Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
DENETİM SONU TOPLANTISI
yetginhoca
2
Toplantıların verimli olabilmesi
yetginhoca
3
- COĞRAFYA DERSİ yetginhoca
4
1- Kitap okuma formunun (sürekli), Etkinlik Değerlendirme Formunun (öğretmen ihtiyaç duydukça), Öğrenci Özdeğerlendirme formunun (her dönem en az bir tane), Öğrenci akran değerlendirme formunun (öğretmen ihtiyaç duydukça), Öğrenci grup değerlendirme formunun (öğretmen ihtiyaç duydukça), Proje değerlendirme formunun (Proje yapıldığında), Performans değerlendirme formunun (Performans yapıldığında), Ürün Değerlendirme formunun, (Ürün dosyası değerlendirildiğinde),Öğretmen Öz değerlendirme Formunun (öğretmen ihtiyaç duydukça) doldurulmalarının sağlanması, verimi artıracaktır.
5
3- Tüm sınıflarda bitişik yazı çalışmalarının programa uygun olarak bütün öğrencilere yönelik olarak sürdürülmesi, öğrencilerin de derslere araç destekli katılmalarının teşvik edilmesi, 4-Öğretmen Kılavuz kitapları ile Öğrenci çalışma kitaplarının kullanılıp, kullandırılması, öğrencilerin kitap ve defterlerini düzenli kullanmaları ve korumaları yönünde özendirilmeleri ve eğitim amaçlı yönlendirilmeleri, Kılavuz kitap dışında bir uygulama yapılacaksa bu durumun ayrıca plana bağlanması,
6
Varlığını sürdüren İki eğitim anlayışı YENİ ESKİ yetginhoca
7
ESKİ (ezberci) EĞİTİM ANLAYIŞI:
ADAM OLACAKLAR “ZEKİ” (matematiksel ve sözeller) DİKİŞ DİKSİN-YEMEK YAPSIN-ÇIRAK VER. ANLAYAN ANLAMAYAN Öğrenen Öğrenemeyen BİLGİYİ KUTSAR (Aktarılması “EZBERLETİLMESİ” gerekir-Mecburcudur) YAPILANDIRMA VE KEŞİF DÜŞÜNÜLMEZ. yetginhoca
8
Bilgi, kavram,beceri…lerin öğrenilmesini sağlamaya çalışılmalıdır.
Ezberden kaçınılmalı, Bilgi, kavram,beceri…lerin öğrenilmesini sağlamaya çalışılmalıdır. yetginhoca
9
EZBER, İNSANIN KOLAYINA GELİR.
İNSAN; KENDİSİNE ENERJİ HARCATAN DURUMLARA REAKSİYON GÖSTERİR. yetginhoca
10
HER BAŞARILI ERKEĞİN ARKASINDA…
11
HER BAŞARILI KADININ ARKASINDA…
12
İKİSİNİN DE ARKASINDA OLAN BEYİNLERİDİR.
İletişim kurabilmeleri, düşünebilmeleri, öğrenebilmeleri, öğrenmeyi sürdürebilmeleri, keşfedebilmeleri ve soru sorabilmeleri …buna bağlıdır.
13
yetginhoca
14
Barometreyi kullanarak Newyork’un en büyük binasının yüksekliğini nasıl ölçersiniz. ?
Tepesine çıkarım ipe barometreyi bağlarım aşağıya sarkıtır, ipi ölçerim. 2.Sınavda Aynı soruyu sormaya karar verirler. yetginhoca
15
TOPLUMDA DEĞİŞİM TALEBİ MEVCUTTUR.
Bu fotoğraflar 1969 yılı Temmuz ayında çekildi. yetginhoca
16
KEMER KUZDERE H.M.SAYGIN İ.O
17
KEMER KUZDERE H.M.SAYGIN İLKÖĞRETİM OKULU BAŞÖĞRETMEN GÖZLEMEVİ
19
1- Kullanarak. 2- Bekleterek Teknoloji iki şekilde eskitilir.
