Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
2
Ajans Personeli ve Ajans Jargonu
Reklam Müdürü Reklam Ajansında değil, işletmede görevlidir. Reklam, satış, pazarlama araştırması ve ürün planlama gibi konulardan sorumludur. İşletmenin satış- pazarlama stratejisi ile ajans arasında eş güdümü sağlar. Müşteri Direktörü Reklam ajansı ile müşteriler arasında iletişimin sağlanması ve çatışmaların engellenmesinden sorumludur. Kendisi doğrudan bir veya daha fazla müşteri ile iletişim halinde olabileceği gibi, genellikle müşteri temsilcileri ile reklam ajansı yönetimi ve yaratıcı ekip arasındaki iletişimin koordinasyonundan sorumludur.
3
Ajans Personeli ve Ajans Jargonu
Müşteri Temsilcisi İşletmenin amaç ve beklentileri ile ajans arasında iletişim sağlayan kişilerdir. Sektör ve işletme hakkında bilgi toplamak, rakiplerin reklam kampanyalarını takip etmek bu kişilerin görevidir. Rakip Müşteriler Prensip olarak işletmeler rakip firmaların reklam ajansları ile çalışmazken, reklam ajansları da rakip firmalarla çalışmaz. Bilgilerine paylaşılması kaygısı ile. Toplantı Raporu: Ajans ile işletme ya da müşteri temsilcisi ile işletme arasında yapılan toplantı tutanağının iki tarafa gönderilmesi ve saklanması gereklidir. Olası hukuki çatışmalarda belge yerine kullanılmak üzere.
4
Ajans Personeli ve Ajans Jargonu
Pazarlama Müdürü Pazarlama müdürü olan işletmelere hizmet sunmak üzere ajans tarafından istihdam edilen kişidir. Pazar araştırması, ürün geliştirme, ambalaj, marka oluşturma v.b. Gibi konularda işletmeye hizmet sunar. Medya Planlamacı İşletmenin hedefleri doğrultusunda arzulanan mesajı en etkili ve ucuz biçimde doğru kanaldan yayımlamakla sorumlu kişidir. Nerede, Ne zaman, hangi sıklıkla yayınlanacak? Medya Satın Alma Sorumlusu: Çoğu kez medya planlamacı ile aynı kişidir. Ajans adına değişik medya kuruluşlarından fiyat alma ve zaman, yer alma sorumlusudur. Medya İstatistikleri: Tv, radyo, billboard ve web sitelerinin kullanım yoğunluğu ve müşteri profiline ilişkin bilgiler bulunmalıdır. Bu konuda uzmanlaşmış araştırma şirketleri bulunmaktadır.
5
Ajans Personeli ve Ajans Jargonu
Medya Tarifesi Medya kuruluşunun reklam metni için talep ettiği ücrettir. Burada fiyattan çok maliyet bölü/kişi sayısı önemlidir. Bu veriler doğrultusunda medya planlamıcısı birkaç alternatif üretmelidir. Medya Yayın Planı Bir reklam kampanyası binlerce tekil reklamı kapsayabilir. Aynı kampanya televizyon, radyo, gazete ve web üzerinden eşzamanlı birbirini destekler nitelikte olabilir. Bunun için doğru bir yayın planı oluşturulmalıdır. Metin Yazarı: Değişik medya reklamları için sınırlı kelime ile slogan, tema, mesaj, alt mesaj ve arzulanan etkiyi oluşturması gereken kişi veya yaratıcı ekiptir. Sanat Yönetmeni: Reklamdaki sözel unsurlarla (ses veya yazı) görüntüyü etkili bir biçimde ilişkiye sokan, sembol ve görsel temadan sorumlu kişidir.
6
Ajans Personeli ve Ajans Jargonu
Tasarımcı Reklam yazarı ve sanat yönetmeni işbirliğinde reklamın görsel tasarımından sorumludur. Reklamın ön sunumu için eskizler ve storyboardlar hazırlamak bu kişinin görevidir. Harfler, fotoğraf, ışık ve kompozisyon gibi konularla ilgilenirler. Prodüktör Ajans içinde tasarlanmış ve onayı alınmış reklam filminin, ilgili müziklerin, aktörlerin ve yönetmenlerin bir araya getirilmesi ve filmin çekilmesinden sorumludur. Üretim Müdürü Bir reklam ajansında aynı anda bir çok reklam metni, tasarım, taslak, anlaşma, medya satın alma gibi eylemler gerçekleştirilmektedir. Üretim müdürü bunların aksamadan koordineli bir biçimde çalışmasından sorumludur.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.