Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Öykü ( Hikaye )
2
Öykü ( Hikaye ) Gerçekleşmiş ya da gerçekleşmesi mümkün olayların kişi, zaman ve mekâna bağlı olarak farklı bir kurguyla anlatılmasına "öykü (hikâye)" denir.
3
Öykü ( Hikaye ) Orta Çağda özellikle Hindistan’da Bin Bir Gece Masalları, sağlam bir hikâye geleneğinin varlığını bildirmiş;
4
Öykü ( Hikaye ) Rönesans’tan özellikle XIX. yüzyılda romantizm ve realizm akımlarının gelişmesiyle bağımsız bir tür hâline gelmiş,
5
Decamerone adlı hikâye kitabı bu türün başlangıcını oluşturmuştur.
Öykü ( Hikaye ) İtalyan yazar Boccacio’nun Decamerone adlı hikâye kitabı bu türün başlangıcını oluşturmuştur.
6
Öykü ( Hikaye ) Türk edebiyatında destan döneminden başlayarak gelişen bir anlatma, hikâye etme geleneği vardır.
7
Öykü ( Hikaye ) Divan edebiyatında mesnevi, halk edebiyatında âşıklar tarafından kahvelerde ve köy odalarında söylenen halk hikâyeleri bu türün önemli örneklerini oluşturmuştur.
8
Öykü ( Hikaye ) Bu dönemde meddahlar tarafından el, yüz ve ses taklitleriyle anlatılan meddah hikâyeleri de hikâye türünün bir örneği olmuştur.
9
Öykü ( Hikaye ) Tanzimat Döneminde yapılan ilk tercümeler aracılığıyla Türk edebiyatı modern hikâyeyi tanımıştır.
10
1871’de yayımlanan Emin Nihat’ın Müsameretname'si ilk öykü denemesi;
Öykü ( Hikaye ) 1871’de yayımlanan Emin Nihat’ın Müsameretname'si ilk öykü denemesi;
11
Ahmet Mithat Efendi’nin Letaif i Rivayat'ı ilk öykü;
Öykü ( Hikaye ) Ahmet Mithat Efendi’nin Letaif i Rivayat'ı ilk öykü;
12
Samipaşazade'nin Küçük Şeyler'i ise Batılı anlamda ilk öykü olarak
Öykü ( Hikaye ) Samipaşazade'nin Küçük Şeyler'i ise Batılı anlamda ilk öykü olarak kabul edilmiştir.
13
Halit Ziya Uşaklıgil, Mehmet Rauf,
Öykü ( Hikaye ) Servet-i Fünun Döneminde hikâye iyice gelişmiştir. Bu dönem yazarları hikâyeyi romanın yanında bir uğraş olarak ele almışlardır. Halit Ziya Uşaklıgil, Mehmet Rauf,
14
Öykü ( Hikaye ) Millî Edebiyat Döneminde Halide Edip Adıvar, Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Reşat Nuri Güntekin hem roman hem hikâye yazmış;
15
Öykü ( Hikaye ) Ömer Seyfettin ve Memduh Şevket Esendal hikâyeyle uğraşmış ve hikâyenin yaygınlaşmasını sağlamışlardır.
16
Cumhuriyet Döneminde Türk hikâyeciliği en parlak dönemini yaşar.
Öykü ( Hikaye ) Cumhuriyet Döneminde Türk hikâyeciliği en parlak dönemini yaşar.
17
Öykü ( Hikaye ) Edebiyatımızda kısa hikâyeyi başlı başına bir tür olarak önemseyen ilk yazar Ömer Seyfettin olmuş, Maupassant tarzı hikâyenin öncüsü olmuştur.
18
Öykü ( Hikaye ) Ömer Seyfettin ve Hikâyelerinde tasvir ve ruh çözümlemesinden çok olaya önem vermiş, hikâye ile toplumu düzeltmek istemiştir.
19
Öykü ( Hikaye ) Hikâyeye modern bir hava getiren hikâyeci Memduh Şevket Esendal ise günlük hayattan kesitler sunarak Çehov tarzı denen durum hikâyesinin öncüsü olmuş;
20
Öykü ( Hikaye ) Memduh Şevket Esendal hikâyelerinin temelinde insan sevgisini; köylünün, kenar mahalle insanının, küçük memurların gösterişsiz hayatlarını anlatmıştır.
21
ele almış, insan sevgisi-
Öykü ( Hikaye ) Diğer bir durum/kesit yazarı olan Sait Faik Abasıyanık da hikâye- lerinde “küçük insanı" ele almış, insan sevgisi- ni dile getirmiştir.
22
Öykü ( Hikaye ) Sait Faik'i diğer yazarlardan ayıran özellik kendi kişiliğini hikâye kişileriyle birleştirip onlarla birlikte yaşamasıdır.
23
Öykü ( Hikaye ) Maupassant Tarzı Hikâye
Aslolan "olay"dır.
24
Öykü ( Hikaye ) Maupassant Tarzı Hikâye
Olay örgüsü kişi, zaman ve mekâna bağlıdır.
25
Öykü ( Hikaye ) Maupassant Tarzı Hikâye
Olaylar serim, düğüm, çözüm bölümlerine uygun verilir.
26
Öykü ( Hikaye ) Maupassant Tarzı Hikâye
Olay beklenmedik bir sonla biter.
27
Öykü ( Hikaye ) Çehov Tarzı Hikâye
Hikâye olaya dayanmaz.
28
Öykü ( Hikaye ) Çehov Tarzı Hikâye
Günlük hayattan bir kesit sunar.
29
Öykü ( Hikaye ) Çehov Tarzı Hikâye
Hayatın doğallığı içindeki insanların davranışları yansıtılır.
30
Öykü ( Hikaye ) Çehov Tarzı Hikâye
Serim, düğüm, çözüm bölümleri bulunmaz.
31
Öykü ( Hikaye ) Çehov Tarzı Hikâye
Abartılmamış gerçekler anlatılır. Belli bir sonucu yoktur.
32
Öykü ( Hikaye ) Halk Hikayeleri
Âşıklar tarafından anlatılır.
33
Öykü ( Hikaye ) Halk Hikayeleri
Manzum - mensur karışıktır.
34
Öykü ( Hikaye ) Halk Hikayeleri
Anonimdir.
35
Öykü ( Hikaye ) Halk Hikayeleri
Aşk ve kahramanlık konuları işlenir.
36
Öykü ( Hikaye ) Halk Hikayeleri
Olağanüstü özellikler vardır.
37
Öykü ( Hikaye ) Halk Hikayeleri
Belirsiz bir yer ve zamanda geçer.
38
Öykü ( Hikaye ) Ben Merkezli Hikayeler
Kişisel bunalım ve çıkmazlar anlatılır.
39
Öykü ( Hikaye ) Ben Merkezli Hikayeler
Kahraman kendi ruh hâlini ve hayal dünyasını yansıtır.
40
Öykü ( Hikaye ) Ben Merkezli Hikayeler
I. tekil kişiyle anlatılır.
41
Öykü ( Hikaye ) Ben Merkezli Hikayeler
Her konuda yazılabilir.
42
Öykü ( Hikaye ) Ben Merkezli Hikayeler
Birey, dış dünyayı olduğu değil kendi ruh durumuna göre olması gerektiği gibi algılar ve anlatır.
43
Öykü ( Hikaye )
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.