Sunuyu indir
1
Çağdaş Dünya Sanatı
6
Neoklasizm 18. yüzyılda Barok ve Rokoko'ya tepki olarak çıkmış olan sanat akımıdır. Jacques-Louis_David
7
Neoklasizm Antik Yunan ve Roma eserlerinin konu ve stillerini kullanır.
8
Neoklasizm Antik dünyanın tarihsel sembollerinin yeniden canlandırılması isteği Neo-Klasik diriltmeciliği ortaya çıkarmıştır. Özellikle 16. ve 17. yüzyılların klasik örnekleri model alınmıştır. Antonio Canova
9
Neoklasizm 18. yüzyılın ilk yarısından itibaren Avrupa sanatında belirgin bir değişim gözlenir. Antik devir hayranlığının sonucu olarak ortaya çıkmıştır. Johann Gottfried Schadow
10
Neoklasizm Bu akımın sanatçıları için önemli olan çizgi ve form olup renkler ve ışık etkileri bütünüyle bir çizgi ve form bileşkesine bağlıdır. Antik form anlayışı her şeye hakimdir. Dominique_Ingres
11
Romantizm resimde ifadesini, biçimden çok düşüncede bulduğundan belirli bir üslup benimsememiştir.
John William Waterhouse
14
Romantizm Adını ortaçağda Latin dillerinde anlatılan öykü ve söylencelerden alır. Akılcılığa ve Neo-Klasik akıma tepki olarak ortaya çıkmıştır. John Constable
15
Romantizm Adını ortaçağda Latin dillerinde anlatılan öykü ve söylencelerden alır. Akılcılığa ve Neo-Klasik akıma tepki olarak ortaya çıkmıştır. John Constable Joseph Mallord William Turner
16
John_Martin
17
Romantizm Akımın gelişmesinde Victor Hugo ve Friedrich von Schiller gibi yazar ve şairlerin edebiyat çalışmaları yanı sıra Avrupa tarihinin akışını değiştiren siyasal, toplumsal ve ekonomik devrimler de çok önemli rol oynamıştır. Caspar David Friedrich
18
Romantizm Yaklaşık yüzyıl boyunca bütün Avrupa’yı etkileyen bu akım akıl dışılık, duygusallık, heyecan, bilinçaltı, bireycilik, içgüdü, imgelem, sezgi, ifade özgürlüğü, yalnızlık, doğaüstü, doğa sevgisi, ulusçuluk, yurtseverlik gibi kavramları dönemin gelişmelerine uygun olarak kullanmıştır. Eugenio Lucas Velázquez
19
Romantizm Manzara resmi öne çıkmıştır. Romantik manzara resmi İngiltere olgusudur ve bu dönemde İngiltere, Avrupa resmine egemen olmuştur. Albert Bierstadt
20
Romantizm Romantik resim sanatı en yetkin örneklerini İngiltere, Almanya ve Fransa’da vermiş olmasına karşın, akım doruk noktasına İspanya’da Goya’nın sanatında ulaşmıştır. Francisco Goya
21
Oryantalizm Doğu insanlarının dinlerinin, dillerinin ve tarihlerinin incelenmesi anlamına gelen bilim dalı, doğubilimi. Jean-Leon Gerome
22
Oryantalizm Doğunun dekoratif ögeleri ile biçimlerinin benimsenmesi olarak kendini gösterir. Avrupalı ressamlar için oryantalizm egzotik konularla sınırlanmış, akımı benimseyen ressamların ortak yanı üslupları değil, seçtikleri konular olmuştur. John Frederick Lewis
23
Oryantalizm Avrupa’da yaşanan siyasal olaylar, ekonomik ilişkiler, bilimsel ve arkeolojik araştırmalar ve romantizmin etkisi Avrupa’da bu akımın doğmasına yol açmıştır. Gustave Boulanger
24
Oryantalizm 1798’de Napolyon’un Mısır seferiyle başlayan ve 1914’te I. Dünya Savaşıyla son bulan akım aslında, belirli bir ekol oluşturmaz çünkü bu resimler birbirlerine üslup yönünden çok, tema bakımından bağlıdır. Léon Cogniet
25
Oryantalizm Biri Neo Klasik öbürüyse Romantik akımın en önemli temsilcisi sayılan Ingres ve Delacroix gibi birbirine zıt iki ressam aynı derecede başarılı oryantalist resimler yapmıştır.
26
Oryantalizm Oryantalist ressamların konuları genel olarak figürlü kompozisyonlar ve manzaralardır. Ressamların pek çoğu dönemlerinin akademik tarzında çalışmıştır. Bu nedenle Akademizm gözden düşünce önemini yitirmiştir. Eugene Fromentin
27
Oryantalizm Oryantalizm’in son bulmasının en büyük nedeni turizm ve fotoğrafçılığın yaygınlaşmasıdır. Ayrıca doğu ülkelerindeki batılılaşma hareketi de bu akımın sonlanmasında etkili olmuştur. Jean-Leon Gerome
28
Realizm Sanat yapıtını oluşturan betimlemelerin sanat dışı dünyada rastlanan gerçekliklere doğrudan gönderme yapmasını amaçlayan anlayış. Gustave Courbet
29
Realizm Realist anlayışta gerçekleştirilmiş bir yapıtta, her beti gerçekte var olan bir nesne ya da canlı bir yaratık olarak tanınabilmek zorundadır. Gustave Courbet
30
Realizm Nesne ve canlılar yapıtta da gerçek dünyadaki ilişkiler düzenine göre betimlenmelidir. Jean-Francois Millet
31
Realizm Gerçekçilik Avrupa sanatına Rönesans’la birlikte girmiş ve 20 yy başına, Modern Sanat’ın doğuşuna kadar egemenliğini sürdürmüştür. Honore Daumier
33
Honore Daumier
36
Wladimir Jegorowitsch
37
Hubert von Herkomer
40
Ilya Repin
42
William Bell Scott Pekka Halonen
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.