Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Ünite - 6 Başkalarına Adapte olabilmek: Temel Farklılıklar,değişim ve iletişim 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Ünite - 6 Başkalarına Adapte olabilmek: Temel Farklılıklar,değişim ve iletişim 1."— Sunum transkripti:

1 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Ünite - 6 Başkalarına Adapte olabilmek: Temel Farklılıklar,değişim ve iletişim 1

2 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Cinsler arasındaki farklılıkları kapatmak Farklılıkları anlamak ve anlamaya çalışmak Kendi kendimizi tanımak ve tercihlerimize karar vermek Cinsiyet farklılıklarını araştırmak Kendi tutum ve davranışlarımıza uygun gelecek şekilde adapte olabilmek 2

3 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc İletişime cinsiyet bazında yaklaşım Erkekler Daha çok maddeseldir İçeriğe önem veririler Ne söylenildiğine önem verirler Daha çok sözel mesajlara önem verirler Kadınlar Duygularını daha çok öne çıkarırlar İletişimde iletişim elementlerine önem verirler İletişimci ile olan ilişkilerine önem verirler İletişimde daha çok bedensel dili öne çıkarırlar 3

4 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Cinsel oryantasyon Karar ve hüküm vermekten kaçınınız Kullandığınız dile dikkat ediniz –Gey veya lezbiyan’e karşı “homoseksyüel” vs.. gibi kelimelerden imtina etmek –Cinsel oryantasyonu,cinsel tercihlere karşı öne çıkarmak Homofobia duygusunun farkında olmak, – gey veya lezbiyan olmanın korkusunu hissetmek 4

5 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Etnisite Milliyetçilik açısından, Din kaynaklı olarak, örnek: mülüman,katalik,protestan… Kullanılan dilden kaynaklanan, Atalarımızdan gelen miraslardan kaynaklanan Olmak üzere gruplara ayırabiliriz. 5

6 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Yaş Olgunluk Çocuk çılgınlığı jenerasyon X 1000 ci yıl Jenerasyon adı 1925-1942 1943-1960 1961-1981 1982-2002 Doğum yıllarına göre Work hard Değer optimazsyonu Şimdi al/sonra öde Dengelere dikkat et Bugünü yaşa Daha çok Amaç odaklı Daha çok Takım ruhu odaklı Tipik karekterler 6

7 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Kültürel dağılım 7

8 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Kültür kültür Alt -kültür Kültürler arası iletişim Kültürel şok-yaşanılan kültür ile farklılıklar Dünya görüşü 8

9 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Kültürel içerik Yüksek -içerikli kültürler Düşük- içerikli kültürler 9

10 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Yüksek –içerik ve düşük –içerikli kültürel skala 10

11 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Bireysel ve müşterek değerler Bireysel değerler –Bireysel değer ve şahsi başarılar Müştereken olan değerler –Değer yardımlaşması, takım oyunu grup başarıları 11

12 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Güç ve kültürel değerler Merkeziyetçi olmayan yaklaşım –Müştereken değerler önmelidir –Güç dağılımın daha adil olması için gayretler Merkeziyetçi yaklaşım –Değer yapılıdır.Bireyseller güçlü olabilir.Hükümetler ve yönetim stilleri gibi –Bazı insanların diğerlerinden daha çok güçlü olması kabul edilir. 12

13 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Belirsilikler ve belirli bilinen değerler Belirsizlikler –Değer güvencesi –Endişeli olmaktan hoşlanmazlar Belirli olmak –Belirsizlikten rahatsızlık duymazlar.Herkesin gittiği yoldan gitmek uygundur. 13

14 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Erkeksi ve kadınsı değerler Erkeksi değerler –Başarı değerleri, kahramanlık, zenginlik gibi değerler önemlidir. –Geleneksel olarak erkek rolünü oynamak isterler Kadınsı değerler –Duyarlılık önemlidir. Değer verirler ve kaliteli hayat önmelidir. –Daha az seks rolü oynarlar 14

15 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Uzun ve kısa dönem değerleri Uzun dönem –Geleceğe odaklanır –Değer inancına sahip olmak –Toplumun yararına katkıda bulunmak Kısa dönem –Kısa olaylara yoğunlaşmak –Sosyal ve statü mecburiyetlerine önem vermek” 15

16 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Farklılıkları ortadan kaldırmak: Etnosentrizim Etnosentrizim –Benim kültürüm seninkenden daha üstündür. Yani “böbürlenmek” 16 Hey Biz “bir “ numarayız

17 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Barriers to Bridging Differences: Assuming Similarity Anthropologists Klyde Kluckhohn and Henry Murray –Every person is Like all people Like some other people Like no other people 17

18 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Farklılıkları ortadan kaldırmak: Farklılıkları belirtmek Antropolojis Donald Brown listesi: –Ölüme inanmak –Yabancılar hakkında çocukluk korkusu yaşamak –Cinsiyetlerin farklı çalmala sınıfları vardır –Kıskançlığı,imrenmeyi,acıyı, utanmayı,ve gururu yaşa –Duygularınızı yansıtmak için yüz ve mimik hareketlerini kullan –Anlaşmazlıkları ve çözümlerini iste ve yaşamak resolved 18

19 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Farklılıkları ortadan kaldırmak Klişe laflardan ve inançlardan kurtulmak: –“Bütün Ruslar votka sever.” –“bütün erkekler güreş seyretmeyi sever.” –“bütün asyalılar matematikte iyidir.” –“bütün kadınlar alış verişi sever.” Önyargı Önyargı ırk, etnisite,cins, ve cinsel oryantosyana dayanır. 19

20 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Kültürler arası iletişim kademeleri iletişim becerisi Bir kültür olduğuna inanmak ve oda…. kendi kültürü Kademe-bir Diğerlerininkini kabul eder,ama kendininkini savunur Kademe-iki Diğerlerininkini tanı, ama farklılıkları görme Kademe-üç-küçültme Diğerlerininkini tanı,böbürlenmeyi sonlandır ve bırak, Kademe-dört-kabullenme Davranışları adapte et,becerinin çılgınlığı Kademe-beş -adaptasyon Diğerlerine adapte ol ve odaklanmaya son. Kademe-altı-Integrasyon 20

21 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Etnorelativ kültürel perspektiv Bilgi toplanması –“anlamak kabullenmenin başlangıcıdır.” fiozof : Andre Gide 21

22 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Sorular sor ve dinle Sorular belirsizliği ortadan kaldırır. Dinleme anlamayı kuvvetlendirir. –Mesaja odaklan –Vucut dili ip uçlarını gözlemle –Detayı kaçırma ve büyük resme bak 22

23 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Endişeleri anlayışal karşıla Kuzey amerikalıların -atasözü: –“çalılıkların arkasına saklanma.” –“bana direkt olarak söyle.” Bütün kültürleri anla doğrudan karar verip değerlendirme 23

24 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Duyarlılıkları geliştir Kendini ve diğerleri hakkında bilgi sahibi ol ve tanı. Bu kültürel rastlantılar için doğru ve en iyi yol mudur? Kendi-kendinle konuş –Kendini dinle 24

25 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Bir başkası ol egosentrik –Kişinin kendine odaklanması Diğer birisi ol –Diğerlerine yoğunlaş –Şahsiyetini muhafaza et 25

26 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Empati geliştirmek için: Empati yapmak için: –dur –bak –Dinle –Zihninde canlandır –Tekrar cümle kur Sempati –Duygusal kabul-duyguları kabul etmek 26

27 Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Diğerlerine adapte olmak için: Bilgi geliştir Motivasyon geliştir Beceri geliştir 27


"Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Ünite - 6 Başkalarına Adapte olabilmek: Temel Farklılıklar,değişim ve iletişim 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları