Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanUlu Dikmen Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
YOZGAT ANADOLU TEKNİK, TEKNİK ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ’NDE
VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ’NDE TKY UYGULAMASI
2
YOZGAT ANADOLU TEKNİK, TEKNİK ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2 5
3
YOZGAT ANADOLU TEKNİK, TEKNİK ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
4
PROBLEM / SORUN Okulumuzun; ≽ Okul bahçesi ve ağaçlandırılması
≽ Paydaşların okul bahçesinden faydalanamamaları ≽ Paydaşların okulu güzel görmeleri ≽ Okul minibüsünün park yeri ≽ Okula paydaşların arabalarını park etmeleri ≽ Okul güzel gözükmemekte ve öğrenci okulu sevmemekte ≽ Önlem alınmazsa üzücü sonuçlarla karşılaşmak kaçınılmazdır.
5
Problemin Tespit Belgesi
Onur Kurulu Problemi Tarihinde Tespit Etmiş, Çözülmesi İçin Okul Müdürlüğü’ne Müracaat Etmiştir
6
Kalite Kurulu Ekibini Oluşturdu
Okul Kalite Kurulu Ekibini Oluşturdu Sözü edilen sorunumuz için tarihinde problem çözme ekibi kuruldu. Bu kişiler gönüllüydü ve kendilerine “Kardelen” adını koydular. Problem Çözme Ekibi; ⊱ Ahmet SELÇUK ( Müdür Başyardımcısı ) ⊱ Engin ERGÜL ( Elektrik Öğretmeni ) ⊱ Hamza ÇAPANOĞLU ( Elektrik Öğretmeni ) ⊱ Rıfat BEKTAŞ ( Mutemet ) ⊱ Okul Öğrenci Başkanından oluştu.
7
“Kardelen” Vizyonunu ve uygulayacağı metodu Belirledi
Vizyonumuz; Okulumuzu çevreye sevdirmek için önlem almak, paydaşlarımızın çevre bilincini oluşturmak Metodumuz; ☞ Sebep-Sonuç Diyagramı ile problemin analizini yapmak
8
“Kardelen” Stratejik Planını Belirledi
✍ Paydaşımız, Köy Hizmetleri İl Müdürlüğü ile işbirliği görüşmesi yapmak ✍ Okul çevresi ile ilgili görüşmek ✍ Öğrenci velileri ile görüşmek ✍ Öğrencilerin okul bahçesine olan görüşlerini izlemek ✍ Araç sahibi öğretmenlerle görüşmek ve izlemek ✍ Kuruluşlarla yazışma ve görüşmelere başlamak, şeklinde belirlendi.
9
Köy Hizmetleri İl Müdürlüğü İle İşbirliği Yapılması
İş birliği görüşmesinde; Paydaşımız, Köy Hizmetleri İl Müdürlüğü ile görüşmesi sonucunda; ‽ Aynı konuda sorunlar yumağına sahip oldukları, ‽ Paydaş olarak ortak hareket etmemizin çözümü kolaylaştıracağı, ‽ Aynı mahiyetteki yazılarımızın Belediye Başkanlığı’na yazılmasının uygun olacağı tespit edildi. Mağdurlarla Görüşüyoruz Ne kötü Bir Durum… Okulumuz öğrencileri okul bahçesinin kötü durumda olduğunu, tenefüslerde gezinebilecekleri yerlerin olmadığını, öğretmenlerin arabalarını park edecek bir yerin olmaması, kanalizasyon kapağının açık olması şeklinde bilgi alındı. Sevindirici tarafı “Kardelen” gibi bir ekibin kurulması
10
Bahçedeki Durumları İzlendi
Okulda Öğrencilerin Bahçedeki Durumları İzlendi Bizler olayı gözlemledik; Paydaşların okul bahçesinde karşılaştıkları güçlüklerin başında; Her tenefüs saatinde gezinecek alanların yetersiz olması Okul çevresindeki emniyetsizce okul personelinin arabalarının park edilmesi Paydaşların, okul bahçesindeki yeşilliğin azlığını söylemeleri Yaptığımız gözlemlerde bunu doğrular nitelikteydi.
11
Sebep-Sonuç Diyagramı
Park Yeri Yokluğu Öğretmenler Bahçe Düzeni Emniyetsiz park yeri Yeşil Alan Yokluğu Göz zevki Çevrenin kirli oluşu Düzensizlik Lojar kapaklarının yıpranması Çevre Ve Trafik Kirliliği Öğretmen arabaları Sağlıksız ortam Araç sayısı Okul minibüs durağı olmaması Karmaşa Eğitimsizlik Çevrenin düzensiz olması Öğrenciler Gezinti Alanlar
12
Etkinlik Analizi
13
İş Öncelik Diyagramı Çevre Düzeni Ağaçlandırma Park Yeri İlaçlama
14
İş Takip Planı AYLAR KONU SORUMLU Mart 2005 Nisan 2005
Öğrencilere Çevre Bilinci Kazandırma Ahmet SELÇUK 17 21 Park Düzeni Engin ERGÜL 8 3 Ağaçların İlaçlanması Rıfat BEKTAŞ 1
15
“Kardelen” Soruna Çözüm Öneriyor
Öneriler; ¤ B blok bahçe düzeninin yapılması ¤ Logar kapaklarının tamiratı ¤ Paydaşların güvenle kullanabilecekleri bahçe ¤ Okul bahçesindeki ağaçların ilaçlanması ve kireçlenmesi ¤Çevre bilinci verilmesi ¤ Öğretmenlerin araçlarına park yeri düzenlenmesi İçin acil harekete geçilmesi.
16
“Kardelen” Yazışmaları Tamamladı
Belediye ile kaldırım taşları ile ilgili talebimiz Köy Hizmetleri İl Müdürlüğü ile İlaçlama ve ilgili ilaçlama makinasının talebi
17
Çalışmanın Sonucu ve Sunumu
Ulaşılan Hedefler ve Bilgilendirme; Θ Okul bahçesi düzenlendi Θ Logar kapakları onarıldı Θ Ağaçlar ilaçlandı. Ağaç ve gül dikimi yapıldı Θ Park yeri düzenlendi Θ 23/09/2005 tarihli Öğretmenler Kuruluna görevin tamalandığı konusunda bilgi verildi.
18
Takım Çalışmasının Fotoğraflarla Sunumu
Ulaşılan Hedeflerin Resimleri
19
Takım Çalışmasının Fotoğraflarla Sunumu
Ulaşılan Hedeflerin Resimleri
20
Sonucun Belgelere Geçirilmesi
ÖĞRETMENLER KURULU TUTANAĞI Toplantı Tarihi:23/09/2005 Murat YILMAZ; Ekibimiz, uzun zaman uğraşarak yapılan işler yerlerinin değiştirilmesi ve bilinçlendirme çalışmaları tamamlandı. Artık bahçede rahatça dolaşabileceğiz. Bu işi tek başımıza yapmadık.
21
“Kardelen” Mutlu BUNLARI BAŞARDIK…
₪ Okul bahçe düzeni, logar kapakları ve park yeri Ekibimiz tarafından öğrencilerimiz yardımıyla tamamlandı. ₪ Eğitimler tamamlandı.
22
Sona Ermesi Ve Teşekkürler
Görevin Sona Ermesi Ve Teşekkürler Görev Teslimi ve Teşekkür; Görevin Başarıyla sonuçlanmasında “Kardelene” Desteklerini esirgemeyen tüm paydaşlarımıza Teşekkür Ederiz…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.