Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Hazırlayan: Firdevs KELEŞ 2415624 PROJE TABANLI ÖĞRENME.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Hazırlayan: Firdevs KELEŞ 2415624 PROJE TABANLI ÖĞRENME."— Sunum transkripti:

1 Hazırlayan: Firdevs KELEŞ 2415624 PROJE TABANLI ÖĞRENME

2 İÇİNDEKİLER Temel Soru Ünite Soruları İçerik Soruları Ünite Vizyonu Proje Yaklaşımı 21.yy. Becerileri Etkinlik Süreci Beklentiler Kazanımlar Değerlendirme Ürün Değerlendirme

3 Temel soru: Vücudumuzun en önemli yaşam kaynağı nedir?

4 Ünite Soruları: Dolaşım sistemi ile hücrelerin ve dolayısıyle canlı hayatının sürdürülmesi arasında nasıl bir ilişki vardır? Dolaşım sistemi ile hücrelerin ve dolayısıyle canlı hayatının sürdürülmesi arasında nasıl bir ilişki vardır? Dolaşım sisteminin diğer sistemlerle ilişkisi nasıldır? Dolaşım sisteminin diğer sistemlerle ilişkisi nasıldır? Hücrelerin ihtiyaç duyduğu maddeler nelerdir? Hücrelere nasıl ulaştırılır? Hücrelerin ihtiyaç duyduğu maddeler nelerdir? Hücrelere nasıl ulaştırılır? Dokularda oluşan artıklar dokulardan ve vücuttan nasıl uzaklaştırılırlar? Dokularda oluşan artıklar dokulardan ve vücuttan nasıl uzaklaştırılırlar?

5 1- Dolaşım sistemi ile hücrelerin ve dolayısıyle canlı hayatının sürdürülmesi arasında nasıl bir ilişki vardır? 1- Dolaşım sistemi ile hücrelerin ve dolayısıyle canlı hayatının sürdürülmesi arasında nasıl bir ilişki vardır? 2- Dolaşım sisteminin diğer sistemlerle ilişkisi nasıldır? 2- Dolaşım sisteminin diğer sistemlerle ilişkisi nasıldır? 3-Hücrelerin ihtiyaç duyduğu maddeler nelerdir? Hücrelere nasıl ulaştırılır? 3-Hücrelerin ihtiyaç duyduğu maddeler nelerdir? Hücrelere nasıl ulaştırılır? 4- Dokularda oluşan artıklar dokulardan ve vücuttan nasıl uzaklaştırılırlar? 4- Dokularda oluşan artıklar dokulardan ve vücuttan nasıl uzaklaştırılırlar? 5- Kan niçin dolaşır? 5- Kan niçin dolaşır? 6- Egzersizin nabza etkisini anlatınız. 6- Egzersizin nabza etkisini anlatınız. 7-Kalbe kan getiren ve kalpten kan götüren damarlar hangileridir. 7-Kalbe kan getiren ve kalpten kan götüren damarlar hangileridir. 8-Kalbin yapısında içten dışa doğru hangi tabakalar bulunur? 8-Kalbin yapısında içten dışa doğru hangi tabakalar bulunur? 9-Kalbin çalışmasını açıklayınız 9-Kalbin çalışmasını açıklayınız 10-Büyük kan dolaşımında kanın izlediği yolları belirtiniz. 10-Büyük kan dolaşımında kanın izlediği yolları belirtiniz. 11-Büyük kan dolaşımının amacı nedir? Açıklayınız. 11-Büyük kan dolaşımının amacı nedir? Açıklayınız. 12-Kalbe kan getiren damarları ve getirdikleri kalp bölgesini yazınız. 12-Kalbe kan getiren damarları ve getirdikleri kalp bölgesini yazınız. 13-Kalpten kan götüren damarları ve götürdükleri kanı kalbin hangi bölgesinden nereye götürdüklerini yazınız. 13-Kalpten kan götüren damarları ve götürdükleri kanı kalbin hangi bölgesinden nereye götürdüklerini yazınız. 14-Atar damarlarla toplar damarları karşılaştırınız. 14-Atar damarlarla toplar damarları karşılaştırınız. 15-Kılcal damarlar boyunca kan basıncı sabit olsaydı ne olurdu? 15-Kılcal damarlar boyunca kan basıncı sabit olsaydı ne olurdu?

6  Canlılar, büyüme, hareket, beslenme, solunum, boşaltım gibi hayatsal olaylarını sürdürebilmek için, yaşadıkları ortamdan besin ve oksijen alırlar.  ÜNİTE VİZYONU

7 a) Kişisel Sorumluluk: Kişinin kendi vücudunu tanıması b) Kişilerarası ve işbirliği becerileri: Başkaları ile verimli bir şekilde çalışarak ve farklılıklara saygı göstererek işbirliğini geliştirme. c) Yaratıcılık ve entelektüel Merak: Araştırma becerisine sahip olarak farklı perspektiflere açık olma. 21. YY. BECERİLERİ

8 PROJE YAKLAŞIMI Öğrencilerin, paylaşım ve etkileşim konusunda kendilerini geliştirmelerini sağlamak Öğrendiklerini ve ürettiklerini başkalarıyla da paylaşmayı öğrenmelerini sağlamak

9 Temel soru ile derse başlanır. Öğrencilerin verdikleri cevaplar ile konunun açılımına geçilir. Dolaşım sistemimizde bir hastalık olsaydı,nasıl bir hayata sahip olacağımızı sorgulamaları istenir. Dolaşım sistemleri hakkında araştırma yapmaları ve eserlerini tanıtmaları istenir. ETKİNLİK SÜRECİ

10 BEKLENTİLER Öğrencilerin dünyaya daha bilinçli bakmaları. Hayat ve bilim alanında yaşanan değişim sürecini kavramaları Bu değişimlerin toplum sağlığına katkılarını kavramaları Proje üretebilmeleri.

11 Analiz yapabilmesi Neden sonuç bağlantısı kurabilmesi Geçmişten günümüze değişimleri fark ederek geleceğe bilinçli bakması. KAZANIMLAR

12 DEĞERLENDİRME Dolaşım sistemi ve sağlığı derken neyi kastettikleri sorulur. Dolaşım sisteminin diğer sistemlerle iletişimin anlayışının neler olabileceği sorulur Bilgi çağına ulaşırken yaşanan süreçte önemli kilometre taşlarının neler olduğu sorulur Böylece ulaştıkları bilinç seviyesi tespit edilebilir.

13 1-Kalbe kan getiren ve kalpten kan götüren damarlar hangileridir. 2-Kalbin yapısında içten dışa doğru hangi tabakalar bulunur? 3-Kalbin çalışmasını açıklayınız. 4-Büyük kan dolaşımında kanın izlediği yolları belirtiniz. 5-Büyük kan dolaşımının amacı nedir? Açıklayınız. ÜRÜN DEĞERLENDİRME

14 TEŞEKKÜRLER


"Hazırlayan: Firdevs KELEŞ 2415624 PROJE TABANLI ÖĞRENME." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları