Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanArin Levni Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
BİLGİ İŞLEM DAİRE BAŞKANLIĞI
2
MEVZUAT Sunulan Hizmetlerin Dayanağı: 180 Sayılı BAYINDIRLIK VE İSKAN BAKANLIĞININ TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAME TEKNİK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MADDE 12 - g) Bakanlık hizmetlerine ilişkin bilgilerin bir sistem içinde toplanıp kullanılması amacıyla bilgi işlem ve değerlendirme çalışmaları yapmak, elde edilen bilgilerin dağıtımını sağlamak.
3
PERSONEL DURUMU İşletme Şube Müdürlüğü: 4 (Şb. Md., 2 müh., 1 İşçi) Programlama Şube Müdürlüğü: 7 (Şb. Md., 2 programcı, 3 bil müh., 1 memur) Destek Hizmetleri Şube Müdürlüğü: 9 (Şb. Md., 4 teknik servis, 1 mak.müh., 3 dest. pers.) Başkan+İdari Büro: 3 Geçici Görevli: 6 (Kayseri il bayındırlık - 1, Yigm - 5) Toplam: 23+6 = 29
4
Ağ ve güvenlik yönetimi HİZMET KATEGORİLERİ Yazılım hizmeti Bakım-Onarım-Destek hizmeti
5
AĞ VE GÜVENLİK YÖNETİMİ 2009 yılı itibariyle İl Müdürlüklerinin Bakanlık ağına dahil edilmelerine başlandı. 2009 10 il 2010 14 il 2011 57 il
6
AĞ VE GÜVENLİK YÖNETİMİ 2011 yılında YİGM de dahil olmak üzere 81 İL dahil tüm birimlerin BİD’nca yönetilen merkezi sisteme bağlantısı tamamlanacaktır. 12.01.2011 itibari ile halen 24 ilde 1776 bilgisayar üzerinde 2471 kişi bakanlık kullanıcısı olarak etki alanına alınmıştır. Yine bu tarih itibari ile ağda yönetilen kullanıcı sayısı 3.500’e yaklaşmıştır.
7
AĞ VE GÜVENLİK YÖNETİMİ NEDEN? İş süreçlerinde bilişim teknolojilerin kullanılma zorunluluğu ve anlayış değişikliğinin gerekmesi Buna dayalı yapılanmanın gerekliliği – bilgi işlem birimi kurulması Merkeze bağlanmanın getireceği avantajlar Teknik destek alma imkanı Yatırım desteği (bakım, donanım, uygulama, lisans vs.) İş süreçlerinde kullanılacak ortak uygulamaların sayısının artması Merkezde sunulan ilgili her yeni hizmetten faydalanma imkanı 5651 sayılı yasanın loglama gereklerinin bilgi işlemce yerine getirilmesi Bir bütünlük içinde merkezi güvenlik politikalarına ve araçlarına dahil olma avantajı Hepimiz bir ekibin parçasıyız.
8
AĞ VE GÜVENLİK YÖNETİMİ BGYS Çalışmaları ISO27001 Uyumlu Standartlar kullanarak Politika ve Prosedürlerin oluşturulması (19), işletilmesi sürekli geliştirilmesi Varlık ve risk tanımları Farkındalık çalışmaları Penterasyon testleri BG Politika bildirisi Bakanlık kullanıcı sorumluluk ve esasları dokümanı ve kabul Belgesi Kullanım şartları belgeleri (uygulama, cihaz vs.)
9
AĞ VE GÜVENLİK YÖNETİMİ ISO 27001 ile şekillenen kurumsal bilişim güvenlik politikalarının illere uygulanmasına başlandı. Bu kapsamda “Bakanlık Bilgi Güvenliği Politikası Onayı” (2.11.2009/8798) çerçevesinde Bakanlık Bilgi Güvenliği Yönetimi Kullanıcı Sorumluluk ve Esasları Dokümanı ve 1. E-posta kullanım kuralları 2.Şifre kullanım kuralları 3.Antivirüs politikası 4.İnternet kullanımı 5.Genel kullanım esasları Kullanıcı Sorumluluk Esasları Kabul Belgesi İl müdürlükleri Sorun Çözme Prosedür Dokümanı Hazırlandı. Bilgi almak ve imzalanmak ağımızı kullanan illere gönderildi.
10
AĞ VE GÜVENLİK YÖNETİMİ 24 il müdürlüğü ağ yöneticilerine (2’şer kişi) 5 günlük uygulamalı eğitim verildi. İstanbul, İzmir, Konya, Antalya, Samsun ve Adana’da yerinde ayrıca destek ve eğitim hizmeti verildi.
11
BAKIM-ONARIM-DESTEK HİZMETİ 1081 MASAÜSTÜ BİLGİSAYAR 81 DİZÜSTÜ BİLGİSAYAR 200 ÇOK FONKSİYONLU YAZICI 81 AĞ YAZICISI 172 TARAYICI 24 il için işletim sistemi ve antivirüs yazılımı temini 24 il için sistem odası donanımı
12
YAZILIM HİZMETİ E-Kooperatif Uygulaması – 13.12.2010’da devreye alındı ve tüm il müdürlüklerinin kullanımına açıldı.
13
YAZILIM HİZMETİ Evrak Yönetim Sistemi (Mevcut) Evrak Yönetim Sistemi (Yeni) (gömülü iş süreci işletebilme özelliği) 01.05.2007-12.01.2011 arasında: Toplam: 148.000 evrak. Yeni Sistem; TAU, SGB, İMİD, YFK, HUKUK M., BASIN VE H.MÜŞ., İZMİR İL MÜD. ‘den Yak. 900 kişi eğitildi
14
YAZILIM HİZMETİ Tüm bakanlık kullanıcıları için uzaktan eğitim hizmeti sunmak için çalışmalar başlatılmıştır. Aday memur (34 adet ders) dersleri tamamlandı, MS Office 2003 ve 2007 uygulamaları (word, excel, powerpoint, access) E-Eğitim paketi (bakanlık merkez teşkilatına açıldı)
15
YAZILIM HİZMETİ Taşra personelinin kullanımı için ise, İlk kez 2010 yılında e-posta ve anlık mesajlaşma amacıyla kullanılabilen bir haberleşme sistemi (http://posta.bayindirlik.gov.tr ) hizmete açılmıştır.http://posta.bayindirlik.gov.tr Her kullanıcı için 500 MB kota ayrılmıştır. 12.01.2011 itibariyle: Kullanıma açılan hesap sayısı: 6142
16
DESTEK HİZMETİ 13 adet analist, 2010 Yılında 1673 adet vaka bildirimi olmuş Sorun çözme oranı: %98, Merkezle bağlantılı olarak İl müdürlüklerindeki ağ yöneticileri dahil kullanıcıların sorunlarının kayıt altına alınması, çağrı takibinin ve yanıtlamasında bir politika sağlanması, tepki sürelerinin ve performansların belirlenmesi ve dolayısı ile ITIL (Inf. Tech. Infra. Lib.) Standartlarına ve bir bilgi teknolojisi servis yönetimi pratiklerine uyumlu hizmet verebilmek amacıyla “Yardım Masası” uygulamasının illerde de kullanılmasına başlanacaktır. (81x2=162 analist)
17
YAZILIM HİZMETİ Dosya Dönüştürme Uygulaması (tif, jpg => pdf, doc, xls,…)
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.