Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanTunay Terim Değiştirilmiş 9 yıl önce
6
Ders KoduDers AdıTUK Hazırlık Dersleri HZS001YBC. DİL HAZIRLIK DERSLERİ-1 HZS002YBC. DİL HAZIRLIK DERSLERİ-2 1. Dönem Dersleri TDE101TÜRK DİLİ -I 202 AİT101ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ202 YDİ103YABANCI DİL -I (ALMANCA) 404 TOi101TURİZM EKONOMİSİ 202 TOİ103BİLGİSAYAR -I 223 TOİ105 BESLENME İLK. VEMÖNÜ PLANLAMA 2 1 3 TOİ117 TEMİZLİK ÜRÜNLERİ KULLANIMI VE DENETİMİ 1 1 2 TOİ119 ÖNBÜRO İŞLEMLERİ 213 TOİ111İLETİŞİM 112 TOİ113TİCARİ MATEMATİK 112 TOİ115 GIDA TEKNOLOJİSİ 1 1 2 BDN101BEDEN EĞİTİMİ (Seçmeli) 010
7
2. Dönem Dersleri Ders KoduDers AdıTUK TDE102TÜRK DİLİ -II 202 AİT102ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 202 YDİ104YABANCI DİL -II (ALMANCA) 404 TOİ102 BİLGİSAYAR II 2 2 3 TOİ104 GENEL MUHASEBE 1 1 2 TOİ106 OTEL İŞLETMECİLİĞİ 2 0 2 TOİ116 MUTFAK HİZMETLERİ YÖNETİMİ 1 1 2 TOİ110 ÖNBÜRO YÖNETİMİ 2 1 3 TOİ112 YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ YÖNETİMİ 2 1 3 TOİ118 TEMİZLİK HİZMETLERİİŞLETMECİLİĞİ 1 1 2 BDN102BEDEN EĞİTİMİ (Seçmeli) 010
8
3. Dönem Dersleri Ders KoduDers AdıTUK TOİ227 TURİZM PAZARLAMASI 112 TOİ229 KONGRE VE FUAR YÖNETİMİ 1 1 2 TOİ239 TURİZM İŞLETMELERİNDE MALİYET ANALİZİ 1 1 2 TOİ207 TURİZM MEVZUATI 2 0 2 TOİ209 SEYAHAT ACENTECİLİĞİ 2 0 2 TOİ211 MESLEKİ YABANCI DİL –I 2 2 3 TOİ213 GIDA VE PERSONEL HİJYENİ 2 0 2 TOİ231 REKREASYON 1 1 2 TOİ233 TURİZM COĞRAFYASI 1 1 2 TOİ241 ÖNBÜRO-KAT HİZMETLERİ OTOMASYONU-I 1 1 2 TOİ225 ÖZEL İLGİ TURİZMİ 1 1 2 TOİ237 İNGİLİZCE 2 2 3
9
4. Dönem Dersleri Ders KoduDers AdıTUK TOİ212 YİYECEK-İÇECEK MALİYET KONTROL 2 1 3 TOİ238 YİYECEK-İÇECEK İŞLETMECİLİĞİ II 1 1 2 TOİ240 ENDÜSTRİEL YİYECEK ÜRETİMİ ! 1 1 2 TOİ218 YİYECEK-İÇECEK HİZMETLERİ OTOMASYONU 2 1 3 TOİ220 MESLEKİ YABANCI DİL II 2 2 3 TOİ242 İNGİLİZCE 2 2 3 TOİ226 YÖNLENDİRİLMİŞ ÇALIŞMA 1 2 2 TOİ228 TURİZM VE ÇEVRE 1 2 2 TOİ232 İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU 2 0 2 TOİ236 KONAKLAMAİŞLETMELERİNDE MUHASEBE 2 0 2
10
2. STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi 2006-2007 Eğitim - Öğretim yılı Güz dönemi itibarıyla Turizm ve Seyahat İşletmeciliği Hazırlık sınıfında 52, 1.sınıfta 45 ve 2. sınıfta 86 öğrenci ile beraber toplam 183 öğrenci bulunmaktadır.
