Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İthalat Süreci SAP Best Practices.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İthalat Süreci SAP Best Practices."— Sunum transkripti:

1 İthalat Süreci SAP Best Practices

2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları
Bu senaryo Türkiye’de ithalat ilişkili verileri ve ithalat masraflarını takip etmek için kabul görmüş yöntemleri içeren bir süreci anlatır. Bu senaryonun yardımıyla fiili ithalat tarihi, ithalat beyanname numarası, vs gibi ithalat aşamasında oluşan verileri takip edebilirsiniz. Aynı şekilde nakliye, sigorta, gümrük masrafı gibi ithalat ilişki masrafları takip edebilir ve bu masrafları ithalat faturası üzerine yükleyebilirsiniz. Faydalar Yasal zorunluluklara uyum İthalat ilişkili verilerin takibi İthalat masraflarının takibi Anahtar Süreç Adımları Satınalma Sipariş Girişi Alınan Teslimatın Yaratılması Avans Talebinin Yaratılması Avansın Yaratılması Mal Girişi

3 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları
Fatura Girişi Yapılan Ödeme İç Siparişin Yaratılması İthalat Masraflarının Yüklenmei

4 Gerekli SAP Uygulamaları ve Şirket Rolleri
Enhancement package 5 for SAP ERP 6.0 Şirket Rolleri Satınalma Sorumlusu Depo Görevlisi Satınalmacı Satıcılar Muhasebesi Uzmanı Maliyet Muhasebesi Uzmanı

5 Ayrıntılı Süreç Tanımı
İthalat Süreci Satınalma siparişi MİP yoluyla ya da manuel olarak üretilir, onaylanır ve çıktısı tedarikçiye gönderilir. Tedarikçi firmadan gelen malzeme gümrüğe ulaştığında ve ithalat işlemi başladığında ithal edilecek miktara karşılık gelecek şekilde alınan teslimat belgesi yaratılır ve bu belge üzerinde ithalat sürecini takip etmek için gerekli bilgiler girilir. Mal girişi alınan teslimata istinaden girilir. Aynı zamanda ithalatın ödeme şekline göre avans talebi ve avans yaratılır. Tedarikçi firmadan gelen fatura mal girişine istinaden sisteme girilir. Yine ithalatın ödeme şekline göre ödeme sonradan da yapılabilir. İthalat ilişkili diğer masraf faturalarının takip edilmesi amacıyla iç sipariş yaratılır ve faturalar iç siparişe istinaden girilir. Son olarak tüm masraflar toplu olarak mal bedeli faturası üzerine yüklenir

6 İş Akışı Diyagramı İthalat Süreci
Olay Şirket malın ithal edilmesine karar verir Satıcı Faturasının Gelişi Satıcı Siparişin Gelmesi Satınalmacı Sipariş Çıktısının Tedarikçiye Gönderilmesi Siparişin Yaratılması Siparişin Çıktısının Alınması Alınan Teslimatın Yaratılması Dep Görevlisi Mal Girişi Satıcılar Muhasebecisi Peşinat Talebi Peşinat Fatura Girişi İthalat Maliyetlerinin Yüklenmesi Maliyet Muhasebecisi İç Siparişin Yaratılması PO = Purchase Order

7 Anahtar Sembol Tanım Kullanım Açıklamaları Sembol Tanım
Bant: Accounts Payable Clerk veya Sales Representative gibi bir kullanıcı rolünü tanımlar. Bu bant aynı zamanda belirli bir rolden çok, bir organizasyon birimi veya grubunu da tanımlayabilir. Bu tablodaki diğer iş akışı sembolleri bu satırlara dahildir. Senaryodaki tüm rolleri kapsamaya yetecek sayıda satırınız vardır. Rol bandı söz konusu rol için yaygın görevleri içerir. Harici Olaylar: Senaryoyu başlatan, sonlandıran veya senaryodaki olayların gidişatını etkileyen olayları içerir. Akış çizgisi (kesiksiz):: Çizgi, adımların normal sırasını ve senaryodaki akış yönünü gösterir. Akış çizgisi (kesikli): Çizgi, senaryodaki sık kullanılmayan veya şartlı görevlere akışı gösterir. Çizgi ayrıca iş akışına dahil belgelere de gidebilir. Bir senaryo prosesindeki veya adım olmayan bir olaydaki iki görevi birbirine bağlar İş Bağlantısı / Olayı: Senaryoya girilmesine veya senaryodan çıkılmasına yol açan veya senaryo sırasında gerçekleşen harici bir Prosese giden bir işlemi tanımlar Belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez Birim Proses: Senaryonun adım adım kapsadığı bir görevi gösterir Belgedeki bir görev adımına karşılık gelir Proses Referansı: Senaryo başka bir senaryonun tamamına referans veriyorsa, senaryo numarasını ve adını buraya girin. Alt Proses Referansı: Senaryo kısmen başka bir senaryoya referans veriyorsa, senaryo numarasını, adını ve bu senaryodaki adım numaralarını buraya girin Proses Kararı: Son kullanıcı tarafından yapılacak bir seçimi gösteren, bir karar / dallanma noktasını belirtir. Çizgiler, karonun değişik bölümlerinden çıkan farklı seçenekleri temsil eder. Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; adımın yürütülmesinden sonra yapılacak bir seçimi yansıtır Sembol Tanım Kullanım Açıklamaları Sonraki Diyagrama / Son Diyagramdan: Diyagramın sonraki / önceki sayfasına yönlendirir Akış diyagramı sonraki / önceki sayfada devam eder Yazılı Kopya / Belge: Basılı bir belge, rapor veya formu gösterir Belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bir görev adımı tarafından oluşturulan bir belgeyi yansıtmak için kullanılır; bu şekil, çıkan hiçbir akış çizgisini içermez Mali Gerçekleşmeler: Bir mali kayıt belgesini gösterir Bütçe Planlama: Bir bütçe planlama belgesini gösterir Manüel Proses: Manüel olarak yapılan bir görevi kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; depoda bir kamyonun boşaltılması gibi manüel olarak gerçekleştirilen ve iş akışını etkileyen bir görevi yansıtmak için kullanılır. Var Olan Versiyon / Veriler: Bu blok, harici bir prosesten beslenen verileri kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bu şekil harici bir kaynaktan gelen verileri yansıtır; bu adım gelen herhangi bir akış çizgisini içermez Sistem Başarılı / Başarısız Kararı: Bu blok, yazılım tarafından alınan otomatik bir kararı kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bir adımın yürütülmesinden sonra sistem tarafından alınan otomatik bir kararı yansıtmak için kullanılır. Diyagram Bağlantısı <İşlev> SAP Harici Yazılı Kopya / Belge Mali Gerçekleşmeler İş Bağlantısı / Olayı Bütçe Planlama Birim Proses Manüel Proses Proses Referansı Mevcut Versiyon / Veriler Alt Proses Referansı Proses Kararı Sistem Başarılı / Başarısız Kararı

8


"İthalat Süreci SAP Best Practices." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları