Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Acil Durum Yönetimi Eğitimleri
AFET PSİKOLOJİSİ Acil Durum Yönetimi Eğitimleri
2
Afet Sonrası Risk Altındaki Gruplar
Tanık Olanlar İzleyiciler Etkilenenler Doğrudan
5
AFET SONRASI DUYGUSAL AŞAMALAR
İLK VURMA AŞAMASI ACİL DURUM AŞAMASI KURTARMA AŞAMASI İYİLEŞME AŞAMASI
6
AFET İLE İLİŞKİLİ TEPKİLER
Fizyolojik Tepkiler Psikolojik Tepkiler
7
Fizyolojik Tepkiler İştah kapanması Baş Dönmesi Huzursuzluk Kusma
Bulantı Terleme
8
Afet Esnasında ortaya çıkabilecek Psikolojik Tepkiler
Değişken Ruh Hali Depresyon Keder Karar verme güçlüğü Endişe Sinirlilik Donup Kalma
9
Tepkilerin Şiddet, Zamanlama ve Süresi
Şiddetli veya hafif tepkiler Ani veya gecikmeli tepkiler Şiddeti artan tepkiler
10
Psikolojik Desteğin Prensipleri
ÖN HAZIRLIK ETKİLİYÖNETİM :Bir krizde, insanlar kendilerini yönlendirecek, güvenilir, düzen getirebilecek bir lider arar ve onu takip ederler. DİĞERLERİYLE ETKİLEŞİM :Sempatik, dostça etkileşim başarılı bir psikolojik desteğin önemli bir parçasıdır. AMACA YÖNELİK HAREKETLER :Stres altındaki kişilerin faydalı bir şeyler yapabilmeye ve bunu nasıl yapabileceğini bilmeye ihtiyaçları vardır
11
ACİL DURUM EKİBİNİN PSİKOLOJİSİ
. Ekibi Etkileyen Faktörler Acil Durumda İletişim Ekibi Yönlendirme
12
Acil Durum Ekibini Etkileyen Faktörler
Algılama Baskı Çalışma Şartları Tecrübesizlik
13
Stres altındaki acil durum ekip üyeleri aşağıdaki eğilimlerde olabilir :
Göreve uygun olmayan bir ruh halinde bulunarak, fevri ve ani davranışlar gösterebilirler. Sadece acil problemlere odaklanıp, daha büyük problemleri unutabilirler. Afet öncesi hangi konuda eğitim aldığını unutabilirler ve deprem öncesi aldığı sorumluluklardan çekilebilirler. Basit görevleri karmaşık görevlerden daha başarılı şekilde yerine getirirler.
14
KAZAZEDENİN PSİKOLOJİSİ
Yalnız Kalma Ağrı Anxiete Korku Fonksiyon Kaybı Rahatsızlık
15
TAKIM LİDERİ Takım Lideri Afet öncesinde yönetim ve takım tarafından kabul edilmelidir. Takım Lideri Kötü şartların ve takımın performansını olumsuz etkileyen olayların farkında olmalıdır. Sorunları dinleyerek, konuşarak ve çalışanlardan brifing alarak, çalışanların stresle baş etmelerine yardımcı olmalıdır
16
ÖNERİLER Afeti Kabullenmek Günlük Egzersiz yapmak Eğitim almak
Lojistik hazırlık yapmak
17
AFETLERE SOSYOLOJİK YAKLAŞIMLAR
Bilinç durumunun bulaşması Kontrolsüz davranış Hiyerarşi kaybı Toplumda karamsarlık
18
AFET ve ÇOCUKLAR İÇSEL TEPKİ DIŞSAL TEPKİ
19
“BAŞKALARININ DUYGULARINI DİNLEYİN FAKAT SAHİPLENMEYİN.”
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.