Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
2
HIZLI OKUMA BİRİNCİ BÖLÜM
3
NEDEN HIZLI OKUMA? Başarılı bir insan olacaksınız..!
Sınavlarda rahat yetiştirebilecek, Daha çok kitap okuyacak, Daha iyi anlayacaksınız, Daha az yorulacak, Kendinize daha çok güvenecek, Başarılı bir insan olacaksınız..!
4
Dünyada “Hızlı okuma” 1945’te savaş sırasında
Hızla geçen uçakların kimliğini tespit için.. Fransa’da okullarda ders olarak okutuluyor Almanya’da günlük kitap okuma oranı 24 dk Türkiye’de 12 sn
5
Türkiye’de “Hızlı okuma”
20 yıldır var, ama kimse ilgilenmiyor Türkiye’nin problemi “okumamak” Okumayan insana “hızlı oku” diyemezsin Yeterli miktarda “niçin”i olmayan gelişemez Okumak için “hedef” olmalı
6
Sizin hedefiniz: Başarmak..!
Hedef belli: SBS /LYS Motivasyon ortamı uygun
7
Başarmak insan doğasında var
8
Dahilerin ortak özellikleri
Deha bir çekirdek halinde herkeste olabilir Kullanmasını bilirseniz, Geliştirirseniz, Başarılı olursunuz..!
9
İki binli yılların en önemli keşfi insanın kendisini keşfi olacaktır.
Aleksi Carell
10
Önyargıları parçalamak, atomu parçalamaktan daha zordur.
Albert Einstein
11
Dahilerin ortak özellikleri
Vizyon Misyon
12
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
İKİNCİ BÖLÜM
13
Önce hızınızı ölçünüz.. Bu bölümü anlayarak okuyunuz GÜCÜNÜZÜ HİSSEDİN
Hiç kendinizi mükemmel hissettiğiniz ve daha önce Yapabileceğinizi hayal bile etmediğiniz fevkalade Güzel şeyler yaptığınız anlar olmadı mı?
14
1. Daha çok kelime Daha hızlı okumak daha kolaydır.
15
Göz hareketlerini izleyelim
Daha hızlı okumak daha kolaydır. Siz de arkadaşınızın göz hareketlerini sayınız.
16
Görmek / Okumak / Algılamak
Balık Kedi Çocuk
17
Geri dönüşler hızımızı % 35 azaltır. 2. Geri sıçrama
Daha hızlı okumak daha kolaydır. Geri dönüşler hızımızı % 35 azaltır.
18
Duyum ve Algı Duyum: Sesi duymak Algı: Sesin ne sesi olduğunu bilmek
Algıda seçicilik Algıda organizasyon Tamamlama Derinlik algısı: 3. Boyutun algılanması
19
Bu nedir? KÜLTÜR EĞİTİM VAKFI
20
3. Beynin düşünme kapasitesi
kelime Daha hızlı okumak daha kolaydır Ev kirası çocuk Tatil Düşünme şeridi
21
3. Beynin düşünme kapasitesi
kelime Her sabah 15 dakikanızı o gün yapmanız gerekenleri planlamaya ayırın. Eğer sabahlarınız buna müsait değilse akşamları bir sonraki günün planını yapın. Göreceksiniz hem içiniz daha rahat edecek hem de iki ayağınızı bir pabuca sığdırmaktan kurtulacaksınız. Söz uçar yazı kalır. Bu nedenle yapmanız gereken. Düşünme şeridi
22
Ortalama bir insan, görmeden bakmakta, duymadan dinlemekte, hissetmeden dokunmakta, tat almadan yemekte, fiziki bilince erişmeden hareket etmekte, ve düşünmeden konuşmaktadır. Leonardo Da Vinci
23
Odaklanma Bir işi yaptığınız zaman o işe odaklanın..!
Çocuklar geçmişi ve geleceği düşünmezler.. Geçmişi ve geleceği değil o anı değerlendir.. Ben Otururken otururum, yürürken yürürüm, koşarken koşarım. Siz ise; Otururken yürümeyi, yürürken koşmayı düşünüyorsunuz.
24
4. Gözün hız kazanması
25
4. Gözün hız kazanması Gözümüz tıpkı tarayıcı gibi kelimeleri tarayıp beynimize gönderir.
26
ALIŞTIRMALAR ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
27
A B C D 1,2,3 Amaç: Gözü esnetmek Süre: Günlük 3 x 3 27
28
28 1,2,3 Amaç: Gözü esnetmek Süre: Günlük 3 x 3
Bilinçaltı hiçbir şekilde yargılama yapmaz. Bizim hizmetimize verilmiş bir hizmetçimizdir. “ Ben sempatiğim veya beceriksizim” derseniz, bilinçaltı gelir sizin zihninizdeki inançları size uygular. Beceriksiz olduğuna inanan başarısız olur. Gönüllü hizmetkar bilinçaltı tehlike anında sizi tehlikeye hazırlıyor. Tehlike anında ya dövüş ya da kaç.. Bilinçaltı o enerjiyi sunuyor. Amaç: Gözü esnetmek Süre: Günlük 3 x 3 28
29
29 1,2,3 Parmak hareketini takip resmi Amaç: Gözü esnetmek
Süre: Günlük 3 x 3 29
31
içinizdeki devi için önce kullanmak ona bir sipariş vermeniz gerekir beyin bir hedefe sahip olunca ona kilitlenir ve onunla ilgili her şeye aktif dikkat gösterir
32
içinizdeki devi için önce kullanmak ona bir sipariş vermeniz gerekir beyin bir hedefe sahip olunca ona kilitlenir ve onunla ilgili her şeye aktif dikkat gösterir
33
33 Sabit Bakış Amaç: Göz kaslarını güçlendirmek Süre: 1. Gün 3
33
34
34
35
Kalemle takip Bu sayfayı hızla kalemle takip edin ve bir kelimeyi arayın. Amaç: Beyne gönderilen kelime sayısını arttırmak. Sayfa : 42
36
düşünmeden konuşmaktadır.
Ortalama bir insan, görmeden bakmakta, duymadan dinlemekte, hissetmeden dokunmakta, tat almadan yemekte, fiziki bilince erişmeden hareket etmekte, düşünmeden konuşmaktadır. 4
37
İç ve dış iletişiminde iyimsermisin Sempatik olabiliyor musun
Hızlı kitap okuyor musun Kendini geliştirdin mi Geç mi kaldın Öğrenmek İstanbullumusunuz Gitmek çok erken değil mi Bilmemek Sevebilmek Sevmek İzmirli misin Sen Şu Biz Bu 4
38
20 saniye içinde ezberleyin
Hava Saman Devran Yağmur Bahar Ahmet Kutlu Gökyüzü Ateş Bulut
39
Şimdi hatırlayın Şimşek Ahmet Parçalı Kurnaz Yağmur Buluş Nail Nihal
Barış Bardak Bulut Çiçek Alacak okumak Ahmet Kurnaz Buluş Nihal Sobacı Tambur Sıcak Ateş Başarı Kutlu
40
20 saniye içinde ezberleyin
4444 6974 2947 1894 2001 2617 3926 1286 3286 9888
41
Şimdi hatırlayın 2816 3849 9652 1286 1954 2894 9768 2865 8751 4444 2167 9888 2874 8791 5843 2489 3826 2001 1436 8674
42
İlk ve son kelimeleri okuyunuz
Çoğu insan eksik düşündüğü yönlerini göstermek istemez. Eksikliklerini herkesten saklamanın daha büyük bir eksiklik olduğunu anlamaz. Aşağıdaki hikayeyi okuduğunuzda bir eksikliğin üstünlüğe nasıl dönüştüğünü göreceksiniz. 9 yaşındaki bir japon çocuğun en büyük hayali günün birinde çok iyi bir judocu olmaktır
43
5. İçten seslendirme yapma
Gözümüz tıpkı tarayıcı gibi kelimeleri tarayıp beynimize gönderir.
44
İçten seslendirmeyi önlemek
Diş ve dudaklarınızı kapalı tutunuz Sabah akşam göz hareketi yapınız Müzik eşliğinde kitap okuyunuz Anlamaksızın kalemle takip ederek okuyunuz
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.