Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MULTI-PLAYER Damla KIZILTAŞ. Overview  “No one on their death bed ever said, ‘I wish I’d spent more time alone with my computer.’” — Dani Bunten Berry.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MULTI-PLAYER Damla KIZILTAŞ. Overview  “No one on their death bed ever said, ‘I wish I’d spent more time alone with my computer.’” — Dani Bunten Berry."— Sunum transkripti:

1 MULTI-PLAYER Damla KIZILTAŞ

2 Overview  “No one on their death bed ever said, ‘I wish I’d spent more time alone with my computer.’” — Dani Bunten Berry  Tek oyunculu oyunlar ile diger uğraşlar arasındaki fark ?  Çok oyunculu bir oyunda gerçeklik kavramı ( mücadele işbirliği yada sadece sosyalleşme  Oyun örnekleri olarak single player oyunlar için Solitare, Max Payne,... Multiplayer oyunları için : Chess, Monopoly, Scrabble

3 Motivations  Multiplayer oyunlar oyuncu isteklerine cevap vermelidir  Geliştiriciler için avantaji Yapay zeka bileşenlerinin gerçek insanlarla yer değiştirmesidir  Sosyalleşme önemlidir  Övünme ya da utanma ( multiplayer oyunlar her kazanmayı ya da kaybetmeyi halk meselesi haline getiriyor.Daha duygusal bir deneyim)  Duygusal gerçeklikler(evlilik, yas tutma v.b) önemlidir  Baska insanlarla oyun oynamak daha dinamik bir deneyimd,r

4 Motivations  Tasarımcı oyun üzerinde çalışırken sosyal deneyim,övünme hakları,duygusal hesaplaşmalar, derin interaktif deneyimler gibi gücleri aklında tutmalı ve oyuncuların aradıkları niteliklerin üzerinde durmalı  Bir multiplayer oyun yaratılırken single player bir oyun alıp zorla değiştirmeye calışmak fazlasıyla limitleyici olabilir.  Bazı baslıklar single player oyunlar için uygundur. Bazıları ise sadece multi player deneyimleri için calısılabilir.

5 Motivations (league of legends world championships)

6 The Forms  İki grupta incelenir. 1- Aynı yerde ve aynı bilgisayar yada konsol etrafında toplananlar 2- Bircok oyuncu tarafından farklı lokasyonlarda online oynanan oyunlar

7 The Forms Single System Multi-Player  İlk örneklerinden biri Pong  Mario Bros, spor oyunları, dövüş oyunları  Oyun dünyasının aynı bölümleri,ikiside görülebilir  Sorun yaşatabilir.  Bölünmüş ekran kullanılabilir  Yeni bir teknoloji : Aynı ekran ancak farklı görüntüler  Avantajları ise etkileşimin çok eğlenceli olmasıdır

8 The Forms Online Multi-Player Oyunlar  Oyuncular birbirlerine görünmezlerdir  Oyun örnekleri Quake Counter Strike WoW League of Legends  Son derece sosyal bir deneyim yaşatır.  Chat ve voip sağlar.

9 Design considerations  Tasarımda önemli ölcüde farklı zorluklar vardır  Duraklama zamanları onemlidir. Diger oyuncularla eş zamanlı olarak durdurmaları gerekir.  Oyuncular ne kadar zaman oynayacaklarını bilmelidir  Umut önemlidir.. Oyuncuların tamamen umutlarının yok olmuş hissetmesine sebebiyet verilmemelidir. Ön monte silahlarla, Mario Kart yarışları rakipler arasında yakın tutarak negatif geri beslemenin mükemmel bir uygulamasıdır.  Oyuncuların işbirliği yapma potansiyeli her multi-player oyununun önemli bir parçası olmasına rağmen, bunu yapmak için oyuncuları tamamen almak başka bir problemdir.

10 Design considerations  Battefield 1942 tam anlamıyla başarılı olabilmek için oyuncuların birlikte çalışmalarını gerektirir, unique deneyimi tek oyunculu oyunda gerçekleştirilemez

11 Design considerations  Acemi oyuncular değerli oyunculardır. Oyun tasarımcısının işi onları oyunun mekaniği ve taktikleri tanımaları için yeterince uzun süre oyunda tutabilmektir.  Oyun özelliklerini en düşük düzeyde tutmak ve mümkün olduğunca basit kontrollerin olması acemi oyunculara yardım edecektir.  İnsanlar sosyalleşmek için oynar.  Yapay zeka çok önemlidir insanların birbiriyle birlikte oynasa da bazen yalnız kalmak isteyeceği için oyunda yapay zekaya da önem verilmelidir.

12 Development issues  Geliştirme ekipleri nasıl bir oyun olacagına karar vermelidir.Single player multiplayer yada her ikisi de  Oyunda oyuncuların yaşadığı veya yaşayacağı sorunları fark edebilmek için oyun test edilmelidir. Zaman zaman yeterli olmasa da oyun piyasaya çıkmadan önce beta test serverleri açılmalıdır.Oyundaki hatalar düzeltilmelidir.  Oyuncuların geri bildirimleri dikkate alınmalıdır. bu oyuncuların oyun sürecinde yaşadıkları olmlu ya da olumsuz deneyimleri belirlemeye ve oyunun yeniden düzenlenmesine katkı sağlar.

13 Teşekkürler..


"MULTI-PLAYER Damla KIZILTAŞ. Overview  “No one on their death bed ever said, ‘I wish I’d spent more time alone with my computer.’” — Dani Bunten Berry." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları