Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GRUP SPORTİF PROJE SUNUMU Ders Sorumluları: Yrd. Doç. Hakan Tüzün Ders Adı: BTÖ302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GRUP SPORTİF PROJE SUNUMU Ders Sorumluları: Yrd. Doç. Hakan Tüzün Ders Adı: BTÖ302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi."— Sunum transkripti:

1 GRUP SPORTİF PROJE SUNUMU Ders Sorumluları: Yrd. Doç. Hakan Tüzün Ders Adı: BTÖ302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 2007 / 2008 Öğretim Yılı 06800 Beytepe/Ankara

2 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 2 GRUP SPORTİF Hatice Yıldız Seçil Çaşkurlu Ali Aydın Ahmet Uçar Müzeyyen Ünal Abdullah Dede

3 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 3 TANITIM PROJE KONUSU Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kampüsü Spor Bilimleri Oryantastonu

4 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 4 HEDEF KİTLE Hedef kitlemiz genel olarak 17-25 yaş arasında yer alan bireylerdir. Spor tesislerinin genel olarak seçmeli ders almak ve spor yapmak isteyen Hacettepe Üniversitesi öğrencilerine yönelik olarak tanıtımını hedeflediğimizden hedef kitlemizi bu yaş aralığına göre tanımlamayı uygun gördük.

5 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 5 FOCUS (OYUNUN AMACI) Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimlerinin, fiziksel yerleşim yerleşim düzenini ve genel olarak nasıl bir alanda olduğunu oryantasyon mantığı bağlamında tanıtmak. Böylece tanımlanan hedef kitlenin işine yarayacak bölümleri tanımasını amaçladık. Bu amaca ulaşmak için:

6 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 6 FOCUS (OYUNUN AMACI) –3 boyutlu ortamda Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kampüsü Spor Tesislerini 2 boyutlu ortamda kurgulanan oyun çerçevesinde gezmesini sağlamaya çalıştık. –Kullanıcı 2 ve 3 boyutlu ortamdaki görevlerle verilen sorumluluk dâhilinde oyun ortamına çekilmeye çalışıldı.

7 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 7 FANTEZİ (HİKAYE) Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kampüsü Spor Tesisleri oryantasyonu yaparken kullanıcı grubumuza bağlı olarak seçmeli ders alabilmek için önce hem derslerin verildiği yerleri tanıması, Hem de en azından spor dalları hakkında fikri olması açısından kurgumuzu oluşturduk.

8 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 8 FANTEZİ (HİKAYE) Hikâyemizde Hacettepe Üniversitesi’nde okuyan öğrencimizin seçmeli ders alabilmesi için Beytepe Kampüsü Spor Tesislerinde Eski ve Yeni bina olarak adlandırılan binaların odalarında saklı olan şifreleri bularak bu şifrelerle Danışmanlık Ofisi’nden belge alması gerekmektedir.

9 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 9 FANTEZİ (HİKAYE) Focusa ve hedef kitleye uygun olarak kullanıcı grubunun kullanabileceği odalar belirlenerek şifreler buralara koyulacaktır. Oryantasyon ortamı olduğu için şifreler belli bir örüntüye uyarak değil de rastgele odalara koyulacaktır ki kullanıcı belirlediğimiz her odayı dolaşsın.

10 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 10 ORTAMIN GENEL TANITIMI Spor Dünyasında Spor Bilimlerini oluşturan “Eski” ve “Yeni Bina” olarak adlandırılan 2 bina bulunmaktadır. Ayrıca, 2 tenis kortu, 1 basketbol sahası, Büyük çim saha yer almaktadır. Ortamımıza erişebileceğimiz dünya “spor” dünyasıdır. Dünyaya girer girmez kullanıcı 2D ortamda yönlendirilmeye başlanmaktadır.

11 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 11 TASARIMDA İZLEDİĞİMİZ SÜREÇ Derste bahsedilen Öğretim Tasarımı Modellerinden yola çıkarak ADDIE modeliyle süreci şu şekilde aşamalandırdık; ANALİZ AŞAMASI –Hedef Kitle tanımı, –Proje Teklifi’ni hazırlayarak; Focus (Oyunun Amacı) belirlenmesi, Fantezi (Hikaye) oluşturulması,

12 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 12 TASARIMDA İZLEDİĞİMİZ SÜREÇ TASARIM AŞAMASI –Ara yüz tasarım Belgelerinin hazırlanması; 2D Pencereler arasında akış diyagramı, 3D Pencereler arasında akış diyagramı, Tüm 2D pencerelerin tasarımın 3D’yi destekleyecek şekilde çizimi 3D ortamın çizimi Kuş bakışı görünüş (karelere oturtulmuş) –3D ortama koyulacak nesnelerin belirlenip araştırılması, bulunan nesnelerin listelenmesi.

13 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 13 TASARIMDA İZLEDİĞİMİZ SÜREÇ GELİŞTİRME AŞAMASI Ortamımızı analiz ve tasarım aşamasına bağlı olarak geliştirdik.

14 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 14 TASARIMDA İZLEDİĞİMİZ SÜREÇ GELİŞTİRME AŞAMASI

15 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 15 TASARIMDA İZLEDİĞİMİZ SÜREÇ GELİŞTİRME AŞAMASI

16 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 16 TASARIMDA İZLEDİĞİMİZ SÜREÇ GELİŞTİRME AŞAMASI

17 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 17 TASARIMDA İZLEDİĞİMİZ SÜREÇ GELİŞTİRME AŞAMASI

18 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 18 TASARIMDA İZLEDİĞİMİZ SÜREÇ GELİŞTİRME AŞAMASI

19 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 19 TASARIMDA İZLEDİĞİMİZ SÜREÇ UYGULAMA AŞAMASI KULLANILABİLİRLİK TESTİ Ortamın son halinden önce, kullanıcılara test ettirmek amacı ile kullanılabilirlik testi hazırladık. İlk önce bu testi 6 kişiye uyguladık. Testin sonuçlarına bağlı olarak; 2D ortamı geliştirdik. Kurgumuzu düzenledik.

20 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 20 TASARIMDA İZLEDİĞİMİZ SÜREÇ GELİŞTİRME AŞAMASI KULLANILABİLİRLİK TESTİ İlk testte eksiklerimizi tavsiyeler doğrultusunda tamamladık. Ve aynı test grubumuza yaptıklarımızdan sonra tekrar test yapmak istedik. Ama ulaşamadık. 5 kişilik farklı bir gruba testi tekrar uygulayıp ortamda başka eksik olup olmadığını saptamaya çalıştık ve son tavsiyeleri dikkate alarak 2D’nin işlevselliği konusunda düzeltmeler yaptık.

21 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 21 SÜREÇTE İYİ GİDEN OLAYLAR Grup arkadaşlarımız arasında sorun yaşanmadı. Proje zamanında tamamlandı. İstediğimiz nesneleri bulmakta zorlandık; ama gerek Sporty Dünyasından aldığımız yardımlarla gerekse bir nesneden başka nesneler oluşturmak suretiyle bu sorunu çözdük.

22 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 22 SÜREÇTE İYİ GİTMEYEN OLAYLAR Projenin Internet üzerinden yürümesi sebebiyle zorluklar yaşandı. Nesnelerin boyutunun değiştirilememesi konusunda sıkıntılar yaşadık.

23 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 23 NELERİ FARKLI YAPARDIK? (ÇIKARILAN DERSLER) Kullanıcının beklentilerini önceden belirleyerek,beklentilere uygun daha eğlenceli bir oyun yapabilirdik. Kullanılabilirlik Testlerinin sonuçları daha önceden elimizde olsaydı daha fazla etkileşimli bir ortam hazırlardık. Ses desteği daha etkin kullanılabilirdi.

24 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 24 Ortamımız…


"GRUP SPORTİF PROJE SUNUMU Ders Sorumluları: Yrd. Doç. Hakan Tüzün Ders Adı: BTÖ302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları