Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
KASIM AYI BÜLTENİMİZ
2
BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
KASIM AYI KAZANIM VE GÖSTERGELERİMİZ KASIM AYI KAVRAMLARIMIZ KASIM AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ KASIM AYI ÖĞRENİLEN ŞARKILAR KASIM AYI OKUNAN HİKAYE KİTAPLARI KASIM AYI BELİRLİ GÜN VE HAFTALARI KASIM AYI GEZİMİZ KASIM AYI SİNEMAMIZ KASIM AYI PARTİMİZ KASIM AYI TİYATROMUZ KASIM AYI DOĞUM GÜNÜMÜZ KASIM AYI BİREYSEL VELİ TOPLANTIMIZ KASIM AYI BRANŞ DERSLERİMİZ ARALIK AYI MİNİ PROGRAMI ARALIK AYI AİLE KATILIMI
3
KASIM AYI KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
4
BİLİŞSEL GELİŞİM KAZANIM VE GÖSTERGELERİ:
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar. Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler. Kazanım 4: Nesneleri sayar. Göstergeleri: İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar. Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir. Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler. Nesne/varlığın adını söyler. Nesne/varlığın rengini söyler. Nesne/varlığın şeklini söyler. Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. Nesne/varlıkları birebir eşleştirir. Nesne/varlıkları rengine göre ayırt eder, eşleştirir. Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır. Nesne/varlıkların rengini ayırt eder, karşılaştırır. Nesne/varlıkların şeklini ayırt eder, karşılaştırır. Nesne/varlıkların büyüklüğünü ayırt eder, karşılaştırır. Kazanım 9: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre sıralar. Göstergeleri: Nesne/varlıkları uzunluklarına göre sıralar Nesne/varlıkları büyüklerine göre sıralar. Kazanım 12: Geometrik şekilleri tanır. Göstergeleri: Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler. Kazanım 19: Problem durumlarına çözüm üretir. Problemi söyler. Probleme çeşitli çözüm yolları dener. Kazanım 20: Nesne grafiği hazırlar. Nesneleri kullanarak grafik oluşturur. Nesneleri sembollerle göstererek grafik oluşturur. Kazanım 21: Atatürk’ü tanır. Atatürk'ün hayatıyla ilgili belli başlı olguları söyler. Kazanım 22: Atatürk'ün Türk toplumu için önemini açıklar. Atatürk’ün değerli bir insan olduğunu söyler.
5
DİL GELİŞİMİ KAZANIM VE GÖSTERGELERİ:
Kazanım 1: Sesleri ayırt eder. Göstergeleri: Verilen sese benzer sesler çıkarır. Kazanım 2: Sesini uygun kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu ayarlar. Kazanım 3: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar. Düz cümle kurar. Olumsuz cümle kurar. Soru cümlesi kurar. Kazanım 4: Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. Göstergeler: Cümle kurarken isim kullanır. Cümle kurarken fiil kullanır. Cümle kurarken sıfat kullanır. Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. Konuşma sırasında göz teması kurar. Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. Sözel yönergeleri yerine getirir. Kazanım 10: Görsel materyalleri okur. Görsel materyalleri inceler. MOTOR GELİŞİM KAZANIM VE GÖSTERGELERİ: Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar. Göstergeleri: Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar. Yönergeler doğrultusunda yürür. Yönergeler doğrultusunda koşar. Belli bir yüksekliğe tırmanır. Tırmanılan yükseklikten iner. Engelin üzerinde atlar. Koşarak bir engel üzerinden atlar. Çift ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Tek ayak sıçrayarak belirli masafe ilerler. Kazanım 2: Denge hareketleri yapar. Başlama ile ilgili denge hareketlerini yapar. Durma ile ilgili denge hareketlerini yapar. Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. Malzemeleri keser. Malzemeleri yapıştırır. Değişik malzemeler kullanarak resim yapar. Malzemelere elleriyle şekil verir. Kalemi doğru tutar. Kalem kontrolünü sağlar. Çizgileri istenilen nitelikte keser.