11
2.1.1 Eğitim 2.1.1.1 Bölümler/Programlar 1. İktisadi ve İdari Programlar Bölümü Turizm ve Otel İşletmeciliği Turizm ve Seyahat İşletmeciliği Turizm Rehberliği İşletme Pazarlama Büro Yönetimi ve Sekreterlik 2. Teknik Programlar Bölümü Subtropik İklim Bitkileri
12
Akademik Personel Sayıları
16
2.1.3. Hizmet 2.1.3.1. Fiziki Altyapı: Anamur Meslek Yüksekokulu eğitim-öğretim faaliyetlerine Kalınören Eğitim Binası ve ME.Ü.Anamur Kültür Merkezinde sürdürmektedir. Ayrıca ilçemiz Ören beldesi sınırları içerisinde yaklaşık 100 dönüm arazi ise Üniversitemize yerleşke alanı olarak tahsis edilmiş olup, teslim aşamasındadır. A. Eğitim Binası 50 öğrenci kapasiteli 10 Derslik 1 adet Bilgisayar Laboratuvarı (16 Bilgisayarlı) 1 adet Çok Amaçlı Teknik Derslik Kütüphane (1386 Kitap Kapasiteli) Internet Salonu 500 kişi kapasiteli Kantin ve Yemekhane Spor Alanı
17
B. ME.Ü. Anamur Kültür Merkezi Kültür Bakanlığı Anamur Kültür Merkezi, Kültür Bakanlığı, DPT ve Maliye Bakanlığı onayı ile Üniversitemize devredilmiştir. Bu bina sosyal ve kültürel faaliyetlere yönelik olarak kullanılmaktadır. 225 Kişilik Tiyatro ve Konferans Salonu 1 Adet Prova Salonu Kulis 100 kişi kapasiteli Kokteyl Salonu 2 Adet Sergi Salonu 3 Adet Çalışma Salonu
21
2.3 GZFT Analizi (SWOT Analizi) Güçlü yanlarımız: Konusunda uzman genç ve dinamik bir akademik kadro İlçenin yöresel kimliğini korumuş doğal ve kültürel özelliklere sahip bir turizm bölgesi olması Turizm programlarının misyonu gereği Turizm merkezlerine yakınlığı Ülkede ağırlıklı Almanca Turizm eğitimi veren az sayıdaki okullardan biri Çağdaş eğitimin gerektirdiği modern imkanlara sahip olmamız Turizm merkezlerindeki özel sektör-okul işbirliği
22
Zayıf yanlarımız: Şehir merkezine en uzak ilçe olmamız İlçenin sosyal ve kültürel bir yönden zayıf olması Öğretim Elemanlarının mesleki ve sosyal gelişiminin maddi ve manevi olarak desteklenmemesi Öğretim Elemanlarının maaş ve ders ücretlerinin düşük olması MEB ve YÖK arasında yapılan protokolün yetersiz kalması Eğitim Binasının fiziki imkanlarının yetersiz kalması İlçede turizm ve üniversite bilincinin henüz oluşmaması Bazı programlara öğrencilerin sınavsız sistemle geçişi Anamur’da turizm işletmelerinin yetersizliği Yüksekokulumuzun uygulamalı eğitim açısından bir uygulama otelinin olmaması
23
Fırsatlar: Anamur ilçesinin turizm bakımından doğal ve kültürel zenginliklere sahip olması Üniversitemizin ilçede sahip olduğu 100 dönümlük arazi ME.Ü. Anamur Kültür Merkezinin yüksekokulumuzda olması Özel sektörle yürütülen olumlu ilişkiler Mezunlarımıza sektörde kariyer imkanı tanınması
24
Tehditler: Sınavsız gelen öğrencilerin eğitimlerde zayıf kalması Turizm sektöründeki istikrarsızlık Turizm sektöründe maaş ve özlük haklarındaki yetersizlik Eğitim ve turizm sektöründe teknolojinin hızlı ilerlemesi ve pahalı olması
25
2.4.Varsayımlar Mesleki becerinin geliştirilebilmesi için bir uygulama oteli yaptırılması ve bu otel vasıtasıyla okula gelir yaratılması Yüksekokulumuz öğrencileri için kredi yurtlar kurumu bünyesinde bir yurt kurulması
26
3. Stratejik Plan 3.1.Misyon Sürekli değişim ve gelişim ilkesiyle, gelişen dış çevre koşullarına karşı ülke ve dünya koşullarına uyum sağlayan, okul sanayi işbirliği içerisinde sektörün istediği nitelikte ara eleman yetiştirmek. Atatürk İlke ve Devrimlerine sahip çıkan,çağdaş,demokrat ve laik öğrenciler yetiştirmek. 3.2.Vizyon Türkiye’de ve bölgede turizm sektörüne nitelikli eleman yetiştiren öncü ve etkin eğitim kurumlarından biri olmak, Hızlı gelişen teknolojiyi takip etmek, Eğitimde Toplam Kaliteyi yakalamak, Özgür ve objektif bilimin öncülünde sorgulayan, düşünen ve kendini sürekli yenileyen kuşaklar yetiştirmek
27
3.3. Değerler – İlkeler Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı Yenilikçi Çağdaş Analitik düşünme yeteneğine sahip Dinamik Şeffaf Toplumsal Sorumluluk bilinci oluşmuş İdealist Objektif Duyarlı Hoşgörülü Dürüst
28
3.4. Stratejik Amaçlar ve Hedefler Stratejik Amaç - 1 Nitelikli ara işgücü yetiştirmek Stratejik Faaliyetler Programın teknik imkanlarını arttırmak Ülkede ve bölgedeki mesleki birliklerle ilişkileri geliştirmek Öğretim elemanlarının akademik ve mesleki yönden gelişimlerini desteklemek İlçedeki otel işletmeleri ile ilişkileri geliştirerek uygulamalı eğitime ağırlık vermek
29
Stratejik Amaç – 2 Ülkede söz sahibi ve bölgesinde turizm alanında lider bir eğitim kurumu olmak Stratejik Faaliyetler Programın teknik imkanlarını arttırmak Yerel yönetimle işbirliğini artırmak Sektörde ağırlıklı faaliyet gösteren bilgi işlem şirketleri ile sertifikasyon eğitimini arttırmak Geçmiş yıllardaki mezun öğrencilerimizle sürekli irtibat kurmak
30
Stratejik Amaç – 3 Alanında uzman, eğitim kalitesi yüksek ve ÖSS’de öncelikli tercih edilen bir okul olmak Stratejik Faaliyetler Programın reklam ve tanıtımında interneti etkin bir şekilde kullanmak Okulun ve programın teknik imkanlarını arttırmak Yerel yönetimle işbirliği yaparak ilçede öğrencilere sağlanan imkanları artırmak Yerli ve yabancı eğitim kurumlarının eğitimlerini sürekli takip etmek Geçmiş yıllardaki mezun öğrencilerimizle sürekli irtibat kurmak
31
4.İzleme ve Değerlendirme 4.1.Performans Göstergeleri Oluşturulması Yüksekokulumuzun 2005 yılında Leonardo Da Vinci A Tipi Hareketlilik Projesi kapsamında “Turizm sektöründe teknoloji kullanımı” konulu projesinin kabulu ve AB fonundan desteklenerek, yararlanıcıların İngiltere’de turizm alanında bir eğitim kurumunu ziyaret etmişlerdir. Yüksekokulumuz ilçemize en yakın turizm merkezi olan Alanya ilçesinde ALTİD (Alanya Turizm İşletmecileri Derneği) ile sürekli işbirliği içerisindedir. Mezunlarımızın başta Akdeniz sahil şeridi olmak üzere ülkenin birçok bölgesinde mesleklerini icra etmektedirler.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.