Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HAZIRLAYAN:SİBEL ÇELENK GÖLKÖY DEVLET HASTANESİ KALİTE YÖN.DİR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HAZIRLAYAN:SİBEL ÇELENK GÖLKÖY DEVLET HASTANESİ KALİTE YÖN.DİR."— Sunum transkripti:

1 HAZIRLAYAN:SİBEL ÇELENK GÖLKÖY DEVLET HASTANESİ KALİTE YÖN.DİR.
KLİNİKLER HAZIRLAYAN:SİBEL ÇELENK GÖLKÖY DEVLET HASTANESİ KALİTE YÖN.DİR.

2 SUNUM İÇERİĞİ KLİNİKLERİN SHKS DEKİ YERİ SHKS KLİNİKLER

3 SHKS BOYUTLANDIRMA YAPISI
KURUMSAL HİZMET YÖNETİMİ SAĞLIK HİZMETİ YÖNETİMİ KLİNİKLER DESTEK HİZMETİ YÖNETİMİ İNDİKATÖR YÖNETİMİ HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ

4 SHKS STANDART SAYILARI DAĞILIM TABLOSU
DİKEY BOYUT BÖLÜM NO SHKS BOYUT/BÖLÜM HASTA GÜVENLİĞİ ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ 02 SAĞLIK HİZMETİ YÖNETİMİ 455 87 22 7 08 KLİNİKLER 36 11 1

5 SHKS PUANSAL DAĞILIM TABLOSU
DİKEY BOYUT BÖLÜM NO SHKS BOYUT/BÖLÜM HASTA GÜVENLİĞİ ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ HASTA VE ÇALIOŞAN GÜVENLİĞİ 02 SAĞLIK HİZMETİ YÖNETİMİ 5980 1385 335 110 08 KLİNİKLER 490 175 15

6 KLİNİKLER Hasta odalarında fiziki düzenleme yapılmalıdır. 10 Her yatağın başında tıbbi gaz sistemine bağlı hasta başı paneli bulunmalıdır. Hasta odalarında lavabo, banyo ve tuvalet bulunmalıdır. Yatak başı bağlantılı hemşire çağrı sistemi bulunmalıdır. Hastaların kullandığı tüm banyo ve tuvaletlerde hemşire çağrı sistemi bulunmalıdır. Hasta odalarının temizliği günde en az iki kez yapılmalıdır.

7 Değerlendirilecek Hususlar Panel Sayısı/Yatak sayısı = 1
01 Her yatağın başında tıbbi gaz sistemine bağlı hasta başı paneli bulunmalıdır. Değerlendirilecek Hususlar Panel Sayısı/Yatak sayısı = 1 Periyodik olarak kontrol edilmeli Kontrollerine ilişkin kayıtlar tutulmalı Doküman: Yatak Başı Tıbbi Gaz Paneli Bakım ve Kontrol Formu

8 02 Hasta odalarında lavabo, banyo ve tuvalet bulunmalıdır.
Değerlendirilecek Hususlar Lavabolu Oda Sayısı/Oda sayısı = 1 Banyo/WC’li Oda Sayısı/Oda sayısı = 1

9 03 Yatak başı bağlantılı hemşire çağrı sistemi bulunmalıdır.
Amaç: Hastanın ihtiyaç duyduğunda sağlık personeline kolayca ulaşabilmesinin sağlanmasıdır. Kanıtlar:  Tüm hasta odalarında hemşire çağrı sistemi olmalı Çalışır durumda olmalı Hastalar çağrı sisteminin amacı ve kullanımı konusunda bilgilendirilmeli Öneri: Hemşirenin çağrıya cevap verme süresi takip edilebilir.

10 04 Hastaların kullandığı tüm banyo ve tuvaletlerde hemşire çağrı sistemi bulunmalıdır.
Amaç: Acil durumlarda hastanın görevli personele ulaşabilmesinin sağlanmasıdır.  Kanıtlar:  Tüm hasta odalarında hemşire çağrı sistemi olmalı Çalışır durumda olmalı Hastalar çağrı sisteminin amacı ve kullanımı konusunda bilgilendirilmeli Öneri: Hemşirenin çağrıya cevap verme süresi takip edilebilir.

11 05 Hasta odalarının temizliği günde en az iki kez yapılmalıdır.
Değerlendirilecek hususlar: Klinikte yer alan tüm tuvalet ve banyoların temizlikleri düzenli olarak kontrol edilmeli ve temizliklerinin yapıldığına dair kontrol çizelgeleri olmalıdır. Doküman: ………………..Kliniği Temizlik Planı ve Takip Formu Kanıtlar:  Hastanenin temizlikle ilgili sorumlu ekibi tarafından kliniklerde yapılan kontrol ve denetimlere ait kayıtlar tutulmalı Her tuvalet ve banyonun temizlik kontrol çizelgesi bulunmalı Temizlik personelinin bölümün temizlik kuralları ile ilgili bilgi sahibi olması

12 KLİNİKLER Hasta odalarında refakatçilerin dinlenebilmelerine yönelik düzenleme bulunmalıdır. 10 Hasta odalarında refakatçilerin dinlenebilmeleri için pozisyon verilebilen koltuk/kanepe/yatak bulunmalıdır. Çocuk servislerinde bu düzenlemeler yetişkinlere uygun nitelikte olmalıdır.

13 Değerlendirilecek Hususlar:
01 Hasta odalarında refakatçilerin dinlenebilmeleri için pozisyon verilebilen koltuk/kanepe/yatak bulunmalıdır. Değerlendirilecek Hususlar: Fonksiyonel ve yatak sayısı ile paralel olmalı

14 Değerlendirilecek Hususlar:
02 Çocuk servislerinde bu düzenlemeler yetişkinlere uygun nitelikte olmalıdır. Değerlendirilecek Hususlar: Fonksiyonel ve yatak sayısı ile paralel olmalı Yetişkinlere uygun nitelikte olmalı

15 KLİNİKLER H Ameliyat öncesi yapılması gereken hazırlıkların kontrolüne ilişkin düzenleme bulunmalıdır. 10 H Güvenli Cerrahi Kontrol Listesinin "Klinikten Ayrılmadan Önce" bölümü kontrol edilmelidir.

16 Güvenli Cerrahi Kontrol Listesi TR Kanıtlar:
01 H Güvenli Cerrahi Kontrol Listesinin "Klinikten Ayrılmadan Önce" bölümü kontrol edilmelidir. Doküman: Güvenli Cerrahi Kontrol Listesi TR Kanıtlar: Ameliyat olmuş hasta dosyalarında ilgili bölüm sorumluları tarafından doldurulmuş olması Personelin liste hakkındaki bilgi düzeyi Mümkünse bölümlerde liste sorumlularının belirlenmesi

17 01 H Güvenli Cerrahi Kontrol Listesinin "Klinikten Ayrılmadan Önce" bölümü kontrol edilmelidir.

18 KLİNİKLER İlaç ve kit muhafaza edilen buzdolaplarının sıcaklık takipleri yapılmalıdır Buzdolaplarının içinde bulunan malzemelere göre sıcaklık takibi yapılmalıdır.

19 Buzdolabı sıcaklık takip formu Kanıtlar:
01 Buzdolaplarının içinde bulunan malzemelere göre sıcaklık takibi yapılmalıdır. Doküman: Buzdolabı sıcaklık takip formu Kanıtlar: Formun eksiksiz ve günlük olarak takip edilmesi Değerlerde sapma olduğunda yapılacak işlemlerin belirlenmesi Dolap içinde bulunan malzemelerin saklama koşulları ile ilgili personellerin bilgi düzeyi

20 BUZDOLABI SICAKLIK TAKİP FORMU
DOKÜMAN KODU YAYIN TARİHİ REV.TARİHİ REVİZYON NO SAYFA NO VE SAYISI YÖN.FR.09 01 1 . 1 TARİH KONTROL SAATİ 08 16 24 KONTROL SONUCU KONTROL EDEN KONTROL SONUCU 01/..../20.. 02/.../20.. 03/..../20.. 04/.../20.. 05/..../20.. 06/.../20.. 07/..../20.. 08/.../20.. 09/..../20.. 10/.../20.. 11/..../20.. 12/.../20.. 13/..../20.. 14/.../20.. 15/..../20.. 16/.../20.. 17/..../20.. 18/.../20.. 19/..../20.. 20/.../20.. 21/..../20.. 22/.../20.. 23/..../20.. 24/.../20.. 25/..../20.. 26/.../20.. 27/..../20.. 28/.../20.. 29/..../20.. 30/.../20.. 31/..../20.. BUZDOLABI KABUL DEĞERİ: 2 / 8  ˚C DERİN DONDURUCU KABUL DEĞERİ: / - 40˚C ANTİBİYOTİK DİSKLERİ KABUL DEĞERİ: 4 - 8  ˚C STOKTAKİ DİSKLERİN KABUL DEĞERİ : -20 ˚C ETÜV KABUL DEĞERİ:37˚C(+2,-2 AY SONU KONTROL EDEN AD-SOYAD-İMZA:

21 KLİNİKLER Hasta Başı Test Cihazlarının (HBTC) kullanımı düzenlenmelidir. 15 HBTC’nin kullanıldığı bölümlerde sorumlular belirlenmelidir. HBTC’nin envanteri tutulmalıdır. HBTC’nin bakımı ve temizliği yapılmalıdır. HBTC için kalibrasyon ve kalite kontrol testleri çalışılmalı ve kayıt altına alınmalı, o Kalite kontrol sonuçlarında uygunsuzluk tespit edilmesi halinde düzeltici önleyici faaliyet başlatılmalıdır. HBTC’yi kullanacak çalışanlara; o Çalışılacak testlerin preanalitik, analitik ve postanalitik evrelerinde dikkat edilmesi gereken hususlar, o Kalibrasyon ve kalite kontrol sonuçlarının değerlendirilmesi, o Cihazın temizliği ve bakımı hakkında eğitim verilmelidir. HBTC'de çalışılmış olan tüm test sonuçları, hasta dosyasına kayıt edilmelidir.

