Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanBurak Kent Değiştirilmiş 9 yıl önce
2
Tarihçe Milli Kütüphane kuruluş çalışmaları, 15 Nisan 1946 'da başlatılmış, 1 Nisan 1947'de koleksiyon adedi 60.000'e ulaşmıştır. Bugün Ankara İl Halk Kütüphanesi'ne ev sahipliği yapan bina 16 Ağustos 1948 'de Milli Kütüphane olarak hizmete başlamıştır. Milli Kütüphane 29 Mart 1950 tarihinde kabul edilen Kuruluş Kanunu ile yasal kimlik kazanmıştır. 1965-73 yılları arasında ilk binanın gelecekteki gereksinimleri karşılayamayacağı öngörülerek yeni bir binanın çalışmalarına başlanmış ve bina 1982 yılında tamamlanmıştır. Milli Kütüphane, 5 Ağustos 1983 'te yeni binasında kullanıcılarına hizmet vermeye başlamıştır.
3
Misyonumuz Ülkemizdeki bütün bilgi kaynaklarını toplamak, düzenlemek ve koruyarak gelecek nesillere aktarmak, Her türlü ilim ve sanat çalışmalarını kolaylaştırmak için kullanıcı ve araştırmacılara hizmet vermek, o Milli bilgi birikim merkezi olarak yurt içi ve yurt dışı bilgi akışını sağlamak, o Yurt dışında Türkiye ve Türklerle ilgili yayımlanmış eserler ile Türk yazarlarının yurt dışında yayımlanmış eserlerini takip ve temin etmek.
4
Görevlerimiz Kütüphanecilik hizmetleri Yayıncılık hizmetleri Yazma ve nadir eserlerin konservasyon ve restorasyon hizmetleri Ülke kütüphanelerine önderlik etme, kütüphanecilik hizmetlerinde standartlaşmayı sağlama Araştırma-Geliştirme faaliyetleri ve projeler geliştirme Bilimsel ve sanatsal etkinlikler düzenlemek.
5
Ulusal ve Uluslararası İşbirliklerimiz Avrupa Dijital Kütüphanesi (Europeana) Avrupa Gazeteleri (EuropeanaNewspapers) Ulusal Toplu Katalog (TO-KAT)
6
Kullanıcı profilimiz ; Akademisyenler, Kamu çalışanları ve emeklileri, Bir meslek odası veya baroya kayıtlı meslek sahipleri, Yazılı veya görsel basın mensupları, Üniversite ve yüksekokul öğrencileri veya mezunları, Görme engelliler, Yabancı uyruklu araştırmacılar.
7
Kullanıcılar ; Güncel bilgiye erişim, Zaman kaybının en aza indirilmesi, Aranılan her kaynağa erişim, Uzaktan erişimin sağlanması, Nitelikli personel hizmeti.
8
Bilinçli kullanıcılar, Nitelikli ve spesifik bilgi, Zamandan tasarruf, Fiziksel ortamdan bağımsızlık, Sınırlılıklar ortadan kalkması
9
Koleksiyon sağlama ; Derleme, Satın alma, Bağış, Değişim Devir
10
MATERYAL TÜRÜADET/CİLT/SAYI Kitaplar 1.314.683 Eski harfli Türkçe basma kitaplar 56.550 El yazması eserler 27.478 Süreli yayınlar 1.475.129 Kitap dışı materyaller 215.677 TOPLAM 3.089.517
13
Dijital Kütüphane Yazma Eserler Bilgi Sistemi Süreli Yayınlar Bilgi Sistemi Güzel Sanatlar Bilgi Sistemi (hazırlık aşamasında)
16
Konuşan Kitaplık Görme Engelliler Hizmet Merkezi Gönüllü okurlar aracılığıyla görme engelli üyelerin talepleri doğrultusunda kitap seslendirmek, 11 profesyonel formatta oluşturulmuş ses kayıt stüdyosu, Üyelik : En az yüzde 40 oranında görme engellinin bulunması, Uzaktan erişim.
19
Atatürk Belgeliği Atatürk Belgeliğinde Atatürk, Kurtuluş Savaşı, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş dönemi vb. ile ilgili yayımlanmış zengin bir basılı ve görsel-işitsel, 15.000 civarında, materyal bulunmaktadır.
20
Mikrofilm Mikrofilm koleksiyonunda; el yazması, nadir basma kitaplar, şeriyye sicilleri, salnameler, Osmanlıca gazeteler, dergiler, cönkler ve hamselere ait mikrofilmler mevcuttur. Ayrıca Ankara dışında bulunan araştırmacılar için e-mail ve posta yoluyla da hizmet sunmaktadır.
21
Elektronik Veri Tabanları ProQuest Hospital Collection EBSCO Ebrary Elektronik Kitap … Üyelerimiz elektronik veri tabanlarına, gerekli IP ayarlamalarını yaparak uzaktan erişebilirler.
22
Taş Plaklar Milli Kütüphane Koleksiyonunda bulunan taş plaklar mp3 formatına aktarılmıştır. Kullanıcılarımız, yaklaşık 5.000 şarkıyı dinleme olanağına sahiptir.
24
Online ön kayıt Kullanıcı giriş kartları Elektronik üyelik (mobil imza ile)
25
Hafta içi: 09:00 - 24:00 Hafta sonu: 09:30 - 22:00 Araştırmacıların depodan materyal talebi; Hafta içi 09:00 - 12:00 ile 13:30 - 16:30 saatleri arasında karşılanmaktadır.
26
İstek fişleri;
27
Kitap ayırtma hizmeti Fotokopi hizmeti
37
Wi-fi kablosuz internet İnternet erişim merkezi Katalog tarama terminalleri
38
Çalışma salonlarının talebi karşılamaması Kütüphane kurallarına uyulmaması Depoların kullanım fonksiyonlarının yetersiz olması Personel yetersizliği Zaman kaybı Talep edilebilen kaynak sayısı sınırı Kütüphane hizmetlerinin tanıtımı
39
İstek formları Takip ekranı Taşıma sistemleri İklimlendirme Tanımlama teknolojisi Personel sayısı Kullanıcı memnuniyet anketleri Dijital yaklaşım Veri tabanlarının oryantasyonu
41
Gamze Albayrak gamze.albayrak@mkutup.gov.trgamze.albayrak@mkutup.gov.tr Pınar Yadigar pinar.yadigar@mkutup.gov.trpinar.yadigar@mkutup.gov.tr
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.