Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
“Kırkpınar ve Sponsorluk”
Yavuz Taşkıran Kocaeli Üniversitesi
2
Kırkpınar (UNESCO Kültür Mirası)
Toprak kazanma çabaları ( ) Edirne (1361) Asker eğitimi (Süleyman Paşa) Gelenek (Geleceğe miras) Güreş (İnsana özel) Yağlı Güreş (Gelenek)
3
Mimar Sinan gölgesinde geleneksel yapıyı koruma çabaları…
Fotoğraflar: Fotoğraflar:
4
Sponsorluk… “Geleceği kârla karşılama sanatı”?
- Spor - Eğitim
5
“Mesenlik” “Beklenti olmadan sanatı destekleme” “Mesen” “Sanatı ve sanatçıyı koruyan”
6
Gaius Clinius Maecenas (Roma, M.Ö. 70-8)
7
Neden sponsor aranır?
8
- Bütçe desteği - Yüksek giderler - Basit nedenler - İşbirliği çağrısı - Geleceğe yatırım - Elit spora destek - Kalite kaygısı
9
“Destekte bulunulan # Destek olunan”
“Karşılıklı yarar” “Destekte bulunulan # Destek olunan”
10
Sponsorluk neden çekici?
İmaj yaratma/tazeleme Ürün tanıtımı Müşteri ile ilişki Halkla ilişkiler Dolaylı reklâm (?)
11
Sporda Sponsorluk… Etkili pazarlama stratejisi (?) (McCook, 2002)
12
Neden sponsor? Faaliyetin önemi Marka ve imaj evliliği
Geleceğe yatırım Spor’un tanınması Finans yönetimi Sporun yapılandırılması (Kırkpınar)
13
Sponsorluk: Devlet ya da Şirket?
Shizuka Arakawa: Sekiz yaşında figür patenine başladı. Üçlü salkov hareketini yapabilen bu sporcu on yedi yıl sonra 2006 Kış Oyunlarında altın madalya kazandı… Sponsor: Devlet… Naim Süleymanoğlu: Halterci, 1988, 1992 ve 1996 yıllarında altın madalya kazandı. Sponsor: Devlet…
14
Uluslararası Organizasyonlar nasıl para kazanıyor?
Reklam Yayın hakları Bilet satışları Sponsorluk
15
IOC (Uluslararası Olimpiyat Komitesi) gelirleri
Yayın hakları % 52 Sponsorluk % 35 Diğer % 13
16
Sporun yapılandırılmasında sponsorluk?
Aile / Kulüp Yerel yönetim Devlet (GSGM + Federasyonlar) Şirketler TMOK TSV Olimpik dayanışma
17
Pampers®, Tide®, Ariel®, Always®, Whisper®, Pantene®, Mach3®, Bounty®, Dawn®, Gain®, Pringles®, Charmin®, Downy®, Lenor®, Iams®, Crest®, Oral-B®, Duracell®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Gillette®, Braun® and Fusion®.
18
Spor organizatörleri TMOK 1908 GSGM 1938 IOC 1894 (!!!)
Yerel Yönetimler Uluslararası Federasyonlar
19
1985 Sponsorluk yapılanmasında değişim… “Olympic Partner” sistemi
(Gündoğan, 2002)
20
1985’te ne oldu ? J. A. Samaranch TOP I, 9 şirket
628 şirketten 7 mil. USD 9 şirketten 95 mil. USD (
21
Coca Cola, Eastman Kodak, McDonald’s, VISA, Xerox, SEMA Group, Panasonic, Samsung, John Hancock, Sports Illustriated, TIME 600 mil. USD
22
Neler kazanılıyor? Oyunların cazibesi artıyor Ulusal komitelere destek
Olimpik felsefe yayılıyor Kıta ve Dünya Şampiyonaları gelişiyor Projelere finans desteği geliyor
23
Tartışma… Gelirler nasıl kullanılıyor? Şirketlerin beklentileri?
Risk sermayesi sorunları? Sponsorluk yasası? Olimpiyat Yasası? Özerk federasyonlar yapısı? Yerel yönetim ve spor?
24
Sonuç Kaliteli eğitim stratejisi Küreselleşmeye adaptasyon
Özerk federasyon yapıları Sporun devletten ayrılması Okul sporlarına desteği Spor alışkanlığı kazanma Spor Kültürüne destek
25
Dikkatiniz için teşekkürler... taskiran@kocaeli.edu.tr
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.