Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanBinay Topcu Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
1 “Selas-KALITATIF” GRUP GÖRÜŞMELERİ MODELİ
2
Selas-KALITATIF Modeli “Paket Çözüm” “Selas-KALITATIF” Soyut kavramların, somut bilimsel temellere oturtulması amacıyla; ve İleri Projeksiyon Tekniklerinin kullanıldığı paket çözümler.
3
Selas-KALITATIF Modeli “Grup Tartışmaları” Bu yöntemde aynı demografik özellikten kişiler bir moderator eşliğinde bir araya gelirler ve araştırma konusu grup ortamında tartışılır. Grup tartışmalarının en önemli avantajı etkileşimden dolayı yaratıcılığa ve canlılığa olanak tanımasıdır. Bununla birlikte, grup ortamının yarattığı güven ve rahatlıktan dolayı deneklerin kendilerini daha rahat ifade etmelerine olanak tanır.
4
Selas-KALITATIF Modeli “Grup Tartışmaları” Kalitatif araştırma, satın alma dürtülerini ve karar kriterlerini anlamak için bir anahtardır. Bu anahtar sayesinde, hedef kitlenin davranışlarını anlayarak açıklamak, ürün, hizmet ya da markanın rekabet sınırlarını ve buna bağlı olarak pozisyonunu belirlemek mümkündür.
5
Selas-KALITATIF Modeli “Grup Tartışmaları / Avantajları....” Focus gruplarda kişiler doğal, gerçek hayatta olabilecek bir ortam içindedirler. Çalışmanın şekli irdelemeye müsaittir. Bu şekilde elde edilen veriler daha anlaşılabilir olacaktır. Bu şekilde elde edilen veriler daha anlaşılabilir olacaktır. Focus grupların görsel geçerliliği yüksektir (face validity). Focus gruplar kantitatif çalışmalara oranla daha ucuza mal edilebilir. Sonuçlara focus gruplarla daha hızlı bir şekilde ulaşılır. ulaşılır.
6
Selas-KALITATIF Modeli “Derinlemesine Görüşmeler” Deneklerle birebir yapılan görüşmelerdir. Denekleri grup olarak bir araya getirmenin Denekleri grup olarak bir araya getirmenin zor olduğu durumlarda ya da incelenen konunun özel olması durumunda tercih edilir. Avantajı, deneği birey olarak daha derinden incelemeye olanak tanımasıdır. incelemeye olanak tanımasıdır. Dezavantajı ise yaratıcılığa ve etkileşime imkan vermemesidir.
7
Selas-KALITATIF Modeli “Kalitatif Araştırma Alanları” Fikir üretimi ve tasarım (Yaratıcı geliştirme) Kavram geliştirme ve değerlendirme Ürün değerlendirme ve kullanım araştırmaları Marka konumlandırma ve imaj Reklam araştırmaları Müşteri memnuniyeti
8
Selas-KALITATIF Modeli “Kalitatif Araştırma Hizmetlerimiz” Proje Tasarımı Görüşme / Tartışma Kılavuzu Geliştirme Ön Tarama Derinlemesine Görüşme Focus Grup Moderasyonu Ses Kaydı Video Kaydı İzleme Odası
9
Selas-KALITATIF Modeli “Kalitatif Araştırma Hizmetlerimiz” Kapalı Devre TV-Video Sistemi Analiz Raporlama Video Rapor Sunum
10
Selas-KALITATIF Modeli “Kalitatif Veri toplama Tekniklerimiz” Yüzyüze Derinlemesine Görüşmeler Telefonla Derinlemesine Görüşmeler Focus Gruplar Mini Gruplar İkili-Üçlü Gruplar Projektif Teknikler
11
Selas-KALITATIF Modeli “TEKNİK ÖZELLİKLERİMİZ.. Focus Grup Toplantı Odamız” 45 m 2 genişliğinde 8-12 katılımcı kapasiteli Ergonomik koltuklu Klimalı Kapalı devre TV-video sistemli Video-ses kaydı donanımlı Bilgisayar-Internet donanımlı İkramlar
12
Selas-KALITATIF Modeli “TEKNİK ÖZELLİKLERİMİZ..Mini Grup Toplantı Odamız” 25 m 2 genişliğinde 6 katılımcı kapasiteli Ergonomik koltuklu Kapalı devre TV-video sistemli Video-ses kaydı donanımlı Bilgisayar-Internet donanımlı İkramlar
13
Selas-KALITATIF Modeli “TEKNİK ÖZELLİKLERİMİZ.. Mini Grup Toplantı Odamız” 7 izleyici kapasiteli Ergonomik koltuklu Klimalı Tam ses yalıtımlı Tv-video sistemli Bilgisayar-Internet donanımlı Telefonlu Açık büfeli
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.