Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

e-Dönüşüm Türkiye Projesi:

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "e-Dönüşüm Türkiye Projesi:"— Sunum transkripti:

1 e-Dönüşüm Türkiye Projesi:
Bilgi Toplumu Stratejisi ve e-Devlet İÇİŞLERİ BAKANLIĞI MAHALLİ İDARELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ BELEDİYELERDE E-DEVLET UYGULAMALARI EĞİTİMİ 24 Mayıs 2011 Greetings Dear our valuable guests. We are happy to have you here, work together, share knowledge and experience with you. This presentation is about e-Transformation Turkey Project and e-Government applications in Turkey. In this regard, first I will give you a brief view on governance structure of the Project prior to the launch of Information Society Strategy, where medium term policies and strategies are defined in a holistic way. Than, I will go over 7 strategic priority areas specified in the Strategy covering period and action plan with 111 actions. I will review some basic achievements of e-Transformation Turkey Project and main e-government applications that are already in service and some ongoing projects. I will conclude with a few international benchmarks. N.Murat İNCE Devlet Planlama Teşkilatı Bilgi Toplumu Dairesi

2 İçerik Bilgi Toplumu Göstergeleri e-Dönüşüm Türkiye Projesi
Proje Öncesindeki Çalışmalar e-Dönüşüm Türkiye Projesi Genel Tanıtımı Bilgi Toplumu Çalışmaları Kurumsal Yapısı Bilgi Toplumu Stratejisi Genel Tanıtım Stratejide e-devlete İlişkin Hususlar Stratejide e-Devlet e-Devlet Politikası Başlıca e-Devlet Proje ve Uygulamaları Devam eden e-Devlet Proje ve Uygulamaları Yerel Yönetimler ve e-devlet In parallel with rest of the world, information society activities gained momentum at the beginning of 2000s in Turkey, being stimulated by the Lisbon Strategy and e-Europe Initiative of EU. Turkey experienced a political and economic crisis period in late 1990s and early 2000s. This caused failure of early efforts and programs designed to coordinate information society activities.

3 Bilgi Toplumu Göstergeleri
Bilgi ve İletişim Teknolojileri Sektörü Pazar büyüklüğü: 2002’de 10,3 milyar Dolar’dan 2010’da 26,6 milyar Dolar’a yükseldi. Genişbant yaygınlığı % 90 arttı. İnternet kapasitesi 2004’te 4,35 Gbps iken 2010’da 611 Gbps’a yükseldi. BİT Kullanım İstatistikleri Merkezi Yönetim BİT Yatırım Büyüklüğü (2010 fiyatları) 203 proje (2002); 298 milyon Dolar 177 proje (2010); 676 milyon Dolar 2002 (sonu) 2010 Sabit Hat Abone Yoğunluğu (%) 30 22,2 Mobil Telefon Abone Yoğunluğu (%) 33,3 84,8 Genişbant Abone Yoğunluğu (%) 0,05 11,4 İnternet Kullanıcı Yoğunluğu (%) 5,7 41,6 Besides these achievements, ICT market of Turkey has experienced a considerable growth since 2002, also thanks to conducive economic environment in these years. The size of ICT sector in Turkey is estimated 21.8 billion USD in it is more than 2 fold compared to the figure in About 70 % of this figure lies on communication services while only 30 % is for IT part. Broadband coverage has risen almost 90 % of population and came close to Strategy target which was set as 95 %. Internet gateway capacity has been risen to 206 Gbps by 2008 from 4,35 Gbps in 2004 in order to meet the rising demand. In order to mitigate negative consequences of digital divide Public Internet Access Points have been established in public libraries, people education centers which are under the jurisdiction of Ministry of Education for informal or mass education purposes and in military barracks. As of June 2009 about 1850 access points have been established. We observed considerable developments in mobile phone, internet user and broadband connection penetration. Mobile phone penetration rate was about 33 % in 2002 and it has reached almost 90 % by Internet user penetration has reached from 5,7 % to 38,1 %. And broadband penetration has risen to 8,7 %. Internet usage of enterprises reached almost 90 %. Although we achieved considerable progress, we are aware that digital divide is still an important problem in terms of gender, income, education, age and location and should be taken seriously.

4 Kamu İnternet Siteleri Sayısı
* 16 April 2010 Mayıs 2003: yaklaşık 2,200 site Nisan 2011: yaklaşık 23,800 site 4

5 Bilgi Toplumuna Hazırlık
Dünya Ekonomik Forumu (World Economic Forum) Ülke sayısı 115 122 127 134 Türkiye 48 52 55 61 69 e-Readiness Ranking - The Economist 2004 2006 2008 2009 2010 Ülke sayısı 64 68 70 Türkiye 45 43 e-Devlet Gelişim Endeksi – Birleşmiş Milletler 2003 2004 2005 2008 2010 Ülke sayısı 173 178 179 182 183 Türkiye 49 57 60 76 69 5

6 AB, 20 Temel Kamu Hizmeti Mevcudiyeti, Cap-Gemini, 2010
e-Devlet Karşılaştırmalarında Türkiye (1) AB, 20 Temel Kamu Hizmeti Mevcudiyeti, Cap-Gemini, 2010 AB Ort.: % 82 Türkiye: % 89 Ülkemiz; hizmetlerin elektronik ortama taşınmasında (Online Availability) yüzde 89 ile yüzde 82 olan AB27+ ortalamasının üzerindedir. AB 27+: AB 27, Türkiye, İzlanda, Norveç, İsviçre

7 AB, 20 Temel Kamu Hizmeti, Hizmet Olgunluk Seviyesi, Cap-Gemini, 2010
e-Devlet Karşılaştırmalarında Türkiye (2) AB, 20 Temel Kamu Hizmeti, Hizmet Olgunluk Seviyesi, Cap-Gemini, 2010 AB Ort.: % 90 Türkiye: % 91 Ülkemiz; hizmetlerin elektronik ortama taşınmasında (Online Availability) yüzde 89 ile yüzde 82 olan AB27+ ortalamasının üzerinde, Hizmetlerin olgunluk seviyesinde (Service Sophistication) yüzde 91 ile yüzde 90 olan AB27+ ortalamasının üzerinde bir seviyeyi yakalamıştır. Bu hizmetlerden işletmelere yönelik 8 hizmet yüzde 100 olgunluk seviyesinde sunulurken (AB27+ortalaması yüzde 94), vatandaşlara yönelik 12 hizmet ise yüzde 85 seviyesinde (AB27+ortalaması yüzde 87) sunulmaktadır. AB 27+: AB 27, Türkiye, İzlanda, Norveç, İsviçre Not: Vatandaşa yönelik 12 hizmette % 85; iş dünyasına yönelik 8 hizmette % 100 seviyesinde…

8 e-Dönüşüm Türkiye Projesi Öncesinde Yapılan Çalışmalar ve Girişimler
Ulaştırma Bakanlığı-TÜBİTAK (1999): TUENA Türkiye Ulusal Enformasyon Altyapısı Anaplanı (Bakanlık kurulması önerisi) DTM ( ): e-Ticaret Koordinasyon Kurulu (Kamu kurumu temsilcilerinden oluşan bir kurul) Başbakanlık ( ): KamuNET (Başbakanlık Bilgi İşlem Biriminde teknik altyapı oluşumu) Başbakanlık ( ): e-Türkiye Girişimi (Kamu kurumu temsilcilerinden oluşan 13 çalışma grubu) Lizbon Strateji, 2000 e-Europe (+) Girişimi In parallel with rest of the world, information society activities gained momentum at the beginning of 2000s in Turkey, being stimulated by the Lisbon Strategy and e-Europe Initiative of EU. Turkey experienced a political and economic crisis period in late 1990s and early 2000s. This caused failure of early efforts and programs designed to coordinate information society activities.

