Sunuyu indir
1
SAĞLIK TURİZMİNDE ARACI KURUMLAR
DR M TANSEL TURAN NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2
SAĞLIK TURİZM OPERATORLERİ
OYUNCULAR HİZMET SAĞLAYICILAR HASTANELER KLİNİKLER DOKTORLAR SEYAHAT VE TURİZM HAVAYOLLARI OTELLER SEYAHAT ACENTALARI TAŞIMA ŞİRKETLERİ TUR OPERATÖRLERİ ARACI KURULUŞLAR SAĞLIK TURİZM OPERATORLERİ KAMU KURUMLARI BAKANLIKLAR BÖLGESEL YÖNETİMLER KAMUSAL ÖZEL YAPILAR ORGANİZASYONLAR GÖNÜLLÜ KURULUŞLAR VE VAKIFLAR ÜNİVERSİTELER TİCARET ODALARI BİRLİK VE DERNEKLER AKREDİTASYON KURULUŞLARI JCI MTA TEMOS PAZAR KENDİ ÖDEYENLER SİGORTA ŞİRKETLERİ FONLANAN HASTALAR
3
HASTANE HASTANIN TAKİBİ HASTA ARAŞTIRMA SÜRECİ
HİZMET SAĞLAYICI İLE TEMAS BİLGİ ALIŞVERİŞİ DOKTORLA UZAKTAN GÖRÜŞMENİN SAĞLANMASI FİYAT BİLGİSİNİN GÖNDERİLMESİ PROSEDÜRÜN ONAYLANMASI DEPOSİTİN ÖDENMESİ SEYAHAT VE KALINACAK YER ONAYI GÜZERGAHIN NETLEŞMESİ HAVALANINDAN HASTANIN ALINMASI HASTANE HASTANEYE KABUL ÖN TETKİKLER , KONSÜLTASYONLAR OPERASYON İYİLEŞME TABURCULUK OTELDE NEKAHAT DÖNEMİ POST OP KONSÜLTASYON EVE DÖNÜŞ BAKIMIN DEVAMI HASTANIN TAKİBİ
4
ULUSLARARASI HASTA Tıbbi bakıma ulaşmak için uzak bir yerden seyahat eder Sınırlı bir bütçe ile seyahat eder Ülkeyi , kültürü , dili , alışkanlıkları bilmemektedir Tanı veya tanının onayı uzaktan yapılmıştır Tıbbi prosesleri bilmemektedirler Beklentileri ve korkuları yüksek seviyededir
5
SAĞLIK TURİSTİNİN KORKULARI
KORKARIM Kİ AİLEM , İŞ ARKADAŞLARIM VE ÇEVREM YURTDIŞINDA TEDAVİ OLDUĞUM İÇİN DELİ OLDUĞUMU DÜŞÜNECEKLER KORKARIM Kİ BANA ÖNERİLEN DOKTOR KONUSUNDA EN İYİLERDEN DEĞİLDİR HATTA BELKİ YETERSİZ BİLE OLABİLİR KORKARIM Kİ BANA ÖNERİLEN HASTANENİN STANDARTLARI ÇOK DÜŞÜKTÜR
6
SAĞLIK TURİSTİNİN KORKULARI
KORKARIM Kİ GİTTİĞİM ÜLKE HİÇ GÜVENLİ DEĞİL KORKARIM Kİ BAŞIMA BİR İŞ GELSE HİÇ BİR YASAL HAKKIM OLMAYACAK KORKARIM Kİ NE DOKTORLA NE DE HASTANE ÇALIŞANLARI İLE İLETİŞİM KURAMAYACAĞIM KORKARIM Kİ HASTANEDE YATARKEN AİLEMLE İLETİŞİM KURAMAYACAĞIM
7
SAĞLIK TURİSTİNİN KORKULARI
KORKARIM Kİ HASTA EVRAKLARININ TAŞINMASI ESNASINDA BİLGİLERİMİN MAHREMİYETİNE UYULMAYACAK KORKARIM Kİ BENDEN SÖYLEDİKLERİNDEN DAHA FAZLA PARA İSTEYECEKLER KORKARIM Kİ İBADETLERİMİ YAPACAK BİR ORTAM OLAMAYACAK KORKARIM Kİ KALACAĞIM OTEL KÖTÜ BİR OTEL OLACAK KORKARIM Kİ DOKTORUM BENİ TEDAVİ EDEMEYECEK
8
HASTANE HASTANIN TAKİBİ HASTA ARAŞTIRMA SÜRECİ
HİZMET SAĞLAYICI İLE TEMAS BİLGİ ALIŞVERİŞİ DOKTORLA UZAKTAN GÖRÜŞMENİN SAĞLANMASI FİYAT BİLGİSİNİN GÖNDERİLMESİ PROSEDÜRÜN ONAYLANMASI DEPOSİTİN ÖDENMESİ SEYAHAT VE KALINACAK YER ONAYI GÜZERGAHIN NETLEŞMESİ HAVALANINDAN HASTANIN ALINMASI HASTANE HASTANEYE KABUL ÖN TETKİKLER , KONSÜLTASYONLAR OPERASYON İYİLEŞME TABURCULUK OTELDE NEKAHAT DÖNEMİ POST OP KONSÜLTASYON EVE DÖNÜŞ BAKIMIN DEVAMI HASTANIN TAKİBİ
9
SAĞLIK TURİZMİ OPERATÖRLERİ
10
SAĞLIK TURİZM OPERATÖRÜ (Medical Tourism Facilitator );
HASTANE VE KLİNİKLE , HASTA ARASINDA İLETİŞİMİ SAĞLAYAN , ARACILIK EDEN KURUMA VERİLEN İSİMDİR
11
SAĞLIK TURİZM OPERATÖRLERİ YA HEDEF PAZAR VEYA PROSEDÜRE
( KOZMETİK DİŞ , IVF , SPOR HEKİMLİĞİ , DİZ VE KALÇA ARTROPLASTİSİ VB ) YADA BELLİ BİR BÖLGEYE ( AZERBAYCAN , KUZEY IRAK , BATI LİBYA VB ) ODAKLANIRLAR.
12
SAĞLIK TURİZM OPERATÖRÜNÜN GÖREVİ EN BASİT TANIMIYLA ;
KÖPRÜ VAZİFESİDİR
13
SAĞLIK TURİZM OPERATÖRLERİ ;
GETİRDİKLERİ HER HASTADAN BELLİ BİR KOMİSYON ALARAK (DÜNYADA STANDART KOMİSYON %10 – 20 ARASINDADIR ) HASTANE BEDELİNİ ÖDEYİP FONLAYAN KURUMA KAR PAYI KOYARAK FATURA KESEREK ÇALIŞMAKTADIRLAR İLK MODELİ YÜRÜTEN OPERATÖRLER GENELDE TURİZM OPERATÖRLERİ İLE İŞBİRLİĞİ İÇİNDE OLUP ; SEYAHAT , KONAKLAMA VE TÜM DİĞER HİZMETLERDEN DE KOMİSYON ALMAKTADIRLAR. İKİNCİ MODELDE TEDAVİ DIŞI MASRAFLAR GENELLİKLE FONLAYAN KURULUŞ TARAFINDAN ORGANİZE EDİLMEKTEDİR .
14
HASTA HASTANE HASTA SAYISI HIZLI BİR ŞEKİLDE ARTMAKTADIR
TEK KURUMLA MUHATAPTIR HASTANE BİLİNMEKTEDİR DİL PROBLEMLERİ ÇÖZÜLMEKTEDİR MEDİKAL BİLGİLER DOĞRU AKTARILMAKTADIR SEYAHATİN DİĞER KOMPONENTLERİ DE ORGANİZEDİR HASTANE HASTA SAYISI HIZLI BİR ŞEKİLDE ARTMAKTADIR HASTANE BİLİNİRLİĞİ YÜKSELMEKTEDİR İŞ YÜKÜ AZALMAKTADIR
15
SAĞLIK TURİZM OPERATÖRÜNÜN FONKSİYONLARI
EĞİTMEK HASTANIN HAKLARINI SAVUNMAK ( KORUMAK / KOLLAMAK ) BİLGİLERİ SÜZMEK, BİLGİ AVI SEYAHAT VE TIBBİ HİZMETLERİN ORGANİZE EDİLMESİ
16
MEDİKAL SEYAHAT PROSESİ
EĞİTİM DOKTOR VE KURUM PROSEDÜR DESTİNASYON MEDİKAL SEYAHAT PROSESİ
17
SAVUNMAK ( KORUMAK) ( KOLLAMAK) BEKLENTİLER ÖNERİLEN DOKTOR VE KURUMU FİZİKİ OLARAK DA DETAYLI ARAŞTIRMASI VE SONRASINDA ÖNERMESİ MÜŞTERİYİ ; VERİLEN TIBBİ KARAR KONUSUNDA GEREK KANITA DAYALI GEREKSE NAKİTE DAYALI OLARAK DOĞRU VE ZAMANINDA BİLGİLENDİRMESİ. OLABİLECEK FİNANSAL ÖDEME SEÇENEKLERİNİ BELİRLEMELİ VE MÜŞTERİYE SUNMALI. DOKTOR , HASTANE HATTA OPERATÖRÜN KENDİSİNDEN KAYNAKLI PROBLEMLERE KARŞI STANDART PROTOKOLLERİ OLMALIDIR
18
SAVUNMAK BEKLENTİLER II
( KORUMAK) ( KOLLAMAK) BEKLENTİLER II HASTA ÖLÜMLERİ , MALPRACTICE VE İHMAL DURUMLARINDA ŞEFFAF OLMALI , MEDİKAL TURİSTİN YANINDA OLMALI . HUKUKİ TAKİBAT ESNASINDA YOL GÖSTERİCİ OLMALI. TÜM ELEŞTİRİ VE UYARILARA KARŞI ŞEFFAF OLUNMASI HER HAL VE DURUMDA HASTANIN YANINDA ONUN YABANCI ÜLKEDEKİ TEMSİLCİSİ , KORUYUCUSU OLMALI.
19
BİLGİLERİ SÜZMEK MEDİKAL KAYITLAR HASTANIN TIBBİ GEÇMİŞ SORGULAMASI
TANISAL TESTLER ÜCRET İZLENECEK YOL
20
SEYAHAT VE TIBBİ HİZMETLERİN ORGANİZE EDİLMESİ
HASTA VE DOKTOR ARASINDA BİR VİDEO KONFERANS AYARLAMAK VIZE , PASAPORT KONULARIYLA İLGİLENMEK UÇUŞ , KONAKLAMA VE TRANSFER KONULARINI ÇÖZMEK ÖN ÖDEME VEYA ÖN ÖDEME GARANTİSİNİ ÖDEMEYİ YAPACAK KİŞİ VEYA KURUMDAN SAĞLAMAK CEP TELEFONU VE TELEFON HATTI KONUSUNDA ÇÖZÜM AYARLAMAK TUR VE GEZİ PROGRAMI YAPMAK HASTA HASTANEDE YATARKEN BİLE BAĞLANTININ KESİNTİSİZ OLMASINI SAĞLAMAK HASTANIN TABURCULUĞU VE EVİNE GİDİŞİ SONRASI BİLE TAKİBİNİ SÜRDÜRMEK
21
DAHA BİR ÇOK GÖREV VE SORUMLULUKTAN BAHSEDİLEBİLİR ANCAK SONUÇ OLARAK
BİR SAĞLIK TURİZM OPERATÖRÜNÜN EN TEMEL GÖREVİ ; HASTAYA VE YAKINLARINA POZİTİF BİR SAĞLIK TURİZM DENEYİMİ SUNMAK OLARAK TANIMLANABİLİR.
22
TÜMÜNDEN FARKLI YENİ BİR İŞ KOLUDUR .
SAĞLIK TURİZMİ OPERATÖRLÜĞÜ NE HASTANECİLİK NE İŞLETMECİLİK NE DE TURİZMCİLİKTİR. TÜMÜNDEN FARKLI YENİ BİR İŞ KOLUDUR .
23
SAĞLIK TURİZMİ OPERATÖRÜ
TIBBİ TERMİNOLOJİ ,TIP HUKUKU VE TIBBİ DÖKÜMANTASYON İLETİŞİM VE PAZARLAMA (ÖZELLİKLE SOSYAL MEDYA VE ONLİNE PAZARLAMA ) SAĞLIKTA KALİTE STANDARTLARI VE AKREDİTASYON TURİZM OPERATÖRLÜĞÜ SİGORTACILIK VE MEDİKAL MUHASEBE İLERİ DÜZEYDE EN AZ BİR YABANCI DİL BİLGİSİ
24
SAĞLIK TURİZMİ OPERATÖRÜ
PREZANTABL ETİK DEĞERLERE ÖNEM VEREN HEDEF BÖLGESİNİ ÇOK İYİ TANIYAN İNSAN İLİŞKİLERİ ÇOK İYİ OLAN TEMEL TIBBİ PROSEDÜRLERİ , OLASI KOMPLİKASYON VE SÜREÇ AÇISINDAN BİLEN
26
TÜM DÜNYADA HIZLA GELİŞEN VE GELİŞMEYE DE DEVAM EDECEK
SAĞLIK TURİZMİ SEKTÖRÜNDE SAĞLIK TURİZM OPERATÖRLERİ ; EN ÖNEMLİ ROLÜ ÜSTLENECEKTİR.
27
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.