Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü"— Sunum transkripti:

1 - 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü umutal@hacettepe.edu.tr Web 2.0 ve E-Pazarlama

2 - 2 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Pazarlamanın Hedefleri  Kaliteli hizmet  Süreklilik  Güven  Müşteri memnuniyeti  Pazar payını korumak/artırmak  Bağlılığı artırmak  En üst düzeyde kâr

3 - 3 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Pazarlama Taktikleri  Halkla ilişkiler  Reklâm  Doğrudan posta  Telepazarlama  Internet

4 - 4 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Binde 4 Dünya nüfusunun dörtte biri

5 - 5 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Geleneksel Pazarlamadan Internet’te Pazarlamaya Geçiş  Sürekli iki yönlü iletişim  Maliyetlerin düşük olması  Çok geniş kitleye yönelik  Kampanyalar için kullanım kolaylığı  Zaman ve mekân bağımsız

6 - 6 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Pazar Müşteriler Pazarlamacılar Ürünler-hizmetler Geleneksel Pazarlama

7 - 7 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Pazar Ürün-hizmet Müşteri Pazarlamacı Web 2.0

8 - 8 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Müşterinin E-Pazarlamaya Bakışı  Fiyat karşılaştırması  Ürün ya da hizmetin sunulduğu yere gidilmemesi  Zaman kaybı, trafik, park yeri, kuyruklar …  Diğer müşterilerin ürün ya da hizmet hakkındaki düşünceleri

9 - 9 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Web Sitenizin Arama Motorlarıyla Arası Nasıl? Sitenizin ve Rakiplerinizin Web Trafiği Ne Durumda?

10 - 10 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara

11 - 11 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara

12 - 12 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara

13 - 13 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara

14 - 14 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara

15 - 15 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara

16 - 16 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Google’da Olmak ya da Olmamak

17 - 17 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara

18 - 18 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara

19 - 19 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara

20 - 20 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara

21 - 21 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara

22 - 22 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara

23 - 23 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara

24 - 24 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara

25 - 25 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara

26 - 26 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Viral Pazarlama  Ağızdan ağıza pazarlamanın bir alt kategorisi  Kısa zamanda fark yaratmak ve konuşulan olmak  Bir ürünün, bir hizmetin ya da bir düşüncenin salgın bir virüs gibi kişiden kişiye yayılmasını sağlamaya çalışan planlı çabalar  Sosyal ağların etkisi  Arkadaşına gönder, yorum yap, paylaş …

27 - 27 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara

28 - 28 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara

29 - 29 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara

30 - 30 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara

31 - 31 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Kişi Pazarlaması

32 - 32 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara

33 - 33 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara

34 - 34 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Obama Örneği  Facebook’ta 7 milyon destekçi  Viral pazarlama etkisi  Video dizisi (Super Obama Girl)  5. Bölüm sadece YouTube’da 16,5 milyon kere izlenmiş  Advergaming (Race to White House)  Gönüllüler (MySpace’de 160 bin kişilik arkadaş grubu)  Tarihin en büyük bağışı

35 - 35 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara

36 - 36 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara

37 - 37 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Bir Pazarlama Ortamı Olarak Twitter

38 - 38 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara

39 - 39 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Bazı Markalar Hakkında “Buyrun: Türk Telekom, arıza kaydında haber vermek için cep telefonu numarası kabul etmiyor...” “bayramın 1. ve 2. günü 2 saat boyunca konuşma hediyesi veriyormuş türk telekom günün her saati kullanılabilicekmiş.Helal valla” “Gloria Jeans’de TTNet Wi-fi bedava, Starbucks’da şifre vs. girmek gerekli…Ama SB’ın kahveleri daha iyi…karar veremiyor insan…”

40 - 40 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Tweetlemenin Dışında  Eğilimler neler  Potansiyel müşterilerin kullanım verileri  Şikayetler neler  Yanlış bilginin düzeltilmesi  Güçlü yanlar  Rakipler ne yapıyor

41 - 41 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara

42 - 42 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Web 2.0’ın Pazarlamaya Getirdikleri  Birçok şirket reklâmlarını yaymak için önce Facebook’u sonra kendi web sitesini kulllanıyor  350 milyondan fazla kullanıcı  65 milyondan fazla kullanıcı mobil araçlarla Facebook kullanıyor  Kolay ölçülebilirlik  Pazar araştırmaları için çok büyük boyutlu veri havuzu  Küreselleşme

43 - 43 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Etkin Olmak İçin Yapılması Gerekenler  Müşterilerle aynı ortamda olabilmek  Internet okur-yazarı potansiyel müşteriler  Gelişme ve yeniliklere açıklık  Etkileşim ve geri bildirim  Kişiselleştirilmiş hizmetlere geçiş  Takipçilerin takipçileri  Her sosyal mecrada olunması gerekmiyor  Producer – consumer => prosumer

44 - 44 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Bilgi Merkezleri İçin  Sosyal ağlarda hakkınızda neler konuşuluyor  Kurumsal blog  Paylaşım araçları kullanımı  Kullanıcıdan veri akışı  RSS  Kullanıcı beklentileri  Mobil çözümler

45 - 45 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü umutal@hacettepe.edu.tr Web 2.0 ve E-Pazarlama


"- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları