Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
İnsan-Bilgisayar Etkileşimi BİLGİSAYAR Turgay Baş
2
Etkileşim Etkileşim bilgi alışverişidir. Bilgisayardaki etkileşim de insandan bilgisayara ve bilgisayardan insana şeklinde gerçekleşir.
3
Bilgisayar
4
Etkileşim Eskiden bilgisayarla etkileşim çok daha düşük düzeyde idi ancak günümüzde etkileşim oldukça fazla
5
METİN GİRİŞİ AYGITLARI The alphanumeric keyboard Chord keyboards Phone pad and T9 entry Handwriting recognition Speech recognition
6
The alphanumeric keyboard QWERTY keyboard Daha kullanışlı olmamakla birlikte belli bir alışkanlık olduğu için kullanımı süregelmiştir.
7
Chord keyboards Dört ya da beş tuşu olan ve bu tuşların aynı anda birlikte kullanımlarına göre harflerin basıldığı klavye türüdür.
8
Phone pad and T9 entry Günümüzde özellikle cep telefonlarında SMS yazmak için sıklıkla kullanılır.
9
Handwriting recognition-El Yazısı İnsanların el yazıları birbirinden farklı olduğu için, kullanımı sınırlı olmaktadır. Elektronik imza açısından insanların el yazılarının farklı olması bir avantajdır.
10
Speech recognition-Konuşma El yazsına benzer olarak insanların konuşmaları da çeşitlilik gösterdiği için kullanım alanı sınırlıdır.
11
POSITIONING, POINTING and DRAWING Mouse Touchpad Trackball and thumbwheel Joystick and keyboard nipple Touch-sensitive screens Stylus and light pen Digitizing tablet Eyegaze Cursor keys and dşscrete positioning
12
Mouse
13
Touchpad
14
Trackball and thumbwheel
15
Joystick and keyboard nipple
16
Touch-sensitive screens
17
Stylus and light pen
18
Digitizing tablet
19
Eyegaze
20
Cursor keys and discrete positioning
21
GÖRÜNTÜLEME AYGITLARI Resolution and color Technologies Digital papers
22
Çözünürlük ve Renk Monitör için iki önemli özellik vardır toplam pixel sayısı pixel yoğunluğu
23
Teknolojiler Cathode ray tube (CRT) Liquid crystal display (LCD) ve diğerleri… (Gas Plasma) Projeksiyon
24
Digital papers
25
DEVICES FOR VIRTUAL REALITY and 3D INTERACTION Positioning in 3D space 3D displays
26
Positioning in 3D space 3D mouse pitch yaw roll
27
Positioning in 3D space Dataglove
28
Positioning in 3D space Virtual reality helmets
29
Positioning in 3D space Whole-body tracking
30
3D Displays stereoscopic vision
31
3D Displays Simulators
32
3D Displays VR caves
33
PHYSICAL CONTROLS, SENSORS and SPECIAL DEVICES Bir çıkış birimi olarak “ses” Harekete, sese, dokunmaya, kokuya duyarlı sensörler Farklı fiziksel kontrollere olanak veren araçlar. (çamaşır makinesi, cd çalar vb. ) Farklı görüntü çıkış birimleri (trafik lambaları, skorbord)
34
PAPER: PRINTING and SCANNING Printing Scanning
35
MEMORY RAM (random access memory) and short-term memory Disks and long-term memory
36
PROCESSING and NETWORKS Moore, her 18 ayda işlemci hızının ikiye katlandığını ve bunun bu şekilde devam ettiğini öne sürmektedir. Bu durum memory içinde benzer şekilde gerçekleşmektedir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.