22 Değerlendirilecek hususlar:
01 HBTC’nin kullanıldığı bölümlerde sorumlular belirlenmelidir. 02 HBTC’nin envanteri tutulmalıdır. Döküman: HBTC Envanter Listesi Değerlendirilecek hususlar: HBTC sorumlularının görevlendirme ve tebligat yazıları Envanter listesi ile cihazların uyumu(listenin güncel olması)

23 HASTABAŞI TEST CİHAZLARI ENVANTER LİSTESİ
DOKÜMAN KODU:YÖN.LS YÜR.TAR: REV.TAR: REV.NO: SAYFA NO:1.2 CİHAZ ADI VE CİHAZ BİLGİLERİ CİHAZ ADEDİ SERVİS/BİRİM CİHAZ SORUMLUSU GLUKOMETRE 1 KAN ALMA LAB.TEK.ÖZNUR GENÇ Marka GLUKOLEADER YASEE Seri No YA Model GLM-76 Tarih _ DİYALİZ ÜNİTESİ HEMŞ.FUNDA OSMANOĞLU YA ACİL SERVİS SAĞLIK MEM.AYHAN KARAKOÇ YA YA

24 03 HBTC’nin bakımı ve temizliği yapılmalıdır.
Doküman: Tıbbi Cihaz Bakım ve Kontrol Formu Değerlendirilecek Hususlar: HBTC nin bakım ve temizliğine yönelik personellerin bilgi düzeyi

25 Değerlendirilecek hususlar:
04 HBTC için kalibrasyon ve kalite kontrol testleri çalışılmalı ve kayıt altına alınmalı, 04 o Kalite kontrol sonuçlarında uygunsuzluk tespit edilmesi halinde düzeltici önleyici faaliyet başlatılmalıdır. Değerlendirilecek hususlar: Kalibrasyon ve kalite kontrol testlerinin hastaların biyokimya test sonuçları ile karşılaştırılarak düzenli olarak Yapılması Normal aralığından Sapma halinde DÖF açılması Doküman: Glukometre Cihazı İç Kalite Kontrol İzlem Formu(Aylık-Tıbbi Cihaz Sorumlusu) Glukometre Cihazı Kalibrasyon ve Kontrol İzlem Formu(Haftalık-Bölüm HBTC Sorumlusu)

26 İÇ KALİTE KONTROL İZLEM FORMU
GLUKOMETRE CİHAZI İÇ KALİTE KONTROL İZLEM FORMU DOKÜMAN KODU YAYIN TARİHİ REV.TARİHİ REVİZYON NO SAYFA NO VE SAYISI YÖN.FR.11 00 1 . 1 TARİH BİRİM ADI KONTROL SERUMU LOT NO MARKASI MODELİ SERİ NO ÜRETİCİ FİRMA KOTROL SOLÜSYONU TEST ARALIĞI KONTROL SOLÜSYONU ÖLÇÜLEN DEĞER KONTROLÜ YAPAN

27 KALİBRASYON VE KONTROL İZLEM FORMU
…………..BİRİMİ GLUKOMETRE CİHAZI KALİBRASYON VE KONTROL İZLEM FORMU DOKÜMAN KODU YAYIN TARİHİ REV.TARİHİ REVİZYON NO SAYFA NO VE SAYISI YÖN.FR.12 00 1 . 1 TARİH KALİBRE ÇUBUK KODU CİHAZ ADI CİHAZ TEMİZLİĞİ HASTA BARKODU CİHAZ ÖLÇÜM SONUCU LABORATUAR ÖLÇÜM SONUCU KONTROL EDEN BİRİM SORUMLUSU KONTROL EDEN LABORATUAR PERSONELİ AÇIKLAMA

28 05 HBTC’yi kullanacak çalışanlara eğitim verilmesi
EĞİTİM KATILIM FORMU DOKÜMAN KODU YAYIN TARİHİ REV.TARİHİ REVİZYON NO SAYFA NO VE SAYISI YÖN.FR.110 02 2/17 Çalışılacak testlerin preanalitik, analitik ve postanalitik evrelerinde dikkat edilmesi gereken hususlar, Kalibrasyon ve kalite kontrol sonuçlarının değerlendirilmesi Cihazın temizliği ve bakımı hakkında eğitim verilmelidir Cihazın temizliği ve bakımı hakkında eğitim verilmelidir Eğitimin Konusu  ÇALIŞILAN TESTLERİN PREANALİTİK-POSTANALİTİK-ANALİTİK EVRELERİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR KALİBRASYON VE KALİTE KONTROL TEST SONUÇLARININ DEĞ. HBTC NİN BAKIMI VE TEMİZLİĞİ Süresi Tarihi ve Yeri Sıra No Adı ve Soyadı Unvan/Sicil No Bölümü İmza 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 Eğitimcinin Değerlendirmesi : Eğitim Veren Kişinin Adı Soyadı : İmza ve Tarih :

29 Değerlendirilecek Hususlar:
06 HBTC'de çalışılmış olan tüm test sonuçları, hasta dosyasına kayıt edilmelidir. Doküman : Kan Şekeri Takip Formu Değerlendirilecek Hususlar: Tedavi Planında istenen tüm takiplerin hasta dosyasında bulunması

30 KAN ŞEKERİ TAKİP FORMU KLN.FR.02 30.03.2011 21.10.2013 01 YAYIN TARİHİ
DOKÜMAN KODU YAYIN TARİHİ REV.TARİHİ REVİZYON NO SAYFA NO VE SAYISI KLN.FR.02 01 1.1 Hastanın Adı Soyadı :…………………………………………………………… Oda ve Yatak No :……………………………………………………………… Protokolü : …………………………………………………………….. Doktoru : …………………………………………………………….. TARİH SAAT KAN ŞEKERİ YAPILAN GİRİŞİMLER İSİM İMZA

31 KLİNİKLER H Hasta kimliğinin doğrulanmasına yönelik düzenlemeler yapılmalıdır. 20 H Yatışı yapılan her hastada beyaz renkli kimlik tanımlayıcı kullanılmalıdır. H o Alerjik hastalarda ise sadece kırmızı renkli kimlik tanımlayıcı kullanılmalı, H o Hasta kimlik tanımlayıcı barkotlu olmalı, H o Kimlik tanımlayıcıda; protokol numarası, hasta adı–soyadı, doğum tarihi (gün/ay/yıl) bilgileri yer almalı, H Tanı ve tedavi için yapılacak tüm işlemlerde hasta kimliği doğrulanmalıdır. H Sağlık çalışanları, hasta kimlik tanımlayıcıların kullanımı ve hasta kimliğinin doğrulanması konusunda eğitilmelidir.

32 01 H Yatışı yapılan her hastada beyaz renkli kimlik tanımlayıcı kullanılmalıdır.
o Alerjik hastalarda ise sadece kırmızı renkli kimlik tanımlayıcı kullanılmalı, o Hasta kimlik tanımlayıcı barkotlu olmalı, o Kimlik tanımlayıcıda; protokol numarası, hasta adı–soyadı, doğum tarihi (gün/ay/yıl) bilgileri yer almalı,

33 Kimlik Tanımlayıcının Kullanımı;
Amaç:Doğru hastanın doğru hizmeti aldığından emin olmak Değerlendirilecek Hususlar: Kimlik tanımlayıcının yatışı yapılan tüm hastalarda Kullanılması Kimlik tanımlayıcının kullanım amacı konusunda hastanın bilgi düzeyi Kimlik Doğrulama konusunda personellerin bilgi düzeyi Kimlik tanımlayıcı üzerindeki barkodun standarta uyumu

34 05 H Sağlık çalışanları, hasta kimlik tanımlayıcıların kullanımı ve hasta kimliğinin doğrulanması konusunda eğitilmelidir. Döküman: Eğitim Katılım Formu EĞİTİM KATILIM FORMU DOKÜMAN KODU YAYIN TARİHİ REV.TARİHİ REVİZYON NO SAYFA NO VE SAYISI YÖN.FR.110 02 2/17 Eğitimin Konusu  HASTA KİMLİK TANIMLAYICININ KULLANIMI VE HASTA KİMLİĞİNİN DOĞRULANMASI Süresi Tarihi ve Yeri Sıra No Adı ve Soyadı Unvan/Sicil No Bölümü İmza 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 Eğitimcinin Değerlendirmesi : Eğitim Veren Kişinin Adı Soyadı : İmza ve Tarih :

35 KLİNİKLER H Hastanın beraberinde getirdiği ilaçların yönetimine ilişkin düzenleme bulunmalıdır. 15 H Hastanın beraberinde getirdiği ilaçlar hemşire tarafından teslim alınmalıdır. H Teslim alınan ilaçların miat kontrolü yapılmalı, H o Miadı geçmiş ilaçlar imha edilmelidir. H Hastanın beraberinde getirdiği ilaçlar hekimi tarafından kontrol edilmelidir. H Hastanın beraberinde getirdiği ilaçlar hemşire tarafından uygulanmalıdır.

36 Hasta İlacı Kullanım ve Teslim Tutanağı Değerlendirilecek Hususlar:
01 H Hastanın beraberinde getirdiği ilaçlar hemşire tarafından teslim alınmalıdır. Doküman: Hasta İlacı Kullanım ve Teslim Tutanağı Değerlendirilecek Hususlar: Hastadan alınan bir ilacın kullanımı halinde formun hasta dosyasında yer alması

37 HASTA İLACI KULLANIM VE TESLİM FORMU
DOKÜMAN KODU YAYIN TARİHİ REV.TARİHİ REVİZYON NO SAYFA NO VE SAYISI YÖN.FR.84 01 1.1 HASTANIN ADI SOYADI DOKTORU YATTIĞI SERVİS : KULLANDIĞI İLAÇLAR TARİH İLAÇ ADI/MİADI MİKTARI TESLİM ALAN HEMŞİRE HASTANIN ONAYI KULLANILAN İLAÇLAR MİKTAR SABAH ÖĞLE AKŞAM GECE Açıklama: (Lütfen artan ilaç var ise hastaya bildiriniz. İadesini istiyorsa bu kısmı iade tutanağı, bağışını istiyorsa bağış tutanağı olarak düzenleyiniz.)

