Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanTugce Ozkan Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
BAŞAKŞEHİR EMİN SARAÇ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ARAPÇA PROJE SINIFLARI
Arapça Proje sınıflarının temel hedefi; mezuniyet aşamasında Arapçayı C1 düzeyinde kullanmalardır. Arapça Proje Sınıflarında (APS) eğitimler haftada 10 saat şeklinde planlanmıştır: 3 Saat Pratik 3 Saat Metin 2 Saat Dinleme 2 Saat Yazı / Kompozisyon temel derslerdir.
2
BAŞAKŞEHİR EMİN SARAÇ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ARAPÇA PROJE SINIFLARI
Derslerin 4 saati hafta içinde, 6 saati Cumartesi günlerinde olacak şekilde planlanmıştır. Cumartesi günü verilen eğitimler TAKVİYE/KURS eğitimi olmayıp hafta içi verilen eğitimlerin devamıdır. Cumartesi günü için devam-devamsızlık konusunda velilerimizin özel önem göstermesi gerekmektedir. Derslerin ortak özelliği %100 Arapça işlenmesidir. Bu uygulama ilk aylarda öğrencilerde farklı bakış açıları oluşturabilir. Bu konuda velilerden destek beklenmektedir.
3
BAŞAKŞEHİR EMİN SARAÇ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ARAPÇA PROJE SINIFLARI
Eğitimlerin birinci aşaması Ekim-Mayıs ayları arasında 26 hafta şeklinde uygulanacaktır. Toplamda 260 saatlik eğitimlerimizden sonra yazın 120 saat bir eğitim verilecektir. Yaz eğitimleri APS’nin olmazsa olmasıdır. Eğitimlerde uygulanan Silsiletü’l-Lisan eğitim öğretim setleri Birleşik Arap Emirlikleri’nde hazırlanmış olup Türkiye’de 32 üniversitede ve 10 proje okulunda uygulanan eğitim setleridir. Velilerimizden talebimiz, setlerin CD’lerinin evlerde dinlenmesinin sağlanmasıdır. Arapça Dinleme dosyalarının takibi özel olarak talep edilmektedir.
4
BAŞAKŞEHİR EMİN SARAÇ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ARAPÇA PROJE SINIFLARI
Eğitim takvimimiz: 17 Ağustos – 11 Eylül 2015 tarihleri arasında hafta içi 5 gün, günde 6 ders saati olarak 4 haftalık toplamda 120 saatlik 3. kur eğitimleri uygulanacaktır. 10 Eylül 2015 günü yazılı sınav uygulaması yapılacaktır. 11 Eylül 2015 tarihinde ise sözlü sınav uygulaması yapılacaktır. Böylelikle öğrenciler 3. kuru (toplamda 380 Saatlik eğitimlerini tamamlamış olacak ve B1 düzeyinde bir üst sınıfa geçmiş olacaklardır.
5
BAŞAKŞEHİR EMİN SARAÇ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ARAPÇA PROJE SINIFLARI
Sınav Sistemimiz: Her bir kur içinde ders bazlı 3 adet ara sınav yapılacaktır. (quiz sınavı) Her bir quzi sınavının %10’u hesaplanacaktır. 3 quiz için öğrenci almış olduğu notların %30’u kur geçme notuna etki edecektir. Kur geçme sınavının %50’sini yazılı, %50’sini ise sözlü oluşturacaktır. Her iki sınavın %70 ise kur geçme notunun ortalamasına katılacaktır. Öğrencinin kur bitirme notu da MEB sistemine iki ayrı performans notu olarak etki ettirilecektir. Öğrencilerin resmi yazılıları ise okul kitaplarından yapılıp 3 yazılı şeklinde sisteme işlenecektir.
6
BAŞAKŞEHİR EMİN SARAÇ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ARAPÇA PROJE SINIFLARI
Kur Geçme Notlarının Projeye Etkisi: Birinci kur sonunda öğrencilerin başarı notuna göre 2. dönem sınıflar değişecektir. Kur geçme sınavı ortalaması 70 ve altında olanlar kuru geçemeyeceklerdir. Kur sınav ortalaması altında olanlar 3 hafta (30 Saat) kur tekrar eğitimi görecek, sonra yapılacak olan sınava göre 2. kura devam edip edemeyeceklerine karar verilecektir. Sınavlarda 50’nin altında alan öğrenciler APS’lerden çıkarılıp normal sınıflara alınacaktır.
7
BAŞAKŞEHİR EMİN SARAÇ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ARAPÇA PROJE SINIFLARI
10. Sınıflarda Yurt Dışı Meselesi 10. sınıf öğrencilerimiz yaz döneminde 120 saatlik bir eğitim gördükleri için sezon içinde alacakları 260 saat ile yaz öncesinde 380 saatlik bir alt yapıları oluşmuş olacaktır. 3. Kur bitirme sınavından 75 ve üstte alan öğrencilere 01 Haziran -19 Haziran tarihleri arasında 3 haftalık haftada 6 gün ve 40 saatlik toplamda 120 saatlik ek bir program uygulanacaktır. Öğrenciler 17 Ağustos – 11 Eylül 2015 tarihleri arasında ise 120 saatlik eğitimlerini Ürdün’de dil kursunda almış olacaklardır. Böylelikle Ürdün dönüşü öğrenciler 620 saatlik bir alt yapı ile 11. sınıfa başlayacaklardır.
8
BAŞAKŞEHİR EMİN SARAÇ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ARAPÇA PROJE SINIFLARI
Velilerden taleplerimiz: Başta Cumartesi günleri olmak üzere devam devamsızlık konusunda aşırı derecede hassasiyet göstermeleri APS mantığını ve önemini öğrencilerle görüşmeleri Proje geçme notu ve sınıftan düşebileceği konularında öğrencileri uyarmaları Ödevler konusunda özellikle Arapça ödevlerini sorgulamaları, öğrencilerin bol bol dinleme yapabilmeleri için destek sağlamaları Öğrencilerin yüksek not almaları durumunda ödüllendirme süreçlerine dahil olmaları. Yurt dışı sürecini bir motive aracı olarak kullanıp maddi tarafı için imkan oluşturmaları
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.