Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK MATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK MATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ"— Sunum transkripti:

1 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK MATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ
“BU BENİM ESERİM” PROJE YARIŞMASI

2

3 PROJE ÇALIŞAN BİR ÖĞRENCİNİN HAYATTAKİ KAZANIMLARI NEDİR?

4 1.ZAMANI PLANLAMA •İki kere yıkanamazsın aynı ırmakta; üzerinde akan sular, şimdi yeni sulardır. Heraklet

5 2.İNTERNETİ DOĞRU KULLANMA

6 3.ARAŞTIRMAYI ÖĞRENME

7 4.OKULDAKİ KAZANIMLARI HAYATA GEÇİRME

8 5.PROBLEMLERE ÇÖZÜM BULMA

9 6.EKİP HALİNDE ÇALIŞABİLME

10 7.ORGANİZE ÇALIŞABİLME

11 8.MUHATAPLARINI İKNA EDEBİLME

12 9.KENDİNİ İFADE EDEBİLME

13 10.BİLGİSAYAR VE TEKNOLOJİ KULLANABİLME

14 11.FARKLI BÖLGELERDEKİ İNSANLARLA TANIŞMA

15 PROJE NASIL ÇALIŞILMALIDIR?

16 ÖĞRENCİ MERKEZLİ OLMALIDIR.

17 REHBER ÖĞRETMEN,ÖĞRENCİSİNİ SIRTINDA TAŞIYAN KİŞİ DEĞİL,
ÖĞRENCİNE DOĞRU YOLLARI GÖSTEREN İŞARET LEVHASI OLMALIDIR.

18 ÖĞRENCİYE İNTERNET VE ARAŞTIRMA ORTAMI SAĞLANMALIDIR.

19 AKADEMİK DESTEK ALINMALIDIR.

20 PROJENİN HER SAFHASI ÖĞRENCİ TARAFINDA YAPILMALIDIR.
Avrupa’da projenin günlüğü ve anlık fotoğrafları jüri tarafından istenmektedir.

21 PROJE BASAMAKLARI GENEL KONU TESPİTİ ÖĞRENCİ SEÇİMİ
ARAŞTIRMA-KAYNAK-ÜNİVERSİTE RAPOR YAZMA VERİM VE FAYDALILIK PANO ÇALIŞMASI SUNUM

22 GENEL KONU TESPİTİ Projemizi hangi konu ve branştan seçelim.Örneğin geometri olsun.onun bir alt başlığı düzgün çokgenlerin çemberleri olsun.düzgün çokgenin iç teğet çemberinin yarıçapının,çevrel çemberin yarıçapına oranı incelenebilir.ve bu oranların trigonometrik karşılıkları yazılabilir.

23 ÖĞRENCİ SEÇİMİ Proje çalışmasında merkezde öğrenci olacağı için, esas olan da öğrencinin eğitimine katkıda blunmak olduğu için öğrenci seçimine dikkat etmek ve proje çalışmasında verimli bir süreç geçirmek faydalı olacaktır. Öğrencileri; Sınıf öğretmeni olduğumuz sınıftan, Dersine girdiğimiz öğrencilerden, Kulüp çalışmalarında çok aktif olmayan öğrencilerden, seçmemiz öğrenciyi ve projeyi takip etmede bize yardımcı olacaktır.

24 ARAŞTIRMA-KAYNAK-ÜNİVERSİTE
Proje çalışmasının öğrenciye kattığı en önemli değerlerden birisi araştımayı öğretmektir.Çağımızın insan profili çok bilen değil bilgiye ulaşmasını bileni tercih etmektedir. Artık internet elimizin altında istediğimiz bilgiye ulaşabiliriz ifadesi tam olarak doğru değil.İnterneti de kullanmayı öğrenmek gerekiyor.Hangi bilgiye hangi adresten ulaşacağımızı veya arama moturlarına hangi kelimeleri gireceğimizi bilmemiz gerekiyor.

25 İlk önce doğru aramayı öğreneceğmize göre,Google’un
arama çubuğuna internette doğru arama nasıl yapılır diye yazalım ve arattıralım.Önümüze sonuç çıkacaktır . Arayacağınız konuyla ilgili anahtar kelimeler seçin. İki veya daha fazla anahtar kelime bağlarken arasına ^+^ koyun. Anahtar kelimeleri tekil yazmaya dikkat ediniz. GOOGLE AKADEMİK(Google scholar) Akademik yayınlar arasında arama yapmanızı sağlar.

26 RAPOR YAZMA Rapor yazmak aslında bir nevi bilimsel makale yazmaktır.
Projemize başlamadan önce proje raporumuz uygulama bölümüne kadar hazır olmalı.

27 Elinizdeki malzemeleri proje içinde nasıl kullanacaksınız?
Proje içinde bilimsel bir çalışmanın bütün özellikleri görülmelidir. Projenizde grafik, tablo ve şekil kullanmaktan çekinmemelisiniz

28 Proje raporu şu bölümlerden oluşur.
Proje’nin adı Proje amacı Giriş Yöntem Sonuç ve tartışma Teşekkür Kaynakça

29 Proje adı Projemizi bilimsel olarak ifade edebilecek bir isim çok önemlidir. Çok uzun ve kavram karmaşası ortaya çıkaran,anlam bütünlüğünü bozan isimlerden kaçınılmalıdır.

30 Proje problemi ilginç olmalı ve çözme isteği uyandırmalıdır.
Ortaya atılan problemin, öğrencinin kendisini geliştirebileceği ve çalışmaktan zevk alacağı bir konu veya modelden seçmesi esastır.

31 Proje amacı Proje amacı net ifade edilmelidir.
Amaçlar kısmına projenin hedefleri eklenebilir.bir proje çalışırken ne amaçladığı çok önemlidir.Projenin savunmasıda amaç doğrultusunda olmalıdır.

32 1. Problemin anlaşılması kolay olmalıdır.
Projenin amacı, iyi tanımlanmış bir problem ifadesinde saklıdır.

33 Fikir nereden aklınıza geldi?
Projenin ne hakkında olduğu ve hangi özelikleri sağladığı, fikrin nereden ve hangi olaydan ÖĞRENCİNİN aklına geldiği detaylı bir şekilde açıklanmalıdır.

34 Proje çalışırken amaç sadece katkı sağlamak olduğunu,sıfırdan dünyayı keşfetmeyeciğimizi bilerek,proje amacımızı ifade etmeliyiz.

35 VERİM VE FAYDALILIK SONUÇLARI
Yaptığımız proje verim itibariyle aynı konuda daha önce çalışılmış projeler varsa,onlardan daha verimli,daha ucuz ve daha faydalı olmalıdır.projemiz daha az enerjiyle çalışabilir ve çevreye daha az zarar verebilir.

36 PANO ÇALIŞMASI Pano,proje sergisi zamanında projemizi
anlatmakta bize yardımcı olacak argumandır.Genelde 120x100 cm civarında bir afiş hazırlanması tavsiye edilir.

37 Panomuzda istediğimiz verimi alabilmek için;
Pano dizaynı projemizi rahat anlatabilmeli. Proje raporumuzun anahatları olmalı Çalışmalarımıza ait fotoğraflar olmalı Tablo ve grafikler yeterli büyüklükte olmalı

38 SUNUM Power-point sunum; projeyi jüriye sunarken bize yardımcı olacaktır.İyi bir sunum için: Rahat okunabilir font ve punto olmalıdır. Proje raporumuzu sunuma yansıtmak. 10-15 dakika arasında bitmesine dikkat etmek.

39 2-3 sayfa civarı olmasına dikkat etmek.
Vurucu noktaları sunumda belirtmek Sayfayı fazla doldurmaktan kaçınmak.


"İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK MATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları