Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bu Ünitenin Sonunda Öğreneceğiz.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bu Ünitenin Sonunda Öğreneceğiz."— Sunum transkripti:

1 Bu Ünitenin Sonunda Öğreneceğiz.
Spor nedir? Sağlıklı bir vücuda sahip olmak için hangi sporlar yapılmalı? Sporun ülkemizdeki yeri nedir? Sporun fazlası neden zararlıdır? Bilinçli spor nasıl yapılır? Yürümek her bünyeye uygunmudur? Yürüyüşün insana yararları nelerdir? ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU Öğreneceğiz.

2 Bu Ünitenin Sonunda Öğreneceğiz.
Sporda yaş neden önemlidir? Çocuk ve gençler neden daha fazla spor yapıyor? Gençler arası şiddeti spor önler mi? Sporla uğraşan birinin beslemesi nasıl olmalıdır? Spor alanında Türkiye de yapılan ilkler nelerdir? ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU Öğreneceğiz.

3 Bu Ünitenin Sonunda Öğreneceğiz.
Cumhuriyetimizin kurucusu Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün Sporla ilgili görüşleri nelerdir? ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU Öğreneceğiz.

4 Hazırlayanlar Hasan ASLAN Atatürk İlköğretim Okulu (Sınıf Öğretmeni)
Alaettin ŞAHİN Atatürk İlköğretim Okulu (Sınıf Öğretmeni) Gönül İREN Atatürk İlköğretim Okulu (Sınıf Öğretmeni) Ali Haydar SAVAŞ Atatürk İlköğretim Okulu (Sınıf Öğretmeni) ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

5 Hazırlayanlar Figen GÜLER Atatürk İlköğretim Okulu (Sınıf Öğretmeni)
Adile TUNCA Atatürk İlköğretim Okulu (Sınıf Öğretmeni) ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

6 Spor Nedir? Spor; çeşitli branşlarda somutlaşmış, üst düzeyde yapıldığında fizyolojik, psikolojik, estetik, teknik özellikleri gerekli kılan, yarışmaya (rekabete) dayalı, katı kurallarla çevrilmiş bir etkinliktir. ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

7 Spor Nedir? “Bedenin dayanıklılığını, güçlülüğünü artırmayı amaç alan ve genellikle oyun, yarışma anlayışıyla yapılan bedensel etkinliklerdir.” “Bireysel ya da toplu oyunlar biçiminde, bazı kurallara göre gerçekleştirilen ve genellikle yarışmalara konu olan beden hareketleri bütünü.” ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

8 Spor Nedir? ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU “Ferdi ve kollektif oyunlar şeklinde yapılan, genellikle yarışmaya yol açan, bazı kesin kurallara göre uygulanan ve ani bir yarar beklemeyen beden hareketlerinin tümü.”

9 Spor Nedir? ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU Sağlığını korumak ve dengeli bir yaşam sürmek isteyen bireylerin düzenli spor yapmaları gerekir. Fakat stresli iş yaşamı, günlük koşuşturmalardan doğan zamansızlık spora tanınması gereken önceliği geri sıralara atar.

10 Spor Nedir? ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU Düzenli egzersizlerin ruh ve beden sağlığı üzerine olumlu etkilerinin bilimsel araştırmalar ile belgelenmesinden sonra spor her yaştaki insan için önerilmeye başlamıştır.

11 Sağlık ve spor Sporsuz ve hareketsiz bir yaşam tarzı kalp ve damar hastalıklarından diyabete kadar birçok hastalığa neden oluyor. Sporun ruhsal sağlığa da katkısı olduğunu belirten uzmanlar düzenli olarak spor yapan gençlerin şiddete daha az başvurduklarını söylüyor. ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

12 Sağlık ve spor Unutulmaması gereken spordan maksimum verimi elde edebilmek için düzenli olarak spor yapmak gerektiğidir. Düzenli spor yaparak sadece fiziksel değil, ruhsal olarak da sağlığınıza büyük katkıda bulunabilirsiniz. ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

13 Sporun azı karar çoğu zarar
En ideali bir haftada egzersizle kalori harcamak. 40 dakika yürüyüş, 20 dakika bisiklete binme, 20 dakika bahçe işiyle uğraşma 100 kalori yakmanızı sağlıyor. ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

14 Sporun yararları sporun sağlığa yararlı olduğu tartışılmaz bir gerçektir, fakat sportif bir aktiviteye başlamak için gerekli olan temel bilgiler genelde yetersizdir. Yani, yaşınıza ve fizik kondisyon düzeyinize uygun spor türünü seçmek önemlidir. ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

15 Sporun yararları Kalbin çalışma sistemini düzenler, efektif ve ekonomik çalıştırır, periferik damar direnci azalacağından kalp üzerindeki yük kalkar, hipertansiyon düzelir, dolaşım hızlanır, bundan dolayı metabolik artıkların atılımı kalaylaşır, ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

16 Sporun yararları -kendine güveni uyandırır, hırsı artırır,
-heyecanı ve stresi azaltır, -bedenin bilincine varılır, seksüel yaşamın düzenine katkı sağlar, -beynin daha iyi oksijenlenmesi sayesinde, zekasal etkinliği yükseltir, ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

17 Sporun yararları -gurup düşüncesi, bireyler arasında ilişkiler, karşılıklı olarak saygı kavramı gelişir, -zevk alma duyusu gelişir; bu beyinden salgılanan hormonlar ile olur; endorfinler; aile ve mesleki kaygılardan kurtulmaya olanak sağlar. ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

18 Sporun yararları Egzersiz, 50 yaşından sonra bile yaşama sağlıklı, aktif yıllar ekleyebilir. Yapılan araştırmalar egzersize başlamanın asla geç olmadığını ve dinçlikte küçük bir gelişimin ölüm riskini azalttığını göstermektedir. ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

19 Sporun yararları Basit ve düzenli yürüyüşler yaşlılarda yaşamı uzatabilir. Ilımlı dinçliğe sahip olan bireyler, yüksek tansiyona sahip olsalar ya da sigara içseler bile düşük dinçliğe sahip olanlara göre daha düşük ölüm oranına sahiptirler. ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

20 Sporun azı karar çoğu zarar
Sağlıklı ve dinç kalmanın yolu düzenli spor yapmaktan geçiyor. Ancak aşırısı da serbest radikal oluşumunu artırıp yaşlanmayı hızlandırıyor. Ayrıca dokuların zorlanması sonucu sakatlanmalar da görülebiliyor. ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

21 Bilinçli Spor Düzenli ve bilinçli bir şekilde spor yapmak,
hem fiziksel hem de ruhsal sağlığınızı korumak açısından son derece olumlu etkiler sağlar. ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

22 Yaşam Boyu Spor Her gün insanın rahatlığı için yeni bir alet geliştirilmektedir. Bulaşık yıkamaktan, ekmek kesmeye kadar her şey aletlerle yapılıyor. Gerek genel üretimde, gerekse günlük yaşantı da insan her dakika daha az aktif olmaktadır. ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

23 Yaşam Boyu Spor Günümüzde bu az hareket, yeni bir hastalık grubunun doğmasına neden oldu. Bu hastalık grubuna Hypokinetic Disease (hareket azlığı hastalıkları) adı veriliyor. ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

24 Yürüyüşün Yararları Günlük yaşamında, teknolojik gelişmelerin sağladığı olanaklardan (otomobil, asansör, yürüyen merdiven vs) yararlanan günümüz insanı yürümeyi neredeyse unutmuş gibidir. Halbuki kalp sağlığı için, düzenli yürüyüş programları vazgeçilmez bir uygulamadır. ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

25 Yürüyüşün Yararları Yürüyüş esnasında vücut ağırlığının yaklaşık 1. 5 katı kadar bir güç meydana getirirsiniz. Koşma esnasında ise bu güç vücut ağırlığının 3 katıdır. Yürüyüşün en cazip tarafı yaşam boyu bir egzersiz olup, size uzun süreli sağlık sağlamasıdır. ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

26 Yürüyüşün Yararları " Hareketsiz yaşam ", kalp hastalığı oluşmasında bir risk faktörüdür. Kötü beslenme de buna eklenince bir başka risk faktörü olan "aşırı kilo" ortaya çıkar. Aşırı kilo almamak için öncelikle beslenmeye özen göstermeli ve düzenli yürüyüş programları uygulanmalıdır. ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

27 Yürümek Her Derde İyi Geliyor
Her gün 30 dakikalık hızlı bir yürüyüş, uzun vadede felç geçirme riskinden, kemik erimesine, depresyona kadar birçok rahatsızlığı önlüyor. Uzmanlar, saatte 5-7 kilometre hızla yapılacak yürüyüşlerin çok faydalı olduğunu söylüyor. Haftada 6 kez yarım saat-1 saat arası yürüyüş yapmak koşunun yerini tutabiliyor. ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

28 Yürümek Her Derde İyi Geliyor
Kilo vermek: Vücuttaki yağları eritmenin en iyi yollarından birisi yürümek. Tempolu yarım saatin sonunda vücut biriktirdiği yağları yeni yakmaya başlar. Dolayısıyla düzenli olarak 30 dakikanın üzerinde yürüdüğünüz mesafe sağlıklı yaşamanıza yardım edecektir. ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

29 Yaşın önemi 35 yaşından büyük kişilerin spor yaparken karşılaşabileceği riskler de büyük önem taşıyor. 35 yaş ve üzeri gruba dahil olan kişilerde damar sertliği görülüyor, buna karşılık da düzenli egzersiz öneriliyor. ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

30 Çocuk ve gençlerde Spor
Çocuk ve gençlerde yapılacak kuvvet çalışmalarında göz önüne alınması gereken temel ilkeleri dört ana başlık altında toplayabiliriz. Bunlar sırasıyla şunlardır: ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

31 Çocuk ve gençlerde Spor
a-Rizikosuz fakat bedensel verimlilik yeteneği çok yönlü geliştirilmelidir. b. Çalışmalar her yaş dönemine göre planlanmalıdır. Ayrıca çok yönlü değişken ve neşe verici olmalıdır. Oyun formu içinde verimlidir. ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

32 Çocuk ve gençlerde Spor
c. Temel kuvvet (birim kuvvet, kaba kuvvet) ile hareket becerisi ve teknik arasında yakın ilişki kurulmalıdır . d. Gençlerde ortopedik yönden uygun olup olmadığı araştırılmadan üst düzeyde yüklenmeler yapılmamalıdır . ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

33 Spor gençlerde şiddeti önlüyor
Amerika Birleşik Devletleri’nde lise öğrencisi üzerinde yapılan bir araştırmanın sonuçlarına göre spor yapan gençlerin spor yapmayanlara oranla daha iyi beslendikleri, şiddete daha az başvurdukları ve insani ilişkilerinin daha iyi olduğu tespit edilmiştir.” ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

34 Öğünde neler olmalıdır?
Spordan 30 dakika sonra su ve 1 saat sonra da süt veya ayran en uygun içecektir. Kaslarda boşalan glikojen depolarını doldurmak ve kan şeker düzeyini eski düzeyine getirmek için pilav, patates , makarna gibi karbonhidrattan zengin yiyecekler tercih edilmelidir. ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

35 Türkiye’deki İlkler İlk Milli Olimpiyat Komitemiz 1908 yılının Temmuz ayının son haftasında kuruldu. Uluslararası Olimpiyat Komitesi’nde Türkiye ilk kez 1909 yılında Berlin’de Selim Sırrı Tarcan tarafından temsil edildi. ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

36 Türkiye’deki İlkler Türk Bayrağı ilk kez resmen 1912 yılında Stockholm Olimpiyat Oyunları’nda dalgalandı. 1936 Berlin Olimpiyatları’ nda ise ilk kez bayrağımız şeref kürsüsüne çekilir. Serbest güreşte ilk şeref kürsüsüne 78 kiloda Mersinli Ahmet Kireççi çıkar. ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

37 Atatürk ve Spor Ben sporcunun zeki, çevik ve aynı zamanda ahlaklısını severim. Her çeşit spor faaliyetlerini, Türk gençliğin milli terbiyesinin ana unsurlarından saymak lazımdır. Türk gençliğini spor bakımından da, milli heyecan içinde özenle yetiştirmesi önemli tutulmalıdır. ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

38 Kaynaklar http://www.ntvmsnbc.com/news/Health_Front.asp
ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU


"Bu Ünitenin Sonunda Öğreneceğiz." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları