Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ SUNUMLARI
2
İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Birisi iyi iletişim kurabiliyorsa genel olarak hayatında başarılıdır. İnsanın iletişimi başarabilmesi için önce iletişimin ne olduğunu anlaması gerekir. İletişim teknolojisi dersinin amacı iletişimin lojistik ve taşımacılık sektöründeki yeri ve önemi hakkında kursiyeri bilgilendirmektir. .
3
Günümüz toplumunda teknoloji, iletişimde yoğun olarak kullanılmaktadır
Günümüz toplumunda teknoloji, iletişimde yoğun olarak kullanılmaktadır. Bunlardan en yoğun olarak kullandıklarımız; televizyonlar, bilgisayarlar ve cep telefonlarıdır. Ayrıca çağrı cihazları, telsizler, araç telefonları, faks cihazları, telgraf, uydu sistemleri, GSM hizmetleri (cep telefonları ve bunların üzerinden verilen bazı hizmetler GPRS vb.) , bilgisayarlı araç yol kılavuzları (Navigation) gibi bir çok iletişim teknolojileri iş ve özel yaşantımızın vazgeçilmezleri arasına girmişlerdir. GPS uyduları mobil iletişim sistemlerinde kullanılmaktadır.
4
GPRS cep telefonları üzerinden verilen bir hizmettir.
İhtiyaç duyulduğunda en yakın sağlık merkezi, eczane, polis merkezi, postane, akaryakıt istasyonu vb. gibi yerlerin adresleri cep telefonları üzerinden GPRS servisi kullanılarak öğrenilebilir
5
Navigation (yol kılavuzu) araç içine monte edilebilen bilgisayarlı yol kılavuzlarıdır.
Navigation cihazı uydu ile iletişime geçerek sürücülerin dünya üzerinde hangi noktada bulunduğunu hassas bir şekilde belirler. Sürücüler gitmek istediği yeri yol kılavuzu üzerindeki birkaç tuşu kullanarak belirler. Yol kılavuzu da en kestirme yolu anında hesaplar. Ayrıca yolculuk sırasında hem sesli hem de görsel olarak sürücüleri yönlendirir. Adres sormadan ihtiyaç duyulan tüm yollar, caddeler, postane, hastane,eczane, havaalanı, istasyon, tarihi mekan vb. yerler kolayca bulunabilir.
6
Yoğun küresel rekabet ortamında büyük veya küçük tüm firmaların ve çalışanların iletişim teknolojilerinden faydalanmaları, bunları kullanma zorunluluğu kaçınılmaz olmuştur. Firmalar iş bağlantılarını, sipariş, her türlü bilgi alışverişleri, transferler ve akla gelebilecek bir çok meseleyi uzaklara gitmeden iletişim teknolojilerini kullanarak gerçekleştirebilir
7
Lojistik ve taşımacılık sektöründe iletişim teknolojileri her geçen gün daha fazla kullanılmaktadır.
GPS uyduları sayesinde firmalar merkez bilgisayarları veya internet üzerinden, araçların konum bilgileri, hızları, aksaklık ve acil durum gibi bir çok bilgileri görebilmektedir
8
GPRS: Genel Pocket Radio Service (Genel Cep Radyo Servisi) GPS:
Global Possitioning System ( Küresel Konum Belirleme Uydu Sistemi) NAVİGATİON: Bilgisayarlı Yol Kılavuzu;İlk olarak gemicilikte kullanılan bir terimdir GSM: Global System for Mobile Communications ( Cep Telefonu İletişimi)
9
MOBİL VERİ İLETİŞİM SİSTEMLERİ
Mobil Veri İletişim Sistemi’nde GPS uydusuyla aracınızın yeryüzündeki yeri saptanarak GSM şebekesi vasıtasıyla aynı anda merkez bilgisayarı yada internet üzerinde haritadan izlenmesi sağlanmaktadır.
10
Bu sayede aracın rotası, hızı, varış süresi gibi bilgiler her an için merkez tarafından görülmekte, istenildiğinde otomatik veya elle kontrol edilerek, işletme maliyetleri en aza inmektedir. Karşılıklı bilgi alışveriş özelliği de olan bu sistemde, ayrıca araçla merkez arasında fatura, stok listesi,barkod bilgisi gibi formların transferine imkan verecek güvenilir, hızlı ve hatasız bir iletişim sağlanmaktadır.
11
KULLANILAN MOBİL İLETİŞİM ARAÇLARI
WAP (Wireless Application Protocol) Kablosuz İletişim Protokolü WAP kullanıcıların bu teknoloji sayesinde cep telefonları veya diğer mobil terminaller aracılığıyla hiçbir kablo ve arabirim bağlantısına ihtiyaç duymadan internete erişimlerini sağlayan kablosuz iletişim standardıdır. WAP internet haberleşmesinin çeşitli bilgi ve haberleşme hizmetlerinin mobil kullanıcılara kolayca ulaşmasını sağlar.
12
Bugüne kadar mobil telefon kullanıcısının veri iletişimi çoğunlukla SMS (Kısa mesaj servisi) üzerinden gerçekleştiriliyordu. Kullanıcıların temel veri iletişimi gereksinimlerini karşılayan SMS’ ten sonra açık bir teknoloji olan WAP ile standart olarak telefondan ve mobil iletişim ağından bağımsız olarak bilgi servislerine ulaşması sağlanmıştır.
13
GPRS GPRS teknolojisi kullanıcıya yüksek erişim hızının yanı sıra, bağlantı süresine göre değil gerçekleştirilen veri alışverişi miktarı üzerinden tariflendirilen ucuz iletişim olanağı sağlamaktadır. GPRS teknolojisini kullanabilmek için mobil şebeke ve servis sağlayıcı altyapısına GPRS donanım ve yazılımları entegre etmek ve GPRS uyumlu mobil telefonlar gereklidir.
14
GPS Küresel konumlandırma sistemi dünya etrafında bir yörünge izleyen 24 uydu yoluyla Dünya üzerindeki çok küçük şeylerin bile yerini belirlemeyi mümkün kılan sistemdir. Doğruluk derecesi 10 ile 100 m arasında farklılık gösterir.
15
GSM Mobil iletişim için küresel sistem. Avrupa da kullanılan mobil iletişimin en bilinen adıdır.
16
MMS Çoklu ortam mesaj servisi. GSM de bulunan SMS servisinin ses ve resimlerle desteklenerek geliştirilmiş halidir
17
VPN Sanal özel ağ. Herkese açık olan iletişim altyapısını kullanan özel bir veri ağıdır. Tünel protokolü ve çeşitli gevenlik prosedürleri ile izinsiz girişlere karşı korunur.
18
ARAÇ TAKİP SİSTEMLERİNİN FAYDALARI VE ÖZELLİKLERİ
Araçların güvenliğini sağlar Yer ve rota tespiti yapar Araçları ve yetkili personeli kontrol altında tutar Takip eder, yönetir, yönlendirir Anlık veya geçmişe dönük olarak izler Hem grafik hem de metinsel olarak raporlamalar yapar Anında müdahale imkanı verir Nakliye sipariş ve dağıtım kapasitesini arttırır Lojistik destek sağlar İş hacmini ve kalitesini yükseltir Zamandan ve yakıttan tasarruf sağlar.
19
ARAÇ TAKİP SİSTEMİ NERELERDE KULLANILABİLİR
Şehirler arası yolcu taşımacılık: Turizm ve seyahat firmaları araç takip uygulamasının sunduğu çözümlerle araçların bulundukları noktaları anında tespit eder ve sağlıklı bir rota planlaması yaparak firma araçlarını maksimum yolcu kapasitesi ile çalışmalarını, daha kısa zamanda, daha ucuz, hızlı, güvenli ve kontrollü bir biçimde çalışmalarını sağlar.
20
Taksi filoları: Merkezden müşteri adresine en yakın taksinin yönlendirilmesi sağlanarak en kısa zamanda adrese ulaşmaları sağlanır ve araçtan en yüksek verim alınır.
21
Acil yardım hizmetleri:
Acil yardım hizmetleri veren itfaiye, ambulans, emniyet, arıza vb. kurumlara telefon eden kişilerin adreslerine en yakın araç sistemde sorgulanarak bulunur ve belirtilen adrese yönlendirilir.
22
Zırhlı araçlar, güvenlik araçları:
Bankaların nakit yönetim birimlerinde çalışan zırhlı araçlar veya güvenlik araçları da sistemi kullanarak paranın en hızlı ve en güvenli biçimde belirtilen adrese ulaşmasını sağlar.
23
Yük taşımacılığı ve dağıtım firmaları:
Nakliye ve taşımacılık sektörü araç takip sisteminin sunduğu çözümlerle daha az araçla, daha kısa zamanda, daha ekonomik, hızlı, güvenli ve kontrollü bir biçimde hizmetini gerçekleştirir
24
Şehir içi yük taşımacılık:
Araç filo yönetim merkezinden anlık olarak izlenir ve rotaları belirlenerek merkezden filo yönetilebilir
25
Araç kiralama firmaları:
Kiralanan araçlar istenildiği zaman rent a car merkezinden sorgulanarak yerleri tespit edilebilir. Müşterinin anlaşma şartlarına uyup uymadığı, aracın hız sınırını aşıp aşmadığı izleme esnasında görülebilir. Ayrıca olası kaza veya çalınma durumlarında araç sorgulanarak yeri bulunur ve polis durumdan haberdar edilir
26
İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ İLE İLGİLİ SORULAR
1) Araç takip hizmeti esas olarak, uygun ekipmanla donatılmış araçları yetkilendirilmiş kişilerce, herhangi bir internet erişimine sahip makine ekranından ya da harita üzerinden izlemek için tasarlanmış bir sisteme ne ad verilir? a) Seyyar izleme c) SMS b) GPS d) WAP
27
2) Aşağıdakilerden hangisi araç takip sistemlerinin kullanım alanlarındandır?
a) Şehirler arası yolcu taşımacılık turizm ve seyahat firmaları b) Taksi filoları c) Acil yardım hizmeti veren kuruluşlar(Ambulans, İtfaiye),Acil telefon numaraları d) Hepsi
28
3)Paket anahtarlamalı radyo hizmetleri, verilerin mevcut GSM şebekeleri üzerinden saniyede 28.8 Kb’ye kadar varabilen hızlarda iletilebilmesine imkan veren, cep telefonu, dizüstü bilgisayar, PDA ve diğer seyyar cihaz kullanıcılarına kesintisiz internet bağlantısı sunan bir seyyar iletişim servisine ne ad verilir? a) GSM b) GPRS c) MMS d) UMTS
29
4) Araç takip sistemleri ile aracınıza müdahale edebilir ancak aşağıdaki hangi işlevi yaptıramazsınız? a) Kilit sistemine devreye alıp / devreden çıkarma b) Camları kapatmak c) Aracı hareket ettirmek d) Farları açmak
30
5)Sanal özel ağ, kurum ile bayi/acente veya bölge müdürlükleri gibi temsilcilikler arasında veri akışının özel bir güvenlik tüneli üzerinden sağlanması servisine ne ad verilir? a) VPN b) SMS c) MMS d) GPRS
31
6) Aşağıdakilerden hangisi araç takip sistemlerinde kullanılan bir yöntem değildir?
a) Uydu takip sistemi b) GSM c) GPRS d) Bluetooth
32
7)Uydudan yapılacak araç takip sistemleri ile aşağıdaki verilerden hangisi izlenemez?
a) Araçtaki yükün ağırlığı b) Aracın ne olduğu c) Aracın ortalama hızı d) Sürücünün durma ve dinlenme süreleri
33
8) Aracı takip etmek amacıyla, uygun ekipmanla donatılmış araçları yetkilendirilmiş kişilerce, herhangi bir internet erişimine sahip bilgisayar ekranından yada harita üzerinden izlemek için tasarlanmış sistemin adı nedir? a) Hareketli (Mobil) izleme b) SMS c) GPS d) WAP
34
9) Aşağıdakilerden hangisi kablosuz modern iletişim teknolojileri arasında sayılmaz?
a) GPRS b) Telgraf c) WAP d) GSM
35
10) Kablosuz modern iletişim teknolojileri aşağıdakilerden hangi alanda kullanılır?
a) Mobil izleme sistemi b) Satış ve servis teşkilatı yönetimi c) Mobil ticaret / POS, güvenlik d) Hepsi
36
11) Araç takip sistemi kuruluşlara sahadaki araçlarına ait aşağıdaki hangi bilgiyi İnternet sayfası üzerindeki uydu haritasından dilediklerinde izleyebilmeleri imkanını sağlar? a) Konum b) Hız c) Yön d) Hepsi
37
12) Düzenli olarak kodlanmış bilgi yollayan
bir uydu ağından, uydularla aradaki mesafeyi ölçerek Dünya üzerindeki kesin yeri tespit etmeyi mümkün kılan sistemin adı nedir? a) GSM b) GPRS c) GPS d) UMTS
38
İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ 2 DERSİ SUNUMLARI
39
İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ
40
İletişim tarihi, insanlık tarihi kadar eskidir
İletişim tarihi, insanlık tarihi kadar eskidir. İnsanın var olması ile ortaya çıkan iletişim olgusunun temelinde, paylaşma ihtiyacının giderilmesi gerçeği yatmaktadır. iletişim, beşikten mezara kadar hep bizimledir ve bizim için hava kadar hayatî bir ihtiyaçtır. İletişim, temel prensibi paylaşım, etkileşim ve ortaklık kurmak olan, çeşitli semboller ve araçlarla dünyayı daha yaşanılır kılan, ileti alışverişine dayalı sosyal bir süreçtir,
41
İletişim teknolojisi dersinin amacı
iletişimin lojistik ve taşımacılık sektöründeki yeri ve önemi hakkında kursiyeri bilgilendirmektir.
42
Televizyon Bilgisayar Cep telefonları Çağrı cihazları Telsizler Araç telefonları Faks cihazları Telgraf
43
Lojistik ve taşımacılık sektöründe iletişim teknolojileri her geçen gün daha fazla kullanılmaktadır.
GPS uyduları sayesinde firmalar merkez bilgisayarları veya internet üzerinden, araçların konum bilgileri, hızları, aksaklık ve acil durum gibi bir çok bilgileri görebilmektedir
44
Araç Takip Sistemleri
45
Araçlar şu anda tam olarak neredeler
Araçlar şu anda tam olarak neredeler? Öğrenmek için telefon etmeliyim veya sürücü beyanına güvenmek zorundayım. Şu anda vermem gereken iş için bölge olarak en uygun araç acaba hangisi? Cep telefonundan arayarak verilen görevler hem masraflı, hem de yanlış anlamalar sebebiyle hataya neden olabiliyor. Gün içinde görevleri gereği gitmeleri gereken yerlere gittiler mi?
46
Gereğinden uzun duraklamalar, molalar var mı?
Araçları gereğinden hızlı ve tehlikeli kullanıyorlar mı? Araçları mesai saatleri dışında özel işleri için kullanıyorlar mı? Tutulan kilometre kayıtları doğru mu?
47
GSM tabanlı sistemler Uydu tabanlı sistemler Kara kutu sistemler Hibrid sistemler
48
Uydu sistemleri
49
GSM Hizmetleri
50
MOBİL VERİ İLETİŞİM SİSTEMLERİ
Mobil Veri İletişim Sistemi’nde GPS uydusuyla aracınızın yeryüzündeki yeri saptanarak GSM şebekesi vasıtasıyla aynı anda merkez bilgisayarı yada internet üzerinde haritadan izlenmesi sağlanmaktadır.
51
Bu sayede aracın rotası, hızı, varış süresi gibi bilgiler her an için merkez tarafından görülmekte, istenildiğinde otomatik veya elle kontrol edilerek, işletme maliyetleri en aza inmektedir. Karşılıklı bilgi alışveriş özelliği de olan bu sistemde, ayrıca araçla merkez arasında fatura, stok listesi,barkod bilgisi gibi formların transferine imkan verecek güvenilir, hızlı ve hatasız bir iletişim sağlanmaktadır.
52
GPRS : (General Packet Radio Service) GSM altyapısının üzerine kurulan ve cep telefonu aracılığıyla GSM ağı üzerinden Internet'e bağlanmayı sağlayan bir veri iletişim teknolojisidir.
53
GPRS platformu sayesinde telefonunuzun özelliklerine göre cep telefonunuzdan ya da dizüstü bilgisayar ve cep telefonu aracılığı ile profesyonel kullanıcıların İnternet'e ve işyerlerindeki kurumsal bilgisayar ağlarına (intranet) bağlanmaları da mümkün olmaktadır.
54
GPRS teknolojisi, kullanıcıya yüksek hızlı bir erişimin yanı sıra, bağlantı süresine göre değil gönderilen ve alınan veri miktarına göre ücretlendirilen ucuz iletişim olanağı da sağlar. Bu sistemde aboneler, İnternet'e bağlı kalındığı süreye göre değil, yalnızca alıp gönderdikleri veri miktarı kadar ödeme yaparlar. Böylece, GPRS servisi ile her zaman ve her yerde bağlantı halinde olmak, ucuz ve hızlı bir mobil erişim sağlamak mümkün olmaktadır.
55
WAP (Wireless Application Protocol)
Kablosuz İletişim Protokolü WAP kullanıcıların bu teknoloji sayesinde cep telefonları veya diğer mobil terminaller aracılığıyla hiçbir kablo ve arabirim bağlantısına ihtiyaç duymadan internete erişimlerini sağlayan kablosuz iletişim standardıdır. WAP internet haberleşmesinin çeşitli bilgi ve haberleşme hizmetlerinin mobil kullanıcılara kolayca ulaşmasını sağlar.
56
Bugüne kadar mobil telefon kullanıcısının veri iletişimi çoğunlukla SMS (Kısa mesaj servisi) üzerinden gerçekleştiriliyordu. Kullanıcıların temel veri iletişimi gereksinimlerini karşılayan SMS’ ten sonra açık bir teknoloji olan WAP ile standart olarak telefondan ve mobil iletişim ağından bağımsız olarak bilgi servislerine ulaşması sağlanmıştır.
57
GPS
58
Küresel konumlandırma sistemi dünya etrafında bir yörünge izleyen 24 uydu yoluyla Dünya üzerindeki çok küçük şeylerin bile yerini belirlemeyi mümkün kılan sistemdir. Doğruluk derecesi 10 ile 100 m arasında farklılık gösterir.
59
NAVİGATİON (Yol kılavuzu) : Araç içine monte edilebilen bilgisayarlı yol kılavuzlarıdır.
60
Araç navigasyonları ; varış (hedef) noktası belirlendikten sonra,
Bulunulan konumun cihazdaki GPS (Global Positioning System) alıcısı sayesinde tespiti (konumlama) Kullanıcı tercihlerine göre en optimum rotanın belirlenmesi (dijital haritalama) Hem görsel, hem de sesli yönlendirme (yönlendirme) işlemlerini gerçekleştirerek, hedefinize doğru ulaşmanızı sağlayan farklı teknolojilerin birleşiminden oluşan bir sistemdir.
61
NASIL ÇALIŞIR ? 1. Navigasyon cihazında bulunan GPS alıcısı, uydu sinyalleri aracılığıyla bulunduğunuz koordinatı belirler.
62
2. Bu koordinat, navigasyon yazılımı aracılığıyla cihazın ekranına dijital harita olarak yansıtılır. Konumunuzu cihazın ekranında detaylı olarak görürsünüz.
63
3. Ulaşmak istediğiniz adresi veya cihazınızda kayıtlı bilinen yeri (POI) dokunmatik ekran aracılığıyla kolayca belirlersiniz.
64
4. Hedeflediğiniz varış noktasına, tercihleriniz doğrultusunda en uygun güzergâhtan ulaşmanız için rotanız saniyeler içinde hesaplanır.
65
5. Siz hareket halindeyken, uydudan gelen sinyaller sayesinde rotanız gerçek zamanlı olarak güncellenir ve rota dışına çıksanız bile saniyeler içinde yeni rotanız oluşturulur.
66
6. Ekrandaki dijital harita işaretler ve net bir sesli yönlendirme (Türkçe dahil 17 farklı dil) yardımıyla adım adım hedefinize yönlendirilirsiniz.
67
Ürün Bilgisi Model : HP iPAQ 6515 Pocket PC İşlemci : Intel PXA270, 312 Mhz İşletim Sistemi : Microsoft Windows Mobile 2003 Pocket PC Second Edition Klavye: QWERTY, Q Klavye Ekran : 3 inch, 65K Renkli Dokunmatik TFT QVGA Bellek(RAM) : 64 MB Bellek(ROM) : 64 MB Genişleme Slotu : SD(SDIO) / MMC (Üzerinde 128 MB SD Harita Bellek Karti) Kamera : 1.3 MP SXGA (1280 x 1024) Boyutlar : 118 mm (U) x 70 mm (G) x 21 mm (Y) Ağırlık : 165 gr
68
Ürün Bilgisi Model : Mio 136 İşlemci : Intel PXA MHz CPU İşletim Sistemi : Microsoft WinCE.Net Ekran : Parlamayan ve yüksek çözünürlüklü 3.5” TFT LCD Dokunmatik Ekran Bellek : 32 MB Genişleme Slotu : SD / MMC (Üzerinde 128 MB SD Harita Bellek Karti) Boyutlar : 119 mm (U) x 71 mm (G) x 15 mm (Y) Ağırlık : 158 gr
69
Sistemin faydaları ve özellikleri
Araçların sürekli güvenliğini sağlarlar. Yer ve rota tespitini yapar Araçları ve yetkili personeli kontrol altında tutar
70
Takip eder, yönetir, yönlendirir
Anlık ve / veya geçmişe dönük olarak izler Hem grafik hem de metinsel olarak raporlamalar yapar Anında müdahale imkanı verir
71
Nakliye sipariş ve dağıtım kapasitesini artırır
Lojistik destek sağlar İş hacmini ve kalitesini yükseltir Zamandan ve yakıttan tasarruf sağlar
72
Genel Özellikler : Periyodik olarak konum bilgisini gönderme Anlık konum bilgisi işleme Önceden tanımlanmış coğrafi koordinatlara girildiğinde konum bilgisi gönderme Mesafe aralıklara göre konum bilgisi gönderme Periyodik programlama ile 10 konum bilgisini 1 SMS ile gönderme Acil durum butonu aracılığı ile acil durum bilgisi ve konum bilgisi gönderme
73
Acil durum modunda kalma süresinin ayarlanabilir olması
Merkez tarafından acil durum iptali GSM kapsama alanı dışında iken 1000 konum bilgisinin hafızada saklanması ve kaplama alanına girildiğinde göndermesi GSM ve GPS bağlantısında oluşan hataların bildirilmesi Olası merkezin cihaz hafızasında tutulması Tüm programlama komutları için yetkili numaraların kontrolü
74
Sisteme girmeye çalışan yetkisiz telefonların sistem merkezine bildirilmesi
GSM sistemi üzerinden yada konsol aracılığıyla programlama Cihaza, isteğe bağlı birimlerin bağlanabilmesi Sesli görüşmelerin yapılabilmesi
75
ARAÇ TAKİP SİSTEMİ NERELERDE
KULLANILABİLİR Şehirler arası yolcu taşımacılık: Turizm ve seyahat firmaları araç takip uygulamasının sunduğu çözümlerle araçların bulundukları noktaları anında tespit eder ve sağlıklı bir rota planlaması yaparak firma araçlarını maksimum yolcu kapasitesi ile çalışmalarını, daha kısa zamanda, daha ucuz, hızlı, güvenli ve kontrollü bir biçimde çalışmalarını sağlar.
76
Taksi filoları: Merkezden müşteri adresine en yakın taksinin yönlendirilmesi sağlanarak en kısa zamanda adrese ulaşmaları sağlanır ve araçtan en yüksek verim alınır.
77
Acil yardım hizmetleri:
Acil yardım hizmetleri veren itfaiye, ambulans, emniyet, arıza vb. kurumlara telefon eden kişilerin adreslerine en yakın araç sistemde sorgulanarak bulunur ve belirtilen adrese yönlendirilir.
78
Zırhlı araçlar, güvenlik araçları:
Bankaların nakit yönetim birimlerinde çalışan zırhlı araçlar veya güvenlik araçları da sistemi kullanarak paranın en hızlı ve en güvenli biçimde belirtilen adrese ulaşmasını sağlar.
79
Yük taşımacılığı ve dağıtım firmaları:
Nakliye ve taşımacılık sektörü araç takip sisteminin sunduğu çözümlerle daha az araçla, daha kısa zamanda, daha ekonomik, hızlı, güvenli ve kontrollü bir biçimde hizmetini gerçekleştirir
80
Şehir içi yük taşımacılık:
Araç filo yönetim merkezinden anlık olarak izlenir ve rotaları belirlenerek merkezden filo yönetilebilir
81
Araç kiralama firmaları:
Kiralanan araçlar istenildiği zaman rent a car merkezinden sorgulanarak yerleri tespit edilebilir. Müşterinin anlaşma şartlarına uyup uymadığı, aracın hız sınırını aşıp aşmadığı izleme esnasında görülebilir. Ayrıca olası kaza veya çalınma durumlarında araç sorgulanarak yeri bulunur ve polis durumdan haberdar edilir
82
Sistem çözümlerinin ortak özellikleri
Araçların konum bilgileri SMS aracılığıyla gönderilebilir ve sayısal haritadan izlenebilir. Operasyon merkezi genel operasyonları izleyebilir. Aracın hızı %5 hata payı ile izlenebilir. Merkezden gönderilen mesajlar kağıda dökülebilir.
83
GSM kapsama alanı dışına çıkıldığında, konum bilgileri hafızaya kaydedilebilir.
Araçlar ile sesli görüşme yapabilir.
84
Filo yönetim sistemi özellikleri
Kontrol merkezinden gönderilen yazılar çıktı olarak alınabilir. Sürücüler kendilerine gelecek mesajlara cevap verebilir. Harita üzerinde işaretlenecek iki nokta arasındaki uzaklık ölçülebilir. Araçlarda uzaktan hız limiti programlanabilir. Ek mesaja ihtiyaç duyulmaz
85
Sistem veri toplama ve değerlendirme özelliğine sahiptir.
Araçlar birden fazla merkezden eş zamanlı olarak veya paylaşımlı olarak izlenebilir. Sistem çok merkezli bir yapıya dönüştürülebilir. Kimlik tanıma modülü ile öğrenci takip sistemi oluşturulabilir.
86
Etkili İletişim Becerileri
87
1. İLETİŞİM NEDİR? · İletişim Kavramı; bilgi ve anlayışın bir bireyden diğerine geçirilmesi sürecidir ve temel olarak insanlar arasında bir anlam köprüsüdür. Diğer bir ifadeyle anlaşılabilir mesajların alınması ve yollanması sanatıdır. · İletişim; bir bireyin veya bir grubun davranışlarını etkilemek amacıyla uyarıcı bir öğenin karşı tarafa ulaştırılmasını sağlayan bir süreçtir.
88
I. İLETİŞİM SÜRECİ · GÖNDERİCİ Fikir+ Kodlama+Mesaj · Mesajın İletilmesi KANAL · ALICI · Alma+ Kod Çözümü+ Anlama · Gürültü(Engel) · Geri Bildirim
89
GÖNDERİCİ: Bir fikrini,düşüncesini, gereksinimlerini iletmek isteyen kişi, kurum, kurumlar veya kişilerdir KANAL : Gönderici ile alıcı arasındaki bağdır. Beş duyu organı gibi fiziksel, telefon, telsiz gibi mekanik kanallardan oluşur. ALICI: Gönderilen mesajı kullanabilir hale getiren kişi, kurum veya kişilerdir.
90
GERİ BİLDİRİM: Alıcı mesajın kodlarını çözdükten sonra veya yorumladıktan sonra bir gönderici durumuna dönüşür. Geri bildirim, göndericinin kendi mesajının alınıp alınmadığını ve doğru bir şekilde yorumlanıp yorumlanmadığını öğrenmesini sağlar. Olumlu veya olumsuz olabilir. GÜRÜLTÜ: Tüm iletişim sürecini saran ve mesajın doğruluğunu ve güvenilirliğini azaltan her şey iletişimde gürültü veya engel olarak anılır.
91
II. İLETİŞİM YÖNETİMİ Doğru bir şekilde anlaşılmak istiyorsanız ....; 1. Başlangıç çok önemlidir. İlk karşılaşılan kişilerle iletişimlerin ilk dakikasına büyük önem verilmelidir. İlk izlenim tekrarlanamaz. Değişmesi zor izler bırakır. Tanıdığımız kişilerle kurduğumuz ilişkilerde atılan ilk adım, alınan tavır çok önemlidir. 2. İletişim bir bilgi alışverişi değildir. Verilen duygu ve davranışın oluşturduğu farklı bir bütündür. İletişimin duygu boyutu çok önem taşır.
92
3. İletişim kişiye değil kişiyle yapılır
3. İletişim kişiye değil kişiyle yapılır. Paylaşım ve karşılıklı iletişimi gerektirir. 4. İletişim sözlü ve sözsüz olarak iletişim işaretleriyle bir bütündür. İletişim sözel olmayan öğeleri beden dili ve ses tonudur. Beden dili ve ses tonu kişinin tarzını, tavrını ve söylenenin algılanış biçimini belirler.
93
İletişimin amacına ulaşabilmek için kendimize şu soruyu sormalıyız.
· Ne söylemek istiyorum? · Ne zaman söylersem karşımdakinin iletişim kanalları açık olur. · Nerede hangi ortamda iletişimi başlatsam yerinde olur.
94
ETKİN DİNLEME - 1. Dinlerim - 2. Pasif olmayı kabul ederim. - 3. Karşımdakine yardım etmek isterim. - 4. Danışman rolünü benimserim. -5.Karşımdakinin duygularını ifade etmesini sağlayarak rahatlatmak isterim. -6.Karşımdakinin kendi çözümünü bulmasına yardımcı olmak isterim. -7.Öncelikle karşımdakinin ihtiyaçlarıyla ilgilenirim.
95
ETKİN DİNLEYİCİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ
- Söylenenlere ilgi gösterir. - Gerçek sorunun ne olduğunu duyana kadar yargıda bulunmaz. - Konuştuğu kişi ile göz teması kurar. - Söylenenleri anlayıp anlamadığını kontrol eder. - Sırasını bekler, anladığını düşündüğünün hemen üstüne atılmaz.
96
Etkin Dinlemede 1. Sözlü olarak yapılması gerekenler. * Karşımızdakinin söylediğinden ne anladığımızı bir cümleyle tekrarlamak *Yakaladığımızdan emin olursak, karşımızdakinin şikayeti , huzursuzluğu veya içinde bulunduğu durumla ilgili duygusunu dile getirmek.
97
Etkin Dinlemede 2. Sözsüz olarak yapılması gerekenler: * Karşınızdaki kişiyle doğrudan göz teması kurmak ve dinlerken sadece karşımızdaki kişinin yüzüne bakmak. * Uygun aralıklarla “ anlıyorum “ “evet” anlamında baş sallamak. *Karşımızdakinin sözünü kesmeyecek biçimde “Evet , anlıyorum” demek.
98
Etkin Dinleme İle Kazanılanlar:
·Kişiler yargılanmadıkları için başlangıçta söylemeyi düşündüklerinden daha fazlasını söylerler. ·Kendileri ile ilgili temelde yatan esas sorunun farkına varabilirler. ·Yaşanmış ve bitmiş bir olay ile ilgili çözümsüzlüğü kabullenirler.
99
·“Anlaşıldım “ duygusunu yaşar, karşılarındaki kişiye olumlu duygular beslerler.
·Amaçlarını aşan bir şey söylediklerinde, bunu fark edip kendilerini düzenleyebilirler. ·Karşılarındaki kişiyi dinlemeye ve anlamaya hazır hale getirirler.
100
YANLIŞ DİNLEME TÜRLERİ
- Görünüşte dinleme - Seçerek dinleme - Saplantılı dinleme - Savunucu dinleme - Tuzak kurucu dinleme - Yüzeysel dinleme
101
İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMAK İÇİN TEMEL İLKELER
· Susun · Konuşanı rahatlatın · Dinlemek istediğinizi gösterin · Dikkat dağıtıcı öğeleri uzaklaştırın · Karşınızdaki kişiye empati gösterin · Zaman tanıyın · Öfke ve olumsuz duygularınızı kontrol edin · Soru sorun · Yargılayıcı olmayın
102
BARAJ EĞİTİM KURUMLARI SINAVLARDA BAŞARILAR DİLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.