Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SAMSUN İL GELİŞİM STRATEJİSİ İHTİSASLAŞMIŞ HİZMETLER SEKTÖR (Uluslararası Ticaret ve Hizmetler). SABEK A.Ş.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SAMSUN İL GELİŞİM STRATEJİSİ İHTİSASLAŞMIŞ HİZMETLER SEKTÖR (Uluslararası Ticaret ve Hizmetler). SABEK A.Ş."— Sunum transkripti:

1 SAMSUN İL GELİŞİM STRATEJİSİ İHTİSASLAŞMIŞ HİZMETLER SEKTÖR (Uluslararası Ticaret ve Hizmetler). SABEK A.Ş.

2 HEDEFLENEN GELİŞME DÜZEYİ Mevcut Durum 2004 Projeksiyon Değerleri 2023 2004-2023 Büyüme hızı- yıllık % Türkiye Nüfusu (bin kişi) 71.29088.372 Türkiye : Gelir / Kişi (Euro) 3.380.68.5525,01 Türkiye GSYİH (Milyon Euro) 241.000755.7606,20 Samsun- Nüfus 1.232.9501.377.0000,58 Kır Kır512.000486.500 Kent Kent720.950 890.500 Gelir / Kişi- Euro 2.704 8.5536,25 Samsun GSYİH (Milyon Euro) 3,33411.7776,87

3 2004 2023 yılı beklenen değerler GS İl Hasılası (Milyon Euro)İstihdamGS İl Hasılasıİstihdam Tarım 666,8320.0991.777,00190.000 Sanayi 500,134.6282.974,50126.000 Hizmetler 2.167,10150.3887.655,05315.000 Toplam3.334505.11511.777,00621.000 % Dağılımlar HasılaİstihdamHasılaİstihdam Tarım 20631030 Sanayi 1572520 Hizmetler 65306550 Toplam100 GELİŞME DİNAMİKLERİNİN GELİR ve İSTİHDAM DÜZEYLERİ (Gelir Milyon EURO)

4 GELİŞME DİNAMİKLERİ 1 - Tarım ve Tarıma Dayalı Sanayi Ağırlıklı Yapı 1 - Tarım ve Tarıma Dayalı Sanayi Ağırlıklı Yapı Tarımsal işleme ve il dışına satış için tarımsal üretim. İşleme ve paketleme sanayilerinde büyüme. Tarımsal işleme ve il dışına satış için tarımsal üretim. İşleme ve paketleme sanayilerinde büyüme. 2 - Uluslararası Ticaret ve Gelişmiş Hizmetlere Dayalı Gelişme 2 - Uluslararası Ticaret ve Gelişmiş Hizmetlere Dayalı Gelişme Samsun Karadeniz’e kıyısı olan ülkeler ile ticaret merkezi olmayı hedefleyecek. Daha sonraki aşamalarda bu bağlantılar yerel üretim ve ihtisaslaşmış sağlık ve eğitim hizmetleri için de bir çekim oluşturacak. Samsun Karadeniz’e kıyısı olan ülkeler ile ticaret merkezi olmayı hedefleyecek. Daha sonraki aşamalarda bu bağlantılar yerel üretim ve ihtisaslaşmış sağlık ve eğitim hizmetleri için de bir çekim oluşturacak. 3- Uzman İşgücü Kullanan Sanayileşme 3- Uzman İşgücü Kullanan Sanayileşme Pazar veya hammaddeye bağımlılığı olmayan uzman işgücü, altyapı ve ulaşım olanaklarına duyarlı sanayi tipleri (giyim, makine, hassas aletler, ilaç ve kimya sanayi ve benzeri ürünler. Gelecekte gelişmesi beklenen ancak halen var olmayan yeni sanayi dalları). Pazar veya hammaddeye bağımlılığı olmayan uzman işgücü, altyapı ve ulaşım olanaklarına duyarlı sanayi tipleri (giyim, makine, hassas aletler, ilaç ve kimya sanayi ve benzeri ürünler. Gelecekte gelişmesi beklenen ancak halen var olmayan yeni sanayi dalları).

