Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon."— Sunum transkripti:

1 Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon

2 Araştırma Hakkında 15 yaş üstünde 1385 kişi ile yapılan araştırma, İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Antalya, Bursa, Denizli, Diyarbakır Edirne, Erzurum, Gaziantep, Konya, Kayseri, Manisa, S amsun ve Trabzon olmak üzere 16 ilde gerçekleştirildi. Yüz yüze araştırma tekniğiyle Aralık 2009’da tamamlana n araştırmaya katılanların yüzde 49,5’u kadın, yüzde 50’ 5 erkek. Yaş gurubu dağılımına bakıldığında ise araştırm aya katılanların yüzde 26,5’ü 35-44, yüzde 21,4’ü 25-29, yüzde 15,3’ü 45 yaş üstü, yüzde 14,4’ü18-24, yüzde 13, 1’i 30-34 ve yüzde 9,3’ü de 15-17 yaş aralığında. Türkiye’nin kentsel alanında yaşayan, ekonomik olarak a ktif ve çalışan nüfus üzerinde yapılan araştırmaya katılan örneklem grubunun yüzde 34,6’sı üniversite, yüzde 42,7’ si lise ve yüzde 22,7’si ise ilköğretim mezunu.

3 SONUÇLAR

4 Teknoloji kullanımı Baz:1385 Türkiye’de her 100 kişiden 98’i cep telefonu kullanıcısı.

5 Üye olunan sosyal ağlar Baz: 1385 Türkiye’nin yüzde 77’si Facebook üyesi.

6 Üye olunan sosyal ağlara girme sıklığı Baz: 944 Her 100 kişiden 51 kişi her gün günde bir saatten fazla zamanını üye olduğu sosyal ağlarda geçiriyor.

7 Cep telefonu kullanım amaçları Baz: 1348

8 Cep telefonundan sosyal ağlara girme Baz: 1348 Türkiye’de cep her 100 kişiden 7’si şu anda cep telefonundan sosyal ağlara girmek için cep telefonunu kullanıyor.

9 Cep telefonu sosyal ağlara girme amaçları Tüketicilerin sosyal ağlara cep telefonundan girme nedenlerinin başında yüzde 72 ile arkadaşlarla haberleşme birinci sırada yer alıyor.

10 Cep telefonundan girilen sosyal ağlar Cep telefonundan en fazla girilen sosyal ağ yüzde 95’lik bir oranla Facebook.

11 Cep telefonunda sosyal ağlara girmenin önemi

12 Cep telefonunda mesajlaşma (msn vb) araçlarının kullanımı Baz: 1348 Türkiye’nin yüzde 8’i cep telefonundan yahoo messenger, msn messenger vb. anlık mesajlaşma araçlarını kullanıyor

13 Cep telefonunda sık kullanılan sosyal ağlara girme isteği Teknolojik koşullar sağlandığı takdirde tüketicilerin yüzde 30’u cep telefonundan sosyal ağlara girmeyi istiyor. Bu oran şu anda 15-17 yaş grubunda yüzde 58, 18-24 yaş grubunda ise yüzde 42.

14 Sosyal ağların kolayca kullanılabileceği bir cep telefonu isteği Baz: 1348 Her 100 kişiden 29 kişi sosyal ağların kolayca kullanılabileceği bir cep telefonunu almak isteyebileceğini ifade etmiştir. Bu oran 15-17 yaş grubunda yüzde 52.5, 18-24 yaş grubunda ise yüzde 39’dur.


"Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları