Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ETKİLİ OKUMA
2
Geleneksel olarak okuma yoluyla öğrenme, en yaygın öğrenme biçimidir
Geleneksel olarak okuma yoluyla öğrenme, en yaygın öğrenme biçimidir. Gelişen teknoloji ile eğitimde kullanılan görsel ve işitsel eğitim araçlarının rolü artmakla birlikte okuma halen okullarımızda karşımıza çıkan en yaygın öğrenme biçimidir. Okumayı söken öğrenciler uzun eğitim yıları boyunca etkili bir okuyucu mudur? Harf dediğimiz yazılı simgeleri seslendirmek acaba okumak mıdır?
3
ETKİLİ OKUMANIN TEMEL ŞARTLARI
*. Yazılı simgeleri çözümlemek * Çözümlenen simgelerden anlam çıkarmak
4
Etkili okuma için gerekli becerilerin öğretilmesi, okuma işinin daha anlamlı ve etkili olmasını sağlayabilir. Etkili okuma yanında öğretmenlerin öğrencilere okumaya karşı olumlu tutum ve okuma becerileri ile birlikte ve eş zamanlı geliştiği takdirde , öğrenci okulda ve okul sonrası yaşamda başarılı olma konusunda önemli bir adım atmış olur.
5
Etkili Okumaya Ön hazırlık : Ön inceleme
Okuma Öncesi Ön İnceleme Aşamaları Başlık sayfasını okuyun Kitabın basım tarihine bakın Önsöz ya da giriş bölümünü okuyun İçindekiler bölümünü inceleyin Gerekirse indeks(dizin) bölümüne bakın
6
6. Yararlanılan kaynakları kısaca inceleyin.
7. Eğer varsa,arka sayfadaki yayınevi notunu okuyun. 8. Eğer varsa yazar hakkındaki notu okuyun
7
ETKİLİ OKUMA BECERİLERİ
Etkili okumada zihin sürekli ve aktif olarak sürece katılmaktadır. Metindeki kelimeleri gözleri ile okuma sonucu kendiliğinden bir anlama oluşacağını düşünene okuyuculara “Pasif Okuyucu” denir
8
Etkili Okuma Becerileri Nelerdir?
Kelimelerin Anlamını Bilmek a. Sözlüğe bakmak b. Kelimelerin yapısal analizini yapmak c. Okunan kelimeyi anlamak (geçmiş deneyimleri, dil kullanma yeteneği, bilinmeyen kelimeleri anlamlandırma yeteneği ve okuma amacından) etkilenir.
9
2. Okurken Zihinden Kontrol Etmek
Okurken, okuduğumuzu zihinden kontrol etme becerisi için iki alt beceririnin oluşması gerekmektedir. Anlamanın oluşmadığının farkına varılması Anlamayı sağlayacak uygun tekniğin kullanılması
10
Okuma Sürecinde Karşılaşılan Anlama Güçlükleri nasıl Aşılabilir?
O konuda daha önce bildiklerimizle ilişki kurun. O bölümü tekrar okuyun Açıklamaları ileride olacağını düşünerek okumaya devam edin 4. Anlaşılamayan bölümü ana fikirle ilişkilendirin 5.Anlaşılmayan kelimeleri açıklığa kavuşturun 6. Aynı konuda yazılmış başka bir kaynağa bakın
11
3. Metin Hakkında Soru Sorma ve Cevaplama
4. Okunan Metnin Özetini Yapmak
12
Özet Yapmada Dört aşama
2. Metnin ana hatlarının çıkarılması 1.Metin Seçimi 3. Temel Kavramların ve noktalarının belirlenmesi 4. Okuyucu odaklı özetlemenin yapılması
13
5. Okurken Alt-Çizme Alt Çizme İşleminde Dikkat Edilecek Noktalar
Başlangıç ve sonuç paragrafları ile altı çizili, koyu ve italik yazılan yerlere işaretleme yapılır. Metin bir bütün olarak okunduktan sonra alt çizme işlemi yapılır
14
Her öğrenci kendine ait bir işaretleme sistemi geliştirebilir
Her öğrenci kendine ait bir işaretleme sistemi geliştirebilir. Ancak tutarlı olmalıdır. İşaretleme ve alt çizmede değişik renkte kalemler kullanılmalıdır. İşaretleme ve alt çizme öğrencinin tekrar için önemli yerleri belirleme işlemidir. İşaretlemeye alt çizmede yerlerin uygunluk durumuna göre kısa notlar alınabilir. Aşrı alt çizmeden ve işaretlemeden kaçınılmalıdır.
15
6. Okurken Not Alma Başka bir kağıda not alma
Okuma sırasında iki türlü not alınabilir Başka bir kağıda not alma Okunan kitabın kenarlarına alınan notlardır.
16
7. İncele-Sorgula-Oku-Tekrar Et- Gözden Geçir Tekniğiyle Okuma (SQ3ER)
Metnin ana hatlarıyla incelemesi Konu başlıklarından sorunların üretilmesi Metnin okunması Sorulan sorular çerçevesinde metinden cevapların çıkarılması Metnin son bir defa gözden geçirilmesi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.