6
SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM KAZANIM VE GÖSTERGELERİ:
Kazanım 1: Kendisine ait özellikleri tanıtır. Göstergeleri: Adını/soyadını söyler. Yaşını söyler. Fiziksel özelliklerini söyler. Kazanım 2: Ailesiyle ilgili özellikleri tanıtır. Anne/babasının adını, soyadını, mesleğini vb. söyler. Kazanım7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler. Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar. Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir. Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir. Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir. Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir. Kazanım 12: Değişik ortamlardaki kurallara uyar. Değişik ortamlardaki kuralların belirlenmesinde düşüncesini söyler. ÖZBAKIM BECERİLERİ KAZANIM VE GÖSTERGELERİ: Kazanım 3: Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar. Göstergeleri: Ev/okuldaki eşyaları temiz ve özenle kullanır. Ev/okuldaki eşyaları toplar. Kazanım 4: Yeterli ve dengeli beslenir. Yiyecek ve içecekleri yeterli miktarda yer/içer. Öğün zamanlarında yemek yemeye çaba gösterir. Kazanım 7: Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur. Tehlikeli olan durumları söyler. Herhangi bir tehlike ve kaza anında yardım ister.
7
KASIM AYI KAVRAMLARIMIZ
8
RENKLER ARA RENKLER GEOMETRİK ŞEKİL DİKDÖRTGEN, ELİPS BOYUT BÜYÜK-KÜÇÜK-ORTA AĞIR-HAFİF MİKTAR BOŞ-DOLU AYNI-FARKLI YÖN/ MEKANDA KONUM ÖN-ARKA SAĞ-SOL SAYI/SAYMA 3-6 RAKAM TANIMA VE YAZMA 1-10 ARASI SAYILARLA NESNE-RAKAM EŞLEŞTİRME ZAMAN GÜN-HAFTA-AY-YIL-MEVSİM DUYU SERT-YUMUŞAK ISLAK-KURU KAYGAN-PÜTÜRLÜ SICAK-SOĞUK-ILIK ZIT HIZLI-YAVAŞ CANLI-CANSIZ AYNI-FARKLI-BENZER
9
KASIM AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ
10
SINIF İÇİNDE SAKLANMIŞ OLAN YAP-BOZ PARÇALARININ NE OLDUĞU TAHMİN EDİLDİ. TAHMİNLERDEN SONRA YAP-BOZ TAMAMLANARAK “FİLLER VE FİL YAVRULARI” GEMS KONUSUNA BAŞLANDI.
12
“İLK FİL” RESMİ YAPILDI.
13
FİLLER HAKKINDA NE BİLİYORUZ. NELER ÖĞRENMEK İSTİYORUZ
FİLLER HAKKINDA NE BİLİYORUZ? NELER ÖĞRENMEK İSTİYORUZ? SORULARI CEVAPLANDIRILDI. PANOLARI HAZIRLANDI.
15
FİL POSTERLERİ İNCELENDİ VE FİL PANOSU HAZIRLANDI.
16
EVDEN GETİRİLEN FİL MATERYALLERİ İLE FİL KÖŞESİ OLUŞTURULDU.
18
FİLLER İLE İLGİLİ BELGESEL İZLENDİ.
19
“FİL VE ARI“ İSİMLİ ŞARKI DİNLENEREK RESMİ YAPILDI.
20
FARKLI RESİMLERDEN FİLLERİN HORTUMLARI İNCELENDİ VE “FİLİN HORTUMU” İSİMLİ DRAMA ÇALIŞMASI YAPILDI.
22
SANAT ETKİNLİĞİNDE FİL KULAKLARI YAPILDI
SANAT ETKİNLİĞİNDE FİL KULAKLARI YAPILDI. FİLLERİN KULAKLARI NE İŞE YARAR ÖĞRENİLDİ.
23
“FİLLERİN KULAKLARI” İSİMLİ DRAMA ÇALIŞMASI YAPILDI.
24
“FİLLER NE YER?” SORUSU ÜZERİNDE KONUŞULDU VE FİLLERİN YEDİĞİ YİYECEKLER MEYVELER VE SEBZELER OLARAK GRUPLANDIRILDI.
25
YAPILACAK OLAN FİL YEMEĞİNE HANGİ MALZEMELERİN KONULACAĞINA OYLAMA YAPILARAK KARAR VERİLDİ. SEÇİLEN MALZEMELER İLE FİL YEMEĞİ YAPILDI.
27
YAVRU FİLİN BOYUNUN UZUNLUĞU TAHMİN EDİLDİ VE ÖLÇÜLDÜ
YAVRU FİLİN BOYUNUN UZUNLUĞU TAHMİN EDİLDİ VE ÖLÇÜLDÜ. KENDİ BOYLARIMIZ İLE KIYASLANDI.
28
SINIF İÇİNDE BULUNAN MATERYALLERİN BOYLARI İPLERLE LEGOLARLA,KARIŞ VE ADIMLARLA ÖLÇÜLDÜ.
29
FİLLER NASIL SU İÇER. BİR YERDEN BİR YERE SUYU NASIL TAŞIR. ÖĞRENİLDİ
FİLLER NASIL SU İÇER? BİR YERDEN BİR YERE SUYU NASIL TAŞIR? ÖĞRENİLDİ. FARKLI MALZEMELERLE SU TAŞIMA OYUNU OYNANDI VE GRAFİK OLUŞTURULDU.
30
FİL DERİSİ POSTERİ İNCELENDİ. FİL ÇİZGİ ÇALIŞMASI YAPILDI
FİL DERİSİ POSTERİ İNCELENDİ. FİL ÇİZGİ ÇALIŞMASI YAPILDI. ÇEŞİTLİ KUMAŞLARIN DOKULARI İNCELENDİ, KARŞILAŞTIRILDI. FİLİN DERİSİNE BENZEYEN KUMAŞLAR SEÇİLEREK TAMAMLANAN FİLİN ÜZERİNE YAPIŞTIRILDI.
32
SANAT ETKİNLİKLERİNDE “FİL” ÇALIŞMALARI YAPILDI.
33
FİLLERE ÇAMUR BANYOSU YAPTIRILARAK; FİLLERİN NEDEN ÇAMUR BANYOSU YAPTIĞI, ISLAK–KURU KAVRAMLARI VE BİZLER DERİMİZİ KORUMAK İÇİN NELER YAPMALIYIZ? ÖĞRENİLDİ.
34
ASYA VE AFRİKA FİLLERİNİN ÖZELLİKLERİ POSTERLER İNCELENEREK KARŞILAŞTIRILDI.
35
FİLLERİN AYAK İZLERİ DAİRE ŞEKLİNDEKİ NESNELER KULLANILARAK ÖLÇÜLDÜ
FİLLERİN AYAK İZLERİ DAİRE ŞEKLİNDEKİ NESNELER KULLANILARAK ÖLÇÜLDÜ. ERKEK-DİŞİ FİLLER İLE YAVRU FİLLERİN AYAK İZLERİNİN BÜYÜKLÜĞÜ KARŞILAŞTIRILDI.
37
FİLLER HAKKINDA “NELER ÖĞRENDİK. ” SORUSU CEVAPLANDIRILDI
FİLLER HAKKINDA “NELER ÖĞRENDİK?” SORUSU CEVAPLANDIRILDI. VERİLEN CEVAPLAR İLE KONU BAŞLANGICINDA OLUŞTURULAN “NE BİLİYORUZ? NELER ÖĞRENMEK İSTİYORUZ?” SORULARININ CEVAPLARI KARŞILAŞTIRILDI.
39
SON FİL RESİMLERİ YAPILARAK İLK FİL RESİMLERİ İLE KARŞILAŞTIRILDI.
40
FARKLI ŞEKİLLER KULLANILARAK 2’Lİ VE 3’LÜ ÖRÜNTÜ ÇALIŞMALARI YAPILDI.
41
“ÇAMAŞIR ASMA” OYUNU İLE RAKAM SIRALAMA ÇALIŞMASI YAPILDI.
42
IŞIKLI MASADA ÖĞRENDİĞİMİZ ÇİZGİLER ÇALIŞILDI.
43
“MATEMATİK DEHASI” KİTABINDAN ÇALIŞMALAR YAPILDI.
44
BARIŞ NEDİR? DEĞERLER EĞİTİMİ BARIŞ NEDİR?
Barış birbirine iyi davranmaktır. BARIŞ OLMASAYDI NELER OLURDU? Barış olmasaydı herkes birbiriyle iyi anlaşamazdı. Ülkemiz hiç güzel bir yer olmazdı. DEMİR ELMASLAR Barış, birisine iyi davranmaktır. Barış olmasaydı, kötü insanlar olurdu ve hep kötülük olurdu. BAKİ DOĞUKANLI Barış, güzel bir şeydir. Barış olmasaydı, insanlar olmazdı. NİSAN KÖPRÜBAŞI Barış, insanları korumaktır. Barış olmasaydı, herkes kavga ederdi. DEFNE DURU AKTAŞ BARIŞ NEDİR?