5 AB’de Az Gelişmiş Yöreler İçin Önerilen Müdahale Araçları: 1- Eğitim, işgücü eğitimi ve istihdam sağlamak 2- Bilgi toplumu İnternet ve Broadband kullanımının yaygınlaşması İnternet ve Broadband kullanımının yaygınlaşması 3- Erişilebilirlik Vurgu çevre ve seyahat güvenliğine, demiryolu ve deniz taşımacılığı öncelikli alanlar 4- Çevre ve tarihi miras (heritage) ı) Sanayide, ulaşımda ve enerji kullanımında güvenlik ıı) İklim değişikliği, biyolojik çeşitlilik gibi konularda uluslararası taahhütlere uyulacak ııı) Temel altyapı (kanalizasyon, katı atık ve yenilebilir enerji) geliştirilecek ıv) Doğal ve kültürel değerler korunacak 5- Araştırma ve keşif/icat (innovasyon) Görece gelişmiş yörelerde hedeflenecek bu gelişmenin amacı ABD ve Japonya ile rekabet etmek

6 Samsun Hizmet Sektörü Bileşimi ve Büyüme Hızı GSYİH- (2001 %) İstihdam- (2000 Sayı) GSYİH Büyüme Hızı (1987-2001) (%) İstihdam Büyüme Hızı (1980-2000) (%) 1 Tarım20,4320.0990,6-0,4 2Sanayi 15,234.6281,20,2 3İnşaat 518.864-21,2 4Ticaret 21,739.74443,6 aToptan ve perakende ticaret 20,4___3,9___ bOtel ve lokanta hizmetleri 1,3___5,7___ 5Ulaştırma ve haberleşme 12,911.9003,51,6 6Mali kuruluşlar 1,58.441-1,73,9 7Serbest meslek ve hizmetler 2,632.4392,8___ 8Devlet hizmetleri 1739.0001,9___ 9Diğer 3,7___ 10GSYİH/Toplam 100505.11520,4

7 Önemli İthal ve İhraç Malları Yıllar YüklemeBoşaltma Ro-RoŞekerNarenciye Boru Malz. KömürBuğday Çelik Boru Ro-RoHurda 2001% 26% 23 % 9% 23% 45% 6 % 21 % 7% 13 2002% 29% 3 % 11 % 46% 36% 16 % 0% 9 % 15 2003% 57% 10 % 17 % 0% 53% 17% 0 % 9% 10 2004% 75% 4 % 8% 0 % 48% 12% 0 % 11

8 Samsun’un İhracatında Önemli Ülkeler -$ İHRACAT 20002001200220032004 RUSYA9.795.309209.002.304263.236.17040.706.65674.141.864 GÜRCİSTAN 17.241.12633.812.2225.730.3219.074.68112.464.277 UKRAYNA445.3821.157.9236.085.1849.049.5394.036.142 BELÇİKA3.332.8198.789.2662.244.510 A.B.D7.845.483742.9161.210.499 İTALYA3.387.9074.521.80217.364.9274.295.2164.196.392 AZERBEYCAN17.287.0391.629.59259.70051.6071.366.994 ALMANYA11.832.0942.600.1525.562.7531.898.5866.782.809 İNGİLTERE86.4119.519.24.445291.8872.377.355 İRAN122.0541.749.254316.96410.029.292 SUUDİ ARABİSTAN 1.120.943317.127774.980889.4111.119.471 SURİYE494.500255.651982.9571.285.1232.005.270

9 Hizmetlerin Gelişmesini Engelleyen Kısıtlar? Bölgesel pazarlama şekli değiştiği için yerel pazar küçük Küçük yerel Pazar ve sınırlı dış ticaret hizmet sıklığını ve kalitesini düşürüyor Liman hizmetleri pahalı, kapasite sınırlı ve var olan kapasite tam kullanılamıyor Ticaret altyapısı (örgütlü büyük firmalar ve ihtisaslaşmış hizmetler) gelişmemiş Serbest Bölge gelişmemiş Potansiyel pazar ülkeler istikrarsız Ulusal ihracatçı destekleri yeterli ve tutarlı değil İldeki eğitim kurumları ihtisaslaşmış sağlık ve eğitim merkezi yaratmaya yönelmemiş

10 Darboğazları Aşmak İçin Önerilen Müdahaleler Liman özelleştirilmeli Deniz yolu, demir yolu ve kara yolu bağlantısı tamamlanacak şekilde yeni alt yapı yatırımları yapılmalı Samsun dış ticaret firmaları ortak hareket platformları oluşturmalı Samsun’da pazarlama alt yapısı kurulmalı (depo, paketleme ve soğuk muhafaza, ticaret merkezi, fuar, DTSŞ) Kurumsal alt yapı oluşturulmalı (ihtisas gümrükleri) Dış ticaret personeli eğitilmeli Üniversite sağlık ve eğitimde komşu ülkelerle iş birliği ağları geliştirmeli

11 TEŞEKKÜRLER…


"SAMSUN İL GELİŞİM STRATEJİSİ İHTİSASLAŞMIŞ HİZMETLER SEKTÖR (Uluslararası Ticaret ve Hizmetler). SABEK A.Ş." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları