Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanTolga Kunter Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
Leap Motion Grup Üyeleri: Fatih Akkaya Hüseyin Özkan Halil Güvel
Emre Karakaş Kübra Kantarcıoğlu Şeyda Kervan Okan Yigit ANKARA 2014
2
Leap MotionNedir? Bu güne kadar bahsetmiş olduğumuz sunumların entegre bir aşaması olarak düşünebilecek olan leap motion teknolojisi kullanıcının fiziksel olarak donanımla etkileşime girmediği, kullanıcının el ve parmak hareketlerini algılayan bir teknolojidir. Özelikle dünyada Motion Leap firmasının üzerinde durduğu ve bir çok dünya firmesının AR-GE çalışmalarında geliştirmeye başladıkları bu teknoloji ilerleyen sunumlarda açıklanacaktır.
3
Donanım Boyutu Çakmak boyutunda diyebileceğimiz bu cihaz bir ara kablosu ile bilgisayara bağlanmış halde el hareketlerimizi algılayarak bilgisayara komut göndermemize aracı oluyor. Bu cihaz sayesinde bilgisayar kullanımı daha eğlenceli ve kolay bir hale geliyor.
4
Oyun Boyutu Özellikle oyun oynayan kişiler için bu cihaz bir tasarım harikası da diyebiliriz. Cihazın tarama mesafesi 20 cm ile 65 cm arasında. Cihazın kullanım gereksinimlerine baktığımızda cihaz Windows 7, Windows 8 ve MAC OS işletim sistemlerine gereksinim duyuyor.
5
Algılama Sistemi Diğer ütopik teknolojilerde olduğu gibi öncelikle cihazımız kalibrasyon işlemini gerçekleştirmekte ve belleğine almaktadır. Anlık bellek işlemleri yapılmaktadır. Evet geçmiş bilgilerimizi hatırlayalım: En basit mantığımız ile bu teknolojilerin temelde bellek-sensör-işlemci üçlüsünün bir arada bulunması gerekmektedir. Tabi ki bu üçlü incelediğimiz konularda ütopik boyutlarda geliştirilmektedir.
6
Cihazın Kurulumu Öncelikle cihazı USB bağlantısı ile bilgisayara bağlayıp cihazın çalışmasını bekliyoruz. Ardından yazılımını yüklüyoruz. (Yazılımı web sayfası üzerinden indirebileceğimiz gibi cihazın ilk kurulumunda da karşımıza gelmekte.) Cihazı kullanmaya başlıyoruz.
7
Performans Cihazın performanslı kullanılması için kendi marketi üzerinde yayınlanmış ürünleri kullanmak gerektiğini söyleniyor. Var olan sistemler WİMP ya da Dokunmatik olarak tasarlandıkları için var olan sistemin kullanılması zor gözüküyor.
8
Win 8’ de Kullanım Örnekleri:
Kaydırma işlemleri için iki parmak sanki bir yüzeye dokunuyormuşsunuz gibi hareket ettiriyorsunuz. Tıklama işlemi içinse parmağınızı sanki butona basar gibi içeri doğru hareket ettiriyorsunuz.
9
Kullanım Kaydırma işlemi sıkıntılı değil ancak tıklama işlemin de parmak derinlik hareketi yapmak yerine sağa kayabiliyor. Bu nedenle performanslı bir kullanım olmuyor. Öngörü: Kullanılabilirlik açısından en büyük sıkıntı derinlik biz sanal olarak bir derinliği tahmin edip ona göre hareket ediyoruz bu da sistemi başarısız kılan en büyük sıkıntı. 3 boyutlu teknolojilerin sayesinde derinlik hissini görsel olarak da göreceğimiz için bu sıkıntı da ortadan kalkacaktır.
10
Kaynak Videolar
11
Kaynakça [Erişim Tarihi: ] [Erişim Tarihi: ] [Erişim Tarihi: ] [Erişim Tarihi: ] [Erişim Tarihi: ] [Erişim Tarihi: ] [Erişim Tarihi: ] [Erişim Tarihi: ] [Erişim Tarihi: ] [Erişim Tarihi: ] [Erişim Tarihi: ]
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.