45
BARIŞ NEDİR? Barış, barışmaktır. Bazen birbirimize küseriz ve daha sonra barışmak istediğimizde barışırız. BARIŞ OLMASAYDI NELER OLURDU? Barış olmasaydı insanlar iyi yaşayamazdı. DEFNE ALTUNRENDE İnsanlar kavga ederse hiç barış olmaz. Barış olmasaydı, herkes birbiriyle anlaşamazdı. BUĞRAHAN BAŞMAN Barış, tüm dünyada barış olmasıdır. Barış olmasaydı, savaş olurdu. ILGAZ ÇELEBİ Barış, paylaşmaktır. Barış olmasaydı, insanlar yaşayamazdı. YİĞİT TEZGÖR BARIŞ NEDİR? Barış mutluluktur. BARIŞ OLMASAYDI NELER OLURDU? Barış olmasaydı insanlar üzgün olurdu. D. EFLİN YILDIRIM Barış, iyi davranmak demektir. Barış olmasaydı, ülkemiz iyi olmazdı. TUNA TEKSÖZ Barış, insanların çok mutlu olduğu yerdir. Barış olmasaydı insanlarda olmazdı. NEHİR TUNA Barış, oyuncakları birbirimizden çekmemektir. Barış olmasaydı, birbirimizi sevmezdik. O. KAAN UZUNOĞLU Barış kavga etmemektir. Barış olmasaydı, çok kötü bir zaman olurdu. ALİSA TÜTÜNCÜ
46
BARIŞ NEDİR? Barış, dünya mutlu olsun diye bir eserdir. BARIŞ OLMASAYDI NELER OLURDU? Barış olmasaydı herkes birbirine kötü davranırdı. İyi anlaşamazlardı. SARP ARI Barış, birbirimize kızmamaktır. Barış olmasaydı, hiç kimse mutlu olmazdı. İLKE OYA ŞANLI Barış, birbirimizden özür dilemektir. Barış olmasaydı, tüm dünyadakiler savaşırdı. DORUK ALTUNRENDE Barış, küsünce barışmak demektir. Barış olmasaydı, bütün ülke kavga ederdi. SARA M. BAYARTAN Barış, vurmamaktır. Vurunca mutlu olmuyoruz. Vurunca barış olmaz. FAHRİ BABAYEV BARIŞ NEDİR? Barış, insanlara yardım etmektir. BARIŞ OLMASAYDI NELER OLURDU? Barış olmasaydı, insanlar üzülürdü. YUSUF SİNA ESEN İnsanlar kavga ederse barış olmaz. Barış olmasaydı, insanlar kötü davranırdı. MERT ERTEMEL Barış, arkadaşlarımızla iyi anlaşmaktır. Barış olmasaydı, kötü olurdu. DURU KILIÇ
47
“BARIŞ YILDIZLARI” İSİMLİ HİKAYE DİNLENEREK HİKAYEDE GEÇEN KAHRAMANLARIN KUKLALARI YAPILDI.
48
BARIŞ KÖŞESİ OLUŞTURULDU.
49
“BARIŞ DOLU BİR DÜNYA” İSİMLİ DRAMA ÇALIŞMASI YAPILDI.
50
KASIM AYINDA ÖĞRENİLEN ŞARKILAR
51
BEN BİR ÇOCUĞUM FİL VE ARI
Çocuğum çocuğum Ben bir çocuğum Top oynarım koşarım Sağlıklıyım coşarım Okuluma gelirim Şarkılar öğrenirim Öğretmenim önderim Onu pek çok severim FİL VE ARI Ben bir bebek filim büyüyecek miyim? Burnum minik bir hortum su bulur muyum? Bir gün arı konsa küçük kuyruğuma, Kaçmak kolay değil bu kısa boyumla. Arı benim adım bütün gün uçarım. Küçük fili bulup üstüne konarım. Fil benden korkmasa benimle oynasa, Gezer eğlenirdik bu güzel ormanda.
52
KASIM AYINDA OKUNAN HİKAYE KİTAPLARI
55
BELİRLİ GÜN VE HAFTALARI
KASIM AYI BELİRLİ GÜN VE HAFTALARI
56
1O KASIM ATATÜRK’Ü ANMA GÜNÜ ATATÜRK BÜSTÜNE ÇİÇEK BIRAKILDI
1O KASIM ATATÜRK’Ü ANMA GÜNÜ ATATÜRK BÜSTÜNE ÇİÇEK BIRAKILDI. “ATATÜRK’Ü BİLİYORUM….” CÜMLE TAMAMLAMA ÇALIŞMASI YAPILARAK PANO HAZIRLANDI.
57
“ATATÜRK” KONULU SANAT ETKİNLİĞİ ÇALIŞMASI YAPILDI.
58
24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ KUTLANDI
24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ KUTLANDI. ÖĞRETMENLERİN PORTRE RESİMLERİ YAPILDI. “ÖĞRETMENİMİ SEVİYORUM ÇÜNKÜ…… “ CÜMLE TAMAMLAMA ÇALIŞMASI YAPILARAK PANO HAZIRLANDI.
59
KASIM AYI GEZİMİZ
64
KASIM AYI SİNEMAMIZ
65
“KÖFTE YAĞMURU”
66
KASIM AYI PARTİMİZ
67
PİJAMA PARTİSİ ÖNCESİNDE MISIR PATLATILDI VE İZLENECEK FİLME OY KULLANARAK KARAR VERİLDİ.
68
PİJAMA PARTİSİ
69
KASIM AYI TİYATROMUZ
70
“SEN, BEN YOK BİZ VARIZ”
71
DEPREM TATBİKATI
72
KASIM AYI DOĞUM GÜNÜ KUTLAMAMIZ
73
İYİ Kİ DOĞDUN DURU KILIÇ
74
KASIM AYI BİREYSEL VELİ TOPLANTIMIZ
76
KASIM AYI BRANŞ DERSLERİMİZ
77
BİLGİSAYAR HAYVANLAR KONULU AKTİVİTELER YAPILDI.
DRAWİNG FOR CHİLDREN PROGRAMINDA FIRÇALARI KULLANARAK RESİMLER ÇİZİLDİ. TANGRAM OYUNU OYNANDI. PAİNT PROGRAMINDA ARAÇ KUTUSUNDA KALEM SEÇENEĞİNİ KULLANMA VE RENK KUTUSUNU TANIMA ÇALIŞMALARI YAPILDI. CİTO DEĞERLENDİRMESİ YAPILDI.
78
DRAMA GRUPLARA BARIŞLA İLGİLİ SÖZLER SÖYLENDİ. DAHA SONRA BU SÖZLERİ BİR FOTOĞRAF MAKİNASIYMIŞ GİBİ CANLANDIRMA ÇALIŞMALARI YAPILDI. GRUP İÇERİSİNDE GÜVENİ SAĞLAMA VE YARDIMLAŞMA DUYGUSUNUN GELİŞMESİ AMACIYLA “KÖREBE” OYUNU OYNANDI. DOKUNMA DUYU ORGANIMIZ ELLERİMİZLE “DOKUNARAK BİL” OYUNU OYNANDI.
79
İSPANYOLCA 1-9 ARASI SAYI SAYMA
(UNO, DOS, TRES, CUATRO, CİNCO, SEİS, SİETE, OCHO, NUEVE) RENKLER (BEYAZ-BLANCO, SİYAH-NEGRO, YEŞİL-VERDE, MAVİ-AZUL, SARI-AMARİLLO, KIRMIZI-ROJO, PEMBE-ROSA, TURUNCU-NARANJA) “ASİ BAILA JUAN PEQUENO “ İSİMLİ ŞARKI ÖĞRENİLDİ.
80
BEDEN EĞİTİMİ ALÇAK-YÜKSEK ATLAMA ÇALIŞMALARI YAPILDI.
UZAĞA ATLAMA YARIŞMASI YAPILDI. ZIP ZIP OYUNU OYNANDI. TEK AYAK ÜZERİNDE SIÇRAMA, İLERİ GERİ,YANA YÖN DEĞİŞTİREREK TAKLİDİ SIÇRAMA ÇALIŞMALARI YAPILDI.
81
SATRANÇ ŞAHIN HAREKETİNİN TEKRAR EDİLMESİ, ŞAHIN TEHDİT ALTINDAKİ KARELERE HAMLE YAPAMAMASI, ŞAHLARIN BİRBİRİNE YAKLAŞAMAMASI, TAŞ ALMA, TEHDİT, TAŞ İSTEME, TAŞLARIN GÜCÜ ÇALIŞMALARI YAPILDI.
82
FEN LABORATUVARI MADDELERİN SUDA HANGİ DURUMLARDA BATTIĞINI VE YÜZDÜĞÜNÜ GÖZLEMLEME ÇALIŞMASI YAPILDI. SÜRTÜNME İLE CİSİMLERİN ELEKTİRİKLENEBİLECEĞİ ÖĞRENİLDİ. SESİN FARKLI ORTAMLARDA FARKLI HIZLARDA YAYILDIĞI İLE İLGİLİ DENEY ÇALIŞMALARI YAPILDI.
83
BALE BALEDEKİ ÖZEL DURUŞ VE POZİSYONLAR ÖĞRENİLDİ.
YÜRÜYÜŞ ÇALIŞMALARI YAPILDI. PİLİE, RELEVE UYGULAMALARI YAPILDI.
84
HALK OYUNLARI DÖRT ZAMANLI RİTMİK EGZERSİZLER YAPILDI.
SAĞ-SOL EL AYAK KOORDİNASYON ÇALIŞMASI YAPILDI. HALAY TEMEL FİGÜRLERİ (TOPUK, DİZ KIRMA, ALKIŞ, DÖNÜŞ) ÇALIŞILDI.
85
MÜZİK “ÇİKOLATA” İSİMLİ ŞARKI ÖĞRENİLDİ.
“ATATÜRK” İSİMLİ ŞARKI ÖĞRENİLDİ. ELMA-ARMUT-MANDALİNA HECELEME RİTİM ÇALIŞMASI YAPILDI. KURABİYE, ÇİÇEK KOKLAMA, BALON ŞİŞİRME, MUM ÜFLEME GİBİ ŞARKI ÖNCESİ NEFES AÇMA VE RAHATLAMA HAREKETLERİ İLE ŞARKIYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI YAPILDI. ORFF ÇALIŞMALARI YAPILDI.
86
GÖRSEL SANATLAR BÜYÜK BİR FİL RESMİ GRUP ÇALIŞMASI İLE BOYANDI.
ÇEŞİTLİ MALZEMELER KULLANILARAK ÇERÇEVE SÜSLENDİ. “BARIŞ” KONULU GRUP ÇALIŞMASI YAPILDI, BARIŞI ANLATAN SEMBOLLER BOYANDI. ÖĞRETMENLER GÜNÜ İLE İLGİLİ İSTEDİKLERİ BİR ÖĞRETMENİNİN PORTRE RESİM ÇALIŞMASI YAPILDI.
87
YÜZME
88
ARALIK AYI MİNİ PROGRAMI
89
İSTEK ÖZEL BİLGE KAĞAN ANAOKULU
EĞİTİM - ÖĞRETİM YILI 6 YAŞ ARALIK MİNİ PROGRAMI 02 “GÖZLER” konulu proje çalışmamıza başlıyoruz. İlk göz resmini yaparak “Merak Duvarı”nı hazırlıyoruz. Karanlıkta resim yapıyoruz. 03 Büyüteçle birbirimizin gözlerini inceliyoruz. “Gözler” konulu belgesel izliyoruz. BUGÜN OKULUMUZ KONFERANS SALONUNDA SAAT:15:00 DA OKUL PSİKOLOĞUMUZ BAKİYE NERGİZ’İN “ÇOCUKLARLA İLETİŞİM VE SINIRLAR” KONULU SEMİNERİNE TÜM ANNE VE BABALARI BEKLİYORUZ. 04 Biyoloji laboratuarında göz maketini inceliyoruz. “Gözler” hafıza oyununu oynuyoruz. Sanat etkinliğinde göz fotoğrafları kullanarak kolaj çalışması yapıyoruz. 05 Sınıfımızda kaç göz var? Problem çözme çalışması yapıyoruz. Tahminlerimizle ilgili tartışıyoruz ve sonuçları paylaşıyoruz. Sınıfımızdaki gözleri renklerine göre sınıflandırarak grafiğimizi oluşturuyoruz. 06 “Körebe” isimli oyunu oynuyoruz. Sanat etkinliğinde komik gözlükler tasarlıyoruz. Yükseklerden uzaklara bakıyoruz. En yakındakilerin ve en uzaktakilerin resmini yapıyoruz. “GEZİCİ KÜTÜPHANE PAFİN” okulumuza geliyor. NOT: kitap almak isteyen öğrencilerimiz 20-30TL arası para getirebilirler. 09 “Palyaçonun Gözleri” isimli oyunu oynuyoruz. “Kırmızıya bak beyaza bak” göz yanılması deneyini yapıyoruz. Yüzümüzün simetrisini bularak yarım bırakılan yüzleri tamamlıyoruz. 10 Göz fotoğraflarımızı birleştirerek sınıfımızın gözünü oluşturuyoruz. Işıklı masada göz çizgi çalışması yapıyoruz. “Gözlerim Kapalı” isimli hayal etme draması yapıyoruz. 11 Gözlerim ne hissediyor? Gözlere bakarak hissettiği duyguyu bulmaya çalışıyoruz. Bir gözün daha olsaydı, vücudunun neresinde olmasını isterdin? Neden? Yaratıcı sorusunu cevaplıyoruz, artık materyallerle tasarlıyoruz. 12 Kayıp gözleri yüzler ile eşleştiriyoruz. Gözler ile ilgili kendi şarkımızı oluşturuyoruz. Konferans salonunda “YENİ YILA GERİ SAYIM” isimli çizgi sinemayı izliyoruz. 13 “Dünya Göz Hastanesi’ne” giderek göz taraması yaptırıyoruz. Son göz resmini yaparak ilk göz resmi ile karşılaştırıyoruz. Gözler hakkında neler öğrendik? Panomuzu hazırlıyoruz.
90
“AĞAÇ EVLER” GEMS konumuza başlıyoruz.
16 “AĞAÇ EVLER” GEMS konumuza başlıyoruz. İlk ağaç resmimizi yapıyoruz. Sınıfımızdaki yaprakların hangi ağaçtan geldiğini bulmak için bahçede araştırma yapıyoruz. Bahçedeki gözlemlerimizi duyu çizelgesine aktarıyoruz. 17 Ağaçlar hakkında neler biliyoruz? Neler öğrenmek istiyoruz? Panolarımızı oluşturuyoruz. Bahçemizden topladığımız malzemeler ile (dal, yaprak vb.) gruplama çalışması yapıyoruz. 18 Değerler Eğitimi Konumuz “TUTUMLU OLMAK” tutumlu olmak nedir? Neden tutumlu olmalıyız? Sohbet ediyoruz. Türkiye Sergimizi hazırlayarak “TUTUM YATIRIM VE TÜRK MALLARI” haftasını kutluyoruz. NOT: Evden gelirken ülkemize özgü yiyecekler (meyve, kuruyemiş, lokum vb.) ayrıca sergimiz için ülkemize özgü kıyafet, takı, kostüm vb. getirebilirsin. 19 Ağaç evimizin yapımına başlıyoruz. “Ormanın Renkleri Kimde?” isimli hikayeyi okuyoruz. “Orman Ne Güzel” isimli şarkıyı öğreniyoruz. “Temel Dikkat Çalışmaları” isimli kitabımızdan çalışmalar yapıyoruz. 20 5 adet yaprak ile yaratıcı sanat etkinliği yapıyoruz. Hayvanları yaşadıkları yerlere göre (ağaçta, yeraltında, suda, mağarada) grupluyoruz. “İki Kavgacı Ağaç” isimli hikayeyi dinliyoruz. 23 Bu hafta boyunca okulumuzda ağaçta yetişen yiyeceklerden hangilerini yediğimizi grafik üzerinde işaretliyoruz. Demokrasi Eğitimi kapsamında “YENİ YIL PARTİSİNDE NE YEMEK İSTERSİN?” konulu seçim yapıyoruz. NOT: Yeni Yıl ağacımızı süslemek için 1 adet süs getirmeyi unutma! 24 “İçeride Çocuk Kalmasın” MİNİK TEMA EĞİTİM PROGRAMINI UYGULAMAYA BAŞLIYORUZ. “Suyla Kayan Topraklar” etkinliğini yapıyoruz. “Gezmeyi Seven Ağaç” isimli hikayeyi dinliyoruz. 25 Sanat etkinliğinde ağaçta yaşayan hayvanların maketlerini yapıyoruz. Yaptığımız hayvanlara yönergeler doğrultusunda yiyecek yedirerek besliyoruz. ARALIK AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİMZİN DOĞUM GÜNLERİNİ KUTLUYORUZ. 26 Birbirimizi ağaca dönüştürüyoruz. “Baykuş Ailesi” isimli dramayı uyguluyoruz. “Baykuş“ isimli parmak oyununu oynuyoruz. “Matematik Dehası” isimli kitabımızdan çalışmalar yapıyoruz. 27 “Son Ağaç” resmimizi yaparak ilk ağaç resimlerimizle karşılaştırıyoruz. “Ağaç Evler” hakkında neler öğrendik panolarını hazırlıyoruz. “MİNİK TEMA” Eğitim Programı kapsamında “Ağaç Ansiklopedisi” etkinliğini uyguluyoruz.
91
YENİ YIL TATİLİ 30 OKULUMUZDA YENİ YIL PARTİSİ VAR!
GÜLEN ÇOCUKLAR TİYATROSU OKULUMUZDA! NOT: Parti için istediğin bir kıyafeti giyebilirsin. Ayrıca camsız komik bir gözlük, maske ya da komik bir şapka takabilirsin. Yeni Yıl kartı hazırlıyoruz ve yeni yıl pastası yapıyoruz. 31 “Hoş geldin Yeni yıl” isimli şarkıyı öğreniyoruz. Yeni yılda sence neler olacak? Konulu sohbet ediyoruz. BUGÜN OKULUMUZ 15.30 ‘DA SONA ERECEKTİR. NÖBETÇİ SINIF UYGULAMASI YAPILMAYACAKTIR. MUTLU YILLAR 01 YENİ YIL TATİLİ 02 Takvim nedir? Ne işe yarar? Sohbet ediyoruz. 2014 takvimini inceliyoruz. Bir yılda hangi aylar ve mevsimler var? Öğreniyoruz. “Çizgi Çalışması” isimli kitabımızdan çalışmalar yapıyoruz. 03 “Trik Trak” isimli şarkıyı öğreniyoruz. Saat çeşitlerini inceliyoruz. “Sınıf Saatimizi” yaparak tam saatleri öğreniyoruz.
92
ARALIK AYI AİLE KATILIMI
93
Çocuğunuzla aile bireylerinin gözlerini inceleyerek resimlerini çizin.
02 Çocuğunuzla gözler hakkındaki bilgilerinizi paylaşın, ondan da size anlatmasını isteyin 03 Çocuğunuzla aile bireylerinin gözlerini inceleyerek resimlerini çizin. 04 Çocuğunuzla evinizde bulunan dergi, gazete ve kitaplardan çeşitli göz resimlerini keserek okula gönderin. 05 Çocuğunuzla internetten farklı göz renklerini inceleyin. Ailenizde bulunan kişilerin göz renkleri hakkında sohbet edin. 06 Çocuğunuza Gezici Kütüphane PAFİN’den aldığı kitabı okuyun. 09 Çocuğunuzla, duvara yan yana yeşil ve beyaz renkte kağıt asın. Daha sonra daire şeklinde kestiğiniz kırmızı kağıdı yeşil kağıt üzerine yapıştırın. Bir süre kırmızı kağıda, ardından beyaz kağıda odaklanın. Beyaz kağıtta neler gördüğünüz hakkında sohbet edin. 10 Çocuğunuzla bir tepsi içine un, irmik vb. malzeme dökün. Parmaklarınızı kullanarak çeşitli çizgi çalışmaları yapın ve bir göz resmi çizin. 11 Çocuğunuzla oyun hamurundan göz yapın. 12 Çocuğunuzun gözlerini kapatın. Eline farklı nesneler vererek ne olduğunu tahmin etmesini isteyin. Daha sonra siz gözlerinizi kapatın ve oyuna devam edin. 13 Çocuğunuzla evinizde bulunan sebze ve meyvelerden göz için yararlı olanları ayırın ve inceleyin. 16 Evinizin yakınlarında yürüyüş yaparak ağaçları ve yaprakları inceleyin. Farklı yaprak çeşitlerini toplayarak okula gönderin. 17 Tutum, Yatırım ve Türk malları nedeniyle yarın okula göndereceğiniz eşya ve yiyecekleri çocuğunuzla birlikte hazırlayarak çantasına koyun. 18 Çocuğunuzla bir kumbara satın alın. Tutumlu olmanın önemi hakkında sohbet edin. 19 Çocuğunuzla pastel boyaları kullanarak ağaç resmi yapın. 20 Çocuğunuzla evinizde bulunan kaşıkları büyük-orta- küçük olacak şekilde gruplara ayırın.
94
Çocuğunuzla birlikte yeni yıl için hazırlık yapın. 01
23 Çocuğunuzla evinizde bulunan yiyecekleri ağaçta yetişen ve ağaçta yetişmeyen olarak gruplayın. 24 Çocuğunuzla internetten MİNİK TEMA EĞİTİMİ ile ilgili yapılan çalışmaları inceleyin. 25 Çocuğunuza bir kase içinde karıştırdığınız mercimek ve pirinçleri verin ve ondan ayırmasını isteyin. 26 Evinizde bulunan mandalları renklerine göre gruplayın ve her grupta kaç mandal olduğunu sayarak bulun. 27 Çocuğunuzla birlikte ağaçların önemi ile ilgili sohbet edin. TEMA Vakfının internet sitesinden fidan bağışında bulunun. 30 Çocuğunuzla birlikte sevdiklerinize yeni yıllarını kutlamak için e-kartı gönderin. 31 Çocuğunuzla birlikte yeni yıl için hazırlık yapın. 01 Çocuğunuzla birlikte tombala oynayın. 02 Çocuğunuzla birlikte 2014 takvimi alın. 03 Çocuğunuzla evinizde bulunan farklı saatleri inceleyin.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.