Sunuyu indir
1
Yeni Test Teknikleri Sabiha Odabaşı Çimer
2
Yeni test teknikleri dallanmış ağaç yapılandırılmış grid
kelime ilişkilendirme
3
Tanılayıcı dallanmış Ağaç
Birbiri ile bağlantılı D/Y tipindeki soruları içeren bir ölçme tekniğidir
4
Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
D ifadesi d 1 => 2 puan (Doğru) d y 2 => 1 puan B ifadesi (Yanlış) y d 3 => 3 puan d E ifadesi (Doğru) y A ifadesi 4 => 2 puan (Doğru) F ifadesi d 5 => 1 puan y d (Yanlış) y 6 => 2 puan C ifadesi (Doğru) y d G ifadesi 7 => 0 puan (Yanlış) y 8 => 1 puan 4/7/2017 4
5
ÖRNEK 2
7
Örnek 2 Değerlendirme:Her çıkışın, doğru cevap sayısına göre, kendine ait puanı vardır.
8
ÖRNEK 3
9
ÖRNEK 4
10
Soluk alırken vücudumuz için gerekli oksijen hava ile birlikte akciğerlerimize ulaşır.
Bol oksijenli hava almak için temiz havalı ortamlarda bulunmalıyız. Az oksijenli ortamlarda yaşayan insanlardaki soluk alıp verme hızı daha fazladır. Soluk alırken havanın içindeki tozların temizlenmesi için burnumuzdan nefes almalıyız Y D 1. 2. 3. 4. Hava alışverişinin sağlandığı organ ağızdır. Burnumuz yapısal özelliği nedeniyle alınan havayı temizler ve nemlendirir. Burundan alınan hava yutak, gırtlak ve soluk borusunu izleyerek akciğerlerimize ulaşır. 5. 6. 8. 7.
12
Yapılandırılmış Grid Yaşa ve seviyeye bağlı olarak 9, 12 veya 16 kutucuktan oluşan bir tablo hazırlanır ve tablodaki her bir kutucuk sırası ile numaralandırılır. 1 2 3 4 5 6 7 8 9
13
Yapılandırılmış Grid (Örnek)
14
Yapılandırılmış Grid (Örnek)
15
Yapılandırılmış Grid (Örnek)
16
Yapılandırılmış Grid (Örnek)
17
Yapılandırılmış Grid (Örnek)
1- Örümcek 2- Balina 3- Kelebek 4- Yengeç 5- Sazan 6- Yılan 7- Kartal 8- Solucan 9- Kurbağa Soru 1: Yukarıdaki kutucuklardan hangisi omurgalı hayvanlar grubuna dahil olan canlıları içerir? (Cevap: 2, 5, 6, 7, 9) Soru 2: Soru 3: 4/7/2017 17
18
Yapılandırılmış Grid Puanlama Yöntemi
Hesaplama aşağıdaki formüle göre yapılır. Burada öğrencilerin puanları –1, 0 ve +1 arasında değişir. Bu puanı on üzerinden değerlendirmek için önce negatifliği ortadan kaldırmak amacı ile 1 ile toplanır ve elde edilen sayı 5 ile çarpılır. C1 = Seçilen doğru kutucuk sayısı C2 = Toplam doğru kutucuk sayısı C3 = Seçilen yanlış kutucuk sayısı C4 = Toplam yanlış kutucuk sayısı A şıkkının değerlendirilmesi C C3 C C4 4/7/2017 18 18
19
Yapılandırılmış Grid Puanlama (1)
Öğrenci 5 kutucuk seçmiş, bunlardan 3’ü doğru, 2’si yanlış olsun. = 0.60 – 0.50 = 0.10 Önce 1 eklenip sonra 5 ile çarpılsın. = 5 x 1.10 = 5,50 veya yuvarlak olarak 6 alabiliriz. 4/7/2017 19
20
Yapılandırılmış Grid Puanlama (2)
Bir başka öğrenci 7 kutucuk seçmiş, bunlardan 3’ü doğru, 4’ü yanlış olsun. = 0.60 – 1 = Önce 1 eklenip sonra 5 ile çarpılsın. Bu örnekte bütün kutuları doğru bilen öğrenci 10 puan, bütün kutuları işaretleyen öğrenci de 0 puan alır. = 5 x (0.60) = 3 4/7/2017 20 20
21
Puanlamada ikinci aşama (Mantıksal sıralama)
Sorunun cevabı: 5,9,6,7,2 Öğrencinin cevabı: 5,7,9,6,2 olsun; 5 9’dan önce mi? Evet ise, art arda mı? 9 6’dan önce mi? Evet ise, art arda mı? 6 7’den önce mi? Evet ise, art arda mı? 7 2’den önce mi? Evet ise, art arda mı? Her “evet” 1, her “hayır” 0 puandır. Dolayısıyla, öğrenci, 2 puan almıştır.
22
Kelime İlişkilendirme
Belli bir süre içerisinde, (çoğunlukla 30 saniye) bir anahtar kavramın akla getirdiği diğer kavramlar yazılır. Fotosentez 4/7/2017 22
23
Kelime İlişkilendirme: Değerlendirme
Öğrencilerin her anahtar kelimeye verdikleri doğru cevap kelimelerin sayısına göre puanlama yapılabilir Öğrenciden verdiği cevap kelimeyi ve anahtar kavramı da içeren anlamlı bir cümle kurmasını isteyebilir. Bu durumda kurulan anlamlı cümleye de puan verilebilir. 4/7/2017 23
24
TESEKKURLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.