Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
İşçi Sağlı ve İş Güvenliği EĞİTİMİ
Bu slayda şirket ambleminizi eklemek için Ekle menüsünden "Resim" seçeneğini tıklatın. Amblem dosyanızı bulun Tamam'ı tıklatın. Amblemi boyutlandırmak için Amblem içinde bir yeri tıklatın. Amblem dışında görünen kutulara "boyutlandırma tutamaçları" denir. Nesneyi boyutlandırmak için bunları kullanın. Boyutlandırma tutamaçlarını kullanmadan önce üst karakter tuşunu basılı tutarsanız, boyutlandırdığınız nesnede oranlarını korursunuz. İşçi Sağlı ve İş Güvenliği EĞİTİMİ Kibar ERTEN Şirket Amblemini Buraya Ekleyin
2
Eğitim Zamanımızda 2500 yıl önce Çinliler tarafından söylenen bu şiir bilginin ve eğitimin önemini vurgulaması açısından çok dikkat çekicidir: Bir yıl sonrasını düşündün, tohum ek Ağaç dik, on yıl sonrası ise tasarladığın. Ama düşünüyorsan yüz yıl ötesini, HALKI EĞİT O ZAMAN.
3
Eğitim Bir kez tohum ekersen, BİR KEZ ürün alısın,
Bir kez ağaç dikersen ON KEZ ürün alırsın, YÜZ KEZ olur bu ürün, EĞİTİRSEN MİLLETİ. Birisine bir balık verirsen, doyar bir defalık. Balık tutmayı öğret, doysun ömür boyunca...
4
Eğitim Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?
İlmi Çin’de dahi olsa arayınız. Alim ilmiyle amil olandır.
5
Eğitim Meslek Hastalığı
Tehlikeli Durum x Tehlikeli Davranış = İş Kazası Meslek Hastalığı
6
İŞYERLERİNDE YAPILAN EĞİTİM TÜRLERİ
İş Başı Eğitimi (Usta-Çırak Metodu) Sınıf içi eğitim Gösterim yolu ile eğitim Uygulamalı eğitim (Denetim altında)
7
EĞİTİMDE NELERE ÖNEMLİDİR
EĞİTİCİLER ÖNEMLİDİR, EĞİTİM ORTAMI ÖNEMLİDİR, KONULARIN SEÇİMİ ÖNEMLİDİR, EĞİTİLENLERİN MOTİVASYONU ÖNEMLİDİR, PLANLAMA,UYGULAMA, DEĞERLENDİRME VE GELİŞTİRME ÖNEMLİDİR
8
EĞİTİMDE NELERE ÖNEMLİDİR
EN ÖNEMLİSİ; EĞİTİMCİ, BÜTÜN SORUMLULUĞU KENDİNDE GÖREREK, ÖĞRETEBİLMEK GAYRETİ İÇİNDE OLMALIDIR. KURSİYER DE, BÜTÜN SORUMLULUĞU KENDİNDE GÖREREK, ÖĞRENMEK GAYRETİ İÇİNDE OLMALIDIR.
9
EĞİTİM ORTAMINDA; Ortamın sıcaklığı Rutubeti Havalandırması
Işıklandırması Sessizliği Kursiyerlerin oturma şekli Eğiticinin bulunduğu yer ÖNEMLİDİR.
10
EĞİTİCİLER; Konusuna iyi hazırlanmalı
Önemli noktaları tespit etmeli ve vurgulamalı Kursiyerlerin ihtiyacı olan bilgileri vermeli Teknik gelişmelerden haberdar olmalı Tabii olmalı gösterişten sakınmalı Kendine özgü anlatım stili geliştirmeli Anlaşılır dil kullanmalı
11
EĞİTİCİLER; Açık ve yüksek sesle konuşmalı, canlı olmalı
Gerekli yerlerde ses tonlaması yapmalı Uygun örnekler vererek konuyu açıklamalı Kursiyerleri tanımalı His ve duygularını anlamaya çalışmalı Kursiyerlerle iletişim ve bağ kurmaya çalışmalı Dinleyicilerle göz teması sağlamalı
12
EĞİTİCİLER; Derse katılımlarını sağlamalı Eğitici iyimser olmalı,
Görünüşü temiz ve düzgün olmalı Kursiyerlere saygılı olmalı Doğru ve açık sözlü olmalı Söylediklerinde samimi olmalı, öncelikle kendisi inanmalı Amatör ruhlu olmalı, kendini devamlı geliştirmeli
13
EĞİTİMDE İLETİŞİM METOTLARI
SORU SORMAK(Sorunun şekli ve zamanı uygun seçilmeli) SORULARI CEVAPLANDIRMAK SORULARI DİNLEMEK
14
SORUNLU KURSİYERLERLE UĞRAŞMAK
Hevesli olanlar Uzman olanlar Münakaşacı olanlar Geveze olanlar Şikayetçi olanlar Kurtarıcı olanlar Geç kalanlar Sessiz olanlar Uykucu ve okuyucu olanlar İlgisiz olanlar
15
VÜCUT LİSANI KULLANMAK
Göz teması Ses tonlaması El, kol vücut hareketleri
16
KONUŞMA TEKNİKLERİ Anlaşılır kelimeler kullanmak Esprili konuşmak
Eskimiş esprileri yapmamak Küçültücü şakalar yapmamak Esprilere gülünmez ise moral bozmamak Klasik soruları sormamak(Anladın mı?Sorusu olan var mı?Tamam mı? Biliyormusunuz ? v.s.)
17
KONUŞMA TEKNİKLERİ KENDİNE GÜVENMEK Hazırlıklı olmak
Fiziki kontrol sağlamak Mantıklı olmak Tecrübeli olmak Bilmiyorum demesini bilmek
18
DERS VERMENİN GENEL PRENSİPLERİ
Dersi, Kursiyerlerle tartışacak şekilde planlamak Kursiyerlerle tanışmak, iyi intibah bırakmak Önce, konunun ana hatlarını vermek, sonra detay anlatmak Yeni bilgiler verilirken, bilinenlerle irtibat kurmak Gerekli yerlerde soru sormak
19
DERS VERMENİN GENEL PRENSİPLERİ
Bir kursiyerin sorduğu sorunun herkes tarafından anlaşılmasını sağlamak. Vücut lisanını kullanmak Not tutulabilecek hızla anlatmak Dış görünüşe ve kıyafete dikkat etmek Kontrollü tartışmayı teşvik etmek Göz temasını sağlamak Gerektiğinde ses tonunu değiştirmek
20
EĞİTİMİN HIZINI AYARLAMAK
21
YARDIMCI ARAÇLAR KULLANMAK
Tepegöz Gerçek Teçhizat ve Modeller Karatahta Büyük resim ve şemalar Kağıt panel Kaset ve teypler Slayt Bilgisayar Film Ders notları Video Laboratuar çalışması
22
EĞİTİM YERİNİN HAZIRLANMASI
Sıra Sıra dizim Küme dizim U dizimi At nalı dizimi Kare dizim
23
DEĞERLENDİRME Kursiyerin değerlendirilmesi Eğiticinin “ Programın “
Eğitim yerinin “
24
Sonuç olarak İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ,
İNSANA; KENDİNİ KONTROL EDEBİLME KABİLİYETİ KAZANDIRILMASI, MUSBET MANADA DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ MEYDANA GELMESİNİ SAĞLAMALIDIR.
25
EĞİTİME İHTİYAÇ VARDIR.
ÖYLEYSE İNSANIN KENDİ KENDİNİ DENETLEYEBİLMESİ İÇİN TOPLUMUN OTO KONTROL YAPABİLMESİ İÇİN İDARECİLERİN İŞYERİNİ DENETLEYEBİLMESİ İÇİN EĞİTİME İHTİYAÇ VARDIR.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.