9 e-Dönüşüm Türkiye Projesi (1)
Acil Eylem Planı KYR-22: e-Dönüşüm Türkiye Projesi (2002) e-Dönüşüm Türkiye Projesi’nin Temel Hedefleri - e-devlet projelerinde etkinlik sağlanması - Bilgi Toplumu faaliyetlerinin koordinasyonu - BİT politika ve uygulamalarında AB’ye uyum sağlanması 2003/12 sayılı Başbakanlık Genelgesi - Şubat 2003 DPT’nin e-Dönüşüm Türkiye Projesi genel koordinasyonuyla görevlendirilmesi Bilgi Toplumu Dairesinin kuruluşu (Mart 2003) After the elections in late 2002, a new single-party Government came to power. The Government declared an Urgent Action Plan consisting of reforms in several fronts to remedy long lasting problems in finance, industry, agriculture and other sectors. e-Transformation Turkey Project was one of the priority projects under the Public Management Reform agenda. Later in February 2003 Prime Ministry Circular defined the main objectives and principles for the implementation of the Project. e-Transformation Turkey is an umbrella term covering all aspects and activities of information society and e-Government in Turkey. The three outstanding objectives of the project cited in the Circular are “Achieving efficiency and effectiveness in e-government projects; Coordination of information society activities and Alignment of our ICT policies with policies and regulations of EU. The State Planning Organization has been tasked with the coordination of the project and in March 2003, SPO established the Information Society Department for this purpose.

10 Bilgi Toplumu Stratejisi (2006-2010)
e-Dönüşüm Türkiye Projesi (2) Eylem Planları Kısa Dönem Eylem Planı – KDEP ( ) 2003/48 sayılı Başbakanlık Genelgesi (Aralık 2003) 73 Eylem (34 tamamlanan; % 47) 2005 Eylem Planı 2005/05 sayılı YPK Kararı 50 Eylem (20 tamamlanan; % 40) Bilgi Toplumu Stratejisi ( ) 111 eylem 2005’de Lizbon Stratejisi yenilendi; (i2010 Girişimi) Between period we implemented two action plans. First is Short Term Action Plan with 73 actions under seven headings. We completed the STAP with a 47 % performance rate. Later, 2005 Action Plan with 50 Actions was implemented with a performance rate 40 %. I should however mention that these figures cover the implementation period of action plans. Some of these actions became continuous in nature and those that were not completed were carried on to the next action plan. Following these two action plans, being inspired by the Lisbon Strategy and e-Europe Initiative of EU, we prepared an information society strategy, laying down mid-term policies and strategies, in 2006. Strategy also has an annexed Action Plan covering 111 actions to be implemented in period.

11 Mevcut Kurumsal Yapı (*)
Üyeler DPT’nin bağlı olduğu Devlet Bakanı Milli Eğitim Bakanı Ulaştırma Bakanı Sanayi ve Ticaret Bakanı DPT Müsteşarı, İçişleri Bakanlığı Müsteşarı, Maliye Bakanlığı Müsteşarı Başbakanlık Başmüşaviri Devlet Bakanı İcra Kurulu (9 üye) Devlet Planlama Teşkilatı Danışma Kurulu (26 üye) Dönüşüm Liderleri Kurulu (42 üye) Bilgi Toplumu Dairesi (*) 2003 ve 2007 yıllarında Başbakanlık Genelgeleri ile şekillenmiştir.

12 Bilgi Toplumu Stratejisi ve Eylem Planı (2006-2010)
CRİTİAL SUCCES FACTORS Clear long term vision, identified goals and benefits High level government commitment and funding Whole of government approach with user-centric focus Effective management is vital Partnership with private sector (PPP) Significant process reengineering required Think big, Start small and scale fast Adopt established standards and protocols Training Insource analysis/ outsource design, software development and data preparation Think big, start small, scale quickly" is an important method in project management "Think big" is easy: there are plenty of people who like doing it and "Start small" is also easy: there are plenty of people –make the pilot happen. "Scale quickly" is very hard. It’s hard partly because the problem is recognized but often wrongly identified. It is seen as a question of rollout: how do we plan and deliver the processes for copying the change from one location to dozens or hundreds. The answer to that question is good project management. The harder question is how to reproduce the conditions which made the pilot successful, and to do so reliably and repeatedly. The answer to that will include good project management but will need to go far beyond it – it’s about leadership, culture, motivation, rewards and more. 12

13 Bilgi Toplumu Stratejisi Yaklaşımı
In the preparation of strategy, we adopted a comprehensive and holistic approach that includes all citizens of the society; (i.e. citizens, business and government) and it is aimed to improve interaction and communication among them via effective use of ICTs

14 Bilgi Toplumu Stratejisi-Stratejik Öncelik Alanları
Sosyal Dönüşüm Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin İş Dünyasına Nüfuzu Vatandaş Odaklı Hizmet Dönüşümü Kamu Yönetiminde Modernizasyon Küresel Rekabetçi Bilgi Teknolojileri Sektörü Rekabetçi, Yaygın ve Ucuz İletişim Altyapı ve Hizmetleri Ar-Ge ve Yenilikçiliğin Geliştirilmesi 7 strategic priority areas are defined in our IS strategy with specific objectives, targets and actions for each objective.

15 Bilgi Toplumu Stratejisinde e-Devlet (1)
1) Vatandaş Odaklı Hizmet Dönüşümü Amaçlar Vatandaş odaklı yaklaşımın yaygınlaşması Hizmet dönüşümünün sağlanması İyi bir iletişim yönetiminin oluşturulması e-Devlet uygulamalarının sayı ve nitelik olarak artması Bazı Temel Uygulamalar Sağlık Bilgi Sistemi Eğitim ve Bilgi Portalı e-Kimlik Kartı Adres Bilgi Sistemi One critical strategic area of our Strategy is citizen oriented public service provision with the aim of delivering public services at highest standards through; citizen focused approach, service transformation and widening e-government applications. Change in the mindset of the government officials… Citizens as customers We have to change the way we think and do our work. If you want to keep your business running, you have to have satisfied customers (citizens and businesses). Citizen focused approach requires change in the mindset ( see above paragraph) Service transformation (significant chance in the work processes required) Communication management (CM) (improve CM, collect continuous feedback) incorporate that feedback into your decisions… e-Government applications (Improve services and increase the # of online services)

16 Bilgi Toplumu Stratejisinde e-Devlet (2)
2) Kamu Yönetiminde Modernizasyon Amaçlar Ortak hizmetler ve altyapı Etkin kamu alımları yönetimi Veri ve Bilgi Yönetimi Elektronik İletişim İnsan Kaynaklarının geliştirilmesi Ağ güvenliği ve kişisel bilgilerin mahremiyetinin sağlanması Bazı Temel Uygulamalar e-Devlet Ana Kapısından sunulan hizmetlerin yaygınlaşması Ortak teknoloji ve hizmetler (e-Devlet Ana Kapısı, çağrı merkezi, güvenli kamu ağı, vb) Kamu kurumlarının BİT proje hazırlama ve uygulama yetkinliklerinin artırılması The second priority area directly related to e-Government in IS Strategy is modernization of public administration with a focus on accelerating public administration reform via ICT, through implementing policies on; shared technology services and infrastructure, effective procurement management, data and information management, electronic communication, human resources and competency development, security and privacy of personal information (of the citizens). One very critical factor that we must underline is Security and privacy issues. Privacy Citizens must be assured by law that the information they provide will not be shared (revealed to others) Security The services must be provided through secure networks and websites

17 Temel e-Devlet Politikaları
İlkeler katılımcı, şeffaf ve güvenilir e-devlet yapısı kurumlar arası bilgi ve belge paylaşımı yoluyla birlikte çalışabilir ve bütünleşik elektronik hizmet sunumu vatandaş ve iş dünyasının ihtiyaç ve yaşam döngüsüne odaklı hizmet sunumu tek-kapıdan, güvenli, sürekli ve çoklu ortamda hizmet sunumu 4 Temel Veritabanı/Omurga Gerçek kişiler veritabanı – tek numara; (gerçekleşti) Tüzel kişiler veritabanı – tek numara; (pilot uygulama) Adres kayıtları veritabanı; (gerçekleşti) Tapu kayıtları bilgi sistemi; (devam ediyor)

18 Başlıca e-Devlet Uygulamaları-Projeleri (1)
e-Devlet Ana Kapısı Kamu hizmetlerinin tek noktadan ve farklı kanallardan entegre sunumunu için 2008 yılı Aralık ayında 22 hizmetle faaliyete geçmiştir. Hizmet sayısı 2010 yılı sonunda 246’ya ulaşmıştır. Kurum-sunulan hizmet sayıları e-Government Gateway is one stop shop, integrated, multi-channel service delivery platform for e-government services. It is also a common platform for e-identification and e-payments for all services integrated into the gateway. It is launched in December 2008 with 22 services by Prime Minister and today about 150 services available through the gateway. Efforts to increase the number of services integrated into the gateway are ongoing.

19 e-Devlet Ana Kapısı NOT:
Sunulan Hizmet Sayısı NOT: 2010 yılının ilk altı ayı itibarıyla olan kullanıcı sayısında bir yıl zarfında yaklaşık 20 kat artışın nedeni; sosyal güvenlik işlemleri ve tapu bilgisi sorgulamanın e-Devlet Kapısı üzerinden sunulmaya başlanması ve Sosyal Güvenlik Kurumunun elektronik hizmetlerini yalnızca e-Devlet Kapısı üzerinden vermesidir… Ziyaretçi Sayısı

20 Başlıca e-Devlet Uygulamaları-Projeleri (2)
MERNİS Tekil tanımlayıcı kimlik numarası (130 milyonun üzerinde kayıt) Kimlik Paylaşım Sistemi (KPS) Web servisleri vasıtasıyla kimlik bilgilerinin paylaşımı 2.500’ün üzerinde kamu kurumu ve özel kesim firması sistemden faydalanmaktadır. Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi Adres kayıtları MERNİS veritabanında kimlik bilgileriyle eşleştirildi Başbakanlık Genelgesi ile kamu kurumlarınca yürütülen iş ve işlemlerde ikametgah ilmühaberi ve nüfus kayıt örneği istenmeyeceği, bu bilgilerin KPS üzerinden temin edileceği ifade edilmiştir.

21 Başlıca e-Devlet Uygulamaları-Projeleri (3)
Ulusal Yargı Ağı Projesi (UYAP) süratli ve güvenli yargı sistemi Bütün mahkeme, savcı, cezaevi ve diğer adli kurumları kapsamaktadır . hakim, savcı ve görevli ile avukat ve vatandaşlara hizmet vermektedir. çevrimiçi dava açılabilmekte, davaya ilişkin dosyalara erişim ve inceleme imkanı bulunmaktadır. sisteme abone olunması kaydıyla vatandaşlar SMS yoluyla davalardan haberdar edilmektedir. Adalet Bakanlığı 22 UYAP uygulaması ile 2,7 milyar Euro tasarruf sağlandığını ifade etmektedir.

22 Başlıca e-Devlet Uygulamaları-Projeleri (4)
VEDOP çevrimiçi beyanname bildirimi ve ödeme motorlu taşıtlar vergisi ve trafik cezalarının çevrimiçi ödenmesi beyannamelerin % 99’u elektronik ortamda iletiliyor. OECD e-Devlet Türkiye Araştırması sonuçlarına göre vergi toplama birim maliyeti 2 ABD dolarından 35 cent’e düşmüş durumda…

23 Başlıca e-Devlet Uygulamaları-Projeleri (5)
POLNET 684 lokasyonda 26 ana uygulama, 51 soruşturma programı ve 26 yerel uygulama bazı çevrimiçi uygulamalar pasaport başvurusu sürücü belgesi işlemleri (bilgi alma, başvuru, ceza puanı sorgulama) ihbarda bulunma kayıp şahıs sorgulama

24 Başlıca e-Devlet Uygulamaları-Projeleri (6)
Say2000i (Kamu Hesapları İzleme Projesi) 1660 saymanlık ve bütçe dairesinde elektronik ortamda veri paylaşımı bütün mali işlemler çevrimiçi olarak gerçek zamanlı olarak işleniyor. e-Bütçe kamu kurumlarının bütçe taleplerinin çevrimiçi iletilmesi ve takibi harcama ve giderlerin elektronik ortamda takibi

25 Başlıca e-Devlet Uygulamaları-Projeleri (7)
GİMOP (Gümrük İşlemleri Modernizasyon Projesi) yasal ticaretin kolaylaştırılması ve yasal olmayan faaliyetlerin BİT vasıtasıyla engellenmesi gümrük işlemleri % 99’u gerçek zamanlı olarak elektronik ortamda gerçekleştiriliyor. 2009 yılında 6,3 milyon ithalat ve ihracat bildirimi elektronik ortamda gerçekleştirildi. Dış Ticarette e-Belge Uygulaması dış ticaret işlemlerinin standart e-belgelerle yürütülmesi tek noktadan bilgi ve belge paylaşımı

26 Başlıca e-Devlet Uygulamaları-Projeleri (8)
e-BİLDİRGE sosyal güvenlik bildirimlerinin çevrimiçi alınması ödemelerin elektronik ortamda gerçekleştirilmesi ödenecek prim tutarlarının ve borçların takibi firmaların % 91’i bildirgelerini çevrimiçi olarak gönderiyorlar. MEDULA sağlık hizmeti sunumunda ilgili taraflar arasında elektronik fatura ve ödeme mekanizması hak sahibi doğrulaması, reçete, tetkik ve sevk bildirimi, ödeme sorgulama ve fatura bilgisi kaydı

27 Devam Eden Başlıca e-Devlet Projeleri
Vatandaşlık Kartı Projesi biyometrik unsurlar ı da içeren elektronik vatandaşlık kartı pilot uygulama Bolu’da devam ediyor. 2011’de ülke çapında yaygınlaştırılması hedefleniyor . TAKBİS 379 tapu sicil müdürlüğü ve 30 kadastro biriminde kurulumu tamamlandı doğru, güncel ve güvenilir bilgi tapu kayıtlarının ve kadastro haritalarının güncelliğinin sağlanması Elektronik İhale çevrimiçi ihale ilanı, ihale dokümanlarının temini ve elektronik ortamda iletilmesi, ihale sonuçları Aralık 2008-Kamu İhale Kanununda değişiklik Devlet Malzeme Ofisi kendi alım-satımları için katalog ve e-ihale sistemini geliştirmiş durumda Tüzel Kişilik Merkezi Bilgi Sistemi Her bir tüzel kişilik için benzersiz kimlik numarası ve tek-duraklı yeni şirket kurma hizmeti Mersin’de pilot uygulama devam ediyor. Kamu Kurumları arasında e-Yazışma Projesi DPT koordinasyonunda, 6 kurum arasında pilot çalışma devam ediyor.

28 BTS’de ve Yatırım Programında Yerel Yönetimler
Elektronik ortamda sunulan hizmetler geliştirilecek, veri paylaşımı esasları belirlenecektir. e-Demokrasi uygulamalarıyla halkın yönetime etkin katılımı sağlanacaktır. Bilgiye dayalı performans değerlendirme mekanizmaları yaygınlaştırılacaktır. İl envanteri sistemi geliştirilecek ve illerdeki planlama ve yatırım kararları bilgiye dayalı karar destek sistemi ile etkinleştirilecektir. İçişleri Bakanlığı-Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü; BTS’nin yerel düzeyde koordinasyonunu yapacaktır. Bu çerçevede; genel politikalarla uyumlu ve tamamlayıcı nitelikte yerel politikaların belirlenmesi, yerel yönetimler arasında etkin koordinasyonun sağlanması, benzer uygulamalarda teknoloji paylaşımı ve ortak standartlarla yatırımlarda etkinliğin sağlanmasına çalışacaktır. (Gn.Md.’lük bünyesinde Elektronik Hizmetler Şb.Md.’lüğü oluşturulmuştur. Ayrıca, UNDP ile Türkiye’de Yerel Yönetim Reformu Uygulamasının Devamına Destek Projesi ( ) yürütülmektedir. 2011 Yılı Yatırım Programı İçişleri Bakanlığı Yatırımları (bin TL) Proje Adı Karakteristik Baş.Bit. Yılı Proje Tutarı 2010 Sonu Küm. Har. 2011 Yılı Yatırımı Acil Çağrı Sistemi (112) Mak.-Teç.Alım, Ona.,Yazıl. 46 000 26 450 T.C. Kimlik Kartı(BTS) Danışmanlık 2 000 - e-İçişleri Projesi Yazılım-Donanım-Onarım 52 267 30 000 Nüfus Hizmetleri BT Projeleri Etüd-Proje,Yazılım,Don. 55 500 Çevrimiçi Emlak ve İnşaat İzinleri(BTS) Yazılım,Donanım,Danş. 11 000 6 000 Muhtelif İşler Donanım 163 Dernekler Bilgi Sistemi Yazılım,Donanım,Eğitim 2 050 1 000 Yerel Yönetimler Bilgi tabanı (BEPER 2.aşama) Etüd-yazılım-Mak.Teç 2 693 1 748 300 Felaket Kurtarma Merkezi Donan.Onarım,Mak-Teçh. 18 000

29 Yerel Yönetimlerde e-Devlet (Anket Sonuçları*)
Belediyelerin %74’ünde (1981/2.666) internet sitesi mevcut, 685 belediyede yok. Nüfusun %87’lik bir kesimi, çevrimiçi anket, oylama, interaktif tartışma, vb. katılımcılığı artırıcı uygulamalara belediyelerin internet sitesinden erişebiliyor. Nüfusa göre belediyelerin %80’i, İnteraktif Kent Rehberi (turizm, ulaşım, etkinlik, nöbetçi eczane, harita bilgileri gibi) hizmeti vermektedir. 36 belediye ile 70 il özel idaresi işlemlerinde ve hizmet sunumunda elektronik imza kullanırken, 73 belediye ve 2 il özel idaresinde ayrıca mobil imza da kullanılmaktadır (Borç sorgu ve ödeme, işyeri ruhsat, imar durum başvurusu, evlilik müracaatı, Çevre Temizlik Vergisi, ilan reklam, taşınmaz beyanı, ihalelere teklif verme, işlem sorgulama, rayiç bedel sorgulama gibi işlemlerde kullanılmaktadır). Belediyelerin %3’ünde Coğrafi Bilgi Sistemi çalışmaları tamamlanırken %14’ünde çalışmalar devam etmektedir. Öte yandan belediyelerin yalnızca %7’si, il özel idarelerinin de %14’ü e-devlet hizmetleri ve projeleri için kullanıcı memnuniyet araştırması gerçekleştirmektedir. Kaynak: İçişleri Bakanlığı, Mahalli İdareler Gn.Md., e-Devlet (Yerel) Uygulamaları Anketi, 2011 *Not: Anket yollanan belediyeden 2.666’sı (%90) ve 81 il özel idaresi geri bildirimde bulunmuştur.

30 Teşekkürler... www.bilgitoplumu.gov.tr Questions and Answers
Closing statement 30


"e-Dönüşüm Türkiye Projesi:" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları