Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

“A İ LE İ Ç İ İ LET İŞİ M VE ERGENLE İ LET İŞİ M SEM İ NER İ ”NE HO Ş GELD İ N İ Z Sevilay TAGTA Ş Rehber Ö ğ retmen.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "“A İ LE İ Ç İ İ LET İŞİ M VE ERGENLE İ LET İŞİ M SEM İ NER İ ”NE HO Ş GELD İ N İ Z Sevilay TAGTA Ş Rehber Ö ğ retmen."— Sunum transkripti:

1

2 “A İ LE İ Ç İ İ LET İŞİ M VE ERGENLE İ LET İŞİ M SEM İ NER İ ”NE HO Ş GELD İ N İ Z Sevilay TAGTA Ş Rehber Ö ğ retmen

3  Hayattan ne isteriz”? Sorusuna çok çeşitli cevaplar verilebilir ancak “mutlu bir ailesinin olması” dileği belki de en iyi bilinenidir. Mutlu bir ailenin sağlanabilmesi için aile kurumunun da temel gereksinimleri bulunmaktadır.

4 Aile üyelerinin birbirleriyle olan etkileşimleridir

5 4 1-Saygı 2- Sevgi BAŞARILI BİR İLETİŞİMİN TEMELİ

6 Bir ki ş i susadı ğ ı zaman, ona sunulan su de ğ erlidir. Çocu ğ unda istedi ğ i zaman verdi ğ iniz sevgi de ğ erlidir. İş iniz ne derece önemli olursa olsun, çocuk sevgi istedi ğ inde ona yakla ş ılmalı ve sevgi gösterilmelidir. SEVGİ

7 Sevgiden yoksun çocukların * büyümesi, * yürümesi, * konuşması gecikir. * Zeka düzeyinde gerileme olur.

8 eğer siz çocuğunuzu dinler ona sevgi gösterirseniz eğer siz çocuğunuzu dinler ona sevgi gösterirseniz SİZDEN ŞU MESAJLARI ALIRLAR: 1- BEN VARIM 2- BEN DOĞALIM 3- SEVİLİYORUM 4- DEĞERLİYİM 5- GÜVENEBİLİRİM

9 Eğer onu dinlemez,ihtiyacı olduğunda yanında olmazsanız SİZDEN ŞU MESAJLARI ALIRLAR BEN YOKUM SEVİLMİYORUM DEĞERLİ DEĞİLİM GÜVENEMEM

10  12 yaşındaki kız çocuğu anlatıyor:  Zaman zaman anneme bir şey anlatmak istediğimde, “Anne sana bir şey söyleyebilir miyim?” derim. O da “Tabii, söyle” der. Bunun üzerine ben de anlatmak istediğimi anlatırım. Tam bitirdiğimde, bana “Ne söylemiştin?” diye sorar.

11  Dinleyen kişi konuşanın ne anlatmaya çalıştığını daha iyi anlar anlattıklarını tekrar eder  Konuşan kişi söylediklerini dinleyenin ağzından duyduğunda “anlaşıldım” duygusunu yaşar konuşmaya devam eder

12  Dinleyenin bedeninin; konuşan kişiye dönük olması  Dinleyenin konuşan kişiyle göz teması kurması  Konuşanı dinlerken başını aşağı-yukarı sallaması  Dinleyen kişinin anlayamadığı zaman anlayamadım tekrar eder misin demesi  Dinleyenin zaman zaman araya girerek konuşan kişinin en son söylediklerini aynen tekrar etmesi  Konuşan kişinin paylaştıklarıyla uyuşan yüz ifadesi göstermesi  “ Hım-mm- Evet- Anlıyorum vb…” mesajları iletmesi

13 Çocuklar istediğiniz gibi değil, yetiştirdiğiniz gibi olur. Çocuk eğitiminde en önemli etken tutarlı davranan anne babalardır.

14  Her çocuk bir bireydir ve çocuk kişiliğini geliştirmeye bebeklikten başlar  Çocuk yetiştirmenin sırrı;pedagoji, psikoloji ve biraz da otoritedir  Sevgi ve övgüyü de unutmamak gerekir

15  Sınırsız sevgi verin  Ona inanın ve güvenin  Ekip olarak çalışın

16  Uğraşılar bulun  Düzeni koruyun  Kendinize karşı anlayışlı olun  Sorumluluk alması ve uygulamasını sağlayın

17 Sorunlu davranışları ortadan kaldırma yada yeni bir davranış kazandırma çabalarını, her zaman olumlu davranışları hedef göstererek yürütmek gerekir

18  Aileler arasındaki sınırlar belirlenmelidir  Ailenizle olan özel yaşantınızda; kayınvalide, kayınbabadan müdahaleler gelebilir ve bunlar çocuklarınızı olumsuz etkiler.  Anne-baba, çocuğun eğitiminde yetkin ve sorumlu kişi olduğunu unutmamalı, büyükanne ve dedeye terbiye konusunda mesafeli olmaları için ortam hazırlamalıdır

19 18 1) Çocuğunuza zaman ayırın.Çocuğunuzla geçmiş zaman asla boşa geçmiş zaman değildir. 2) Çocuğunuzla birlikte olduğunuz zaman tüm dikkatinizi ona yoğunlaştırın. Bu nedenle de, başka bir işle meşgulken değil, kendinizi rahat hissettiğinizde çocuğunuzla ilgilenerek, anne ya da baba olmanın keyfini çıkarın. ÖNER İ LER

20 3) Çocuğu sevmek, ona bolca ve pahalı oyuncak almak değil onunla ortak faaliyetleri paylaşmak, ona zaman ayırmak, onunla oyun oynamaktır. Çocuğu sevmek sözle sevgiyi ifade etmenin ötesinde, eylemle bu duyguyu ona yaşatmaktır.

21 20 4) Aşağılamak, suçlamak, çocuk adına karar vermek yerine, çocuğu dinleyin. 5) Anne ve babasının kendisini dinlediğini gören çocuk duygularını ifade etme olanağı bulur. Aldığı tepkilerle “anlaşıldım” duygusunu yaşar. Böylelikle rahatlar.

22 21 6) Çocuğunuza karşı davranışlarınızda tutarlı olun. Kendi içinizde çelişkili davranışlarda bulunmanız ya da anne ve babanın birbiriyle çelişen biçimde davranması, çocuğu “doğruyu bulma” konusunda zorlar. 7) Çocuğunuzu başka çocuklarla karşılaştırmayın. Çocuk, anne babası tarafından önemsenmek, değerli bir insan olarak kabul edilmek ihtiyacındadır. Onun diğer çocuklarla karşılaştırılması, kendini değerli bir insan olarak görmesini engeller. Çocuğun kendine özgü, bağımsız bir birey olarak kabul edilmesi, ruh sağlığının temelini oluşturur.

23 8) Çocuğunuzun yanında tartışmamaya özen gösterin. Çünkü çocukların sizi model aldığını ve ileride sizin kendi aileniz gibi bir aile kuracağını unutmayın. 9) Disiplin konusunda görüş birliği içinde olun. Birinizin kızdığı davranışa diğeriniz hoşgörüyle yaklaşırsa çocuk karmaşa yaşayacaktır. Aileden biri sert davranırken diğeri yumuşak davranırsa çocuğun kişiliği dengeli gelişemez. Çift yönlü davranış çocuğu yalancılığa ve ikiyüzlülüğe iter, kendine güveni azaltır ve başarısını düşürür.

24 10) Çocuğunuza “ sana güveniyorum, elinden geleni yapacağına inanıyorum ” mesajı verin. Asla “ bu kafayla gidersen …”, “ ben demedim mi …” diye başlayan sözler söylemeyin; işe yaramaz. Yaramazlık yapan veya kusurlu bir iş gören çocuklara “ haylaz ”, “ beceriksiz ”, “ aptal ” gibi küçük düşürücü sözler söylenmemelidir.

25 11) Onların beğenilecek, takdir edilecek yönlerini bulun ve bu davranışlarını övün “ içinden sevmek” diye bir sevgi türü yoktur. 12) Çocuklarınızı dinleyin. Eğer çocuklarınızın problemlerini dinlemezseniz, onlar da sizin bulduğunuz çözümleri dinlemezler. Başka konularda anlatacakları konusunda kendinizden uzaklaştırmış olursunuz.

26 13) Çocuklar, söylediklerimize değil, yaptıklarımıza bakarlar. Söylediklerimizle yaptıklarımız uyumlu olmalı Onların yapmasını istemediğiniz davranışları siz de onların önünde yapmayın. ÖRN: Çocuklarınızın önünde sigara içmeyin.

27 14) Yaşına uygun yapabileceği görevler verin sorumluluk duygusunu arttırmaya çalışın. Çocuğa sorumluluk duygusu verilmesi kabiliyet ve becerilerin ortaya çıkmasını sağlar

28 15) Çocuğunuza kendi odasında ders çalışacak imkanlar sunun ve çalışmalarını takip edin. Çalışmalarını takip ederken de onun konsantrasyonu bozacak davranışlar sergilemeyin. Sık sık odasına girerek “ ödevin bitti mi, kaçıncı sorudasın “ gibi sorularla çocuğunuzu rahatsız etmeyin. o ders çalışırken siz de bir işle meşgul olun

29

30 Ergenle iletişim kurmak neden bu kadar zor? Acaba ergenlerin bize mesajlarını iletmekte zorlanması da aynı nedenlerden kaynaklanıyor olabilir mi?

31 Çocukluğu boyunca ona harcadığınız binlerce saat, milyarlarca lira size zaten bu hakkı kazandırmadı mı?

32 Hastayken ona bakmanız gitar,tiyatro,tenis, yüzme vb. kurslarına göndermeniz bunu sağlamadı mı?...

33 Gençlik,bocalama ve fırtınalar içinde geçen bir dönemdir. İkinci doğuş olarak kabul edilir. Fırtına ve gerginlik dönemi olarak da açıklanabilen ergenlik hangi toplumda olursa olsun,her bireyin yaşadığı bir evredir.

34 ÇABUK ÜZÜLÜR. Çabuk sinirlenir. OLUR OLMAZ HERŞEYİ SORUN YAPAR.

35 İlgileri artmış,gelgeç hevesleri çoğalmıştır. Gürültülü müziğe bayılır Süse ve giyime düşkünlük gösterir. Genç kız ayna karşısında saatler geçirir.

36 1-GENÇ ÇOCUĞUNUZUN DURUMUNA İÇTEN İLGİ GÖSTERİN!

37 Zaman harcamak dinlemek Aklınıza ne gelirse her konudan konuşmak!

38 Çocuğum hangi etkinlikler ve deneyimlerle ilgili?

39 Bunlar hakkında gerçekten neler düşünüyor?

40 Bu konular hakkında düşünce ve duygularını açığa vurmasını en iyi nasıl sağlarım?

41 Gerçekten konuşmamız gereken konular nelerdir?

42 Para ya da armağanlarla çocuğunuzu geçici kazanabilirsiniz.

43 Asıl armağan sürekli ilgi ve sevginizdir

44 2-AÇIK BİR AMACINIZ OLSUN

45 İnsan dili bazen dümensiz bir gemi gibi amaçsız ve yönünü şaşırmışçasına çalışır.

46 Bir amacımızın olması uzayıp giden vaazlarımızı dizginleyebilmemizi sağlar

47 Genç çocuğunuzla, kendilerinden hoşnut kalmaları ve sorun çözme becerilerine güvenmeleri için, özsaygılarını geliştirecek biçimde konuşabilirsiniz.

48 Genç çocuğunuzu,onları anlamak için ciddi bir çaba gösterecek kadar değer verdiğinizi hissettirecek şekilde dinleyebilirsiniz

49 Aynı görüşte olmasanız bile, söyledikleri ve hissettikleri şeylerin sizin için önemli olduğunu bilmesini sağlayabilirsiniz.

50 Dürüst bir geribildirim yoluyla karşılıklı anlayış sağlamaya çalışabilirsi niz

51 Olumlu davranışlarla ilgili kaygılarınızı, kararlı ama aşağılamadan ve karşılıklı şikayette bulunmadan iletebilirsiniz.

52 ÇOCUKLARINIZ VE ASLINDA KENDİNİZ İÇİN BU SUNUMU DİNLEDİNİZ TEŞEKKÜR EDERİM REHBERLİK SERVİSİ ÇOCUKLARIMIZ VE ASLINDA KENDİNİZ İÇİN BU SUNUMU DİNLEDİNİZ TEŞEKKÜR EDERİM


"“A İ LE İ Ç İ İ LET İŞİ M VE ERGENLE İ LET İŞİ M SEM İ NER İ ”NE HO Ş GELD İ N İ Z Sevilay TAGTA Ş Rehber Ö ğ retmen." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları