Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Reklamda Mesaj.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Reklamda Mesaj."— Sunum transkripti:

1 Reklamda Mesaj

2 Gazete ve Dergi Gazete, dergi gibi basılı reklam ortamlarında reklamcılar için en önemli nokta; diğer reklamlar arasından sıyrılıp fark edilmek ve hedef kitleye kendisini okutabilmektir. Bu da ancak basılı reklamların bünyesinde topladığı başlık, alt başlık, metin, slogan, logo gibi reklam mesajını sözcüklerle aktaran unsurların ve resim, fotoğraf, illüstrasyon, düzenleme (layout) gibi görüntüye ait elemanların yerli yerince, amaca hizmet edecek ve önceden belirlenen reklam stratejisi ile örtüşecek şekilde düzenlenmesiyle gerçekleşebilir.

3 Başlık; reklamın açış satırı, hedef kitleyi yakalayabilmek için atılmış bir ön adımdır. Başlık sayesinde o reklamın okuyucusunun/hedef kitlesinin seçici algısına hitap edilecektir. Başlık, hedef kitleyi sayfayı çevirip, başka yazı ve haberlere dalmaktan bir an için alıkoyup, reklam metnini okuması için harekete geçirecektir.

4 Başlığın ilk görevi çarpıcılığı sağlamaktır,
İkinci görevi ise, metni okutmak için tuzak kurmaktır Başlık dikkat çekici olmalı ve kolayca anlaşılmalıdır. Mümkünse başlıkta markaya yer verilmelidir. Başlıkta kullanılan kelimelerin anlamları, görünüşlerinden güçlü olmalıdır. Kalıplaşmış, çok kullanılmış reklam kokan ifadelerden kaçınılmalıdır.

5 Olumlu ifadelere yer veren başlıklar, olumsuz ifadeler içerenlerden çok daha etkilidirler. Bunun yanı sıra başlığın tırnak içine alınması da hatırlanma oranını arttıracak bir unsurdur. Yine spesifik bir tüketici kitlesine seslenildiğinde, bu kitlenin (kadınlar, çocuklar, öğrenciler, ev hanımları v.b.) başlıkta yer alması etkiyi arttıracak bir başka unsur olarak göze çarpmaktadır.

6 Reklamda Mesajın Dikkat Çekiciliği Şu Şekillerde Gözlemlenebilir: Deklaratif Başlık: “Dünyanın En Sağlam Lastiği” Soru Başlığı: “Daha Fazla Faiz İster misiniz?” Emir Niteliğinde Başlık: “Kitaplarınızı D&R’dan alın”

7 Haber Niteliğinde Başlık: “Yeni Tefal Düdüklü Tencere Çıktı…” Özdeşleştirici Başlık: “Siz hala annenizin margarinini mi kullanıyorsunuz” Slogan Başlık: “Yumoş en yumuşak yumuşatıcı”

8 Metin Başlık: “Bahçenizi saraya dönüştürecek, sizi sonsuz rüyalara taşıyacak çim makinası” Zıt Başlık: “Sizi zayıflatacak makarna” Doğrudan Vaat Başlığı: “Eti’den Şifa Dağıtan Besin Yulaf” Meraklandırıcı Başlık: “%87’si size döndü…Ege Leasing” (teaser)

9

10

11

12 Alt başlık ya da ikincil başlık da diyebileceğimiz başlıklar, ana başlığı destekleyen, açıklayan, metne geçişi kolaylaştırıcı unsurlardır. Alt başlık, ana başlık ile reklam metni arasında bir köprü gibidir ve ana başlık bir satış mesajı taşımadığı durumlarda daha da değer kazanır

13 METİN Reklam metinleri genelde okuyuculara sıkıcı gelen ve sıklıkla okumaktan kaçındıkları bölümlerdir. Ancak dikkatli ve ustalıkla yazılmış reklam metinlerinin tüketici üzerinde belli bir ikna gücüne sahip oldukları da yine bilinen bir gerçektir

14 kolaylıkla anlaşılabilecek bir dil yapısında olması, okuyucuya ilginç ve samimi gelecek bir üslupla önerileri, vaadleri, bilgileri sunması gerekir. Kullanılan dilin, karşıdaki kişiyle konuşur gibi olması ancak aynı zamanda gerçekçi, doğal ve sanki tatlı bir diyalogmuşçasına sürmesi de metnin başarısını etkileyen en önemli unsurlardandı

15 SLOGAN Sloganlar, reklamda açıklayıcılık, özetleyicilik, övücülük, harekete geçiricilik gibi roller yüklenirler. Hatırlanmak ve tekrarlanmak üzere biçimlendirilirler. Ritm, uyak, koşutluk gibi dil özelliklerinden yararlanırlar

16 Beyazötesi - Alo Bir dilim asla yetmez - Algida Vienetta Bir dünya markası - Beko Çok oluyoruz - Mavi Jeans Daha fazlasını iste - Pepsi Evinizin her şeyi - İkea Önem taşır - Aras Kargo Sen her şeyi düşünürsün - Tefal Türkiye çöl olmasın - Tema Vakfı

17 TELEVİZYON NİTELİKLERİNE GÖRE REKLAMLAR KURUMSAL REKLAM Bir ürün ya da hizmetten ziyade bir kurumun tarihçesi, içinde bulunduğu sektör, çalışanlarına bakış açısı, üretim tesisleri, hizmet politikaları, felsefesi, kurum renk ve logolarıyla beraber tanıtılır.

18 ÜRÜN YA DA HİZMETİN TANITILDIĞI REKLAM
Hizmet/Ürün piyasada yeni olabilir ) Ürünün içeriğiyle ilgili bilgi verilir( abartma unsuru animasyonlarla verilir) (ACILI cips, DOĞAL krem, BOL FINDIKLI çikolata, HIZLI internet…)

19 Yenilenen bir hizmet/ürün hatırlatılır
(bir üründe ambalaj değişikliği, isim değişikliği, içerik değişikliği gibi unsurlar tüketiciye hatırlatılır) Magnum Mini Cheetos mini paket Cosla Vanish- Finish olması Nescafenin yenilenen tadı

20 Kampanyalar tanıtılır (Dönemseldirler)
-Turkcell- Avea- Vodafone gibi operatörlerin kampanyaları Turk Telekom’un yeni kampanyalarını tanıtması Banka reklamlarında kredi avantajları, faizler hakkında bilgilendirmelerin yapılması Burger King, Pizza Hut, Mc Donalds gibi restoranların yemek kampanyaları

21

22

23

24

25 Ünlü Kullanılan Reklamlar
Bir ünlünün ürün/hizmetle ilgili bilgi vermesi () Bir ünlünün güzelliği, bakımlı olması ya da yakışıklı olmasıyla ürünün özdeşleşme sağlaması (ı) Bir ünlünün “star” kimliğiyle reklamlarda yer alması (Hülya Avşarın Odeo Bank reklamlarında yer alması)

26

27

28

29

30

31 -Komedi Unsuru ön planda olan Reklamlar (Cem Yılmaz reklamları, Engin Günaydın,Şahan Gökbakar…) -Cinsellik İçerikli Reklamlar (Magnum reklamları, Biskolata) -İdeolojik ve Duygusal Ağırlıklı Reklamlar- dramatik ve fanatik ögeler içerir (Cumhuriyet Gazetesi reklamları, Milli takım, vatan- millet gibi duyguların ön planda olması, dostluk, yalnızlık, yaşlılık imgelerinin vurgulandığı reklamlar)

32

33

34

35

36

37

38

39

40 Tehdit – Korku ve İğreti Unsurlarının önplanda olduğu Reklamlar (Diş çürükleri, dökülen, kırılan, matlaşmış saçlar, kepek problemi, yağlı bulaşıklar, pis banyo ve lavabolar, kirlenmiş çamaşırlar, mikroplar, böcekler, sinekler…)

41

42

43

44

45

46 Özendirme Unsuru Yoğun Reklamlar- Ünlü kullanımı, cinsellik vurgusu, güzellik ve yakışıklılık unsurları beraber kullanılır (Kozmetik reklamları, parfüm, ruj, rimel, şampuan)

47

48

49

50 Ortak Marka ya da Hizmet Kullanımını Vurgulayan Reklamlar - Bir hizmeti kullandığında bir başka marka ya da hizmetten faydalanma fırsatını bildiren, firmaların ortaklıklarını gösteren, birden fazla marka ya da şirketin tanıtımını görebildiğimiz reklamlar (Benzin istasyonları ve bankaların işbirliğinde olması,

51

52

53

54

55 Özel Gün Reklamları- bir ürünün özellikleriyle özel gün birlikte sunulur (Milli ya da Dini Bayramları vurgulayan, Anneler- Babalar Günü, Sevgililer Günü, Yılbaşı…) Mevsimsel Reklamlar da aynı özel gün reklamları gibi dönemseldir, belli bir mevsime özeldir (Dondurma, Klima, Yalıtım, Ufo …)

56

57

58

59

60

61

62

63 Deneysel Reklamlar- karşılaştırmaların ve deneyimlerin reklamda kullanılması (Deterjan reklamlarında iki deterjanın gösterilmesi, kullanan kişilerle konuşulması, laboratuvar ortamının gösterilmesi…)

64

65

66

67

68 Bir reklamı bunlara göre çözümlerken şunlar ön planda olmalıdır:
Reklamın Amacı ne? (Yeni bir ürün mü tanıtılıyor, dönemsel bir kampanya mı, bilgi mi veriyor, hatırlatma mı yapıyor?, VAAT NEDİR?) 2. Vaat hangi mesajla veriliyor? (SLOGAN ne?, hangi renk ve hareket unsurlarıyla veriliyor, emir cümlesi mi, soru mu soruyor ya da merak mı uyandırıyor?)

69 3. Slogan ya da Mesaj Verilirken,
Hedef Kitlenin hangi özelliklerine sesleniyor? (nasıl dikkat yaratılmak isteniyor?) Dikkat Oluşturulurken baskın ögeler neler? (Müzik, renk, Animasyon, Hareketlilik, dramatiklik, üzüntü, sevinç….)

70 4. Reklam nitelikleri açısından değerlendirildiğinde hangilerini barındırıyor? (Komedi, tehdit ya da iğreti, özel gün, ünlü kullanımı …)

71 Görme Biçimi Olarak Reklam
*Reklamla her birimize bir nesne daha satın alarak kendimizi ve yaşamlarımızı değiştirmemiz önerilir. ALDIĞINIZ BU YENİ NESNE, SİZİ BİR BAKIMA DAHA ZENGİNLEŞTİRECEKTİR- aslında o nesneyi almak için para harcayarak biraz daha yoksullaşacak olsanız bile…

72 *Reklam yüzeysel görünüşü değişmiş, bunun sonucu olarak kıskanılacak duruma gelmiş insanları göstererek bizi bu değişikliğe inandırmaya çalışır. Kıskanılır durumda olmak, çekici olmaktır. Reklamcılık çekicilik üretme sürecidir.

73 reklamın yarattığı etki gerçeğe yaslanmasındandır
*reklamın yarattığı etki gerçeğe yaslanmasındandır. Giysiler, şampuanlar, arabalar, güzelleştirici boya ve kremler, güneşli tatil yerleri gerçekten zevk alınacak şeylerdir. Reklam içimizde yatan doğal zevk açlığını işleyerek girişir işe. * Reklam hep gelecekteki alıcıya seslenmek zorundadır. Alıcıya satmaya çalıştığı ürünle ya da olanakla çekicilik kazanmış olan kendi imgesini yansıtır.

74 Bu imgeyle alıcıda gelecekte olabileceği durumu özleten bir kıskançlık uyandırılır. Bu kıskançlık duygusu başkalarının üzerinden okunmalıdır. Reklam nesneleri değil toplumsal ilişkileri amaçlar. Reklam zevk değil mutluluk vaad eder; “BAŞKALARININ GÖZÜYLE GÖRÜLEN BİR MUTLULUK”

75 Reklamda kullanılan ortak imgeler
Model ya da mankenlerle mitolojik kişilerin hareketlerinde benzerlikler Saflığın yeniden kazanılabileceği bir yer yaratmak amacıyla doğanın, yaprakların, ağacın, suyun romantik bir biçimde kullanılması Akdenizin sıcak, özlen uyandıran çekiciliği Kadın cinselliği açısından bacak, dudak, saç ve bakışın vurgulanması

76 Lüks kullanım özelliği taşıyan malzemeler
Sevgililerin kucaklaşması, aşk Yepyeni bir yaşam sunan deniz Erkeklerin zenginliği ve gücü gösteren şekildeki duruşları Uzaklığın gizem yaratmak amacıyla perspektifle verilmesi

77 *Reklamın inanılırlığını sağlamada; Alıcının sunduklarıyla sözünü ettiği gelecek Alıcının içinde bulunduğu durumla olmak istediği durum arasındaki mesafeye dayanır. *reklamda gösterilen şey ordadır, yalnızca ele geçirilmeyi bekler. Sahip olma duygusu


"Reklamda Mesaj." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları