISI/İŞ KOŞULLARI) BAŞARI BEKLENTİSİ, OKULUN DESTEKLENMESİ, DÜZENLİ BİR AİLE YAPISI EĞİTİMİ KOLAYLAŞTIRIR. TOPLUMSAL KÜLTÜR DEĞİŞİME DİRENMESİYLE EĞİTİMİ YAVAŞLATIR. YEREL KÜLTÜRLE EĞİTİM ARASINDA OLUMLU BİR İLİŞKİ GELİŞTİRİLMELİDİR. İLETİŞİM ARAÇLARINDAKİ İLETİŞİM YAPISI ÖĞRENCİNİN ALGILAMA SİSTEMİNİ OLUMSUZ ETKİLER. İLETİŞİM ARAÇLARI REYTİNGE KİLİTLENDİĞİ İÇİN NORMAL YAŞAM ALGILANAMAZ. AİLENİN, ÇEVRENİN, OKULUN, ÖĞRETMENLERİN YÜKSEK BAŞARI BEKLENTİSİ ve BEKLENTİYİ DESTEKLEYEN YAPILANMA BAŞARIYI ARTTIRIR. BEKLENTİLERİN GERÇEKÇİ OLMAMASI SINIF YÖNETİMİ İLE İLGİLİ SORUNLARI ARTTIRIR. ERGENLİK ÇAĞINDAKİ ÖĞRENCİ AKRAN GRUBUNUN KONTROLÜNDEDİR. GRUBUN DOĞRU YÖNLENDİRİLMESİ SAĞLANMALIDIR.
7
SINIF İÇİ ETKENLER? ÖĞRENCİ EĞİTİMİN EN ÖNEMLİ ÖGESİDİR. OKULA DÜZENLİ GELMEK ÖĞRETME-ÖĞRENME TALİMATLARINA UYMAK İYİ İLİŞKİLER KURMAK ZORUNDADIR. SINIF DÜZENİNİ BOZABİLİR. KENDİ ÖĞRENİMİNİ ENGELLEYEBİLİR. DİĞER ÖĞRENCİLERİ ENGELLEYEBİLİR. ÖĞRETMENDE GERGİNLİK YARATABİLİR. DİĞER ÖĞRENCİLERDE GERGİNLİK YARATABİLİR. MALA ZARAR VEREBİLİR. ARKADAŞLARINA veya KENDİSİNE ZARAR VEREBİLİR. OLUMSUZ ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ NEDENLERİ : SIKILMA (ÖĞRETMEN YAKLAŞIMI) UZUN SÜRELİ ZİHİNSEL ÇABA (ÖĞRETMEN YAKLAŞIMI) BEKLENEN İŞİ YAPAMAMA (ÖĞRETMEN YAKLAŞIMI) SOSYAL ÇATIŞMALAR (ÖĞRETMEN FARK ETMELİ) DÜŞÜK AKADEMİK ÖZ GÜVEN (ÖĞRETMEN FARK ETMELİ) DUYGUSAL SORUNLAR (ÖĞRETMEN FARK ETMELİ) DERSLERE YÖNELİK OLUMSUZ TUTUMLAR
8
SINIFTA İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR OKULA ve EŞYALARA ZARAR VERME GEÇMİŞ YAŞANTILAR TEMİZLİK ve GÖRGÜ KURALLARINA UYMAMA AİLE KÜLTÜRÜ SAĞLIĞI BOZUCU ALIŞKANLIKLAR ARKADAŞ ÇEVRESİ KIRICI ve KÜFÜRLÜ KONUŞMA OKUL DIŞI ÇEVRE ARKADAŞLARININ ÇALIŞMASINI ENGELLEME GEREKSİNMELERİNİN KARŞILANMAMASI KABA ve SAYGISIZ DAVRANMA TAKLİT ve ÖZENTİ OKULA GEÇ KALMA BİREYSEL ÖZELLİKLER DİKKATİNİ TOPLAYAMAMA GELİŞİM ÖZELLİKLERİ DERSİ DİNLEMEME ÖĞRENME İSTEĞİNİN OLMAMASI SORUMLULUKLARINI YERİNE GETİRMEME ÖĞRETMEN YETERLİLİĞİ DERSTE SIKILMA EĞİTİM DURUMU PLANLAMASI BAŞKALARINI RAHATSIZ ETME SINIFIN FİZİKSEL DÜZENİ KONUŞMA KURALLARINA UYMAMA SINIF KURALLARININ BELİRSİZLİĞİ BAŞKALARININ EŞYALARINI ALMA SINIF KURALLARININ BELİRSİZLİĞİ DAVRANIŞOLASI NEDEN
9
SINIF İÇİ ETKENLER? ÖĞRETMEN EĞİTİMİ YAPILANDIRAN KRİTİK ELEMANDIR. ÖĞRETMENLİK MESLEK BİLGİSİ ALAN BİLGİSİ GENEL KÜLTÜR AÇISINDAN YETERLİ OLMAK ZORUNDADIR. GELİŞMİŞ KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİPTİR. OKUL YÖNETİM YAPISI ve İŞLEYİŞİNE KATKIDA BULUNUR. OKULUN AMAÇ ve DEĞERLERİNE BAĞLIDIR. SINIFTA KONTROLÜ KAYBETME KORKUSU OLABİLİR. KABUL ALANI KİŞİSEL SORUNLARINA FİZİKSEL DİRENCİNE ÖĞRENCİ BAŞARILARINA YÖNETİCİLERİN DESTEĞİNE OKUL ÇEVRESİNİN GELİŞMİŞLİK DÜZEYİNE OKUL İKLİMİNE BAĞLI OLARAK DEĞİŞEBİLİR. ZAMAN ve MEKAN ÖĞRETMENİN KABUL ALANINI DEĞİŞTİREBİLİR.
10
DİĞER ETKENLER? SINIF ORTAMI GRUP ETKİLEŞİMİ SINIF 20-25 ÖĞRENCİDEN OLUŞMALIDIR. DAHA KALABALIK SINIFLAR İLETİŞİMİ AZALTARAK SORUN OLUŞTURUR. FİZİKSEL DÜZEN, ZAMAN YÖNETİMİ, ETKİLİ ÖĞRETME-ÖĞRENME DURUMLARI OLUŞTURULMALIDIR. ÖĞRETMEN ETKİLİ BİR LİDER OLMALIDIR. SINIF AYNI HEDEFE YÖNELMİŞ KİŞİLERİN OLUŞTURDUĞU FORMAL BİR GRUPTUR. KİŞİLİK, YETENEK ve DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ İLE HOMOJENDİR. İŞ GRUBU OLARAK HETEROJEN OLMALIDIR. SINIF, SINIF YÖNETİMİ İLE NORMLARINI OLUŞTURUR. SINIFTA İŞBİRLİĞİ ve DAYANIŞMA VARDIR. GRUP ÖDÜLLERİNDE GRUPLARA YARDIM ETME, BİREYSEL YARDIM ALMA-YARDIM VERME DAVRANIŞLARI ARTAR.
12
LİDER: PROJESİ OLAN KİŞİDİR. MİSYON TANIMI NETTİR. DÜŞÜNDÜĞÜ GİBİ YAŞAR. HERKESİN BİTTİ DEDİĞİ YERDE DEVAM EDER. STRATEJİK TAVIRLIDIR. AMACINDAN SAPMAZ. HERKESİN SEÇME HAKKINA SAYGILIDIR. DUYGUSAL DURUMUNU KENDİ SEÇER. ETKİN DİNLEYİCİDİR. BİZ BİLİNCİNE SAHİPTİR. YAŞAMI PROBLEM ÇÖZME OLARAK GÖRÜR, GERİ ÇEKİLMEZ. SÜREKLİ ÖĞRENİR. HERKESE BORÇLULUK DUYAR. SAĞLIKLIDIR.
13
DİĞER ETKENLER? SINIF KİMLİĞİ UYGULAMASI KİMLİK AYIRICI ÖZELLİKLERİ ANLATIR. KİMLİK KAZANDIRMAK İÇİN; FARKLILIKLAR OLUŞTURULUR: SINIF ADI, ŞARKISI, LOGOSU SLOGANI, PAROLASI SINIF KURALLARI, MASA-DOLAP TANIMI SINIF NÖBETÇİSİ, SINIF BAŞKANI SINIF VEKİLİ SINIFIN ANLATMA YOLU SORUN ÇÖZME YOLU GÜNAYDIN, KUTLAMA, ANMA, ALKIŞ- TEZAHÜRAT NASIL MUTLU OLURUZ? KÖTÜ GÜNLER EKİBİ FARKINDALIK DÜZEYİ YÜKSELTİLİR. SİNERJİ (OLUMLU GRUP ENERJİSİ) OLUŞUR.
14
DOSTÇA KALIN
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.