38 HASTANIN BERABERİNDE GETİRDİĞİ İLAÇLARIN YÖNETİMİ
Hastanın beraberinde getirdiği ilaçlar hemşire tarafından teslim alınmalıdır. Teslim alınan ilaçların miat kontrolü yapılmalı, Miadı geçmiş ilaçlar imha edilmelidir. Hastanın beraberinde getirdiği ilaçlar hekimi tarafından kontrol edilmelidir.(Tedavi planına dahil edilmeli) Hastanın beraberinde getirdiği ilaçlar hemşire tarafından uygulanmalıdır.(Hastanın yanında ilaç olmamalı) NASIL OLMALI?

39 KLİNİKLER H İlaçların güvenli uygulanmasına yönelik düzenleme yapılmalıdır. 15 H İlaçlar, kapalı kaplarda ve kişiye özel olarak hazırlanmalı, H o Kaplarda hastaların kimlik tanımlayıcı bilgileri bulunmalıdır. H Tedavi planı hekim tarafından yazılmalı, kaşelenmeli ve imzalanmalı, H o Tedavi planı; ilacın tam adını, uygulama zamanını ve dozunu, uygulama şeklini ve veriliş süresini içermelidir. H Hemşire hekimin tedavi planını hemşire gözlem formuna kaydetmelidir. H Tedavi sürecindeki ilaçlar hastaya hemşire tarafından uygulanmalı, H o Stajyerlerin ilaç uygulamaları da hemşire gözetiminde olmalıdır.

40 01 H İlaçlar, kapalı kaplarda ve kişiye özel olarak hazırlanmalı,
Amaç: Hasta Güvenliği Değerlendirilecek Hususlar: İlaç dağıtımının kapalı kaplarda yapılması İlaç kaplarının barkodlu olması(barkod standarta uygun olmalıdır.)

41 02 H Tedavi planı hekim tarafından yazılmalı, kaşelenmeli ve imzalanmalı,
Doküman: Tedavi planı-Hasta Tabelası Değerlendirilecek Hususlar: Tedavi planı günlük olarak yazılmalı İlacın tam adını,uygulama zamanını ve dozunu,uygulama şeklini ve veriliş süresini içermelidir. Hemşire Gözlem ve Eczane istemlerinde aynı kurallara uyulmalı İmza ve kaşe olmalıdır. KISALTMA ASLA kullanılmamalı

42 Tüm hasta dosyalarında bulunması İlacın tam adını,uygulama zamanını ve
03 H Hemşire hekimin tedavi planını hemşire gözlem formuna kaydetmelidir. Doküman: Hemşire Gözlem Formu Değerlendirilecek Hususlar: Tüm hasta dosyalarında bulunması İlacın tam adını,uygulama zamanını ve dozunu,uygulama şeklini ve veriliş süresini içermelidir

43 TEDAVİ PLANI HEMŞİRE GÖZLEM FORMU
………………………….. SERVİSİ TEDAVİ PLANI HEMŞİRE GÖZLEM FORMU DOKÜMAN KODU YAYIN TARİHİ REV.TARİHİ REVİZYON NO SAYFA NO VE SAYISI YÖN.FR.43 01 1.2 HASTANIN; Adı / Soyadı Yatış Tarihi Doğum Tarihi Oda no Protokol No Doktoru Teşhis Diyet Kan Grubu Allerji İmzası/08:00-16:00 Hemşirenin Adı/Soyadı İmzası/16:00-08:00 ANTİBİYOTİK BAŞLAMA TARİHİ TARİH SAAT YAŞAM BULGULARI ORAL-PARANTERAL TEDAVİ Vücut Isısı Nbz/ Dk Solun. Kan Basıncı ORAL TEDAVİ * PARANTERAL TEDAVİ * TARİH Saat İlacın verilmeme nedeni Enjeksiyon Yeri Kan şekeri sonucu A-Kusma C-Hemodiyaliz B-Bulantı G-Hasta izinli F-Hasta red ettiği için E-Doktor orderi beklettiği için D-Tetkik için K-Diğer………. H-Hasta ameliyatta 1-Sağ Deltoid 3-Sağ Femoral 2-Sol Deltoid 7-Sağ Gluteus 6-Sol Abdomen 5-Sağ Abdomen 4-Sol Femoral 9-Diğer………. 8-Sol Gluteus Yap.insülin miktarı bölgesi Yap.enj. Uyg.yapanHEMŞİRE

44 04 H Tedavi sürecindeki ilaçlar hastaya hemşire tarafından uygulanmalı
Değerlendirilecek Hususlar: Stajyerlerin ilaç uygulamaları da hemşire gözetiminde olmalıdır.

45 KLİNİKLER H İlaçların karışmasını engellemeye yönelik düzenleme yapılmalıdır. 15 H İlaç isimleri kısaltılarak yazılmamalıdır. H Yazılışı, okunuşu, ambalajı birbirine benzeyen ilaçların listeleri hazırlanmalı, H o Listeler kullanım alanında bulunmalıdır. H Yazılışı, okunuşu, ambalajı birbirine benzeyen ilaçların dolaplardaki yerleşimi ayrı raflarda yapılmalıdır.

46 01 H İlaç isimleri kısaltılarak yazılmamalıdır.
Hasta Güvenliğini sağlamak Dökümanlar. İlaç uygulamalarında Kullanılmaması Gereken Kısaltmalar Listesi Yazılışı-okunuşu-ambalajı Benzer İlaç Listesi Değerlendirilecek Hususlar: İlaç listelerinin kullanım alanlarında bulunması Yazılışı-okunuşu-ambalajı benzer ilaçların dolaplardaki yerleşimi ayrı raflarda olmalıdır.

47 ASA KCL MS, MSO4 MgSO4 s.g s.s IU U µg D5 1.0 mg .5 mg cc SC
İLAÇ UYGULAMALARINDA KULLANILMAMASI GEREKEN KISALTMALAR LİSTESİ DOKÜMAN KODU YAYIN TARİHİ REV.TARİHİ REVİZYON NO SAYFA NO VE SAYISI YÖN.LS.19 01 1.1 KULLANILMAMASI GEREKEN KISALTMALAR ANLAMLARI OLUŞABİLECEK HATALAR DOĞRU KULLANIM ASA Asetil salisilik asit Anestezi değerlendirme testi ile karışabilir İlacın ismi tam olarak yazılmalıdır KCL Potasyum Klorür ampul HCL ile karışabilir MS, MSO4 Morfin sülfat Magnezyum Sülfat ile karıştırılabilir MgSO4 Magnezyum sülfat Morfin sülfat ile karıştırılabilir s.g Suda glikoz Konsantrasyon karışıklığına neden olabilir s.s Serum Sale Yüksek risk gurubundaki ilaçtır IU Uluslar arası ünite IV (intravenöz) yada ‘10’ ile karıştırılabilir Uluslar arası ünite yazılmalıdır U Unite “ veya “ rakamları ile karıştırılabilir Unite kullanılmalıdır µg Mikrogram mg ile karıştırılabilir mcg kullanılmalıdır D5 %5 Dekstroz 1.0 mg 1 mg 10 mg olarak algılanabilir Doz miktarı tam olarak yazılmalıdır .5 mg 0.5 mg Nokta görülmediğinde 5 mg olarak anlaşılabilir cc cubic centimeter Sıfır rakamı ile karışma riski bulunuyor ml kullanılmalıdır. SC Subkütan Yazım sırasında SL ile karışma riski bulunuyor. subkütan ya da cilt altı yazılmalıdır.

48 İSMİ VE SÖYLENİŞİ (YAZILIŞI OKUNUŞU)
BENZER İLAÇ LİSTESİ DOKÜMAN KODU YAYIN TARİHİ REV.TARİHİ REVİZYON NO SAYFA NO VE SAYISI YÖN.LS.20 01 1.1 bLOK-L bELOC lAsİX lOsEC cefaKS cefaZOL lumEN lumİNAL ciPRALex ciBADRex magneVİST magneSİ CALCİNE ciprO ciprAM muCONex muSCOFLex combiCİD combiVENT nEvOFAM nOvALGİN diazEM diazOMİD osmOLAK osmALİTE humULin humAN ALBUMin vasoXEN vasoSERC iesEF iesPOR jetMONAL jetOKAİN

49 (AMBALAJI BİRBİRİNE BENZER)
BENZER GÖRÜNÜMLÜ İLAÇ LİSTESİ (AMBALAJI BİRBİRİNE BENZER) DOKÜMAN KODU YAYIN TARİHİ REV.TARİHİ REVİZYON NO SAYFA NO VE SAYISI YÖN.LS.21 00 1.1 İLAÇ ADI ABİLİFY 10 MG TABLET ABİLİFY 15 MG TABLET ATROPİN 0,5 MG AMPUL ADRENALİN 0,5 MG AMPUL ADRENALİN 1 MG AMPUL ALDACTAZİDE 25 MG TABLET ALDACTONE 25 MG TABLET ALDACTONE 100 MG TABLET AMİJEKSİN 100 MG AMPUL AMİJEKSİN 500 MG AMPUL AMPİSİD 500 MG FLAKON AMPİSİD 1000 MG FLAKON ARİTMAL %2 AMPUL ARİTMAL %10 AMPUL CLEXANE 20MG/0,2ML HAZIR ENJ. CLEXANE 40MG/0,4ML HAZIR ENJ. DUROGESİC 25 MG FLASTER DUROGESİC 50 MG FLASTER DUROGESİC 75 MG FLASTER DUROGESİC 100 MG FLASTER FENTANYL 0,1 MG /2 ML AMPUL FENTANYL 0,5 MG/10 ML AMPUL LEPONEX 25 MG TABLET LEPONEX 100 MG TABLET OKSAMEN FLAKON NEVPARİN FLAKON DİLTİZEM FLAKON KAPRİL TABLET PARANOX S 120 MG SUPPOZİTUAR PARANOX MG SUPPOZİTUAR PREDNOL-L 20 MG AMPUL PREDNOL-L 40 MG AMPUL PREDNOL-L 250 MG AMPUL SEROQUEL 25 MG TBALET SEROQUEL 200 MG TABLET SEROQUEL 300 MG TABLET SEROQUEL 400 MG TABLET

50 KLİNİKLER H Pediatrik dozda kullanılacak ilaçlara yönelik tedbirler alınmalıdır. 15 H Pediatrik dozdaki ilaçların listeleri ilgili bölümlerde bulunmalıdır. H Pediatrik dozdaki ilaçların dolaplardaki yerleşimi diğer ilaçlardan ayrı raflarda yapılmalıdır. H Acil kullanılabilecek pediatrik ilaçların kilograma göre dozları listelenmeli, H o Listeler ilgili bölümlerde bulunmalıdır.

51 Pediatrik dozdaki ilaçlar Listesi
01 H Pediatrik dozdaki ilaçların listeleri ilgili bölümlerde bulunmalıdır. Dökümanlar: Pediatrik dozdaki ilaçlar Listesi Acil Pediatrik İlaçların Kilograma Göre Dozları Listesi Değerlendirilecek Hususlar: Listelerin kullanım alanlarında bulundurulması Pediatrik dozdaki ilaçların yerleşiminin diğer ilaçlardan ayrı raflarda yapılması

52 KLİNİKLER Yeşil ve kırmızı reçeteye tabi ilaçlara yönelik düzenleme yapılmalıdır. 10 Yeşil ve kırmızı reçeteye tabi ilaçlar kilitli alanlarda bulundurulmalıdır. Yeşil ve kırmızı reçeteye tabi ilaçların devir teslimi yapılmalıdır. Devir teslim kayıtlarında; o İlacın hangi hastaya kaç adet kullanıldığı, o İlacın kullanıldığı tarih, o İlacı kimin uyguladığı, o Kime kaç adet ilaç teslim edildiği, Teslim alan ve teslim edenlerin imzaları kayıt edilmelidir

53 Yeşil ve kırmızı reçeteye tabi ilaçlara yönelik düzenleme
01 Yeşil ve kırmızı reçeteye tabi ilaçlar kilitli alanlarda bulundurulmalıdır. 02 Yeşil ve kırmızı reçeteye tabi ilaçların devir teslimi yapılmalıdır. Döküman: Yeşil-Kırmızı Reçeteye Tabi İlaçların Günlük Takip Formu Devir teslim kayıtlarında; İlacın hangi hastaya kaç adet kullanıldığı, İlacın kullanıldığı tarih, İlacı kimin uyguladığı, Kime kaç adet ilaç teslim edildiği, Değerlendirilecek Hususlar: Devir teslimlerin Günlük- düzenli yapılması Kayıtlarda Teslim alan-Teslim Eden İmzalarının bulunması

54 YEŞİL VE KIRMIZI REÇETEYE TABİ İLAÇLARIN GÜNLÜK TAKİP FORMU
DOKÜMAN KODU YAYIN TARİHİ REV.TARİHİ REVİZYON NO SAYFA NO VE SAYISI YÖN.FR.92 01 1.1 …/…/201… SIRA NO İLAÇ İSMİ DÜNDEN DEVREDİLEN BUGÜN ALINAN BUGÜN KULLANILAN DEVREDEN NÖBETÇİ SAĞLIK PERSONELİNİN ADI-SOYADI İMZASI 1 . 2 3 4 5 6 7 DİAZEM REKTAL 5 Mg. AM 8 9 10 11 12 13 14 15 16 GÜNLÜK DÖKÜM İLAÇ İSMİ VE ADEDİ PROTOKOL NO HASTANIN ADI SOYADI TANI İLACI UYGULAYAN /UYGULATAN PERSONELİN NOT: TESLİM EDEN TESLİM ALAN

55 KLİNİKLER Advers Etki Bildirimi ile ilgili düzenleme yapılmalıdır. 15 Ciddi ve beklenmeyen advers etkiler farmakovijilans sorumlusuna bildirilmelidir.

56 Advers Etki Bildirim Formu Değerlendirilecek Hususlar:
01 Ciddi ve beklenmeyen advers etkiler farmakovijilans sorumlusuna bildirilmelidir. Doküman: Advers Etki Bildirim Formu Değerlendirilecek Hususlar: Advers Etki Bildirim Formu Bölümlerde Bulunmalıdır. Advers etkinin tanımı personeller tarafından yapılabilmelidir. Advers etki bildirimlerinin Farmokovijilans sorumlusuna yapılması konusundaki bilgi düzeyi

57 KLİNİKLER H Sözel istem uygulamasına yönelik düzenleme yapılmalıdır. 15 H Sözel istem uygulama sürecinde; H o İstem, istemi alan kişi tarafından yazılmalı, H o Yazılan kişi tarafından yazılı istem geri okunmalı, H ▪Gerektiğinde verilen ilacın adı kodlama yöntemi ile tekrar edilmeli, H o İstemi veren kişi tarafından istemin doğruluğu sözel olarak onaylanmalıdır. H Sözel istem en geç 24 saat içerisinde hekim tarafından tedavi planına yazılmalıdır. H Sözel istem uygulaması hakkında hemşire ve hekimlere eğitim verilmelidir.

58 Sözel istem uygulamasına yönelik düzenleme
01 H Sözel istem uygulama sürecinde; 02 H Sözel istem en geç 24 saat içerisinde hekim tarafından tedavi planına yazılmalıdır. İstem, istemi alan kişi tarafından yazılmalı, Yazılan kişi tarafından yazılı istem geri okunmalı, Gerektiğinde verilen ilacın adı kodlama yöntemi ile tekrar edilmeli, İstemi veren kişi tarafından istemin doğruluğu sözel olarak onaylanmalıdır. NASIL OLMALI?

59 01 H Sözel istem uygulama sürecinde;
Doküman: Sözel Order Kayıt Formu Değerlendirilecek Hususlar: Sözel order kayıt formunun oluşturulması Sözel order alma süreci konususnda personellerin bilgi düzeyi Sözel order kayıt formunun varlığı ve uygulanabilirliği

60 SÖZEL ORDER KAYIT FORMU
DOKÜMAN KODU YAYIN TARİHİ REV.TARİHİ REVİZYON NO SAYFA NO VE SAYISI YÖN.FR.38 01 1.1 HASTANIN ADI SOYADI DOĞUM TARİHİ ……/…../20… PROTOKOL NO DOĞUM YERİ CİNSİYETİ Kadın [ ] Erkek [ ] Talimat (S.O.)SÖZEL [ ] (T.O)TELEFONLA [ ] Talimat Tarihi ……../……/20…. Talimat saati İlacın adı İlacın Dozu İlacın Uygulama Yolu Uygulanması istenen saat 1 2 3 4 5 TALİMAT VEREN TABİP TALİMAT ALAN BİRİNCİ KİŞİ (Tabip) TALİMAT ALAN İKİNCİ KİŞİ (Hemşire) Adı Soyadı: Tel No: İmza:

61 Doküman : Eğitim Katılım Formu
03 H Sözel istem uygulaması hakkında hemşire ve hekimlere eğitim verilmelidir. EĞİTİM KATILIM FORMU DOKÜMAN KODU YAYIN TARİHİ REV.TARİHİ REVİZYON NO SAYFA NO VE SAYISI YÖN.FR.110 02 2/17 Doküman : Eğitim Katılım Formu Eğitimin Konusu  SÖZEL İSTEM UYGULAMASI Süresi Tarihi ve Yeri Sıra No Adı ve Soyadı Unvan/Sicil No Bölümü İmza 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 Eğitimcinin Değerlendirmesi : Eğitim Veren Kişinin Adı Soyadı : İmza ve Tarih :

62 KLİNİKLER Kan ve/veya kan ürünleri için istem formu doldurulmalıdır. 10 Kan ve/veya kan ürünleri istem formunda; o Hastanın; ▪Adı ve soyadı, ▪Protokol numarası, ▪Tedavi gördüğü bölüm, ▪Tanısı, ▪Kan grubu, ▪Transfüzyon endikasyonu, o Hastaya daha önce transfüzyon yapılıp yapılmadığı, o Hasta kadın ise daha önce doğum yapıp yapmadığı, o Kan ve/veya kan ürününün istem gerekçesi, o Hazırlanacak kan ve/veya kan ürününün türü ve miktarı, o Planlanan veriliş süresi, o Hekim kaşesi ve imzası yer almalıdır.

63 01 Kan ve/veya kan ürünleri istem formunda;
DOKÜMAN KODU YAYIN TARİHİ REV.TARİHİ REVİZYON NO SAYFA NO VE SAYISI YÖN.FR.19 01 1.2 Hastanın; Adı ve soyadı, Protokol numarası, Tedavi gördüğü bölüm, Tanısı, Kan grubu, Transfüzyon endikasyonu, Hastaya daha önce transfüzyon yapılıp yapılmadığı, Hasta kadın ise daha önce doğum yapıp yapmadığı, Kan ve/veya kan ürününün istem gerekçesi, Hazırlanacak kan ve/veya kan ürününün türü ve miktarı, Planlanan veriliş süresi, Hekim kaşesi ve imzası yer almalıdır. TARİH: CROSS NO: Hastanın Adı-Soyadı: Cinsiyeti:[ ]KADIN [ ]ERKEK Yaşı: Protokol No: Dr: Servis: Bölüm: Tanı: Ne İçin İstendiği: A)Ameliyat [ ] C)Hb Yükseltme [ ] E)Koagülasyon Bozukluğu [ ] B)Exchange Trans [ ] D)Trombositopeni [ ] [ ] Diğer :…………………… Kullanma Tarihi: İstenilen ünite veya cc. miktarı: İstenilen Kan Veya Kan Ürünün Türü: [ ] Tam Kan [ ] Eritrosit Süsp [ ] Taze Donmuş Plazma [ ] Random Trombosit [ ] Aferez Trombosit Kan veya kan ürününün hastaya planlanan veriliş süresi: Daha önce transfüzyon yapıldı mı? [ ]Evet [ ]Hayır Transfüzyon Endikasyonu Var mı? [ ]Evet Önceki Transfüzyon Tarihi: Hastanın Kan Grubu: Hasta Kadın İse Daha Önce Doğum Yapıp Yapmadığı: Belgenin Alındığı Gün ve Saat: Doktorun Adı-Soyadı İmzası:

64 Doküman: Kan ve Kan Ürünleri İstem Formu Değerlendirilecek Hususlar: İstem Formunun belirlenen parametrelere uygun olması Personelin kan istemi konusunda bilgi düzeyi

65 KLİNİKLER H Transfüzyon sürecinin güvenliğini sağlamaya yönelik düzenleme yapılmalıdır. 15 H Transfüzyon öncesi, çapraz karşılaştırma test sonucu ile hasta bilgileri iki sağlık çalışanı tarafından doğrulanmalıdır. H Transfüzyondan hemen önce, iki sağlık çalışanı tarafından; H o Hastanın kimliği, H o Kan ve/veya kan ürününün türü ve miktarı, H o Ürünün planlanan veriliş süresi doğrulanmalıdır. H Transfüzyonun ilk 15 dakikası sağlık çalışanı tarafından gözlenmelidir. H Transfüzyon boyunca her 30 dakikada bir hastanın vital bulguları izlenmelidir.

66 Transfüzyon sürecinin güvenliğini sağlamaya yönelik düzenleme
01 H Transfüzyon öncesi, çapraz karşılaştırma test sonucu ile hasta bilgileri iki sağlık çalışanı tarafından doğrulanmalıdır. 02 H Transfüzyondan hemen önce, iki sağlık çalışanı tarafından; Hastanın kimliği, Kan ve/veya kan ürününün türü ve miktarı, Ürünün planlanan veriliş süresi doğrulanmalıdır. 03 H Transfüzyonun ilk 15 dakikası sağlık çalışanı tarafından gözlenmelidir. 04 H Transfüzyon boyunca her 30 dakikada bir hastanın vital bulguları izlenmelidir.

67 Transfüzyon sürecinin güvenliğini sağlamaya yönelik düzenleme
Doküman: Kan ve kan ürünleri İzlem Formu Değerlendirilecek Hususlar: Doğrulama ve İzlemin belirtilen hususlara uygun yapılası ve kayıtların hasta dosyasında bulunması Doğrulama ve izlem konusunda personellerin bilgi düzeyi

68 KLİNİKLER Hastanın güvenli transferi sağlanmalıdır. 15

69 Hastanın güvenli transferi sağlanmalıdır.
…………………………..SERVİSİ HASTA TRANSFER FORMU DOKÜMAN KODU YAYIN TARİHİ REV.TARİHİ REVİZYON NO SAYFA NO VE SAYISI YÖN.FR.21 01 1/1 Doküman: Hasta Transfer Formu Değerlendirilecek Hususlar: Güvenli transfer Konusunda personellerin bilgi düzeyi Hastanın Adı-Soyadı : Protokol No Yaş Tarih Cinsiyet AYRILDIĞI SERVİS/ ÜNİTE: GELDİĞİ SERVİS/ ÜNİTE:  Şimdiki Teşhis Varsa Operasyon ve Tarihi IV Solüsyonlar Nakil Sırasında İnfüze Edilmekte Olan Mayi İnfüzyon Bölgesi Hız (Dakikada damla sayısı) Şişede/Torbada Kalan Mayi Miktarı Hasta ile transfer edilen ilaçlar Tedaviler Hasta İle Nakledilen Eşyalar Hasta İle Nakledilen Form/Kayıtlar Pansuman Tüpler Drenaj Miktarı Diyet Var Olan Hemşirelik Sorunu/Sınırlamalar/Yeterlilikler Transfer Saati Teslim Alan Hemşire (isim-imza) Teslim Veren Hemşire (isim-imza)

70 KLİNİKLER H Yatan hastaların düşmelerinin önlenmesine yönelik düzenleme yapılmalıdır. 20 H Yatan hasta, bölüme kabulünde düşme riski yönünden değerlendirilmeli,   H o Değerlendirme, hastane tarafından belirlenen bir ölçekle yapılmalı,   H o Hastanın klinik durumuna göre düşme riski değerlendirmesi tekrarlanmalıdır.   H Düşme riski olan hastalar için, hastanın risk düzeyine yönelik önlemler alınmalıdır.   H o Düşme riski olan hastalar dört yapraklı yonca figürü ile tanımlanmalı ve bu tanımlayıcı hastanın odasının giriş kapısında bulunmalıdır   H Yatan hastalarda düşme olayı gerçekleştiğinde kalite yönetim birimine bildirim yapılmalı,   H o Olay ile ilgili gerekli düzeltici önleyici çalışmalar başlatılmalıdır.  

71 İtaki Düşme Riski Ölçeği Formu Harizmi Düşme Riski Ölçeği Formu
01 H Yatan hasta, bölüme kabulünde düşme riski yönünden değerlendirilmeli, Doküman: İtaki Düşme Riski Ölçeği Formu Harizmi Düşme Riski Ölçeği Formu Değerlendirilecek Hususlar: Ölçeklerin yatışı yapılan her hasta dosyasında bulunması Personelleri hasta düşmeleri ve düşme riskleri ,düşmeye yönelik alınacak önlemler ve düşme durumunda yapılacaklar konusunda bilgi düzeyi

72 HARİZMİ DÜŞME RİSKİ ÖLÇEĞİ
Sıra No RİSK FAKTÖRLERİ DEĞERLENDİRME TABLOSU İlk Değerlendirme Post-Op Dönem Hasta Düşmesi Bölüm Değişikliği Durum Değişikliği ...../…../….. 1 Nörolojik hastalığı/semptomu var. 5 2 Oksijenlenme değişikliği var. 3 Düşme riski açısından özellikli hastalığı/semptomu var. 15 4 Hasta uygun yatakta yatırılmıyor. Görme engeli var. 6 Hastaya bağlı 3 ve üstünde bakım ekipmanı var. 7 Ayakta/yürürken fiziksel desteğe( yürüteç, koltuk değneği, kişi desteği vb.)ihtiyacı var. 8 Hasta post-op. İlk 48 saatlik dönemde. 9 Riskli ilaç kullanımı var. TOPLAM PUAN YÜKSEK RİSK: Toplam puanı 15 ve üstünde olan hastalar yüksek riskli kabul edilmeli ve bu hastalarda Dört Yapraklı Yonca sembolü kullanılmalıdır. Düşük Risk Yüksek Risk İTAKİ DÜŞME RİSKİ ÖLÇEĞİ BİLGİLENDİRME TABLOSU Nörolojik Hastalıklar/Semptomlar *Epilepsi *Mental Retardasyon *Konvülsiyon *Denge Bozukluğu *Kooperasyon Bozukluğu vb. Oksijenlenme Değişiklikleri *Solunum Hastalıkları *Dehidratasyon *Anemi *Anoreksi *Senkop *Asidoz *Ödem *Hipotansiyon vb. Özellikli Hastalıklar/Semptomlar *Cam Kemik Hastalığı *Hemofili *Trombositopeni *İdiopatik Trombositopenik Purpura NOT: Hastane yönetimi tarafından hastanın yaşına, genel durumuna, boy-kilo vb. özelliklerine göre uygun yatak tanımlaması yapılmalıdır. Hasta Bakım Ekipmanları *IV İnffüzyon *Solunum Cihazı *Kalıcı Kateter *Dren *Perfüzatör *Pacemaker vb. NOT: Ayakta/yürürken fiziksel desteğe (yürüteç, koltuk değneği, kişi desteği vb.)ihtiyaç durumu yürüme kabiliyetini edinmiş hastalarda değerlendirilir. Riskli İlaçlar *Hipnotikler *Barbitüratlar *Nöroleptikler *Antidepresanlar *Laksatifler/Diüretikler *Sedatifler *Antihipertansifler *Antidiyabetikler

73 HARİZMİ DÜŞME OLAYLARINI ÖNLEME VE İZLEME FORMU
Hastanın Adı soyadı: Değerlendirme sonucu: 0-14 arası ise: Değerlendirme sonucu: 15 ve  ise: Yattığı Servis: DÜŞÜK RİSK YÜKSEK RİSK Protokol No: Düşme Riski:İlk Değerlendirme, Post-Op Dönem, Hasta Düşmesi, Bölüm Değişikliği ve Durum Değişikliğinde değerlendirilir. Her gün düşme riskini yeniden Değerlendir + Düşme riski değerlendirme Prosedürünü uygula. SIRA NO RİSK FAKTÖRLERİ TARİH PUAN 1 Nörolojik hastalığı/semptomu var. 5 2 Oksijenlenme değişikliği var. 3 Düşme riski açısından özellikli hastalığı/semptomu var. 15 4 Hasta uygun yatakta yatırılmıyor. Görme engeli var. 6 Hastaya bağlı 3 ve üstünde bakım ekipmanı var. 7 Ayakta/yürürken fiziksel desteğe( yürüteç, koltuk değneği, kişi desteği vb.)ihtiyacı var. 8 Hasta post-op. İlk 48 saatlik dönemde. 9 Riskli ilaç kullanımı var. TOPLAM PUAN ALINAN ÖNLEMİ YAZINIZ

74 02 H Düşme riski olan hastalar için, hastanın risk düzeyine yönelik önlemler alınmalıdır.  
Düşme riski olan hastalar dört yapraklı yonca figürü ile tanımlanmalı ve bu tanımlayıcı hastanın odasının giriş kapısında bulunmalı

75 DÜZELTİCİ-ÖNLEYİCİ FAALİYET FORMU
03 H Yatan hastalarda düşme olayı gerçekleştiğinde kalite yönetim birimine bildirim yapılmalı, DÜZELTİCİ-ÖNLEYİCİ FAALİYET FORMU DOKÜMAN KODU YAYIN TARİHİ REV.TARİHİ REVİZYON NO SAYFA NO VE SAYISI YÖN.FR.31 02 1 . 1 İlgili Birim : Sıra No : Talep Tarihi :...../...../ DÖF SEBEBİ Öz Değerlendirme Veri Analizi Hasta Şikayeti Personel Olay Bildirimi Diğer TALEP EDİLEN FAALİYETİN TANIMI VE FAALİYET ÖNERİSİ: Talep Eden Adı Soyadı: İmza : Talebin Değerlendirilmesi Kalite Yönetim Direktörü: UYGUN UYGUN DEĞİL Doküman Değişikliği Gerekli mi? Yapılan Doküman Değişikliğinin Kodu:…………………………………. EVET HAYIR FAALİYETİGERÇEKLEŞTİRECEK BİRİM SORUMLUSU: FAALİYET BİTİŞ TARİHİ : FAALİYET BAŞLANGIÇ TARİHİ : İMZA : SONUÇ : EK SÜRE GEREKLİ Mİ? HAYIR EK SÜRE : TARİHİNE KADAR FAALİYET GİDERİLDİ Mİ? FAALİYETİ GERÇEKLEŞTİREN BİRİM SORUMLUSU: İMZA : ADI-SOYADI: BİLGİLENDİRME GEREKLİ Mİ? *BİLGİLENDİRİLEN AD/SOYAD/İMZA : EVET İSE; *BİLGİLENDİRİLME TARİHİ:…../…../….. KONTROL EDEN: İMZA : ADI-SOYADI : Olay ile ilgili gerekli düzeltici önleyici çalışmalar başlatılmalıdır.   Doküman: Hasta Düşme Bildirim Formu Düzeltici-önleyici Faaliyet Formu Düşme Sonrası Hekim Değerlendirme Formu Değerlendirilecek Hususlar: Düşme durumunda yapılacaklar konusunda personellerin bilgi düzeyi İş akışının belirlenen kriterlere uygunluğu NASIL OLMALI?

76 KLİNİKLER   Yatan hastalarda hareket kısıtlamasına yönelik düzenleme yapılmalıdır. 10   Hareket kısıtlama kararı hekim tarafından verilmeli,     o Hareket kısıtlama kararı tedavi planında yer almalı,     o Tedavi planında;     ▪Uygulamanın başladığı tarih ve saat,     ▪Uygulamanın hangi aralıklarla kontrol edileceği,     ▪Uygulamanın sonlandırıldığı tarih ve saat belirtilmelidir.     Kısıtlılığın devamı ile ilgili karar en geç 24 saatte bir gözden geçirilmelidir.  

77 01 Hareket kısıtlama kararı hekim tarafından verilmeli,
Hareket kısıtlama kararı tedavi planında yer almalı,   Tedavi planında;   Uygulamanın başladığı tarih ve saat,   Uygulamanın hangi aralıklarla kontrol edileceği, Uygulamanın sonlandırıldığı tarih ve saat belirtilmelidir.  

78 02   Kısıtlılığın devamı ile ilgili karar en geç 24 saatte bir gözden geçirilmelidir.

79 Yatan hastalarda hareket kısıtlamasına yönelik düzenleme
GÖLKÖY DEVLET HASTANESİ ………………….. SERVİSİ KISITLANMIŞ HASTA TAKİP FORMU DOKÜMAN KODU YAYIN TARİHİ REV.TARİHİ REVİZYON NO SAYFA NO VE SAYISI YÖN.FR.41 00 1.1 A KISITLAMA NEDENLERİ KODLARI C KISITLAMA BÖLGESİ KODLARI F KISITLAMA KONTROL KODLARI H SONUÇ-DEĞERLENDİRME KODLARI 1 Düşme tehlikesi var Üst Ekstremite a) Sağ kol b) Sol Kol Deri/Dolaşım bozulmamış Hastanın kendine/çevresine zarar verme riski devam ediyor 2 Disoryante/ Konfüze Alt Ekstremite Derinin rengi değişmiş 3 Ajite Göğüs Tespiti Kısıtlama yeri çökmüş Hasta kendine/çevresine zarar vermiyor 4 Tıbbi ekipmanı çekebilir D FİZİKSEL KISITLAMA MATERYALİ KODLARI Ödem var 5 Kendine zarar verebilir Pamuklu sünger dolgulu bileklik Solunum güçlüğü var Uygulanan işlemlere uyumlu 6 Başkalarına zarar verebilir Diğer B ALTERNATİF GİRİŞİMLER KODLARI G GİRİŞİM KODLARI Tıbbi ekipmanı çıkarma isteği yok Sözel girişimler/Psikolojik Yaklaşım E KISITLAMAYA CEVAP KODLARI Oryantasyonun değerlendirilmesi Hasta yakınını bilgilendirme Konfüze Kısıtlamaya ara verme ( 2 saat ve gereğinde daha sık) Oryante Yanında birisinin bulundurulması Gerektiğinde Mobilizasyon Yatak kenarlıklarının kaldırılması Uykulu Masaj Kıstlama hekim direktifi ile sonlandırıldı Sedatif İlaç Uygulama Sakin Beslenme, boşaltım, hijyen gereksinimini değerlendirme KISITLAMANIN KONTROL ARALIĞI: KISITLAMANIN SONLANDIRILDIĞI TARİH/SAAT: ………/………/20…… ……………… TARİH Saat KODLAR İsim/İmza Notlar Doküman: Kısıtlanmış Hasta Takip Formu Hasta tabelası Değerlendirilecek hususlar: Kısıtlamanın belirlenen kriterlere uyumluluğu Personelin konu hakkındaki bilgi düzeyi

80 KLİNİKLER   Yatan hastalara, tedavi sürecinde eğitim verilmelidir.10   Bu eğitim;     o Kullanacağı ilaçlar, tıbbi cihazlar, beslenmeleri, egzersizleri, kontrol zamanı ve bakıma ilişkin dikkat edilecek hususlar,     o El hijyeni,     o Sigara kullanan hastalara sigarayı bırakma tavsiye eğitimi konularını kapsamalıdır.     Hastalara verilen eğitimlere ilişkin kayıtlar hasta dosyasında bulunmalıdır.  

81 SİGARANIN ZARARLARI VE BIRAKMA YÖNTEMLERİ
01   Bu eğitim; Kullanacağı ilaçlar, tıbbi cihazlar, beslenmeleri, egzersizleri, kontrol zamanı ve bakıma ilişkin dikkat edilecek hususlar,   El hijyeni,   Sigara kullanan hastalara sigarayı bırakma tavsiye eğitimi konularını kapsamalıdır SİGARANIN ZARARLARI VE BIRAKMA YÖNTEMLERİ EL HİJYENİ

82 YATAN HASTA EĞİTİM FORMU
02   Hastalara verilen eğitimlere ilişkin kayıtlar hasta dosyasında bulunmalıdır.   YATAN HASTA EĞİTİM FORMU DOKÜMAN KODU YAYIN TARİHİ REV.TARİHİ REVİZYON NO SAYFA NO VE SAYISI YÖN.FR.80 01 1 . 1 NO SIRA EĞİTİMİN KONUSU Onay Eğitim Verecek Kişi Ad Soyad-İmza YATIŞ ESNASINDA Hemşire 1 Çağrı Sistemleri konusunda eğitim verildi. 2 Hasta Bileklikleri konusunda bilgi verildi. 3 Beslenmesi hakkında bilgilendirildi 4 Servis işleyişi ve Vizit kuralları hakkında bilgilendirildi. 5 El hijyeni hakkında bilgilendirildi. 6 Sigaranın zararları ve sigarayı bırakma tavsiye eğitimi verildi. 7 Bakıma ilişkin dikkat edeceği hususlar hakkında bilgilendirildi. 8 Telefon/televizyon/ziyaret saatleri/refakatçi kartı bilgisi verildi. 9 Hastane Kuralları ile ilgili eğitim verildi. Hasta Hakları Birim Sorumlusu 10 Hasta Hakları ve Hasta Sorumlulukları hakkında bilgilendirildi. 11 Tetkik işlemleri hakkında bilgilendirildi. Doktor 12 Yemek ve uygulayacağı diyet hakkında bilgilendirildi. 13 Hastalığı, tedavisi ve yan etkileri hakkında bilgi verildi. 14 Solunum ve diğer egzersizleri hakkında bilgi verildi. 15 Akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi verildi. DİĞER (varsa yazınız) 16 17 Doküman: Yatan Hasta Eğitim Formu Değerlendirilecek hususlar: Eğitimlerin yatan her hastaya verilmesi ve kayıtların hasta dosyasında bulunması Eğitimlerin geri bildirimi(etkinlik-etkililik) Personellerin eğitim konularına yönelik bilgi düzeyi

83 KLİNİKLER Ç Çalışanlar tarafından kişisel koruyucu ekipman kullanılmalıdır. 15 Ç Bölüm bazında kullanılması gereken kişisel koruyucu ekipman belirlenmelidir.   Ç Kişisel koruyucu ekipman çalışma alanlarında ulaşılabilir olmalıdır.   Ç Kişisel koruyucu ekipman kullanımı konusunda çalışanlara eğitim verilmelidir.  

84 Bölüm Bazlı Kişisel Koruyucu Ekipman Listesi
01 Ç Bölüm bazında kullanılması gereken kişisel koruyucu ekipman belirlenmelidir.   Doküman: Bölüm Bazlı Kişisel Koruyucu Ekipman Listesi Değerlendirilecek Hususlar: Listelerin Bölümlerde bulunması

85 Değerlendirilecek Hususlar:
02 Ç Kişisel koruyucu ekipman çalışma alanlarında ulaşılabilir olmalıdır.   Değerlendirilecek Hususlar: Kullanım alanlarında yeterli sayıda bulundurulması Personellerin KKE konusunda bilgi düzeyi

86 Doküman : Eğitim Katılım Formu
03 Ç Kişisel koruyucu ekipman kullanımı konusunda çalışanlara eğitim verilmelidir.   EĞİTİM KATILIM FORMU DOKÜMAN KODU YAYIN TARİHİ REV.TARİHİ REVİZYON NO SAYFA NO VE SAYISI YÖN.FR.110 02 2/17 Doküman : Eğitim Katılım Formu Eğitimin Konusu  KİŞİSEL KORUYUCU EKİPMAN KULLANIMI Süresi Tarihi ve Yeri Sıra No Adı ve Soyadı Unvan/Sicil No Bölümü İmza 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 Eğitimcinin Değerlendirmesi : Eğitim Veren Kişinin Adı Soyadı : İmza ve Tarih :

87 KLİNİKLER 00 01 01 51 00 Acil müdahale seti bulunmalıdır. 15
  Sağlık hizmeti sunum alanlarında acil müdahale seti bulunmalıdır.     Bölümler acil müdahale setinde bulunması gereken ilaç, malzeme ve cihazları belirlemelidir.     İlaç ve malzemelerin minimum ve maksimum stok seviyeleri belirlenmelidir.     Minimum ve maksimum stok seviyeleri takip edilmelidir.     İlaç ve malzemelerin miat takibi yapılmalıdır.  