yetginhoca
20
yetginhoca
21
Herşey öğrenci için (kimin doğrusu)
EN ÜST YETKİLİ ÖĞRENCİ BİRİM YONETİCİLERİ YARDIMCI PERSONEL MÜFETTİŞLER GENEL MÜDÜR SİVİL ÖRGÜTLER FİZİKİ KOŞULLAR ŞEFLER İl-İlçe MÜDÜRLERİ yetginhoca
24
http://www. ted. com/talks/sir_ken_robinson_bring_on_the_revolution
yetginhoca
25
Dünyada Talep Edilen Beceriler
21.y.y. Becerileri Yüksek seviyeli düşünebilme Karmaşık iletişim becerisi Yüzdelik Değişim Rutin el becerisi Rutin zihinsel beceri Effects of mass introduction of computers in the workplace on demand for skills. Figure displays trend for each of five types of tasks. Expert thinking: solving problems for which there are no rule-based solutions, e.g. research, forming and testing hypotheses, medical diagnosis and diagnostic in general (resolving discrepancies). Complex communication: interacting with humans to acquire information, to explain it, or to persuade others of its implications for action, e.g. persuading, selling, legal writing, managing others. Routine cognitive tasks: mental tasks that are well described by logical rules, e.g. maintaining expense reports, record keeping, repetitive customer service, bank teller. Routine manual tasks: physical tasks that can be well described using rules, e.g. counting and packaging pills, repetitive assembly. Non-routine manual tasks: physical tasks that cannot be well described as following a set of “If-Then-Do rules” – instead, they require optical recognition and fine muscle control, e.g. janitorial services, truck driving. Each trend reflects changes in the numbers of people employed in occupations emphasizing that task. Importance of each task in US economy is set to 0 in 1969, value in each subsequent year represents percentile change in importance of each type of task in economy. Rules-based tasks (routine tasks) where computers can substitute for humans, have decline. Rutin Olmayan el becerisi 1969 1974 1979 1984 1989 1994 1998 yetginhoca Source: Autor, Levy, and Murnane (2003) “The Skill Content of Recent Technological Change: An Empirical Exploration,” Quarterly Journal of Economics. 25
26
Uzmanlar, 21. yüzyılda küresel problemleri (açlıktan teröre, eğitimden sağlığa) çözebilmek için entegre düşünce, kreatif düşünce, disiplinler ötesi yeni bakış açıları, sürekli inovasyon ve sosyal yenilik gibi yaklaşımları etkili bir biçimde kullanmak gerektiğini vurgulanmaktadırlar. Pine and Gilmore (1999) iş hayatının bir tiyatro sahnesine, işin sanata, profesyonellerin sanatçıya dönüştüğü bir “Deneyim Ekonomisi”ne geçiş yapıldığını iddia etmektedirler. Jensen ise (1999) hayal toplumunda “dream society” hayal gücü ve yaratıcı düşüncenin bilgiden daha değerli hale geldiğinden bahsetmektedir. Bütün bunlar toplumsal bilincimizle birlikte liderleri, yöneticileri, kurum kültürlerinide yeniden şekillendirmektedir.
30
Pisa. (Programme for International Student Assessment),
Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (Programme for International Student Assessment), Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü OECD’nin üç yıllık aralarla düzenlemekte olduğu ve 15 yaş grubu öğrencilerin kazandıkları bilgi ve becerilerin değerlendirilmesine yönelik yapılan bir tarama araştırmasıdır.
31
PISA 2006 FEN BİLİMLERİ YETERLİLİK DÜZEYİ
6. Düzey (707,8 puan ve üstü) 5. Düzey (633,1- 707,8) 4. Düzey (558,5-633,1) 3. Düzey (483,8-558,5) 2. Düzey (409,1-483,8) 1. Düzey (334,5-409,1) yetginhoca
32
Öğrencilerimiz Fen (2006)Bilimlerinde ne yapabiliyor?
1,3% OECD Seviye 6 % 0,0 Türkiye 7,7% Seviye 5 % 0,9Türkiye 20,3% Seviye 4 % 6,2Türkiye 27,4% % 15,1 Türkiye Seviye 3 24,0% % 31,3 Türkiye Seviye 2 14,1% % 33,7 Türkiye Seviye 1 5,2% % 12,9 Türkiye Seviye 1’in altı
33
2009 Okuma ve Anlama becerileri
yetginhoca
34
GELDİĞİMİZ NOKTAYI KÜÇÜMEYELİM. VAROLANLA DA YETİNMEYELİM.
AMA; VAROLANLA DA YETİNMEYELİM. yetginhoca
35
Nereye Gitmek istiyoruz?
36
2004 doğumlular okula başladılar
2004 doğumlular okula başladılar. Bu çocuklarımız ikiz kuleler yıkıldıktan sonra doğdu.
37
Bu çocuklar 65 yaşında emekli olacaklar!
2067 Bu çocuklar 65 yaşında emekli olacaklar! ve takvimler 2069 yılını gösterecek.
38
O zaman;
39
Öğretim yılı çalışanları 2060 lı yıllarda emekli olacak kişilerin eğitiminden ve Ülkenin de 2060 lı yıllarından sorumlu olan kişileriz...
40
“ESKİ” BİR HARİTAYI KULLANARAK BİR
“BÜYÜK-BABAMIZDAN KALMA ZİHNİYETLE ci YÜZ YIL insanını ETKİLİYEBİLİRMİYİZ ? “ESKİ” BİR HARİTAYI KULLANARAK BİR “YENİ DİYAR” BULAMAZSINIZ. GARY HAMEL
41
Yeni Nesil
42
İ.Ö 800
43
BabyBoomers X Y Z … Çalışmak Yaşamak İş/Yaşam ? İçin Yaşamak İçin çalışmak Dengesi ?
44
VE…Z kuşağı
46
21. Yüzyıl Nesli
47
2…yıllarda internetle doğan ve büyüyen çocuklar
2…yıllarda internetle doğan ve büyüyen çocuklar. Teknoloji dostu olmalarının ötesinde bireysel, zor beğenen global dünya vatandaşlarıdır. Özgürlüğüne düşkün,
48
2068 Yılında Emekli Olacak Bu Kuşağın Çözmesi Gereken Sorunlardan Bazıları:
Küresel ısınma, Hızlı nüfus artışı, Dünya kaynaklarının sınırlılığı (kıtlık) Gelir dağılımındaki dengesizlik (yoksulluk), Sağlık sorunları, Barınma sorunları,
49
Fırsatları; Bilgi ve iletişim teknolojileri hızlı gelişmesi,
Yeni enerji kaynakları üzerinde çalışılmakta olması, (elektrikli otomobiller) yollarda, Tıp alanında çok önemli gelişmelerin yaşanıyor olması, Uzayın derinliklerinde olduğu kadar okyanus diplerinde yeni keşifler yapılmaktadır.
50
ve… Bu günkü öğrenciler; 38 yaşına gelene kadar 10-14 arası iş değiştirecekleri öngörülüyor.
51
Kanımız odur ki: 21. Yüzyılda eğitim bu sayılanları dikkate almalıdır.
52
ISTE NETS-A Standart ve Performans Göstergeleri
ISTE - International Society for Technology in Education - Eğitimde Uluslararası Teknoloji Topluluğu) NETS-A (National Educational Technology Standarts For Administrators – Ulusal Eğitim Teknolojisi Standartları) NETS*S - öğrenciler için NETS*A - yöneticiler için NETS*T - öğretmenler için yetginhoca
53
21. Y.Y.PROBLEME DEĞİL ÇÖZÜME ODAKLI İNSAN İSTİYOR
> Durum 1: NASA uzaya astronot gönderdiğinde tükenmez kalemlerin yer çekimi olmayan ortamda çalışmadığını fark etti (yerçekimi olmadığı için mürekkep kağıdın üzerine akmıyordu). Kurşun kalem de aynı özelliklere sahip. Dedi. yetginhoca
54
BU RESİM DE NELER GÖRÜYORUZ ?
yetginhoca Picasso
55
Bu resimde neler görüyoruz?
yetginhoca Meninas
56
Hindistan'ın iki kasabasında yapılan keşfetme deneyi
Duvara gömülen bilgisayarlar. yetginhoca
57
Bloom’un taksonomisi: Herkes her şeyi öğrenebilir
Bloom’un taksonomisi: Herkes her şeyi öğrenebilir. Yeterki zaman ve imkan tanınsın. TAM ÖĞRENME ODELİ yetginhoca
58
TAM ÖĞRENME MODELİ Duyuşsal Bilişsel Prsikomotor, Öğrenme Öğrenme
Bilgi Kavram Uygulama Analiz Sentez Değerlendirme Duyuşsal Öğrenme Sevgi, Saygı Üzüntü, Sevinç, Her türlü duygular Prsikomotor, Kinestetik Öğrenme Her Türlü Bedensel Ve fiziksel hareketler NETSA,PISA yetginhoca
59
İnsanın geçmişi ne kadar yılsa o kadar yıl sonra insanlarda yalnızca matematiksel ve sözel zekanın olmadığı,bunlarla birlikte toplam sekiz ayrı zeka alanının olduğu anlaşıldı. (Gardner) yetginhoca
60
Hıfzı YETGİN ÇOKLU ZEKA yetginhoca
61
*-“Aslında Herkes Bir Einstein Olabilir”,
“yeryüzündeki bütün dilleri öğrenebilir”, “90 bin kitabı ezberleyebilir.” T. Buzan yetginhoca
62
Liseyi bitirene kadar her öğrencimiz 1200 saat yabancı dildersi alıyor
Liseyi bitirene kadar her öğrencimiz 1200 saat yabancı dildersi alıyor. Yabancı dil öğrene... yetginhoca
63
Rita Dunn, Kefee, Kolb, Gregorc :İnsanların öğrenme stilleri de farklıdır.
Sesli-sessiz Gece-gündüz, Bol ışık-loş ışık Renklerin etkisi Beslenirken, Hareket halinde veya yatarak ... yetginhoca
65
Çocuğa dostu bir derslik.
yetginhoca
66
DOKUNSAL ÇOCUKLAR
67
ÖĞRENME STİLLERİ yetginhoca
68
1- G Ö R S E L L ER Görerek daha iyi öğrenirler.
69
2- İŞİTSELLER yetginhoca
70
3- DOKUNSAL DUYUSALLAR yetginhoca
71
İNŞAACI (YAPILANDIRMACI) EĞİTİM
21. Yüzyılda okumamış [cahil] olarak okuyup yazamayanları değil öğrenemeyen, öğrenmeyen ve yeniden öğrenmeyenleri adlandıracağız.” yetginhoca
72
VYGOTSKY- Sosyal Psikolog Kabul edilmektedir.
SINIRSIZ SAYIDA EĞİTİMCİ VE BİLİM İNSANININ KATKISI OLDUĞUNU İNKAR ETMEDEN YAPILANDIRMACI EĞİTİMİN KURUCULARI OLARAK J.PİAGET- Biyolog VYGOTSKY- Sosyal Psikolog Kabul edilmektedir. yetginhoca
73
Jean PİAGET Çocuk, dünyanın pasif alıcısı değil, bilgiyi kazanmada aktif role sahiptir. Bilişsel gelişim biyolojik ilkelere dayalı olarak açıklanmıştır. Bilişsel Gelişimi etkileyen faktörler: Olgunlaşma, Yaşantı, Uyum, Örgütleme, Dengelemedir. Öğrenme çocuğun kendi başına gerçekleştirdiği bir süreçtir. İç etkenler öğrenmede önemlidir. yetginhoca
74
yetginhoca
75
NEWTOON RENK ÇARKI: yetginhoca
76
yetginhoca
77
yetginhoca
78
VYGOTSKY Bilişsel Gelişim; Çevreden kaynaklanan bilgilerin “İçselleştirilmesi” sonucunda olur. Doğal çevre (Yakınsak Gelişim Alanı) öğrenmeyi etkiler. yetginhoca
79
ANLAMA BECERİSİ YÜKSEK İNSAN YETİŞTİRMEK LAZIM.
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM ANLAMA İLE YAKINDAN İLGİLİDİR. ANLAMA BECERİSİ YÜKSEK İNSAN YETİŞTİRMEK LAZIM. (ALGILAMA VE ANLAMA ÜZERİNDE DURMAK YARARLI OLABİLİR ) yetginhoca
80
yetginhoca
81
İnsan bildiklerinin hemen hemen tamamına yakınını sonradan öğrenir.
yetginhoca
82
Anlama becerisinin gelişmesini sağlayan en önemli faktör.
Okuma alışkanlığının kazanılmasıdır. Okuma alışkanlığını kazanmış çocuğun önünde engel kalmaz. yetginhoca
83
Toplumsal paradigma değişmeleri,
DEĞİŞİM DİNAMİKLERİNİN ETKİSİ Toplumsal paradigma değişmeleri, Paradoks: Yaygın kanaatlere aykırı düşünce yetginhoca
84
yetginhoca
85
Atatürk’ün çizdiği vizyon ve belirlediği ilkeler, Türk toplumunun ihtiyaç ve beklentileri, Ülkemizin stratejik konumundan kaynaklanan zorunluluklar ve bunun üstesinden gelebilecek misyona sahip bireyler yetiştirme ihtiyacı, Bunun için: yetginhoca
86
Toplumsal bütünleşmeyi sağlamak. İhtiyacı
İyi birey, insan, vatandaş yetiştirmek. Toplumsal bütünleşmeyi sağlamak. İhtiyacı yetginhoca
87
ÖNYARGIDAN UZAKLAŞMAK GEREK
yetginhoca
88
yetginhoca
89
. İnatçıdır diyenler el kaldırsın.
yetginhoca
90
TEŞEKKÜR EDİYORUM Hıfzı Yetgin
yetginhoca
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.