Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖNERMELER MANTIĞI VE WUMPUS DÜNYASI Yılmaz KILIÇASLAN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖNERMELER MANTIĞI VE WUMPUS DÜNYASI Yılmaz KILIÇASLAN."— Sunum transkripti:

1 ÖNERMELER MANTIĞI VE WUMPUS DÜNYASI Yılmaz KILIÇASLAN

2 Basit bir bilgi tabanı - I
Önermeler mantığının semantiğini belirlediğimize göre, wumpus dünyası için bir bilgi tabanı inşa edebiliriz. İşimizi kolaylaştırmak için, yalnızca kuyularla ilgileneceğiz. Önerme değişkenlerimizi, odaların indekslerinden yararlanarak belirleyelim. Her i, j için: [i, j]’de bir kuyu varsa, Pi,j ve [i, j]’de bir esinti varsa varsa, Bi,j doğru olsun.

3 Basit bir bilgi tabanı - II
Bilgi tabanı (BT), aşağıdaki (Ri ile gösterdiğimiz) cümleleri içerecektir. [1,1]’de kuyu yoktur: R1: ¬P1,1 Bir kuyuya doğrudan komşu olan karelerde, etmen bir esinti hissedecektir.İlgili kareler için: R2: B1,1  (P1,2  P2,1) R3: B2,1  (P1,2  P2,2  P3,1) İlk iki kare için esinti duyumu: R4: ¬B1,1 R5: B2,1 Yani, TB = R1  R2  R3  R4  R5.

4 BT için bir doğruluk tablosu


"ÖNERMELER MANTIĞI VE WUMPUS DÜNYASI Yılmaz KILIÇASLAN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları