Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanCoskun Akyuz Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Celal KOÇ1 Eşli ve uygulamalı çalışma düzeni
2
Celal KOÇ2 Materyallerin yeterli olmadığı sınıf düzeni
3
Celal KOÇ3 Tartışmaya uygun düzen
4
Celal KOÇ4 Drama ve uygulama sınıf düzeni
5
Celal KOÇ5 Rahat gözlemlenen sınıf düzeni
6
Celal KOÇ6 Birleştirilmiş sınıf düzeni
7
Celal KOÇ7 Öğrenmemi engelleyen tek şey, aldığım eğitim olmuştur. Albert Einstein
8
Celal KOÇ8 AKTİF ÖĞRENMEDE SINIF VE OKUL GÖRSELLİĞİ
9
Celal KOÇ9 Öğrenci çalışmalarının sergilenmesi Öğrenci çalışmalarının sergilenmesi, sergilemede çok önem taşır. Bu konuya özel dikkat edilmelidir. Bu, öğrencilere yaptıkları çalışmalara değer verildiğinin güçlü bir yoludur. Öğrencide başarı duygusu oluşmasını sağlar, motivasyonunu artırır. Ürünlerin sergilenmesi, çocukların kendi ve arkadaşlarının yaptığı çalışmaları takdir etmelerini sağlar.
10
Celal KOÇ10 Görsel sergileme nedenleri Dekoratif amaçlı olabilir, Doğrudan öğretime yardımcı materyal olabilir, Konuyu zenginleştiren, pekiştiren öğe olabilir, Ezberlenmesi gereken önemli bilgiler olabilir, Yeni öğretim konusuna hazırlık yapabilir, Konunun temelini oluşturabilir, Konunun bir bölümünü oluşturabilir, İlgi çekmek için kullanılabilir, Kayıtların tutulması için kullanılabilir Bunlar yapılanları diğer insanlara duyurabilir.
11
Celal KOÇ11 Sergileme öğelerinin yerleri Boyalı duvarlar Pencereler Tavan ve zemin Pencere eşikleri Raflar Dolap üst ve yanları Masalar Kutular Kurutma ipleri
12
Celal KOÇ12 Sergi yapılabilecek yerler Okul koridor, merdivenleri Okul binasının girişi Okul kütüphane ve yemekhanesi Öğretmenler odası Müdür odası Diğer bir okul Başka bir ülkedeki okul Yerel kütüphane, otel, hastane, vb. Yerel/ulusal gazete, dergiler
13
Celal KOÇ13 Sergilemelere ilişkin tavsiyeler Duvar, panolar vb. alanlar kısıtlı olunca kurutma ipi kullanınız.
14
Celal KOÇ14 Renk çemberinden faydalanınız
15
Celal KOÇ15 Sergi öğesi ile fon kağıdında renk çemberindeki karşıt renklerin kullanımı uygundur. Eğer sergi öğesinde uyum sağlanacaksa renk çemberinde birbirine yakın iki renk ve fon için karşıt renk kullanılmalıdır.
16
Celal KOÇ16 Sergilemede simetriye dikkat ediniz
17
Celal KOÇ17 Görsellerin sergilenmesindeki gücü ve etkiyi artırmak için kenarlık kullanın
18
Celal KOÇ18 Dış alanda sergi örnekleri
19
Celal KOÇ19
20
Celal KOÇ20 Gürültüyü kontrol etmenin iyi bir yolu ‘gürültü metre’yi uygulamaya koymaktır. Öğretmen tarafından kolaylıkla yapılabilen bu araç, sınıfta kabul edilebilir gürültü seviyesini ayarlamada kullanılır. Öğretmen uygun gürültü seviyesini ok ile ayarlar, öğrencileri uyarır. Buna göre; 0, sessizlik (konuşma yok) 1, komşu sesler (Fısıltı ile konuşmak) 2, masa sesleri (sadece masadakiler duyabilir) 3, sınıf sesleri (sınıf tartışması vb. ses seviyesi)
21
Celal KOÇ21 ÖĞRENCİNİN AKTİF ÖĞRENMESİ AKTİF ÖĞRENMESİ İÇİN YAPILABİLECEK ÇALIŞMALAR
22
Celal KOÇ22 Öğrencilerin görmelerini sağlayın
23
Celal KOÇ23 Öğrencilere dinleme becerisi verin
24
Celal KOÇ24 Öğrencileri konuşturun
25
Celal KOÇ25 Öğrencilere sorumluluk verin
26
Celal KOÇ26 Öğrencileri onurlandırın
27
Celal KOÇ27 Öğrencileri düşündürün
28
Celal KOÇ28 Öğrencilere idealler verin
29
Celal KOÇ29 Öğrencilere kendinizi sevdirin
30
Celal KOÇ30 Ders öncesi motivasyonu sağlayın
31
Celal KOÇ31 Öğrencilere oyun öğretin ve oynayın
32
Celal KOÇ32 AKTİF ÖĞRENMEDE SORU SORMA STRATEJİLERİ
33
Celal KOÇ33 STRATEJİ 1: Evet ama neden? 6x(9-4)=30 neden doğrudur? Veya Kristof Colomb Amerika’yı keşfettiği için neden meşhur olmuştur? gibi…
34
Celal KOÇ34 STRATEJİ 2: Faydası nedir? Bitkilerin büyümesi için ışığın etkisini bilmemizin faydası nedir? gibi…
35
Celal KOÇ35 STRATEJİ 3: Şimdi fark nedir? Bazı hayvanlar gibi insanlar da kış uykusuna yatarsa neler olur? gibi…
36
Celal KOÇ36 STRATEJİ 4: Soruları; Değiştirmek, yerine geçirmek, büyütmek, küçültmek, yeniden düzenlemek, ters çevirmek, birleştirmek vb. Her kıtada bir devlet olsaydı neler olurdu? Sabah yatıp akşam kalksaydık neler değişirdi? Ekmeğin arasına elma koyup tost yapsaydık tadı nasıl olurdu? gibi…
37
Celal KOÇ37 STRATEJİ 5: Doğru, yanlış ve hiçbiri: Ülkemizdeki illere neden 1, 2, 3 gibi numaralar değil de her birine ayrı isim verilmiştir? gibi…
38
Celal KOÇ38 STRATEJİ 6: ‘Nedir?’ yerine ‘neden?’ Sıfatın tanımını yapmak yerine, bir cümle içine uygun yeri boş bırakıp bir kelime ile doldurulmasını söyleyin ve neden olduğunu sorun kırmızı Ali, …………kalemini ona verdi.
39
Celal KOÇ39 STRATEJİ 7: Benzer veya farklı: Fatih ile Atatürk’ün benzer ve farklı yönlerini söyleyiniz.
40
Celal KOÇ40 STRATEJİ 8: Sıra dışı bağlantılar: Dünyamızın kendi etrafındaki dönüşü olmasaydı gece ile gündüz nasıl etkilenirdi?
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.