Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanUygu Yumlu Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
Çanakkale Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü www. canakkaleram
Çanakkale Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü Tel: TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ
2
Konuyu anlamadan testi çözmeyelim
Test çözerken işimize yarayacak ipuçları; 1 Konuyu anlamadan testi çözmeyelim
3
O NASIL BAŞARDI? “BANA BİR PROBLEM VE 1 SAAT SÜRE VERİLSE ,BU SÜRENİN
45 DAKİKASINI PROBLEMİ ANLAMAYA, 10 DAKİKASINI ÇÖZÜM YOLLARI ÜRETMEYE, 5 DAKİKASINI ÇÖZMEYE AYIRIRIM.” EINSTEIN
4
2-Sorulara önyargısız yaklaşalım
2-Sorulara önyargısız yaklaşalım. Bütün soruların bir doğru cevabı olduğunu unutmayalım. 3-Bütün seçenekleri okuduktan sonra, soruyu yanıtlayalım. 4-Testi çözmeye, en iyi olduğumuz dersten başlayalım.
5
6- Bir testte aynı şık, en çok 4 defa arka arkaya gelir.
5- Bazı sorular çok kolay gelir ve cevabın bu kadar kolay olmayacağını düşünürüz; oysa bazen böyle kolay sorular sormak da, bu işin tekniğinin bir parçasıdır. Sınavda çıkacak olan soruların zorluk derecesi ; - Çok kolay sorular % 10 - Kolay sorular % 20 - Normal sorular % 40 - Zor sorular % 20 - Çok zor sorular % 10 6- Bir testte aynı şık, en çok 4 defa arka arkaya gelir.
6
Çanakkale Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü www. canakkaleram
Çanakkale Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü Tel: 7-Okuma ve dikkat hataları, bildiğimiz soruyu yanlış yapmamıza neden olur. 8-Soru sonlarındaki altı çizili kelimeler, olumsuz anlam ifade eden kelimelerdir (değildir-yapılmamalıdır gibi). 9-Paragraf tipli sorularda, önce soruyu, daha sonra paragrafı okuyalım. .
7
10-Sorulan soruya cevap olamayacak seçenekleri eleyelim.
Çanakkale Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü Tel: 10-Sorulan soruya cevap olamayacak seçenekleri eleyelim. 11-İki seçeneğe indirebilirsek, doğru olduğuna inandığımız seçeneklerden birini işaretleyebiliriz. 12-İki şıktan birini seçemiyorsak, bu soruyu geçip, sınavın sonunda zaman kalırsa tekrar bu soruya dönebiliriz. 13-Yapılan araştırmalar, iki seçeneğe indirilmiş durumlarda, akla ilk gelen tahminin genellikle doğru cevap olduğunu göstermektedir.
8
14. Denemelerde, çözemediğimiz ya da yanlış çözdüğümüz her sorunun doğru cevabını, mutlaka öğrenelim. .
9
Çanakkale Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü www. canakkaleram
Çanakkale Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü Tel: 15-Hiçbir bilgimizin olmadığı soruları boş bırakmak daha iyidir çünkü; SBS’ de 3 yanlış bir doğruyu götürür.
10
SORU YAPISI Dört şıktan oluşan her sorunun; Bir doğru cevabı ve
Bir çeldiricisi vardır. Diğer iki şık da, cevaba uzak şıklardır.
11
Çeldiriciler ilk bakışta cevap gibi algılanabilir, dikkatli olursak doğru cevabı bulmamız kolaylaşır. ÇELDİRİCİLER
12
KODLAMA KONUSUNDA DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR
Çanakkale Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü Tel: KODLAMA KONUSUNDA DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR Denemelerde kendimize en uygun kodlama sistemini bulup, SBS’ de o yöntemi uygulayalım. Tavsiye edilen yöntemler; her sorudan ya da her sayfadan sonra kodlama yapılmasıdır. Her yıl % 1 adayın kaydırma hataları nedeniyle mağdur olduğunu unutmayınız.
13
TESTTE ZAMAN KULLANIMI ÇOK SORU SINAV KAZANDIRIR.
Çanakkale Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü Tel: TESTTE ZAMAN KULLANIMI Deneme sınavlarınızı gerçek sınavmış gibi algılayalım ve bize verilen süre içerisinde soruları çözelim. Sınavda zamanı kontrollü kullanalım, mutlaka saatimiz olsun ve arada saate bakalım. ZOR SORU DEĞİL, ÇOK SORU SINAV KAZANDIRIR.
14
BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM
HAZIRLAYAN COŞKUN ŞENLİKOĞLU
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.