Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Öğrenci Adı Soyadı/Numarası

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Öğrenci Adı Soyadı/Numarası"— Sunum transkripti:

1 Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
İŞLETME ADI Öğrenci Adı Soyadı/Numarası

2 İŞLETME HAKKINDA İşletmenin tanıtımı
Neden bu işletmeye ihtiyaç vardır? Toplumda cevap vereceği gereksinim, ihtiyaçlar

3 İŞLETME MİSYON ve VİZYONU
Misyon: Biz kimiz/neyiz, ne yaparız, kimler için yaparız Örnek: Havayoluyla yolculuğun herkesin hakkı olduğuna inanıyoruz. Pegasus Ailesi, tedarikçilerimiz ve iş ortaklarımız hep birlikte bunun için çalışıyoruz. (pegasus) Vizyon: Varmak istediğimiz nokta, gelecek ile ilgili arzulanan/hedeflenen nokta. Örnek: Yenilikçi, akılcı, ilkeli ve sorumlu yaklaşımımızla bölgemizde lider ekonomik havayolu olmak.(pegasus)

4 Alternatif Yollar ve İzlenilecek Yol
İŞLETME AMAÇ ve HEDEFLERİ Amaçlar, organizasyonun misyonunu gerçekleştirilmesi için konan zamanla sınırlı ölçülebilir hedeflerdir. Bu hedefler tanımlanan stratejiler doğrultusunda gerçekleştirilmektedir. Amaçlar: Finansal (parasal performansa yönelik ) ve stratejik (firmanın piyasada duruşu ve rekabet edebilirliği) amaçlar vardır. işletmelerin erişmeye çalıştığı uzun dönemli genel sonuçlar olarak tanımlanabilir. Karlılık , satış geliri sağlama, sosyal sorumluluk, sürdürülebilir olmak en temel amaçlardandır Hedefler: Hedefler ise amaçlara erişmek için gerekli olan kısa dönemli aşama durumlarını oluşturur.. Ayrıca hedefler daha açık ve ölçülebilir özellik taşır. Alternatif Yollar ve İzlenilecek Yol Alternatif Yollar ve İzlenilecek Yol A B C D

5 SWOT (FÜTZ) ANALİZİ (THY)
ÜSTÜN YÖNLER güçlü yanlar (olumlu hususlar) Avantajlarınız neler ? Neleri diğerlerinden daha iyi yapıyorsunuz ? Fikri hayata geçirmede hangi tip özgün veya düşük maliyetli kaynaklara sahipsiniz ? Pazardaki rakipler hangi yönünüzün güçlü olduğunuzu düşünüyor ? Farklılıklarınız nelerdir ÖRNEK: TÜRKİYEDE HAVA YOLU ULAŞIMINDA İLK OLMASI DENEYİMLİ KADRO VE EĞİTİMLİ PERSONELLER TÜRKİYE DE %67LİK PAZAR PAYINI ELİNDE TUTMASI içten gelen etkilerdir Teknik, mali, bilgi gibi faktörler açısından kontrol edilebilen unsurlardır. Bu nedenle müdahale mümkün alanlardır. Operasyon alanlarıdır.

6 SWOT (FÜTZ) ANALİZİ ZAYIF YÖNLER Zayıf yanlar, olumsuz hususlar
Geliştirmeniz gereken yönler nelerdir ? Neler iyi gitmiyor Hangi durumlardan kaçınmamız gerekir? Pazardaki rakipler hangi yönlerinizin zayıf görüyor ?. ÖRNEK: Bilet fiyatlarının yüksek olması Sosyal Sorumluluk Projelerinin Yeterli Olmaması

7 pazardaki hangi eğilimlerden haberdarsınız
SWOT (FÜTZ) ANALİZİ FIRSATLAR Güçlü yanları destekleyen dış çevredeki koşullar (fırsatlar). Pazar koşullarında yakalanabilecek fırsatlar pazardaki hangi eğilimlerden haberdarsınız Cevredeki mevcut gelişmeler (ekonomik, teknolojik, politik) ÖRNEK: Ülkenin Jeopolitik konumu. 3. Bir havalimanı inşası ortaklık için bir fırsattır Sosyolojik, ekonomik, demografik, iklimsel, ticari ve benzeri durumları içeren unsurlardır. İşletmenin dışında kontrol edilemeyen unsurlardır. İzleme, dikkate alma ve karar verme alanlarıdır

8 SWOT (FÜTZ) ANALİZİ TEHDİTLER Dış çevreden gelen tehditler.
Önünüzdeki engeller Rakipler neler yapıyor Teknolojideki son gelişmeler sizi nasıl etkiler Hedef kitlenin beklentilerinde değişiklikler var mı ÖRNEK: düşük maliyet yolcu sayısının artması ve rakip şirketlerin bunu kullanması Sektöre yeni giren uçak firmaları Ekonomik krizlerin çıkması ile insanların diğer ulaşım araçlarına yönelmesi

9 TEŞEKKÜRLER!


"Öğrenci Adı Soyadı/Numarası" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları