Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Etkili İletişime Giriş
Açık Uçlu Sorular Kapalı Uçlu Sorular En önemli şey, soru sormayı bırakmamaktır A. Einstein
2
Kapalı Uçlu Sorular(KUS)
Öğrencilerin çok kısa yanıt vermeleri beklenen sorulardır. Öğrencilerin yanıtları sınırlıdır. Belirli bir noktaya odaklıdır. Evet-hayır gibi tek kelimelik yanıtlar ya da kısıtlı bir bilgi ile yanıt verilebilir.
3
Kapalı uçlu sorular, Kim Ne zaman Nerede sözcükleri içerebilir.
4
Bunu konuşmak ister misin?
Aynı düşüncede misin? Sana haksızlık yapıldığını mı söylüyorsun? Bu projeyi kim sunuyor? Tahta silgisi nerede?
5
Açık Uçlu Sorular (AUS)
Öğrencilerin kendi düşüncelerini rahatça ortaya koyabilecekleri sorulardır. Öğrenciler; Serbestçe konuşabileceklerini bilirler. Önemli olduğunu düşündükleri herşeyi paylaşabilirler. Cümleden paragrafa kadar herhangi bir uzunlukta yanıt verebilirler.
6
Açık uçlu sorular, Nasıl Neden Niçin Niye Ne düşünüyorsun? Neden, niçin, niye ile başlayan sorular ses tonu ve beden dili uygun kullanılmadığında kişilerde sorgulanıyor hissi yaratabilir.
7
Örneğin Nasıl gidiyor? Nasıl oldu? Neden bu tür bir karşılık verdi?
Onun sana ne dediğini düşünüyorsun? Onun senden ne beklediğini düşündün?
8
Kişilerden daha fazla bilgi almak için bazen AUS sormak yerine aşağıdaki gibi cümleler yolu ile kendilerini ifade etmelerini sağlayabiliriz. Bana anlat lütfen… Biraz daha bilgi versen… Lütfen başka bir çözüm yolu öner….
9
Aşağıdaki soruları okuyun
Aşağıdaki soruları okuyun. Açık uçlu soru olarak değerlendirdiklerinizin yanına AUS, kapalı uçlu soru olarak değerlendirdiklerinizin yanına KUS yazın. _____Bana söyler misin, bu yaptığın doğru mu? _____ Şu konuyu biraz anlat bakalım _____ Sen ne düşünüyorsun? _____ Peki, bundan sonra sence ne olur? _____ Sınıfa mı gidiyorsun? _____ Arkadaşına ne zaman yadım etmiştin? _____ Şimdi benden ne istiyorsun? _____ Bunun başka bir yolunu nasıl anlatabilirsin? _____ Neden ağlıyorsun? _____ Oraya nasıl gideceksin?
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.