88 01 Sağlık hizmeti sunum alanlarında acil müdahale seti bulunmalıdır.
02   Bölümler acil müdahale setinde bulunması gereken ilaç, malzeme ve cihazları belirlemelidir. Doküman: Bölüme tanımlı bir liste veya talimat bulunmalıdır. 01   Sağlık hizmeti sunum alanlarında acil müdahale seti bulunmalıdır. Değerlendirilecek Hususlar: Acil Müdahale Çantası Acil Müdahale Arabası olmalıdır.

89 MALZEME VE İLAÇLARI KONTROL FORMU KONTROL EDEN İSİM/İMZA
04   Minimum ve maksimum stok seviyeleri takip edilmelidir.   05   İlaç ve malzemelerin miat takibi yapılmalıdır.   CPR (Kardiyopulmoner Resüstasyon ) MALZEME VE İLAÇLARI KONTROL FORMU DOKÜMAN KODU YAYIN TARİHİ REV.TARİHİ REVİZYON NO SAYFA NO VE SAYISI YÖN.FR.26 02 1.1 NO KRİTİK STOK MİKTARI MİNUMUM MİKTAR MAXİMUM MİKTAR SON KULLANMA TARİHİ SAKLAMA KOŞULU 1/…./20.. 2/…./20.. 3/…/20.. 4/…/20.. 5/…/20.. 6/…/20.. 7/…/20.. 8/…/20.. 9/…/20.. 10/…/20.. 11/…/20.. 12/…/20.. 13/…/20.. 14/…/20.. 15/…/20.. 16/…/20.. 17/…/20.. 18/…/20.. 19/…/20.. 20/…/20.. 21/…/20.. 22/…/20.. 23/…./20.. 24/…/20.. 25/…./20.. 26/…/20.. 27/…/20.. 28/…/20.. 29/…/20.. 30/…/20.. 31/…/20.. KONTROL EDEN İSİM/İMZA Doküman: CPR Malzeme ve ilaçları kontrol Formu  Değerlendirilecek Hususlar: Günlük takiplerin Düzenli Yapılması Liste ile uyumluluk

90 KLİNİKLER H Tıbbi cihazların yönetimine yönelik düzenleme yapılmalıdır. 15 H Tıbbi cihazların bölüm bazında envanteri bulunmalıdır.   H Tıbbi cihazların bakım, ayar ve kalibrasyonlarına yönelik plan bulunmalı,   H o Plan dahilinde cihazların bakım, ayar ve kalibrasyonları yapılmalıdır.   H Kalibrasyonu yapılan cihazların kalibrasyon etiketi bulunmalıdır. Etikette;   H o Kalibrasyonu yapan firmanın adı,   H o Kalibrasyon tarihi,   H o Geçerlilik süresi,   H o Sertifika numarası bulunmalıdır.  

91 01 H Tıbbi cihazların bölüm bazında envanteri bulunmalıdır.
……………………….. TIBBİ CİHAZ ENVANTER FORMU DOKÜMAN KODU YAYIN TARİHİ REV.TARİHİ REVİZYON NO SAYFA NO VE SAYISI YÖN.FR.13 01 1 . 1 Döküman : Tıbbi Cihaz Envanter Formu Değerlendirilecek Hususlar: Envanterlerin bölüm bazlı hazırlanması Envanterin güncelliği CİHAZIN ADI CİHAZIN MARKASI CİHAZIN MODELİ CİHAZIN YAŞI/ÜRETİM TARİHİ CİHAZIN SERİ NOSU TEMSİLCİ FİRMANIN ADI HİZMETE GİRİŞ TARİHİ

92 Tıbbi cihaz Bakım-Onarım-Ölçme-Ayar-Kalibrasyon Planı
02 H Tıbbi cihazların bakım, ayar ve kalibrasyonlarına yönelik plan bulunmalı,   TIBBİ CİHAZLARIN BAKIM, ONARIM, ÖLÇME, AYAR VE KALİBRASYON PLANI DOKÜMAN KODU YÖN. PL. 15 YAYIN TARİHİ REVİZYON TARİHİ --- REV. NO 00 SAYFA NO 1 / 1 Doküman: Tıbbi cihaz Bakım-Onarım-Ölçme-Ayar-Kalibrasyon Planı Değerlendirilecek Hususlar: Plan dahilinde cihazların bakım, ayar ve kalibrasyonları yapılmalıdır. BÖLÜM: BÖLÜM SORUMLUSU: SIRA NO TIBBİ CİHAZIN CİHAZ ADI CİHAZIN BAKIMI CİHAZIN ONARIMI CİHAZIN ÖLÇME VE AYARI KALİBRASYON PERİYODU TEKNİK SERVİS DIŞ TEKNİK SERVİS GÜNLÜK HAFTALIK AYLIK 3 AYLIK YILLIK

93 03 H Kalibrasyonu yapılan cihazların kalibrasyon etiketi bulunmalıdır
Etikette;   Kalibrasyonu yapan firmanın adı,    Kalibrasyon tarihi,  Geçerlilik süresi,   Sertifika numarası bulunmalıdır. Değerlendirilecek Hususlar: Etiketin standarta uygunluğu Kullanım alanlarındaki tüm cihazların uygun tarihli etiketlerinin olması FİRMA ADI: KALİBRASYON TARİHİ: Geçerlilik süresi: Sertifika no:

94 KLİNİKLER   Hastanenin temizliğine yönelik düzenleme yapılmalıdır. 15   Bölüm bazında temizlik planı bulunmalıdır.     Risk düzeylerine göre temizlik kuralları belirlenmelidir.     Temizlik malzemeleri ve malzemelerin kullanımı ile ilgili kurallar belirlenmelidir.     Tüm kapalı ve açık alanların temizlikleri kontrol edilmelidir.     o Kontrol aralıkları,     o Kontrol sorumluları belirlenmelidir.  

95 ARŞİV TEMİZLİK PLANI VE TAKİP FORMU KULLANILAN MADDE VE YÖNTEM
01   Bölüm bazında temizlik planı bulunmalıdır. 04   Tüm kapalı ve açık alanların temizlikleri kontrol edilmelidir. ARŞİV TEMİZLİK PLANI VE TAKİP FORMU DOKÜMAN KODU YAYIN TARİHİ REV.TARİHİ REVİZYON NO SAYFA NO VE SAYISI YÖN.FR.74 -- 00 1.1 TEMİZLENECEK BÖLGE KULLANILAN MADDE VE YÖNTEM TEMİZLİK SIKLIĞI TEMİZLİK SAATİ …./……/2014 PAZARTESİ …./……./2014 SALI ÇARŞAMBA PERŞEMBE CUMA Dolaplar Deterjanlı ılık su Haftada 1 defa Kapılar ve kapı kolları Günde 1 defa 08:00 Masalar Çöplerin toplanması 16.00 Zemin Günde 1 defa+gerektikçe Camlar Ayda 1 defa AYIN İLK PAZARTESİ Çöp kovaları Genel temizlik Dezenfeksiyon 1/50’lik çamaşır suyu Yılda 1 defa Ağustos KONTROL EDEN SORUMLU AD SOYAD/İMZA: KONTROL EDEN SORUMLU AD SOYAD/İMZA: Doküman: ………..Temizlik planı ve takip formu Değerlendirilecek Hususlar: Bölüm bazlı hazırlanmalı Tüm kapalı ve açık alanların temizlikleri kontrol edilmelidir. Kontrol aralıkları,   Kontrol sorumluları belirlenmelidir.   TÜM MALZEMELER KURU SAKLANMALI. 1/50 Ç.SUYU (1LT SU+20ml Ç.SUYU) 1/10 Ç.SUYU (100ml ÇSUYU +1LT SU )İLE HAZIRLANIR. HASTA KANI VEYA ÇIKARTISI İLE KİRLENEN HER MALZEME VEYA ALAN TEMİZLENDİKTEN SONRA %10’luk Ç.SUYU İLE DEZENFEKTE EDİLİR. PASPAS PÜSKÜLÜ VE KOVASI TEMİZ VE KURU BIRAKILMALI. DEZENFEKSİYON KİRLİ ALANA VE MALZEMEYE YAPILMAZ.ÖNCE TEMİZLİK SONRA DEZENFEKSİYON YAPILIR. TEMİZLİĞE BAŞLAMADAN ÖNCE TEMİZLİK ARABASI,TEMİZLİK KOVALARI VE TOZ BEZLERİ USULÜNE UYGUN ŞEKİLDE HAZIRLANIR.

96 Değerlendirilecek Hususlar: Temizlik personellerinin bilgi düzeyi
02   Risk düzeylerine göre temizlik kuralları belirlenmelidir. 03   Temizlik malzemeleri ve malzemelerin kullanımı ile ilgili kurallar belirlenmelidir. Doküman: Temizlik Talimatı Değerlendirilecek Hususlar: Temizlik personellerinin bilgi düzeyi

97 KLİNİKLER   Kişisel temizlik alanlarına yönelik düzenleme yapılmalıdır. 15   Kişisel temizlik alanlarının kapıları dışarı doğru açılmalıdır.     Kişisel temizlik alanlarının temizliği sağlanmalıdır.     Kişisel temizlik alanlarında temizlik malzemeleri bulundurulmalı,     o Sıvı sabun, kâğıt havlu, tuvalet kâğıdı ve poşetli çöp kutusu bulundurulmalıdır.     Sıvı sabun kaplarının üstüne ekleme yapılmamalı,     o Boşalan sabunluk yıkanıp iyice kurutulduktan sonra tekrar doldurulmalıdır.  

98 01 Kişisel temizlik alanlarının kapıları dışarı doğru açılmalıdır.
02   Kişisel temizlik alanlarının temizliği sağlanmalıdır. Doküman: WC Temizlik Çizelgesi Değerlendirilecek Hususlar: Tüm Kişisel temizlik alanlarında temizlik çizelgesi bulunmalıdır. Değerlendirilecek Hususlar: Tüm kliniklerdeki kapılar dışarı açılmalıdır. 03   Kişisel temizlik alanlarında temizlik malzemeleri bulundurulmalı Sıvı sabun Kağıt havlu Poşetli çöp kutusu

99 04 Sıvı sabun kaplarının üstüne ekleme yapılmamalı,
Değerlendirilecek Hususlar: Boşalan sabunluk yıkanıp iyice kurutulduktan sonra tekrar doldurulmalıdır.

100 KLİNİKLER H Riskli girişimsel işlemler öncesinde hasta bilgilendirilmeli ve rızası alınmalıdır. 20 Döküman: Bilgilendirilmiş Hasta Onam Formları Değerlendirilecek Hususlar: Riskli işlemler öncesi tüm hastalara imzalatılması Riskli işlem gören tüm hasta dosyasında onam formlarının bulunması

101 KLİNİKLER   Hasta mahremiyetini sağlamaya yönelik düzenlemeler bulunmalıdır. 10 Değerlendirilecek Hususlar: Düzenlemenin bulunması Mahremiyet konusunda personellerin bilgisi ve uyumu

102 KLİNİKLER 00 01 01 66 00 Hasta yatakları kullanıma hazır olmalıdır. 10
  Çarşaf, nevresim ve yastık kılıfları temiz ve ütülü olmalıdır.     Çarşaf, nevresim ve yastık kılıfı her gün ve gerektiğinde değiştirilmelidir.  

103 KLİNİKLER   Hastanın/hasta yakınının bölüme uyumu sağlanmalıdır. 15   Hastanın bölüme kabulünde hasta/hasta yakını;     o Kahvaltı ve yemek saatleri,     o Hasta ve yakınının uyması gereken kuralları,   o Ziyaret saatleri ve kuralları,     o Telefon kullanımı,   o Tuvalet-banyo kullanımı,   o Hemşire çağrı sistemi kullanımı,   o Hekimin günlük vizitleri konularında bilgilendirilmelidir.     Hastaya hizmet verecek olan bölüm çalışanları hasta/hasta yakınına kendini tanıtmalıdır.  

104 01 Hastanın bölüme kabulünde hasta/hasta yakını;
Kahvaltı ve yemek saatleri,    Hasta ve yakınının uyması gereken kuralları,  Ziyaret saatleri ve kuralları,    Telefon kullanımı,  Tuvalet-banyo kullanımı,  Hemşire çağrı sistemi kullanımı, Hekimin günlük vizitleri konularında bilgilendirilmelidir.   Doküman: Yatan Hasta Eğitim Formu Değerlendirilecek hususlar: Hastaların belirtilen konulardaki bilgi ,düzeyi Formun Hasta dosyasında bulundurulması HASTA ORYANTASYON EL KİTABI

105 Yaka kartının takılması Hastanın işlem öncesi bilgilendirilmesi
02   Hastaya hizmet verecek olan bölüm çalışanları hasta/hasta yakınına kendini tanıtmalıdır. Yaka kartının takılması Hastanın işlem öncesi bilgilendirilmesi

106 KLİNİKLER   Hastanın bölüme kabulünde genel durumu değerlendirilmelidir. 15   Hastanın genel durumu fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden değerlendirilmelidir.   Döküman: Hemşirelik Hizmetleri Ön Değerlendirme Formu Değerlendirilecek Hususlar: Değerlendirmenin tüm hasta dosyalarında bulunması

107 KLİNİKLER   Hasta gereksinimleri doğrultusunda hemşire bakım planı düzenlenmelidir. 15   Hemşire bakım planı hekim tedavi planı ile koordineli olmalıdır.     Hemşire bakım planına;     o Hastanın bakım gereksinimleri,     o Bakım gereksinimlerine yönelik hedefler,     o Bakım gereksinimlerine yönelik uygulamalar,     o Uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi kayıt edilmelidir.  

108 01 Hemşire bakım planı hekim tedavi planı ile koordineli olmalıdır.
02   Hemşire bakım planına; Hastanın bakım gereksinimleri,   Bakım gereksinimlerine yönelik hedefler,   Bakım gereksinimlerine yönelik uygulamalar,   Uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi kayıt edilmelidir. Değerlendirilecek Hususlar:  Bakım Planında hemşirelik tanısı-hedefler-uygulama-değerlendirme aşamalarının yer alması Doküman: Hemşire Bakım Planı Tedavi Planı Değerlendirilecek Hususlar: Hemşirelik tanılarının tedavi planında belirtilen tanı ile uyumu

109 KLİNİKLER   Hemşire nöbet teslimlerine yönelik düzenleme yapılmalıdır. 10   Nöbet teslimleri,     o Nöbeti devreden ve devralan hemşireler arasında yapılmalı,     o Önce deskte, sonra hasta başında yapılmalı,     o Hasta bakım sürecindeki bilgileri kapsamalıdır.  

110 01   Nöbet teslimleri, NÖBET TELİM FORMU DOKÜMAN KODU YAYIN TARİHİ REV.TARİHİ REVİZYON NO SAYFA NO VE SAYISI KLN.FR.03 00 1.1    Nöbeti devreden ve devralan hemşireler arasında yapılmalı,   Önce deskte, sonra hasta başında yapılmalı,   Hasta bakım sürecindeki bilgileri kapsamalıdır.   Doküman : Nöbet teslim Formu Değerlendirilecek Hususlar: Nöbet teslimlerinin Belirtilen hususlara uygunluğu ve düzenli yapılması H A S T A A D I - S O Y A D I PROTOKOL NO. ODA NO. KAN ŞEKERİ TAKİP İNSÜLİN TEDAVİ Sİ RÖNTGEN KAN TETKİKİ USG DA M A R Y O L U EKG PANSUMAN HEMŞİRELİK BAKIM PLANI NOTLARI DİĞER NOTLAR BİO. HE M.

111 KLİNİKLER   Hasta/hasta yakınları hastanın genel durumu ve tedavi süreci hakkında hekim tarafından bilgilendirilmelidir. 10

112 KLİNİKLER G İzolasyon önlemleriyle ilgili düzenleme yapılmalıdır. 15 G Enfekte veya kolonize hastalara yönelik izolasyon önlemleri alınmalıdır. G İzolasyon odasının giriş kapısında uygulanan izolasyon yöntemini gösteren bir tanımlayıcı bulunmalıdır.   G o Solunum izolasyonunda sarı yaprak,   G o Damlacık izolasyonunda mavi çiçek,   G o Temas izolasyonunda kırmızı yıldız tanımlayıcıları kullanılmalıdır.  

113 02 G İzolasyon odasının giriş kapısında uygulanan izolasyon yöntemini gösteren bir tanımlayıcı bulunmalıdır. 01 G Enfekte veya kolonize hastalara yönelik izolasyon önlemleri alınmalıdır. Solunum izolasyonunda sarı yaprak,   Damlacık izolasyonunda mavi çiçek,   Temas izolasyonunda kırmızı yıldız tanımlayıcıları kullanılmalıdır. Doküman: İzolayon Uygulama Talimatı Değerlendirilecek Hususlar: Tanımlayıcı figürlerin bölümlerde bulunması Etkin Kullanımı İzolasyon önlemleri ile ilgili personelin bilgi düzeyi

114 KLİNİKLER G El hijyenini sağlamaya yönelik malzeme bulunmalıdır. 15 G Sağlık hizmeti sunulan alanlarda alkol bazlı el antiseptikleri bulunmalıdır.   G Her yatak başında alkol bazlı el antiseptik solüsyonları bulunmalıdır.  

115 Değerlendirilecek Hususlar: Değerlendirilecek Hususlar:
01 G Sağlık hizmeti sunulan alanlarda alkol bazlı el antiseptikleri bulunmalıdır. 02 G Her yatak başında alkol bazlı el antiseptik solüsyonları bulunmalıdır.   Değerlendirilecek Hususlar: Antiseptiklerin son kullanma tarihi Kullanımı konusunda personellerin ve hastaların bilgi düzeyi Çocuk ve psikiyatri kliniklerinde cep dezenfektanı kullanımı Değerlendirilecek Hususlar: Her yatak başında veya iki yatak arasında 1 tane olmak üzere bulundurulması

116 KLİNİKLER   Atıkların kaynağında ayrıştırılmasına yönelik düzenleme yapılmalıdır. 15   Her bölüm için atıklar belirlenmelidir.     Uygun atık kutuları kullanılmalıdır.  

117 01 Her bölüm için atıklar belirlenmelidir.
02   Uygun atık kutuları kullanılmalıdır.   Doküman: Bölüm bazlı Atık Envanter Listesi Değerlendirilecek Hususlar: Listenin bölümde çıkarılan atıklara göre hazırlanması Değerlendirilecek Hususlar: Envanter listesinde belirtilen atıklara yönelik ayrıştırma yapılması

118 KLİNİKLER   Laboratuvara gönderilecek örneklere yönelik düzenleme yapılmalıdır. 10   Örnekler için bölüm bazında örnek toplama alanı belirlenmelidir.     o Örnekler düzenli bir şekilde muhafaza edilmelidir.  

119 01 Örnekler için bölüm bazında örnek toplama alanı belirlenmelidir.
Değerlendirilecek Hususlar: Örnekler düzenli bir şekilde muhafaza edilmelidir.   Personellerin numune toplama ve taşıma konusunda bilgi düzeyi

120 TEŞEKKÜRLER….


"HAZIRLAYAN:SİBEL ÇELENK GÖLKÖY DEVLET HASTANESİ KALİTE YÖN.DİR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları