Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İnternet ve Eğitim Mustafa Akgül Bilkent Ü./ INETD/ LKD

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İnternet ve Eğitim Mustafa Akgül Bilkent Ü./ INETD/ LKD"— Sunum transkripti:

1 İnternet ve Eğitim Mustafa Akgül Bilkent Ü./ INETD/ LKD akgul@bilkent.edu.tr http://akgul.bilkent.edu.tr/egitim/ http://akgul.web.tr/yazilar/sunum/ www.ictinedtoolkit.org

2 Düzeltme ve Reklam GSM: 532 383 2975 inet-tr.org.tr 22-23 Aralık 2008 ODTÜ ab.org.tr 9-11 Şubat 2009 Harran internethaftasi.org.tr Nisan 2009 kampanya.org.tr “anti - sansür”

3 İnternet 1.4 milyar kullanıcı, 570 milyon kayıtlı bilgisayar, 158M web, 150M alan adı, 220Milyar sayfa, 60 M blog/kisisel sayfa, 100M video 27% internet kullanıcı,20 Milyon %70 kullanmamış, %22 duymamış Kadınlar %80, kırsalda %90

4 İnternet-bilgi toplumu Bilgi üretim faktörü oldu Internet bilgi toplumu Bilgi: bilimsel, teknoloji, ar-ge, inovasyon, patent, knowhow, örtük Internet eşitleyici Bilgisayar-internet “her eve lazım” Bilgiye erişim yurttaşlık hakkı

5 İnternet2, 100$ dizüstü Internet bireyi özgürleştiriyor Wiki, blog, rss, sosyal ağlar gazete,matbaa, radyo, tv – kolay, ucuz ve hızlı 100$ laptop- her cocuga laptop Maine ve tacikistan deneyleri Dağıtılmak için, kol gücü, kendi ağı

6 inet-tr I Sancılı 15 yıl Altyapı hala “tekel”, rekabetci degil Sahibi yok; “kurumsal yapılar” Gelişiyor!, ama düzensiz, araştırma, proje yok, yönetişim yok “BilgiToplumu Stratejisi” var Ön büyük yapılanma “sansür”

7 inet-tr II Kültür olgusu- birey, girişimci, sorumlu İlk ogretimden başlamalı Öğretmen, öğretim üyesi sorunlu Altyapı, yazılım, yönetim, içerik “Virtual Universite” Tüm boyutları ciddiye almalı

8 inet-tr III Mekanizmalar üzerinde durmalıyız! Yönetişim, geri besleme, düzeltme Ulusal hedefler, ilkeler, rehberler olmalı “Enformatik Milli Komite”, bilişim Yıllık değerlendirme, paylaşma toplan. Rekabet, iş birliği; çoklu model

9 Özet  Eğitim ve Eğitimde BT  Bilgi Teknolojileri  Alternatif Yaklaşımlar  Dünya Deneyimleri  Açık Kaynak Yazılımlar

10 Gereksinim isteyen herkese her cografyada her yaşta kendi istediği zamanda mesleki/örgün beceri geliştirme ömür boyu eğitim 3. bahar hobby

11 Gereksinim-2 öğrenmeyi bilen yaratıcı düşünce problem çözen etik ekip çalışması

12 - Yazılı - Ses/Radyo - Görüntü/video/TV - Bilgisayar/Multimedya - İnternet Bilgi Teknolojileri

13 Bilgi Teknolojilerinin Potansiyeli Erişim Etkinlik (efficiency) ‏ öğrenme (öğrenci) ‏ öğretme(öğretmen) ‏ beceri kazanma ömür boyu öğrenme Planlama, yönetim toplumla bağlantı

14 BT'nin Potansiyeli: 1. Egitimsel olanakların genişlemesi Radio Broadcast Interactive Radio Instruction Television Virtual Schools Virtual Universities

15 2. Etkinliğin artması Sorunlar  ikili öğretim  2-3 sinif birarada  Köy okulları  Öğrenem programında esneklik Çözümler  Broadcast Radio  Interactive Radio  Educational TV  Virtual Online Courses

16 3. Öğrenmenin kalitesine katkı Potential Motivate and engage learners Bring life to concepts and processes Foster inquiry Provide flexibility Allow application of information Provide access to world of information Bring the world into the classroom Offer collaborative opportunities and communication Offer tutored and individualized learning Solutions Radio and TV Multimedia Learning Modules Virtual Labs Connecting to the Worlds Designing and Creating Things

17 4. Kaliteli öğretmene katkı Issues Difficult Profession No One-Shot Training Continuum  Initial Training  Lifelong Upgrading  Connecting Solutions Multimedia Training and Support System Training Videos Teacher Development Portal Internet Resources for Teachers

18 5. beceri New Workplace Realities E-Training  Just-in-Time  Convenient Place  Up-to-Pate  User-centric Solutions  Simulations  Competency-based multi-media  Video and Interactive media  Workplace Training

19 6. Ömür boyu eğitim Issues  Workers need to learn new skills  Modern societies demand constant updating  The “educated” can become obsolete  Life-cycle pattern is changing Solutions  Radio and TV  Multimedia Packages  Online Courses  Open Universities  “Third Age” Universities

20 7. Politika geliştirme, planlama ve yönetim Okullarin ve sistemin yönetilmesi –School: Admissions, student flow, personnel, staff development, facilities… –System: School mapping, personnel payroll, MIS, communication, information,... İzleme, planlama ve politika geliştirme –Storage and analysis of data –Construction and assessment of policy scenarios –Tracer studies and tracking systems

21 8. Advancing Community Linkages Growth in ICT Access Millions

22 8. Toplumla bağlanti – sayısal bölünmeyi önleme BT'ye erişim bölgeler/ülkeler arasında farklı Kadın-erkek arasında da fark var BT'ye erişim eşitleyici, fakirlikten kaçışa imkan Herkesin BT'ye erişebilmesi için –altyapı –maliyet/fiyat –Yasal düzenlemeler

23 Telecenters

24 Women-Friendly Telecenters Within accepted culture; fosters harmony Women do not have to travel far Center meets needs of men and women No childcare problem Space is roomy and provides privacy Staff is well integrated

25 Başarının parçaları: 1.E ğitim politikaları 2.BT'ye yaklaşım 3.Altyapı 4.BT uyumlu içerik 5.Eğitilmiş ve kazanılmış kadrolar 6.Mali Kaynaklar 7.Entegrasyon 8.Pilot projeler ve değerlendirme

26 Ana fikir: BT'yi kullanip kullanmama değil BT ―― ► Education More Effective and Responsive ICTs X

27 The ultimate success of ICTs for learning will be attained when we stop marveling about the ICTs and apply our minds and emotions to the wonders of learning.”

28 İnternet 1.4 milyar kullanıcı, 570 milyon kayıtlı bilgisayar, 158M web, 150M alan adı, 220Milyar sayfa, 60 M blog/kisisel sayfa, 100M video 27% internet kullanıcı,20 Milyon %70 kullanmamış, %22 duymamış Kadınlar %80, kırsalda %90

29 İnternet-bilgi toplumu Bilgi üretim faktörü oldu Internet bilgi toplumu Bilgi: bilimsel, teknoloji, ar-ge, inovasyon, patent, knowhow, örtük Internet eşitleyici Bilgisayar-internet “her eve lazım” Bilgiye erişim yurttaşlık hakkı

30 İnternet2, 100$ dizüstü Internet bireyi özgürleştiriyor Wiki, blog, rss, sosyal ağlar gazete,matbaa, radyo, tv – kolay, ucuz ve hızlı 100$ laptop- her cocuga laptop Maine ve tacikistan deneyleri Dağıtılmak için, kol gücü, kendi ağı

31 Açık kaynak yazılımlar Değiştirme, uyarlama, dağıtma (imece üretim) ‏ 230K proje, 2.2 M geliştirici –GNU/UNESCO: 5300+ yazılım directory.fsf.org sf.net, freshmeat.net Eşdeğer yazılımlar: acik-kaynak.org.tr, www.osalt.orgwww.osalt.org Firefox, thunderbird, openoffice.org “live cd”, çoklu “boot”, sanallaştırma

32 32 Eğitim ve açık kaynak sf.net: egitim: 5200, CAI: 852, kütüp: 500, test:500 sci/eng: 15700, multimedia: 16K, oyun/eg: 17K, internet: 30K, yazilim geliştirme: 30K, masaustu: 4K Astronomi: 305, kimya: 318, cevre: 108, yer: 300, fizik: 690, matematik: 2000, tip: 550, elek: 400 freshmeat.net egit: 1200, oyun: 3300,bilim/muh: 3500 GNU/Unesco: 5300+, moodle, manhattan virtual classrom, whiteboard, atutor

33 33 Eğitim ve açık kaynak-II k12os.org: k12linux.org, k12ltsp.org, k12edcom.org ocw oedb.org: online education database schoolforge.net: koalisyon; curriki, wikiversity SEUL/EDU, richtech.ca/seul/, 700+ OCW-mit: hopkins, irvine, utah, tuft, notre dame, rice ocw-con. osef.org, gnacademy.org, schoolforge.net wikipedia, citizendium, stanford felsefe, connextions gutenberg, linux, openoffice, mozilla, google

34 sourceforge.net - sf.net

35 eduforge.org

36 Açık kaynak kod –Portal  Joomla: http://www.joomla.org Drupal: http://www.drupal.org –LMS  Moodle: http://www.moodle.org Atutor: http://www.atutor.ca Dokeos: http://www.dokeos.com

37 Levels of ICTs Constructing or design of Project Evaluation Analysis Application Exploration Storage or display Passive ACTIVE LEARNER’S ROLE Levels of ICTs for Different Learning Objectives and Roles of Learners LEARNING OBJECTIVE

38 Levels of ICTs for Different Teaching Uses and Roles of Teachers Levels of ICTs Management of Student Learning Collaboration/Co mmunication Research Animation/ Simulation Drill & Practice Demonstration Presentation Provider Facilitator TEACHER’S ROLE TEACHING OBJECTIVE Go Back

39 Infrastructure Namibia Schoolnet Pedal Power Generator Solar Energy Wind Power Generator Go Back

40 Türkiye'de Şirketler Universiteler MEB Bilgi toplumu stratejisi KIEM Virtual universite “virtual lise” intel-microsoft

41 ICT for Education An Overview Prepared by Wadi D. Haddad


"İnternet ve Eğitim Mustafa Akgül Bilkent Ü./ INETD/ LKD" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları